|
Rolls-Royce’un elektrikli uçağı 623 km/s hıza ulaştı: Yeni bir rekora imza atabilir
-
-
Kanatlara güneş paneli yerleştirilip pervane de ekstra pili şarj edebilecek güç üretirse bir kaç yıl havada da kalabilir aslında.
-
o dediginiz yaptilar, hatta dunya cevresinde tur bile attilar ama sadece gunes enerjisiyle ucagi ucurmak icin cok hafif ve cok genis kanatli olmasi gerekiyor, performansi pek yuksek olmuyor. gercek dunya sartlarinda cok kullanisli degil.
SOLAR IMPULSEyoutubehttp://www.solarimpulse.com The solar airplane has now successfully made it full circle around the world, proving that clean technologies can really achieve the impossible. #futureisclean #Si2 #solarimpulse Subscribe to our Youtube Channel: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=SolarImpulseChannel Link to the #Insider Series: https://www.youtube.com/playlist?list=PL-tY-9eGABwxWVn4IrGggNoFgcB1htJmW More videos about Solar Impulse 2: GoPro: Solar Impulse 2 Airplane Exclusive Shots https://www.youtube.com/watch?v=XA5cPuhEinU The Construction of Si2: https://www.youtube.com/watch?v=oNMBPJpaimc&index=3&list=PL-tY-9eGABwz5NKQY7C6vnzciWGL-F_mq First Flight Si2 Best-Of : https://www.youtube.com/watch?v=yUpyuORoB8o Links about Solar Impulse: http://www.facebook.com/solarimpulse http://www.twitter.com/solarimpulse http://www.instagram.com/solarimpulsehttps://www.youtube.com/watch?v=dnhL8fiTYoY -
elektrikli araclar icin performans hic bir zaman sikinti olmamistir. onlarca yil once bile hiz rekorlarini alt ust edebilen elektrikli araclar yapiliyordu. ve hatta 100yil once benzinli araclar yayginlasmadan once elektrikli arabalar vardi. elektrikde sorun batarya, kullanim suresi. lityum bataryalarin gelisimiyle bu sorun yeni yeni asilmaya baslandi. hala bile agir bataryalar sikinti yaratiyor. bu ucakda mesela her cesit hiz rekorunu kirarsin ama is gercek dunya kullaniminda uzun menzile geldiginde bataryanin agirligi yuzunden kalkmakda bile zorlanir.
-
Güneş pili ile arabalara bile ciddi mesafe kazandıramıyorsun, uçağa anca ekstra yük olur. Pervaneden kazanım benim de aklıma geldi ama bu alet çok dur kalk yapmıyor, ayrıca pervaneden geri çevirim arabalardaki kadar yüksek olmayacaktır. Arabalarda geri kazanım iki katı maddedinin arasındaki sürtünme kuvvetinden, uçaklarda ise akışkandan katı maddeye olacak, bu da daha düşük geri kazanım demek. Geri kazanımlı elektrikli arabaların menzili dur kalklardaki şarjlar sayesinde şehir içinde daha yüksek.
-
Yav yorumlardaki herkes te bilim adami olmus onu olur buna olmaz demeyin gelisiyor iste teknolojiler
-
Elektriği batarya ile çözmek mümkün değil. Nükleer batarya yapılabilse olur bu iş. Mesela 10 gram uranyum ile 30 sene çalışabilen bir elektrikli araç. 0.1 gram uranyum ile 20 yıl çalışabilen bir cep telefonu. Bataryadan nükleer bataryaya geçmek gerekiyor. Fakat nasıl.
-
fazla düşünmeyin. Yapmışlar, bunu yapıp geleceğin teknolojilerine kapı açıyorlar. Hertürlü teknolojiyi kullanıyor adamlar zaten istediği şeklide. Bugün kullanılmaz belki ama zamanı gelince bu denemeleri gerçeğe dönüşür. Bizde bineriz paramız olursa.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X