Şimdi Ara

Rolls-Royce’un elektrikli uçağı 623 km/s hıza ulaştı: Yeni bir rekora imza atabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rolls-Royce’un elektrikli uçağı 623 km/s hıza ulaştı: Yeni bir rekora imza atabilir



    Rolls-Royce’un havacılık bölümü, yaklaşık iki ay önce ilk uçuşunu gerçekleştiren elektrikli Spirit of Innovation uçağının yeni bir rekora imza attığını bildirdi.



    En düşük süre ve hız rekoru



    16 Kasım’da gerçekleştirilen test uçuş denemelerinin sonuçlarını dünya havacılık kayıtlarından sorumlu olan Uluslararası Havacılık Federasyonu'na (FAI) gönderen şirket, elektrikli uçağın 1.86 mil (3 KM) mesafede 345.4 mph (623 km/s) maksimum hıza ulaştığını iddia ediyor. Ayrıca uçağın 9,843 ft (3.000m) rakıma 202 saniyede ulaştığını söyleyen şirket en düşük süre talebinde de bulundu.



    Rolls-Royce’un elektrikli uçağı 623 km/s hıza ulaştı: Yeni bir rekora imza atabilir



    400 kW (535 HP), 750 volt motordan güç alan ve geleneksel iniş takımları bulunan Spirit of Innovation, Rolls-Royce’un iddia ettiğine göre bugüne kadar monte edilmiş en güçlü itiş gücü sağlayabilen bir pil takımına sahip. Kayıtlar henüz sertifikalandırılmamıştır olsa da 623 km/s hızı ile Spirit of Innovation, elektrikli Siemens 330LE uçağının sahip olduğu 342,7 km/s hız rekorunu geride bırakabilir.



    Ayrıca Bkz.Ford, elektrikli otomobil yatırımlarına devam ediyor: Üretim iki katına çıkacak



    Elektrikli uçaklar, mevcut elektrik gücünün jet yakıtından 50 kat daha az enerji yoğunluğuna sahip olması nedeniyle günümüzde hala pratik olarak görülmüyor. Bunun yanı sıra elektrik motorları sayesinde bu uçaklar, gökyüzüne tırmanırken tam gücü korumayı başarabiliyor ve kısa mesafeli yolculuklar için iddialı bir şekilde geliyor.




    Kaynak:https://www.engadget.com/rolls-royces-all-electric-airplane-hits-a-record-3874-mph-top-speed-082803118.html







  • Kanatlara güneş paneli yerleştirilip pervane de ekstra pili şarj edebilecek güç üretirse bir kaç yıl havada da kalabilir aslında.

  • monacomen kullanıcısına yanıt

    o dediginiz yaptilar, hatta dunya cevresinde tur bile attilar ama sadece gunes enerjisiyle ucagi ucurmak icin cok hafif ve cok genis kanatli olmasi gerekiyor, performansi pek yuksek olmuyor. gercek dunya sartlarinda cok kullanisli degil.


    Rolls-Royce’un elektrikli uçağı 623 km/s hıza ulaştı: Yeni bir rekora imza atabilirSOLAR IMPULSEyoutube
    http://www.solarimpulse.com The solar airplane has now successfully made it full circle around the world, proving that clean technologies can really achieve the impossible. #futureisclean #Si2 #solarimpulse Subscribe to our Youtube Channel: http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=SolarImpulseChannel Link to the #Insider Series: https://www.youtube.com/playlist?list=PL-tY-9eGABwxWVn4IrGggNoFgcB1htJmW More videos about Solar Impulse 2: GoPro: Solar Impulse 2 Airplane Exclusive Shots https://www.youtube.com/watch?v=XA5cPuhEinU The Construction of Si2: https://www.youtube.com/watch?v=oNMBPJpaimc&index=3&list=PL-tY-9eGABwz5NKQY7C6vnzciWGL-F_mq First Flight Si2 Best-Of : https://www.youtube.com/watch?v=yUpyuORoB8o Links about Solar Impulse: http://www.facebook.com/solarimpulse http://www.twitter.com/solarimpulse http://www.instagram.com/solarimpulse
    https://www.youtube.com/watch?v=dnhL8fiTYoY
  • elektrikli araclar icin performans hic bir zaman sikinti olmamistir. onlarca yil once bile hiz rekorlarini alt ust edebilen elektrikli araclar yapiliyordu. ve hatta 100yil once benzinli araclar yayginlasmadan once elektrikli arabalar vardi. elektrikde sorun batarya, kullanim suresi. lityum bataryalarin gelisimiyle bu sorun yeni yeni asilmaya baslandi. hala bile agir bataryalar sikinti yaratiyor. bu ucakda mesela her cesit hiz rekorunu kirarsin ama is gercek dunya kullaniminda uzun menzile geldiginde bataryanin agirligi yuzunden kalkmakda bile zorlanir.

  • monacomen kullanıcısına yanıt
    Güneş pili ile arabalara bile ciddi mesafe kazandıramıyorsun, uçağa anca ekstra yük olur. Pervaneden kazanım benim de aklıma geldi ama bu alet çok dur kalk yapmıyor, ayrıca pervaneden geri çevirim arabalardaki kadar yüksek olmayacaktır. Arabalarda geri kazanım iki katı maddedinin arasındaki sürtünme kuvvetinden, uçaklarda ise akışkandan katı maddeye olacak, bu da daha düşük geri kazanım demek. Geri kazanımlı elektrikli arabaların menzili dur kalklardaki şarjlar sayesinde şehir içinde daha yüksek.

  • Yav yorumlardaki herkes te bilim adami olmus onu olur buna olmaz demeyin gelisiyor iste teknolojiler

  • Elektriği batarya ile çözmek mümkün değil. Nükleer batarya yapılabilse olur bu iş. Mesela 10 gram uranyum ile 30 sene çalışabilen bir elektrikli araç. 0.1 gram uranyum ile 20 yıl çalışabilen bir cep telefonu. Bataryadan nükleer bataryaya geçmek gerekiyor. Fakat nasıl.

  • fazla düşünmeyin. Yapmışlar, bunu yapıp geleceğin teknolojilerine kapı açıyorlar. Hertürlü teknolojiyi kullanıyor adamlar zaten istediği şeklide. Bugün kullanılmaz belki ama zamanı gelince bu denemeleri gerçeğe dönüşür. Bizde bineriz paramız olursa.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.