Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.314
Cevap
42
Favori
164.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yok arkadaş bizimkini Jandarma çevirse, diyecekki lastiklere ne gizledin :)))))

    bildiğin patates gibi fırlamış. İşin ilginci lastik havasında hala bi iniklik yok. Jantın deforme olmadığını düşünüyorum. Umarım öyledir.

    haaaa durun çukurun da fotosunu yükliyim
  • ahan da girdiğim çukur...

     RENAULT GRAND SCENIC 3  & SCENIC 3

     RENAULT GRAND SCENIC 3  & SCENIC 3


    Belediye yapmış bu çalışmayı. Önce onlara bi şikayet dilekçesi yazacam, ordan sonuç çıkmazsa Tüketici Hakem Heyetine falan verebiliyo muyuz

    yada sonraki adım nedir?

    2 tane beyinsiz abuk subuk çalışmış diye ben 1500TL bedel mi ödeyecem yani?




  • Belediye'den bunun parasını alabilirsen sanırım Türkiye'de tarihe geçersin..

    Belediyenin açtığı çukura adam düşüp ölüyor kimse ceza almıyorken 2 lastiğin hesabını yapacaklarını sanmıyorum.
  • Huey!!!


    3.500 km'ye geldim... EDC'de 6. vitesten 5. vitese yüksek devirle yokuş yukarı geçiş esnasında o ses bende de var ne yazıkki..

    Tahminim çift kavramanın (6. vitesin ve 5. vitesin) aynı anda volana çok kısa bir süre sürtmesinden kaynaklandığı yönünde....
  • Bende Fluence varken Belediyenin bi minibüsü seyir haline bana çarpmıştı. sağ ön çamurluğum çizilmişti.

    onu nasıl halledersen hallet, masrafını karşılıcaz demişlerdi. boya, parça değişimi ne yaptırıyosan yaptır demişlerdi. Ben de boyalı olmasın parça da değişmesin diye düzelttirmiştim. 100TL tutmuştu hatta ona da pazarlık etmiştim belediye adına :)))) 80'e yapılmıştı

    Bakalım ne çıkar

    ama senin örnek de bir TÜrkiye gerçeği tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: typhoone

    Huey!!!


    3.500 km'ye geldim... EDC'de 6. vitesten 5. vitese yüksek devirle yokuş yukarı geçiş esnasında o ses bende de var ne yazıkki..

    Tahminim çift kavramanın (6. vitesin ve 5. vitesin) aynı anda volana çok kısa bir süre sürtmesinden kaynaklandığı yönünde....

    Bu problem EDC karakteristiği.

    Bizim MST'de de aynı sorun var.

    EDC olan tüm araçlarda STANDART donanım olarak gelmekte

    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    ahan da girdiğim çukur...

     RENAULT GRAND SCENIC 3  & SCENIC 3

     RENAULT GRAND SCENIC 3  & SCENIC 3


    Belediye yapmış bu çalışmayı. Önce onlara bi şikayet dilekçesi yazacam, ordan sonuç çıkmazsa Tüketici Hakem Heyetine falan verebiliyo muyuz

    yada sonraki adım nedir?

    2 tane beyinsiz abuk subuk çalışmış diye ben 1500TL bedel mi ödeyecem yani?

    Bizim mahalleye girişte de bu tür bir ÖKÜZLÜK var.

    Eğer şikayet edebileceğimiz bir merci var ise; bende şikayetimi yapayım.

    Bu tür durumlarda yerel gazetelerde kullanılabilir.

    İyi forumlar...




  • hakkaten bak o da fikir

    karşıt görüşlü gazeteye vereceksin. ropörtaj da yapacaklar sana

    başlık da şu olacak

    "Belediye Lastiçilerle ortaklığa mı gitti"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    hakkaten bak o da fikir

    karşıt görüşlü gazeteye vereceksin. ropörtaj da yapacaklar sana

    başlık da şu olacak

    "Belediye Lastiçilerle ortaklığa mı gitti"



    Yok be yaw.

    O manşeti kimse atamaz.

    "belediyenin ihmali az kalsın can alıyordu" gibi bir başlık daha çok kitleye ulaşır.

    Altına da

    "Belediyenin açtığı çukuru kapatmaması ve hiçbir uyarı levhası koymaması maddi hasara yol açtı.
    Usta sürücü direksiyon hakimiyetini kaybetmemek için lastiklerini feda etti.
    Yaklaşık 1500 TL gibi bir zara uğrayan araç sahibi; belediyeye ve ilgili taşeron firmaya dava açacağını dile getirdi"

    Bu daha güzel

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    yaw benim lastiklere cumartesi gelecek dendi ama garanti değil sanırım

    çıkma 205 55 17 de bulamadım. sadece 4-4.5mm gibi olan 205 50 17 buldum. çifti 80 TL

    bu çıkmaları arkaya taksam, öne de sağlam orjinallerimi taksam bi süre kullansam nasıl olur? ne dersiniz?



    Hangi lastikler daha iyi ise onların arkaya takılması gerekiyor..

    Bu bilgiye kimse ses çıkarmamış, acaba ben mi yıllardır yanlış biliyormuşum diye duraksadım. Önden çekişli araçlarda nispeten iz derinliği fazla olan daha iyi durumdaki 2 lastik öne takılır diye bilirim, yanlış mı biliyorum?




  • Çekiş olan tekerleğe takılması tabiki daha doğrudur.. Renault için ön tekerlekken bir mercedes için arka tekerlek olabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hbedel


    Bu bilgiye kimse ses çıkarmamış, acaba ben mi yıllardır yanlış biliyormuşum diye duraksadım. Önden çekişli araçlarda nispeten iz derinliği fazla olan daha iyi durumdaki 2 lastik öne takılır diye bilirim, yanlış mı biliyorum?




    Merhaba,

    Evet, eskiden öyle olması gerektiği zannedilirdi..

    İnternette yapacağınız kısa bir araştırma sorunuzun doğru yanıtını kolayca bulmanızı sağlayacaktır..
  • bi dakka ben de atlamışım onu

    çekişin olduğu kısma daha iyi durumdaki lastiklerin takılması gerek miyor mu?

    gemsaz, yanlış anlama

    neden o şekilde yazdığını paylaşır mısın. şimdi google falan uğraşmayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    bi dakka ben de atlamışım onu

    çekişin olduğu kısma daha iyi durumdaki lastiklerin takılması gerek miyor mu?

    gemsaz, yanlış anlama

    neden o şekilde yazdığını paylaşır mısın. şimdi google falan uğraşmayalım.





    Uğraş Murat Kardeşim, böylece bilgiye kaynağından ulaşırsın..

    Neyse, aşağıya bir şeyler yazayım..

    Bu arada, farklı ölçülerdeki lastiklerin kullanımı ile ilgili ikinci soruyu senin gibi bir profesyonelden beklemezdim.. Bu yüzden ona cevap vermiyorum.. İşin doğrusu almayı düşündüğün çıkma lastiklerin aracın üzerindekilerden farklı ölçülerde olduğu dikkatimi çekmemişti...

    " Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır. Ancak doğrusu genel kural olarak şudur: Yeni lastikler arkaya. Bu hem önden çekişli hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Bu kuralı doğrulamak için söylenebilecek en önemli olgu şudur: Özellikle yağışlı ıslak zeminlerde güvenlik büyük bir önem kazanır, daha yıpranmış olan lastikler arkaya takıldığında, su dağıtma kapasitesi düşük olan eski lastikler aracın içe savrulmasını kolaylaştırmakta ve sonuçta direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine yol açmaktadır. Aynı şekilde ıslak zeminde düz yolda frenlemelerde de frenleme özelliklerin ters yönde etkileyebilmektedir. Eski lastiklerin daha kolay patlayabileceği ve bugün arka lastik patlaklarında direksiyon hakimiyetinin daha kolay kaybedildiğinin ispatlandığı göz önüne alınırsa, kuralımız bir kere daha doğrulanmış olur: Yeni lastikler arkaya takılmalıdır.
    Az kilometre yapmış önden çekişli araç sahipleri açısından bir yararı da, uzun süreli kullanım ve yaşlanma nedeniyle lastiklerin bozulmasını engelleyen (yeni lastiklerin arkaya ve kullanılmış lastiklerin öne takılması şeklinde) bir döngü oluşturmasına olanak vermesidir. Arka lastikler görece daha yavaş yıpranır ve bunların uzun süre orijinal konumunda tutulması, bu lastiklerin iyice yıpranmadan değiştirilmesi gibi bir zorunluluk yaratacaktır.

    Bu uygulamanın bazı istisnaları da vardır tabiiki.. "

    Daha meraklı arkadaşlar için bir de ingilizce metin vereyim:

    http://forum.donanimhaber.com/m_32036440/tm.htm




  • hocam öncelikle profesyonelliği kabul etmiyorum, keşke olsam ama şu an uzağındayım.

    aşağıdaki yazı beni tatmin etmedi... çok spesifik yazılmış bence, genel bir yazı değil. Benim durumumu zaten karşılamıyor?

    o yazıda bahsi geçen lastikler sanırım 2mm civarındaki lastikler, yani artık yasal sınırı da zorlayacak düzeyde olanlar. Çünkü patlama durumlarından bahsetmiş.

    ikincisi aracın güvenliği sadece frenlemeden oluşmaz sanırım. geçenlerde yazıyordum mevcut ön lastiklerim 4.5mm seviyesinde olmasına rağmen düz asfaltta bile hafif gaza yüklenince kalkış anında patinaja düşüyor. Elverişsiz koşullarda neler olabileceğini bu yazıyı yazan arkadaşın cevaplamasını isterdim. Yani o arkadaşımız nedeyse zincir de arkaya takılır yazacakmış...


    bir de şunu ekleyeyim, kaçırdınız galiba, bir de koşullar sık değişti belki ben de aktaramadım tam olarak. en son durumum şuydu

    ilk sipariş verdiğim lastikler 20 güne gelecekti. o nedenle 205 55 17 yerine 205 50 17 takıp bi 20 gün idare eder mi diye düşünmüştüm. Zannımca bu iki lastik arasında 1cm yükseklik farkı olacaktı. Yıpranmaları nispeten eşit. Yani 20 gün arabayı yatırmaktansa bu şekilde kullanmak mantıklı diye düşünmüştüm.

    sonuçta kullandığım yer sıfır asfalt ve hız da 90km/h ...

    sizlerle paylaşma amacım da şuydu, hani bazı şeyler basit gelir bize, yaaaaa ne olacakki deriz. Ama pratikte belki öyle değildir. 1cm kısalıyodur ama ne biliyim aracın arkasının atmasına neden olur belki?


    yada ne bileyim,

    "205 tabanlı lastik yerine 245 tabanlı lastiği takınca farkı hissedersin ama 55 yanak yerine 50 yanağın farkını lastiği icat eden adam farkedemez" tarzında bir yorum




  • o zaman başlığımız şenlensin, bir soru daha sorayım

    ön ve arka lastikler herhangi bir patinaj yada kızaklama durumu olmaması halinde, aynı turu mu atarlar... yada eşit zamanda eşit mesafe mi kat ederler?

    yada şöyle soralım ön lastik 1000.00m yol almışsa, arka lastik de 1000.00m midir? yoksa arka 999.50m midir? yada 1000.67m midir?
  • bugün lastiklerimi değiştim, ama nasıl olduysa 4 lastikten 3ü gelmiş :)))))) tebrikler michelin... hayır 2 olsa karıştı diyecem de 3 ne ?

    neyse sol tarafımda kalan eskileri arkaya aldım, yenileri öen taktım.

    sonra takan çocuğa dedimki, eğer sadece böyle yapmış olsaydık, yani diğer 2 taneyi de pazartesi günü takacak olmasaydık, yenileri yine öne mi takardın?

    yok dedi, yeniler arkaya?

    niye dedim?

    teknoloji ne kadar gelişse de arka tarafın kumandası hala sizin elinizde değil çünkü dedi.

    gemsaz, +1 geldi yani sana.

    hatta gıcıklığına mı oldu bilmyiorum, sen dedin diye mi dikkat ettim... az önce hafif çise başladı, bir üst geçite oldukça keskin şekilde dönerken aracın arkası atar gibi oldu. hemen toparladım. yani arkadaki eşim hissetmemiştir. o kadar... sonra bi daha kendim zorladım yine aynı tepkiyi verdi gibi...
  • balon yapan lastiklerin balon yapan kısmına iç yüzeyden baktım. sanki falçatayla bi çizik atılmış gibi. nasıl ezdiyse artık...

    aslında tamir edilir kullanılır bence ama 4.5mm e düşmüş lastik için uğraşmaya değmez. Lastikçilerin yapılmaz dediği bence yeni lastik satma hevesi.

    Şey gibi düşünün, araçta biz sıkıntı olduğunda servis heöen garantiden değişmeye uğraşıyoya, hiç tamir yolunu düşünmüyo. o mantık...


    neyse böyle de bişey geçti başımızdan, bir tecrübe daha edindik.

    bakalım tüketimimi nasıl etkileyecek yeni lastikler, aradaki farkı yazarım.

    Bu arada aldığım lastikler,

    http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/michelin-pilot-sport-ps2?fromTyreSelector=true&width=205&selectorMode=bySize&ratio=55&radial=17&load=91&speed=y&fromTyreSegment=1&dimensionId=pilot-sport-ps2-00869-752755-35012&selectedDimension=205%2F55%20R17%2091Y




  • Güzel paylaşımlar +1

  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemsaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    bi dakka ben de atlamışım onu

    çekişin olduğu kısma daha iyi durumdaki lastiklerin takılması gerek miyor mu?

    gemsaz, yanlış anlama

    neden o şekilde yazdığını paylaşır mısın. şimdi google falan uğraşmayalım.





    Uğraş Murat Kardeşim, böylece bilgiye kaynağından ulaşırsın..

    Neyse, aşağıya bir şeyler yazayım..

    Bu arada, farklı ölçülerdeki lastiklerin kullanımı ile ilgili ikinci soruyu senin gibi bir profesyonelden beklemezdim.. Bu yüzden ona cevap vermiyorum.. İşin doğrusu almayı düşündüğün çıkma lastiklerin aracın üzerindekilerden farklı ölçülerde olduğu dikkatimi çekmemişti...

    " Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır. Ancak doğrusu genel kural olarak şudur: Yeni lastikler arkaya. Bu hem önden çekişli hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Bu kuralı doğrulamak için söylenebilecek en önemli olgu şudur: Özellikle yağışlı ıslak zeminlerde güvenlik büyük bir önem kazanır, daha yıpranmış olan lastikler arkaya takıldığında, su dağıtma kapasitesi düşük olan eski lastikler aracın içe savrulmasını kolaylaştırmakta ve sonuçta direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine yol açmaktadır. Aynı şekilde ıslak zeminde düz yolda frenlemelerde de frenleme özelliklerin ters yönde etkileyebilmektedir. Eski lastiklerin daha kolay patlayabileceği ve bugün arka lastik patlaklarında direksiyon hakimiyetinin daha kolay kaybedildiğinin ispatlandığı göz önüne alınırsa, kuralımız bir kere daha doğrulanmış olur: Yeni lastikler arkaya takılmalıdır.
    Az kilometre yapmış önden çekişli araç sahipleri açısından bir yararı da, uzun süreli kullanım ve yaşlanma nedeniyle lastiklerin bozulmasını engelleyen (yeni lastiklerin arkaya ve kullanılmış lastiklerin öne takılması şeklinde) bir döngü oluşturmasına olanak vermesidir. Arka lastikler görece daha yavaş yıpranır ve bunların uzun süre orijinal konumunda tutulması, bu lastiklerin iyice yıpranmadan değiştirilmesi gibi bir zorunluluk yaratacaktır.

    Bu uygulamanın bazı istisnaları da vardır tabiiki.. "

    Daha meraklı arkadaşlar için bir de ingilizce metin vereyim:

    http://forum.donanimhaber.com/m_32036440/tm.htm


    O forumu okudum ve kafam şimdi iyiden iyiye karıştı. Orada bir arkadaş şöyle demiş:
    " 1 Haziran 2009; 13:00:50

    adamlar özetle arka lastikler yarılanmış, ön lastikler tam gezeceğinize, ön lastikler yarılanmış, arka lastikler tam gezin, hem bir kaybınız olmaz hem de yeni lastik daha iyi su tahliye ettiği için sürüş güvenliğiniz artar diyor. bu yorum avrupalı zihniyetindeki insan için işe yarar ve mantıklı.
    ama 4 lastiği de kabak olup da ancak 2 sini değiştirmeye gücü yeten yurdum insanı için ne mantıklı ne de işe yarar değil.
    çünkü arabanın ağırlığının büyük bölümü ön tarafta ve frenleme yapıldığında ağırlık transferi arkadan öne doğru gerçekleşiyor, dolayısı ile ön lastiklere binen yük arkadakine oranla çok daha büyük oluyor, dolayısı ile (özellikle ömrünü-diş deriniğini yitirmiş) ön lastiğin patlama -yarılma ihtimali arkaya göre daima daha yüksek.
    sürüş halinde ön lastik patladığında kontrol hiçbir şekilde mümkün olmazken, arka lastik patladığında konrol oldukça rahat sağlanabiliyor. fifth gear lastikleri bir düzenek vasıtasıyla sürüş esnasında patlatmış ve bu sonucu elde etmişti. "

    Bu görüş te doğru geldi bana.Bence en garantilisi 4 lastiği birden aynı model ve aynı ebat olacak şekilde değiştirmek. Ya da yazı tura atarım belki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hbedel -- 5 Kasım 2012; 15:58:10 >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.