Şimdi Ara

Renault 19 Motor yağı -- 20w-50 olurmu ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
65.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar. Forumda arayıp bulamadım. Konu açmak zorunda kaldım.

    1997 model Renault 19 - Tek nokta enjeksiyonlu - LPG' li araca sahibim.

    Araç 135.000 KM 'de.


    Günde 100 KM yapıyorum. Yarı şehiriçi, yarı şehirdışı. Düşük devirde kullanırım. Yüksek viteste yani.


    --

    Geçenlerde arabaya 10w-40 motor yağı koymuştum sanki biraz çekişten düştü gibi olmuştu.

    -

    Bugün Elf 20w-50 motor yağı koydum. Sanırım eski gücüne kavuştu.


    Bu araçlarda 20w-50 motor yağı uygunmudur ? Aracın silindir boşluk avansına ve KM sine bakacak olursak?

    Yağ yakma problemi yok. Önemli olan yağın motoru iyi koruyabilmesi.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault 19 Motor Yağı: 20w-50 Kullanılabilir mi?

    Renault 19 otomobillerinde kullanılacak motor yağı seçimi, aracın modeline ve motor hacmine göre değişmektedir. 20w-50 viskoziteli motor yağının Renault 19'da kullanılıp kullanılamayacağını belirlemek için üretici tarafından önerilen özelliklere bakmak gerekir.

    Renault 19 Europa 1.4 ve 1.6 modellerinde, üretici tarafından önerilen motor yağı viskozitesi 10w-40'tır. Bu viskozite, motorun en uygun şekilde çalışması için gerekli yağlama ve koruma özelliklerini sağlar.

    20w-50 viskoziteli motor yağı daha kalındır ve genellikle daha eski veya yüksek kilometreli motorlarda kullanılır. Renault 19'un nispeten yeni bir model olması nedeniyle, 20w-50 viskoziteli motor yağının kullanılması önerilmez.

    Renault 19 Europa 1.6 modeli için üretici tarafından belirtilen yağ miktarı 3,5 litre'dir.

    Özetle, Renault 19 Europa 1.4 ve 1.6 modellerinde 20w-50 viskoziteli motor yağı kullanılması üretici tarafından önerilmemektedir. Aracın en uygun şekilde çalışması için 10w-40 viskoziteli motor yağı kullanılmalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eğer LPG'li ise uygundur. Zaten LPG'li motorlar için özel denilen yağların hepsi 20/50. Ama kışın yoğunluğundan ötürü sorun olabilir. Kış için 10/40 daha uygun olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Eğer LPG'li ise uygundur. Zaten LPG'li motorlar için özel denilen yağların hepsi 20/50. Ama kışın yoğunluğundan ötürü sorun olabilir. Kış için 10/40 daha uygun olacaktır.
    Teşekkür ederim.


    Benim aracın piston töleransı 10w-40' a uygunmudur ki?

    Daha önce koyduğumda çekişten düşmüştü.O yüzden bu araçlarda, ince yağın motor kompresyonu iyi korumadığını,kaçırdığını dolayısıyla çekişten düşürdüğünü düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Teşekkür ederim.


    Benim aracın piston töleransı 10w-40' a uygunmudur ki?

    Daha önce koyduğumda çekişten düşmüştü.O yüzden bu araçlarda, ince yağın motor kompresyonu iyi korumadığını,kaçırdığını dolayısıyla çekişten düşürdüğünü düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    10/40 ne kadar süreyle kaldı? Performans düşüşü başka etkenlerle de olabilir? Ama 20/50 bana göre daha uygun ama yine de benden daha iyi bilen birine danışırsanız daha iyi olur. 20/50 kışın, yoğun olduğundan dolayı soğuk sabahlarda soğuk motorun zor çalışmasına sebep olur diye biliyorum o yüzden kışın 10/40 demiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    10/40 ne kadar süreyle kaldı? Performans düşüşü başka etkenlerle de olabilir? Ama 20/50 bana göre daha uygun ama yine de benden daha iyi bilen birine danışırsanız daha iyi olur. 20/50 kışın, yoğun olduğundan dolayı soğuk sabahlarda soğuk motorun zor çalışmasına sebep olur diye biliyorum o yüzden kışın 10/40 demiştim.

    Alıntıları Göster
    10w-20 derece yağ 1-2 hafta kaldı.

    -

    Şimdilik memmunum. Sanırım benim dediğim kompresyon olayı ile ilgili.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    10w-20 derece yağ 1-2 hafta kaldı.

    -

    Şimdilik memmunum. Sanırım benim dediğim kompresyon olayı ile ilgili.




    Alıntıları Göster
    Evet Europacılar nerdesiniz. Okuyup okuyup kaçmayın





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Evet Europacılar nerdesiniz. Okuyup okuyup kaçmayın



    Alıntıları Göster
    sıcak havada 20-50w yağ daha uygundur.Viscositesi yüksek olduğu için kompresyon kaçaklarını önler, ama yazın 20w düşük efsaflı yağ kullanılırsa aracın temiz bakımlı ve yeni model ve LPG siz !olması durumunda yağ eksiltme veya güçte düşme görülebilir.

    senin renault için LPG için olan 20-50w yağ uygun dur.Kışın bir daha konuyu açarsan başka bir yağ tavsiye ederim.
    güle güle kullanman dilegiyle,




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat 500 X motor yağı seviyesi
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sıcak havada 20-50w yağ daha uygundur.Viscositesi yüksek olduğu için kompresyon kaçaklarını önler, ama yazın 20w düşük efsaflı yağ kullanılırsa aracın temiz bakımlı ve yeni model ve LPG siz !olması durumunda yağ eksiltme veya güçte düşme görülebilir.

    senin renault için LPG için olan 20-50w yağ uygun dur.Kışın bir daha konuyu açarsan başka bir yağ tavsiye ederim.
    güle güle kullanman dilegiyle,

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur



    Alıntıları Göster
    Aracınız için bence yaz bile olsa 20W-50 standardında yağ seçimi yapmamalısınız. Zira 20W-50 standardına göre yağ tamamen madenidir. Halbuki günümüz araçlarının motorlarına yarı sentetik(5W-30/40, 10W 30/40) veya tam sentetik yağ (0W-30/40) konulursa performansı daha optimum düzeyde olmaktadır. Bu noktada aracınız tek nokta enjektörlü turbo beslemeli olmayan "Energy" motoruna sahip olduğu için 5W-30 standardı idealdir, zira bu yağ ince ve yarı sentetik bir yapıya sahip olup, 20W-50 yağa göre aracınızın 100 Km'de %5 daha az yakıt tüketmesini sağlayacağı gibi, eğer soğuk iklimli bir bölgede aracınızı kullanıyorsanız, ilk çalışma (marş) çok daha kolay gerçekleşecektir. Ayrıca yarı sentetik yapısı sayesinde aracın zor koşullarda kullanımı esnasında (Yokuş yukarı çıkış, devamlı azami hızda kullanım, yüklü kullanım, soğuk motorla kısa mesafelerde devamlı kullanım, düşük viteslerin seçilmek zorunda kalındığı dağ yolları, şehir içi vs.) motorun korunması 20W-50 standardına göre çok daha yüksek düzeyde olacaktır. Aracınız turbo beslemeye sahip olmadığı ve pahalı bir çözüm olduğu için tam sentetik yağ kullanımını önermiyorum. Bu arada eğer 5W-30/40 bulamaz iseniz 10W-30/40 standardı da rahatlıkla kullanılabilir. Selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbox

    Aracınız için bence yaz bile olsa 20W-50 standardında yağ seçimi yapmamalısınız. Zira 20W-50 standardına göre yağ tamamen madenidir. Halbuki günümüz araçlarının motorlarına yarı sentetik(5W-30/40, 10W 30/40) veya tam sentetik yağ (0W-30/40) konulursa performansı daha optimum düzeyde olmaktadır. Bu noktada aracınız tek nokta enjektörlü turbo beslemeli olmayan "Energy" motoruna sahip olduğu için 5W-30 standardı idealdir, zira bu yağ ince ve yarı sentetik bir yapıya sahip olup, 20W-50 yağa göre aracınızın 100 Km'de %5 daha az yakıt tüketmesini sağlayacağı gibi, eğer soğuk iklimli bir bölgede aracınızı kullanıyorsanız, ilk çalışma (marş) çok daha kolay gerçekleşecektir. Ayrıca yarı sentetik yapısı sayesinde aracın zor koşullarda kullanımı esnasında (Yokuş yukarı çıkış, devamlı azami hızda kullanım, yüklü kullanım, soğuk motorla kısa mesafelerde devamlı kullanım, düşük viteslerin seçilmek zorunda kalındığı dağ yolları, şehir içi vs.) motorun korunması 20W-50 standardına göre çok daha yüksek düzeyde olacaktır. Aracınız turbo beslemeye sahip olmadığı ve pahalı bir çözüm olduğu için tam sentetik yağ kullanımını önermiyorum. Bu arada eğer 5W-30/40 bulamaz iseniz 10W-30/40 standardı da rahatlıkla kullanılabilir. Selamlar..

    Alıntıları Göster
    Hmm... Valla arada kaldım.






    Birde 5w-30 tam sentetik yağ olarak biliyorum. Yoksa yarı sentetik 5w-30 yağdamı var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Hmm... Valla arada kaldım.






    Birde 5w-30 tam sentetik yağ olarak biliyorum. Yoksa yarı sentetik 5w-30 yağdamı var?

    Alıntıları Göster
    İki tane bilirkişi ve 2 tane görüş.



    Bir yanda 5w-30 bir yanda 20w-50. İkiside avsiye ediliyor ama aralarındaki fark çok büyük.

    İstediğim tek şey motoru daha iyi koruyabilmek. Eh azda olsa yakıt tüketminide düşürsün

    Ama dediğim gibi motorun aşınımını geçiktiren ve onu daha iyi korulabilen numara lazım bana. Inceyse ince kalınsa kalın.

    Vallahi sonuç hangi yağ çıkacak merak ediyorum.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 9 Ağustos 2007; 19:51:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    İki tane bilirkişi ve 2 tane görüş.



    Bir yanda 5w-30 bir yanda 20w-50. İkiside avsiye ediliyor ama aralarındaki fark çok büyük.

    İstediğim tek şey motoru daha iyi koruyabilmek. Eh azda olsa yakıt tüketminide düşürsün

    Ama dediğim gibi motorun aşınımını geçiktiren ve onu daha iyi korulabilen numara lazım bana. Inceyse ince kalınsa kalın.

    Vallahi sonuç hangi yağ çıkacak merak ediyorum.





    Alıntıları Göster
    Kullanıcı profilinizen öğrendiğim kadarıyla aracı İzmir'de kullandığınız anlaşılıyor. Özellikle kış mevsiminin İzmir'de sert geçmemesi sebebiyle 20 W-50 yağ kullanabilirsiniz, ancak daha önce de belirttiğim gibi aracınız üstten egazantirikli ve enjeksiyonlu bir yapıya sahip olduğu için, özellikle zor koşullarda kullanımda 20W-50 madeni yapıya sahip olduğundan motorunuza yüksek koruma sağlayamaz. Ayrıca İzmir'de hangi semtte oturuyor ve hangi güzergahta aracınızı kullanıyorsunuz bilmiyorum, fakat Halil Rıfat Paşa gibi yokuşlu, Karşıyaka ve Hatay gibi dur kalkı yoğun semtlerde aracınızı kullanıyorsanız, araç motor ısısı yazın zor şartlarda 200 derecenin üzerine çıkabilir. Bu sıcaklıklarda 20W-50 gibi madeni yağlar gres gibi bir yapıya dönüşürken, 0W-30 gibi tam sentetik ve 5W-30/ 10W-40 gibi sentetik yağlar akışkanlığı bozulmadan görevine devam eder. Bu farkı pratikte hissedemeyebilirsiniz, fark motor ömründe ortaya çıkacaktır. Kaldı ki 4 lt motor yağında 20W-50 ile 5W-30 arasındaki fark yaklaşık 25-30 YTL civarında ki, bu zaten 5W-30'un yakıt tasarrufu sağlamasıyla 3500-4000 km yapmanızla birlikte size geri döneceği gibi, motorunuzun daha verimli çalışmasına katkıda bulunacaksınız. Yine de karar sizin.. Selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbox

    Kullanıcı profilinizen öğrendiğim kadarıyla aracı İzmir'de kullandığınız anlaşılıyor. Özellikle kış mevsiminin İzmir'de sert geçmemesi sebebiyle 20 W-50 yağ kullanabilirsiniz, ancak daha önce de belirttiğim gibi aracınız üstten egazantirikli ve enjeksiyonlu bir yapıya sahip olduğu için, özellikle zor koşullarda kullanımda 20W-50 madeni yapıya sahip olduğundan motorunuza yüksek koruma sağlayamaz. Ayrıca İzmir'de hangi semtte oturuyor ve hangi güzergahta aracınızı kullanıyorsunuz bilmiyorum, fakat Halil Rıfat Paşa gibi yokuşlu, Karşıyaka ve Hatay gibi dur kalkı yoğun semtlerde aracınızı kullanıyorsanız, araç motor ısısı yazın zor şartlarda 200 derecenin üzerine çıkabilir. Bu sıcaklıklarda 20W-50 gibi madeni yağlar gres gibi bir yapıya dönüşürken, 0W-30 gibi tam sentetik ve 5W-30/ 10W-40 gibi sentetik yağlar akışkanlığı bozulmadan görevine devam eder. Bu farkı pratikte hissedemeyebilirsiniz, fark motor ömründe ortaya çıkacaktır. Kaldı ki 4 lt motor yağında 20W-50 ile 5W-30 arasındaki fark yaklaşık 25-30 YTL civarında ki, bu zaten 5W-30'un yakıt tasarrufu sağlamasıyla 3500-4000 km yapmanızla birlikte size geri döneceği gibi, motorunuzun daha verimli çalışmasına katkıda bulunacaksınız. Yine de karar sizin.. Selamlar..

    Alıntıları Göster
    Turbox, ilgin için çok teşekkür ederim. Üşenmemiş açıklamışta açıklamışsın. Bilgi bu çağda en çok ihtiyacımız olan şey.



    Senin tavsiyen üzerine 5w-30 kullanacağım bir dahaki sefere. Ama dediğim gibi bazı korkularım yok değil ;

    mesela, 5w-30'un tam sentetik olduğunu, tam sentetik yağların bu tip araçlarda önerilmediğini duymuştum.

    Bir diğeri ise ; lpg sistemli bir araçta ince yağın performans düşüklüğüne ve dolayısıyla yakıt sarfiyatına yol açtığını duymuştum. Kompresyon kaçaklarını ince yağın tam kapatamadığını araçın çekişten düştüğünü vs vs.

    Ayrıca Izmir'de şehir dışında oturuyorum, doğal hayatı sevdiğimden ev biraz dağ başında ve kışları oldukça sert geçer karlı falan.

    ----




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Turbox, ilgin için çok teşekkür ederim. Üşenmemiş açıklamışta açıklamışsın. Bilgi bu çağda en çok ihtiyacımız olan şey.



    Senin tavsiyen üzerine 5w-30 kullanacağım bir dahaki sefere. Ama dediğim gibi bazı korkularım yok değil ;

    mesela, 5w-30'un tam sentetik olduğunu, tam sentetik yağların bu tip araçlarda önerilmediğini duymuştum.

    Bir diğeri ise ; lpg sistemli bir araçta ince yağın performans düşüklüğüne ve dolayısıyla yakıt sarfiyatına yol açtığını duymuştum. Kompresyon kaçaklarını ince yağın tam kapatamadığını araçın çekişten düştüğünü vs vs.

    Ayrıca Izmir'de şehir dışında oturuyorum, doğal hayatı sevdiğimden ev biraz dağ başında ve kışları oldukça sert geçer karlı falan.

    ----

    Alıntıları Göster
    Turbox kardeş kastın mı var adama yau.

    ABi SEN BOŞVER KIŞIN DA YAZIN DA SENİN MOTORUNUN YAĞI 20W--50 DİR CASTROL TAVSİYE OLUNUR MARKA OLARAK. YAĞ KATKISI OLARAK DA 1 KERELİĞİNE MOTOR SİLK BOR ON CLS kullanabilirsin. Lpg li için dye satılan yağlar para tuzağıdır başka bişy değil.. Tek farkı var o da benzinlinin yağına göre daha kalitesiz oluşu..

    Motorun üretim teknolojisi nedeni ile yataklarında ve diğer sürtünen her yerindeki pürüzlülük oranına göre fabrika katoloğunda 20W--50 yağ kullanın yazan motorda diğer yağlar kullanıulırsa sürtünmelerin artması ile sorunlar oluşur. 10W--40 yağ kullandığınızda güç düşüklüğünün sebebi yağlamanın yetersiz kalışı nedeni ile motorun iç sürtünmelere fazla güç harcamasıdır. İyi ki erken değişöişiniz 10 bin olmadan motor 300 bin yapmış gibi eskirdi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Turbox kardeş kastın mı var adama yau.

    ABi SEN BOŞVER KIŞIN DA YAZIN DA SENİN MOTORUNUN YAĞI 20W--50 DİR CASTROL TAVSİYE OLUNUR MARKA OLARAK. YAĞ KATKISI OLARAK DA 1 KERELİĞİNE MOTOR SİLK BOR ON CLS kullanabilirsin. Lpg li için dye satılan yağlar para tuzağıdır başka bişy değil.. Tek farkı var o da benzinlinin yağına göre daha kalitesiz oluşu..

    Motorun üretim teknolojisi nedeni ile yataklarında ve diğer sürtünen her yerindeki pürüzlülük oranına göre fabrika katoloğunda 20W--50 yağ kullanın yazan motorda diğer yağlar kullanıulırsa sürtünmelerin artması ile sorunlar oluşur. 10W--40 yağ kullandığınızda güç düşüklüğünün sebebi yağlamanın yetersiz kalışı nedeni ile motorun iç sürtünmelere fazla güç harcamasıdır. İyi ki erken değişöişiniz 10 bin olmadan motor 300 bin yapmış gibi eskirdi..

    Alıntıları Göster
    Ayrıca lpg li için ayrı benzinli için ayrı olması gerektiği tamamen yağ firmalarının oyunu dur. yağ motora göre seçilir.. lpg li yağı daha ii bi yağ değil ki bikere. sebebi mi; lpg li araçların yağları daha az kimyasal etkiye maruz kaldığından kolay bozulmaz. firmalar da hemen farklı bişy ii bişy miş gibi lpg ye dayanabilecek benzinli yağına göre daha kalitesiz yağı daha ucuza mal edip yapıp satmaya başladılr başka bi espri yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Turbox kardeş kastın mı var adama yau.

    ABi SEN BOŞVER KIŞIN DA YAZIN DA SENİN MOTORUNUN YAĞI 20W--50 DİR CASTROL TAVSİYE OLUNUR MARKA OLARAK. YAĞ KATKISI OLARAK DA 1 KERELİĞİNE MOTOR SİLK BOR ON CLS kullanabilirsin. Lpg li için dye satılan yağlar para tuzağıdır başka bişy değil.. Tek farkı var o da benzinlinin yağına göre daha kalitesiz oluşu..

    Motorun üretim teknolojisi nedeni ile yataklarında ve diğer sürtünen her yerindeki pürüzlülük oranına göre fabrika katoloğunda 20W--50 yağ kullanın yazan motorda diğer yağlar kullanıulırsa sürtünmelerin artması ile sorunlar oluşur. 10W--40 yağ kullandığınızda güç düşüklüğünün sebebi yağlamanın yetersiz kalışı nedeni ile motorun iç sürtünmelere fazla güç harcamasıdır. İyi ki erken değişöişiniz 10 bin olmadan motor 300 bin yapmış gibi eskirdi..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Turbox kardeş kastın mı var adama yau.

    ABi SEN BOŞVER KIŞIN DA YAZIN DA SENİN MOTORUNUN YAĞI 20W--50 DİR CASTROL TAVSİYE OLUNUR MARKA OLARAK. YAĞ KATKISI OLARAK DA 1 KERELİĞİNE MOTOR SİLK BOR ON CLS kullanabilirsin. Lpg li için dye satılan yağlar para tuzağıdır başka bişy değil.. Tek farkı var o da benzinlinin yağına göre daha kalitesiz oluşu..

    Motorun üretim teknolojisi nedeni ile yataklarında ve diğer sürtünen her yerindeki pürüzlülük oranına göre fabrika katoloğunda 20W--50 yağ kullanın yazan motorda diğer yağlar kullanıulırsa sürtünmelerin artması ile sorunlar oluşur. 10W--40 yağ kullandığınızda güç düşüklüğünün sebebi yağlamanın yetersiz kalışı nedeni ile motorun iç sürtünmelere fazla güç harcamasıdır. İyi ki erken değişöişiniz 10 bin olmadan motor 300 bin yapmış gibi eskirdi..


    Sayın 1999 Siena 16 16V, bazı Konulara açıklık getirmek isiyorum;
    1. Sulphur arkadaşımızın aracının motoru daha önceki notlarımda da belitttiğim gibi "Energy" ve üstten tek egzantrikli motora sahiptir. 20W-50 standardı daha ziyade yüksek devirleri çevirmeyen, bloktan egzantrikli ve karbüratörlü araçlara önerilmektedir. Halbuki yüksek performanslı "Energy" motorun kırmızı bölgesi 6000 d/d'da başlamakta olup, bu değer bloktan egzantrikli Broadway'lerde 5500'de başlamaktadır. Bu bile üstten egzantrikli ve enjeksiyonlu motor ile bloktan egzantrkli ve karbüratörlü motor farkını ortaya koymaktadır. Siz iki araca da benzer performansta ve vizkozitede yağ koyarsanız, her iki aracın motor tasarım parametre farklılıkları nedeniyle benzer performansı alamayacağınız gibi, yüksek performanslı motorun yüksek devirlerinde korumasını tam olarak sağlayamazsınız. Arkadaşımın aracında 5W-30 yağ kullanılması tespitini daha önce Broadway 1,4 RNI kullandığım ve Renault yetkili servisinin önerisi olduğu için özellikle vurgulamak istedim. Kaldı ki eğer 5W-30 ve 20W-50 benzer performansta olsaydı, aynı fiyata sahip olması gerekmez miydi? Bütün üreticilerin motorları çok karmaşık araştırma, geliştirme test sürecinden geçirilerek pazara sunulur ve bu süreç içerisinde üreticinin motora konulacak yağ tipi belirlenir ve müşteriye önerilir. Eğer R-19 "Energy" motoruna Renault tarafından kati olarak 20W-50 önerilmişse söyleyecek bir sözüm yok, ancak önerilmemişse sizin söylediğiniz gibi 5W-30 gibi standartta yağ kullanımı kesinlikle lüks değildir, zira bu az öncede vurguladığım gibi bilimsel tabana dayanmaktadır.
    2. İkinci tezinize gelince, 20W-50 yağ standardı, 5W-30 ve 10W-40 yağ standardına göre daha kalın yapıdadır ve akışkanlığı aynı paralelde daha düşük seviyededir. Akışkanlık düştükçe sürtünme artar, sürtünme arttıkça motor mevcut gücü alabilmek için daha fazla yakıt tüketir. Bu sebeptendir ki, 5W-30 yağlar ince yapısı sayesinde 20W-50 yağlara göre aracın daha az yakıt tüketimine katkıda bulunur. Ayrıca buradaki açıklamanın sizin "10W--40 yağ kullandığınızda güç düşüklüğünün sebebi yağlamanın yetersiz kalışı nedeni ile motorun iç sürtünmelere fazla güç harcamasıdır." tezinizi geçersiz kıldığını değerlendiriyorum. Buradaki sorun, kullanıcı arkadaşımızın aracını farklı yol, ısı/nem ve performans şartlarında kullanması neticesinde arkadaşımızın göreceli olarak aracın performansının farklı olduğu değerlendirmesinden kaynaklanıyor olabilir. Bunlara ilave olarak, özellikle yüksek Km değerinde olan araçlardaki doğal olarak oluşan kompresyon kaçaklarının kapatılmasının yağın kalınlığı ile ilgisi bulunmamaktadır. Bu noktada önemli olan yağın kalınlığı değil, yağın içerisine fabrikasyon olarak konulan katkı maddeleridir. Katkı maddesini 20W-50 yerine 5W-30 yağa da koysanız veya 20W-50 yağda 5W-30'daki gibi fabrikasyon katkı bulunsa, -ki bulunmaktadır- kompresyon kaçaklarının önlenmesine katkıda bulunabilirsiniz. Esasında nihai karar, aynı araça önce 10W-40 standardında yağ konulup dinamometrede tork ve güç eğrilerinin çıkartılması, daha sonra 20 W-50 standardında yağ konulup dinamometrede aynı işlemin yapılması ve sonuçların karşılaştırılması ile elde edilebilir diye değerlendiriyorum. Selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbox

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Turbox kardeş kastın mı var adama yau.

    ABi SEN BOŞVER KIŞIN DA YAZIN DA SENİN MOTORUNUN YAĞI 20W--50 DİR CASTROL TAVSİYE OLUNUR MARKA OLARAK. YAĞ KATKISI OLARAK DA 1 KERELİĞİNE MOTOR SİLK BOR ON CLS kullanabilirsin. Lpg li için dye satılan yağlar para tuzağıdır başka bişy değil.. Tek farkı var o da benzinlinin yağına göre daha kalitesiz oluşu..

    Motorun üretim teknolojisi nedeni ile yataklarında ve diğer sürtünen her yerindeki pürüzlülük oranına göre fabrika katoloğunda 20W--50 yağ kullanın yazan motorda diğer yağlar kullanıulırsa sürtünmelerin artması ile sorunlar oluşur. 10W--40 yağ kullandığınızda güç düşüklüğünün sebebi yağlamanın yetersiz kalışı nedeni ile motorun iç sürtünmelere fazla güç harcamasıdır. İyi ki erken değişöişiniz 10 bin olmadan motor 300 bin yapmış gibi eskirdi..


    Sayın 1999 Siena 16 16V, bazı Konulara açıklık getirmek isiyorum;
    1. Sulphur arkadaşımızın aracının motoru daha önceki notlarımda da belitttiğim gibi "Energy" ve üstten tek egzantrikli motora sahiptir. 20W-50 standardı daha ziyade yüksek devirleri çevirmeyen, bloktan egzantrikli ve karbüratörlü araçlara önerilmektedir. Halbuki yüksek performanslı "Energy" motorun kırmızı bölgesi 6000 d/d'da başlamakta olup, bu değer bloktan egzantrikli Broadway'lerde 5500'de başlamaktadır. Bu bile üstten egzantrikli ve enjeksiyonlu motor ile bloktan egzantrkli ve karbüratörlü motor farkını ortaya koymaktadır. Siz iki araca da benzer performansta ve vizkozitede yağ koyarsanız, her iki aracın motor tasarım parametre farklılıkları nedeniyle benzer performansı alamayacağınız gibi, yüksek performanslı motorun yüksek devirlerinde korumasını tam olarak sağlayamazsınız. Arkadaşımın aracında 5W-30 yağ kullanılması tespitini daha önce Broadway 1,4 RNI kullandığım ve Renault yetkili servisinin önerisi olduğu için özellikle vurgulamak istedim. Kaldı ki eğer 5W-30 ve 20W-50 benzer performansta olsaydı, aynı fiyata sahip olması gerekmez miydi? Bütün üreticilerin motorları çok karmaşık araştırma, geliştirme test sürecinden geçirilerek pazara sunulur ve bu süreç içerisinde üreticinin motora konulacak yağ tipi belirlenir ve müşteriye önerilir. Eğer R-19 "Energy" motoruna Renault tarafından kati olarak 20W-50 önerilmişse söyleyecek bir sözüm yok, ancak önerilmemişse sizin söylediğiniz gibi 5W-30 gibi standartta yağ kullanımı kesinlikle lüks değildir, zira bu az öncede vurguladığım gibi bilimsel tabana dayanmaktadır.
    2. İkinci tezinize gelince, 20W-50 yağ standardı, 5W-30 ve 10W-40 yağ standardına göre daha kalın yapıdadır ve akışkanlığı aynı paralelde daha düşük seviyededir. Akışkanlık düştükçe sürtünme artar, sürtünme arttıkça motor mevcut gücü alabilmek için daha fazla yakıt tüketir. Bu sebeptendir ki, 5W-30 yağlar ince yapısı sayesinde 20W-50 yağlara göre aracın daha az yakıt tüketimine katkıda bulunur. Ayrıca buradaki açıklamanın sizin "10W--40 yağ kullandığınızda güç düşüklüğünün sebebi yağlamanın yetersiz kalışı nedeni ile motorun iç sürtünmelere fazla güç harcamasıdır." tezinizi geçersiz kıldığını değerlendiriyorum. Buradaki sorun, kullanıcı arkadaşımızın aracını farklı yol, ısı/nem ve performans şartlarında kullanması neticesinde arkadaşımızın göreceli olarak aracın performansının farklı olduğu değerlendirmesinden kaynaklanıyor olabilir. Bunlara ilave olarak, özellikle yüksek Km değerinde olan araçlardaki doğal olarak oluşan kompresyon kaçaklarının kapatılmasının yağın kalınlığı ile ilgisi bulunmamaktadır. Bu noktada önemli olan yağın kalınlığı değil, yağın içerisine fabrikasyon olarak konulan katkı maddeleridir. Katkı maddesini 20W-50 yerine 5W-30 yağa da koysanız veya 20W-50 yağda 5W-30'daki gibi fabrikasyon katkı bulunsa, -ki bulunmaktadır- kompresyon kaçaklarının önlenmesine katkıda bulunabilirsiniz. Esasında nihai karar, aynı araça önce 10W-40 standardında yağ konulup dinamometrede tork ve güç eğrilerinin çıkartılması, daha sonra 20 W-50 standardında yağ konulup dinamometrede aynı işlemin yapılması ve sonuçların karşılaştırılması ile elde edilebilir diye değerlendiriyorum. Selamlar..

    Alıntıları Göster
    Turbox abicim belki senin de sorabileceğin el kitabı olan biri vardır sorarsan seviniecem çünkü baya merak ettim.

    98 model 1,6 motorlu klimalı bi arkadaşımda var el kitabına baktık 4-5 ay oldu yağı için baktık o zaman 20W--50 yazıyodu buna eminim.. Ben maille kendine sordum gene 20W--50 dedi ama kiaba şu an bakamıyorum çünkü ayrı illerdeyiz artık.. Motoru farklı ise olabilir belki ama hiç bi 19 a sentetik konulduğunu duyan bilen yok.

    Ayrıca 10W-40 ve daha düşük vizkoziteli demek illaki sentetik olacak demek değil madeni olupda 20W-50 den düşük vizkoziteli yağlar da var. Bun lar daha soğuk iklimlerde kullanılıyor..

    TR de 5W-30 dedimi sadece sentetik var madeni yok. Şimdi aracın üretim teknolojisi madeni yağa göre ise sentetik yağ sürtnmeye sebebp olur. Sebebi sentetik yağ kullanan motorların yağ basıncı daha yüksek ve parçaların yüzeyleri özel işlenmiş. Madeni yağ kullanan motorların yağ kanalları daha geniş, yağ basıncı daha düşük ve yüzey kalitesi daha pürüzlü. Yüzeyi daha pürüzlü old için pürüzlerin bir birine değmesini engelemek ancak madeni yağla mümkün oluyor..

    ben derimki 10-40 yada 5--30 madeni yağ bulursan koy. Ancak sibiryada vardır o da. TR de bulunmadığına göre 20W--50 olmalı. Arkadaşın kitabına bakmasaydım ben de net bişy diyemez dim.

    SAYGILAR....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Turbox abicim belki senin de sorabileceğin el kitabı olan biri vardır sorarsan seviniecem çünkü baya merak ettim.

    98 model 1,6 motorlu klimalı bi arkadaşımda var el kitabına baktık 4-5 ay oldu yağı için baktık o zaman 20W--50 yazıyodu buna eminim.. Ben maille kendine sordum gene 20W--50 dedi ama kiaba şu an bakamıyorum çünkü ayrı illerdeyiz artık.. Motoru farklı ise olabilir belki ama hiç bi 19 a sentetik konulduğunu duyan bilen yok.

    Ayrıca 10W-40 ve daha düşük vizkoziteli demek illaki sentetik olacak demek değil madeni olupda 20W-50 den düşük vizkoziteli yağlar da var. Bun lar daha soğuk iklimlerde kullanılıyor..

    TR de 5W-30 dedimi sadece sentetik var madeni yok. Şimdi aracın üretim teknolojisi madeni yağa göre ise sentetik yağ sürtnmeye sebebp olur. Sebebi sentetik yağ kullanan motorların yağ basıncı daha yüksek ve parçaların yüzeyleri özel işlenmiş. Madeni yağ kullanan motorların yağ kanalları daha geniş, yağ basıncı daha düşük ve yüzey kalitesi daha pürüzlü. Yüzeyi daha pürüzlü old için pürüzlerin bir birine değmesini engelemek ancak madeni yağla mümkün oluyor..

    ben derimki 10-40 yada 5--30 madeni yağ bulursan koy. Ancak sibiryada vardır o da. TR de bulunmadığına göre 20W--50 olmalı. Arkadaşın kitabına bakmasaydım ben de net bişy diyemez dim.

    SAYGILAR....

    Alıntıları Göster
    Gelin arayı bulalım. 15w-40 a sabitesek şunu?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Gelin arayı bulalım. 15w-40 a sabitesek şunu?



    Alıntıları Göster
    yok abi olmaz 20W--50 den aşağı

    Şaka biyana koca forumda R 19 olan ve hangi yağ old kesin bilen ve elinde kullanma bakım el kitabı olan kimse yokmu ki. Yoksa herkes yağcıya gidip ne konulduğunu bilmeden parayı verip çıkıyomu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    yok abi olmaz 20W--50 den aşağı

    Şaka biyana koca forumda R 19 olan ve hangi yağ old kesin bilen ve elinde kullanma bakım el kitabı olan kimse yokmu ki. Yoksa herkes yağcıya gidip ne konulduğunu bilmeden parayı verip çıkıyomu.

    Alıntıları Göster
    Sanırım öyle.

    R19 cular hiçbir forumda yok. Ya hiç sorunları yok yada şevkleri




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.