Şimdi Ara

reenkarnasyon (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yani gercek olmasa bile insanların reenkarnasyon inancına ihtiyacı var..
    hiç kimse yok olmak istemez zaten dinlerde bu acıdan inanı rahatlatır bir yerde..bence
  • Fatir suresi 37.Ayet ; Onlar o cehennem ateşinde rabbimiz bizi çıkar önce yaptığımızdan iyi işler yapalım diye feyat ederler.Biz sizi öğüt alacak olanın öğüt alabileceği bir ömürle yaşatmadık mı? Ve size uyarıcıda geldi.Öyle ise tadın azabı artık zalimlerin hiçbir yardımcısı yoktur.

    Hüküm Allahındır bizce ayetin zahirinden anlaşılıyorki,yeni bir imkan verilmesini isteyenler daha önce kendilerine yeterli süre verildiği için ret cevabı almaktadırlar.Bu süre verilmemiş olsaydı tekrar dünya planına gönderilebileceklerdi.Denilebilirki bu ayetin muhatabı olmak bakımından dünyada 25 yıl kalanla 100 yıl kalan aynı tutulamaz.Geri dönüşe ret verilmesi için dünyada kalışın,''Öğüt alanın onu alması için gerekli bir süreyi bulması lazımdır.Şunuda söyleyelim Kur'an Ömür kavramını İnsanın tekamülünü tamamlaması için gerekli olan süre anlamında kullanmaktadır.Buna muammer olmakta deniyor 11.ayet bu sürenin bir kitapta belirlendiğini ve hiç kimsenin bu belirlenen süresinin o kitaptaki kayıtlar aksine kısaltılamayacağını söylemektedir.Sürenin dünyaya kaç kez gelmekle tamamlanacağını Cenabı hak bilir.Kişinin mahşer hesabı işte bu hesabın tamamlanması sonucu görülecektir.
    .................................................................................................................................................................................................
    Vakıa suresi 60-62. Ayetlerdeki ölüm ve tekrar yaratılma kavramları.

    Önce ayetleri görelim; ''Aranızda ölümü biz taktir ettik ve biz yerinize diğer benzerlerinizi getirmemiz ve sizi bilemiyeceğiniz bir yaratılışta ve suretlerde tekrar yapılandırmamız hususunda önüne geçileceklerden de değiliz.(ayrıca bak İnsan 28)

    (İnsan 28- Onları yaratan ve vücutlarına biçim veren biziz. İstediğimiz zaman onları benzerleri ile değiştiririz)

    İşin esasını Allah bilir.Bu ayetlerden mahşerdeki yaratılış anlaşılabileceği gibi,dünyada yeniden bedenlenme yani reankarnasyon da anlaşılabilir.Hatta ayetler ikinci manayı anlamaya daha uygundur.Nitekim Fahrettin Errazi den Elmalılı ya kadar birçok müferris getirdikleri açıklamalarla ikinci manayı ortaya koymuş ancak geleneksel kabule uyarak reankarnasyon dan bahsetmemişledir.Reankarnasyonun Kur'an a ters düşmediğini savunan Süleyman Ateş bu ayetleri açıklarken şu satırlarıda yazmıştır.''Birinci ayette ,yeniden yaratılack insanın bedeninin bu bedenin aynı değil ,benzeri olacağı:''Sizi bilmediğiniz bir biçimde yaparız'' anlamındaki ikinci cümledende yeniden yaratılacak insanın,bilinmeyen bir biçimde yaratılacağı anlaşılır.Daha önce geçen benzeri ayetlerle karşılaştırılırsa bu ayetlerden de kemal bulmadan ölmüş insan ruhunun bilinmeyen bir zamanda ve bilinmeyen bir biçimde yeni bir bedene sokulup bedensel hayata getirileceği manası çıkarılabilir.Bu ayetler olgunluk kazanmış mümin insanlara değil ahireti inkar eden kemal bulmamış cehennem halkına hitaptır.Bundan kemal bulmamış isyancı insanların,kemal bulmak üzere tekrar bedenlere sokularak yaratılacağı anlaşılır.Bu taktirde ba's (Yeniden bedensel hayata çıkarma öldükten sonra diriltme) olayı kemal bulmamış ruhlara mahsus olabilir.Kemal bulmuş ruhlar huld cennetine gittiklerinden,bedensel hayata dönemezler.Ba2s kemal bulmamış ruhların kemal bulmak üzere bedensel hayata getirilmesidir ki bedenden bedene geçen ruh bu bedenler içinde dünyanın ıstırabını sıkıntılarını çekerek olgunlaşır.İşte bu gelip gitmeler ruhu pişirip olgunlaştıracak olan cehennem hayatıdır.Her bedensel hayatta yapılanlar,ruhun daha sonraki hayatının mahiyetini çizer.Kötülüklerden korunan ve Allah'a ibadetle olgunlaşan ruh,ebedilik cennetine girer.Birdaha gerçekte azap olan bu bedensel hayata dönmez.Ama olgunlaşmayan ruhlar olgunlaşıncaya dek yeni bedenlere sokularak dünyaya getirilirler.Olgunlaşmanın tek yoluda Allah'a ibadet ve güzel ahlaktır.
    .................................................................................................................................................................................................
    Mümin suresi 11. Ayet;Ey Rabbimiz bizi iki kez öldürdün ve iki kez dirilttin.Artık günahlarımızı itiraf ettik.Buradan çıkmak için bir başka yol daha var mı?

    Görüldüğü gibi ayette iki defa öldürülüp diriltilen ve tekrar diriltilmeyi isteyen bir topluluk söz konusu edilmektedir.Buradaki iki defa öldürülüp iki defa diriltilmeyi ayete parantez içi ifadeler yaparak istedikleri anlamlara çekenlerin kendi kanaatlerini Allah'ın kitabına sokmaktan başka hiçbir dayanakları yoktur.Ayet bazı insanların ikinci üçüncü kez bedenlenmek üzere dünyaya geri gönderildiklerini gösterir lafızdadır.Saffat suresi 54-61 ayetlerde biri cehennemde biri cennette iki arkadaş şöyle konuşturulmaktadır.''Bakarmısınız dedi.Baktı,onu cehennemin tam ortasında gördü.Dedi ki;'Vallahi ,az kalsın benide oralara indirecektin.Rabbimin nimetleri olmasaydı şimdi ben de elbette ordakilerdendim.Biz cennetlikler tekrar ölecekmiyiz?Hayır ,yanlız ilk ölümümüz.Ve biz azabada uğratılmayacağız.Gerçektende bu büyük başarının ta kendisidir.Çalışanlar böylesi için çalışsınlar.''
    Görüldüğü gibi ayetlerde cennet ehli yani tekamülünü tamamlamış olanların tekrar öldürülmeyecekleri söylenerek.Cehennem ehliyle bir farklarınında bu olduğuna dikkat çekilmektedir.Duhan suresi 56. ayet Cennet ehlinin ikinci kez öldürülmemelerini yine Allah'ın lütfu olarak gündeme getirmektedir.''Orada ilk ölümden başka ölüm tatmazlar.Allah onları bir lütuf olarak cehennem azabından korumuştur.''Müfessis Süleyman Ateş,Furkan suresi 13-14.Ayetleride İşaret ettiğimiz yönde değerlendirerek şu açıklamayı yapıyor;''Cennet hayatında ölüm yoktur.Cehennem azabından korunmuş olanlar , o nimet ve ikram içinde sonsuzca kalırlar.''
    ''Cennetliklerin ölmeyeceği vurgulanırken,Cehennemdekiler hakkında böyle bir açıklama yapılmamıştır.Hatta tersine ordakilerin ölümü temenni edecekleri;''Orada ölümü çağırırlar;Kendilerine bugün bir tek ölüm çağırmayın birçok ölüm çağırın.(Furkan suresi 13-14)Ayetleriyle belirtilir.Tevsirlere göre bu ifadelerde ,Cehennem azabının korkunçluğu anlatılmaktadır.Yani azap öyle korkunçtur ki orada bulunanlar ölmeyi yaşamaya yeğleyecek,ölüpte kurtulmayı dileyecek ama bu mümkün olmayacaktır.''O en büyük ateşe girer ,sonra onun içinde ne ölür ne de yaşar.( A'la suresi ;12-13)ayetleride bu anlamı güçlendirmektedir.''Belkide bu ayetlerde,dünyada olgunlaşıp bedenin ölümünden sonra cennete giden ruhların bir daha dünyadaki bedensel hayata dönmeyecekleri:Fakat dünyada olgunlaşmadan bedenden ayrılan ruhların bir süre ruhsal azaptan sonra bedene dönüp tekrar ölecekleri ta ruh olgunluğuna erinceye dek birkaç kez bedensel hayata dönerek ölümü tadacakları ancak olgunlaşmış ruhların bedenden ayrıldıktan sonra Cennete girip ölümsüzlüğe erecekleri anlatılmış olabilir.''Allah'ı nasıl tanımazsınız siz ölüler idiniz o sizi diritti yine öldürecek yine diriltecek.Sonra o na döndürüleceksiniz.(Bakara suresi 28)''Sonra onu öldürdü kabre koydurdu .Sonra dilediği zaman onu yeniden diriltti''(Abese suresi 21-22)Ayetlerin zahirindende bu mana anlaşılmaktadır.Gerçeği Allah bilir.İnsanlar belli yönde şartlanmış olan kamunun tepkisinden çekindikleri için bazı ayetlerin açık anlamını tavil etme yolunu tutmuşlardır.(Ateş 8/318) Ateş'e göre Bakara 28,Vakıa 60-61 İnsan 28,Abese 19-22 ayetlerde de tekrar bedenlenmeye işaret vardır.Ateş şunu da ekliyor;''Derileri piştikçe ,azabı tatsınlar diye onlara başka deriler vereceğiz''(Nisa suresi 56) Ayeti ünlü İslami düşünce ekolü İhvanus Safa tarafından tekrar bedenlenmeye delil olarak değerlendirilmiştir.(Ateş 8/202)


    Alınan Kaynak Yaşar Nuri Öztürk Kur'an daki islam sayfa 153-160-161-248-249-250




  • Nahl suresi 70. Ayet

    Önce Ayeti görelim Allah sizi yarattı sonra öldürüyor.İçinizden bazıları ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevrilirki bir şey bildikten sonra hiçbirşey bilmez hale gelsin.

    Geleneksel müfessir ve mealciler bu ve hac suresi 5. ayetteki ''erzelil umr'' (ömrün en basit ve düşük noktası) deyimini ihtiyarlık ve bunaklık şeklinde mânalandırarak ayetin bütün esprisini yok etmişlerdir.Bir kere erzeli ömre atılmaktan veya itilmekten değil,geri götürülmekten bahsediliyor.Yüreddü fiili itilmek, atılmak gibi pejoratif bir mâna ifade etmez.Bir geri çevirme ve başa döndürme ifade eder.Buna göre erzelil umr,ömrün başlangıcı yani tekamül süresinin en düşük noktası olur.
    İkincisi insanın ileri yaşlara kadar yaşatılması ,elinin ayağının tutmaz,hafızasının gereğince işlemez hale gelmesi insan için,bir rezillik ve düşüklük neden olsun? İnsan ,ömrünün o noktasında fıtrat kanunları açısından en saygın ve olgun dönemindedir.Allah kulunu kendisine en yakın olduğu bir dönemde böyle kötü bir sıfatla anmaz.En iyisini Allah bilir ama,bize göre bu ayette mucize bir üslupla yeniden bedenlenme yani reankarnasyon gündeme getirilmektedir.Allah insanları yaratır ve öldürür.Ölenlerden bazıları (hepsi için kural değil) Yeniden ömrün başlangıç noktasına çevrilir ve ilk hayatında edindiği bilgileri hatırlamayacak bir biçimde yeniden bedenlenebilir.


    Yaşar Nuri Öztürk Kur’an daki İslam sayfa 282-283




  • Şura suresi ayet 30 Ayette Size gelip çatan herhangibi bir musibet yanlız kendi ellerinizin ürettikleri yüzündendir.Allah bunların birçoğunuda affediyor.

    İnsanı rahatsız eden ona huzursuzluk ve mutsuzluk veren herşey (seyyie) Kur'an ın açık beyanlarına göre insan elinin ürünüdür.Böyle olmasaydı Allaha zulüm izafe edilmiş olurdu.Allah zulumden münezzehtir.
    Burada akla gelen ikinci soru şudur;Hiçbir kötülük sergilemeden,hatta kötülük yapmaya imkan dahi bulamadan,bir yığın dert ve belanın pençesinde kıvranan insanların,mesela çocukların durumu nasıl izah edilecektir.Ayetle ilgili olarak bu soru başlangıçtan beri hep sorumuştur ve gündeme reankarnasyon gelmiştir.Tekrar bedenlenme kabul edildiğinde sorunun cevabı verilmiş olur.Ne yazıkki tekrar bedenlenme akla hint düşüncesindeki mahşer inancını kabul etmeyen tenasuhu getirdiği için ,çoğu islam bilginleri hiç tartışmaya girmeden böyle şey olmaz demiş ve reankarnasyonu bir çırpıda reddetmişlerdir.Oysaki reankarnasyon tenasuhtan farklıdır ve reankarnasyonu kabul kur'an ın haşir inancına asla engel değildir.Başka bir ifade ile reankarnasyonu kabul eden bir insan otamatik olarak mahşer inancını reddetmek gibi bir duruma kesinlikle düşmez.Mahşer inancını kabul edip etmemek ayrı bir olaydır.Reankarnasyonu hiç kabul etmeden mahşere inanmayan yüzbinlerce insan vardır.
    İşin esası şudur Reankarnasyonun varlığı mahşer inancıyla çelişmez.O inanç bütün ihtaşam ve açıklığıyla varlığını korur ve Reankarnasyonda işleyebilir.Çünki mahşer bir ba's yani kıyametin kopuşundan sonra diriltilme ve hesaba çekilme keyfiyetidir.İstisnasız bütün insanlar ba's edilecek ve hayat maceralarının hesabını hakk'ın huzurunda vereceklerdir.Ve bu hesap verme Allah'ın bizi o günün şartlarına göre bir bedene kavuşturmasıyla olacaktır.Kur'an bunu halk'ı cedid (yeniden yaratılma) İkinci inşa gibi deyimlerle ifade etmektedir.Yani ba's taki dirilip bedenlenme mezarda çürüyüp dağılmış bedene girme değildir.
    Hal böyle olunca ba's anına kadar yani berzah (mahşerle dünya arası devre) Boyunca bir ruhun bir kaç kez bedenlenmesinin ne ba's a ne haşre nede hesaba çekilmeye ters düşen bir tarafı söz konusu edilemez.
    Süleyman Ateş 30. Ayeti açıklarken bu konuyu genişçe tartışmış ve Kur'an ın daha birçok ayetinin reankarnasyonu ifadeye koyduğunu söylemiştir.

    Yaşar Nuri Öztürk Kur'an daki İslam sayfa 257-258




  • Yaşar Nuri Öztürk kim bu?

    Yaşar Nuri Öztürk hiçkimsedir hiçbirşeydir
  • Geçenlerde bende reankarnasyon topiği açmayı düşündüm ama daha önceden açılmış olduğunu görünce gerek duymadım!

    Reankarnasyon kişinin ruhunun öldükten sonra başka bir bedende tekrar dünyaya geleceği düşüncesidir! Ve kesinlikle doğru değildir! Bazen örnekleriyle karşılarışır ben geçmişte falanca insandım diyenlerle ve bakarız ki aynen o adamın hayatını anlatıyor! Halbuki ordaki durum ruhun beden değiştirmesi değildir. Çünkü bir kişinin yada ruhun sadece bir ömür yaşama hakkı vardır. Anlatılan hikayelerin doğruluğuna gelince bildiğiniz gibi cinler insanlara oranla çok uzun hayat yaşayabilirler ve bir insanın hayatını baştan sona bilme şanslarıda vardır! Ve cinlerin bir kısmıda vesvese veren ve insanlarla uğraşan kötü cinlerdendir! Yani bu iş cinlerin olayıdır! (dünyada kendini extra güçlü sanan nice insanlar cinlerin oyuncağıdır mesela) Olayın gelişimi yeni doğan bebeğin beynine cinin müdahale ederek ölmüş insanın hayatını anlatması şeklindedir!

    Sual: Hafızanın beyinde olduğunu söyleyenler reankarnasyon hakkında ne düşünüyor? (hafıza kaybında zarar gören beyindir)

    @bora arpınar ; arkadaşım yaşar nuri öztürkten aldığın yazıları okumaya çalıştım. Hala ben o ayetlerden o manaları nasıl çıkardığını anlamış değilim! Cehennemde tekrar dünyaya gelmek istemek onun geleceği anlamına gelmez! Orda verilmeye çalışan ders hazır dünyada iken kıymetini bilin şeklinde iken sen nasılda cehenneme düşmüş birinin isteğinin kabul olacağını savunursun? Neden aynı ayetleri yaşar nuri öztürkten daha kaliteli hocaların kitaplarında yada kendi başına araştırmıyorsun? İslam dininde tek bir ayette böyle bir mana çıkarırsan koskoca kendi islam müfredatını tekrar gözden geçirmen gerekir! Kanaatimce Y.N.Öztürk kıyamet alametlerinde de belirtildiği gibi ahir zamanda sayıları bolca artacak ikna kabilyetleri fazla zihin bulandırıcı ve kendini islam alimi sanarak bilinçli veya bilinçsiz ortalığı karıştıracak ve çoğu insanın şüpheye düşmesine sebep olacak insanlardandır!

    Budizm ; Reankarnasyonun en ileri savunucuları budistlerdir! Çünkü onların dini tamamıyla reankarnasyon üzerine kurulmuştur! Budizmde her insan reankarnasyon zinciri içinde doğar ve sürekli tekrar tekrar hayat yaşar. Kötü insanlar cehennemde azaplarını çektikten sonra tekrar dünyaya gelirken iyi insanlar ise bir müddet cennet hayatı yaşayabilirler! Budizmde bu reankarnasyon zincirinden kurtulmak için yapılması gereken çok ağır şartları olan budist keşiş (rahip) olmaktır! Bu rahipler hayatlarını ızdırap içinde geçirerek (Buda sıdartta'ya özenme ki günümüzde değiştirilmiş) (hatta bu ızdırap öyle yüksektir ki çoğu diğer insanlar dayanamaz) meditasyon yoluyla nirvanaya ulaşarak bu zincirden kurtulacaklarına inanmaktadırlar!

    Aslında reankarnasyon inancının olması ruha inanmayan materyalistliğe tamamen zıt olduğundan hoşuma gitmiyor değil! Yani artı eksi kutup gibi nötrlüyorlar birbirlerini

    Saygılarımla...




  • Lisedeyken biri vardı sınıfta. Hem evrime hem de reenkarnasyona inanıyordu. Evrimle Allaha inanmıyor, ölümü de reenkarnasyonla hallediyor. Oh ne ala memleket.

    Reenkarnasyona inansanız bile kainatın çöküşünün kaçınılmaz olması ile ölümün yine geleceğini düşünmek bu inanca bel bağlamamak için yeterli bir sebep.
  • vay be insanlar ne garip

    işte farklı düşünceler inançlar

    hangisi doğru kim bile bile yanlış olana inanırki

    normalde inanmaması lazım ama insanda o kadar çok psikolojik oluşumvarki her şey olabiliyor

    mesela islamda da münafıklar fasıklar gibi guruplar var
  • ARKADAŞLARREENKARNASYON DİYE BİRŞEY YOKTUR BUN BOŞONA TARTIŞMAYALIM... REENKARNASYONA GÖRE KİŞİ GÜNAHKAR Bİ HAYAT YAŞADIYSA RUHU BİR HAYVANA VERİLİRMİŞ FALAN FİLAN... YANİ TOLDA Bİ EŞEK GÖRDÜN DİYELİM O İNANCA GÖRE BU EŞEK KÖTÜ Bİ İNSAN RUHUNU TAŞIYORMUŞ YANİ CEZASINI ÇEKİYORMUŞ... BÖYLE BİRŞEY OLABİLİRMİ YA...

    DİYELİMKİ BİYAKININ ÖLDÜ GÜNAHLARI ÇOKTU RENKARNASYONA GÖRE ONUN RUHU Bİ HAYVANA GEÇİYOMUŞ....

    SAKIN HA EŞEGE FİLAN BİNMEYİN BELKİ DEDENİZİN RUHUNU TAŞIYODUR EZİYET ETMEYİN RAHMETLİYE :)))))))))))))))))
  • oda adam olaydı kardeşim niye binmiicekmişim


  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    oda adam olaydı kardeşim niye binmiicekmişim



    Öyle deme _ETUSCH_
    Gülme komşuna gelir başına, binme dedene, binerler torununa -burada anlatılan eşeğe binme-
  • Konuyla alakası yok ama ben bu celalettin arkadasın cekip cekip foruma yazı yazdığından şüphelenmeye basladım .. Son 15- 20 mesajına baktımda kuşkum dahada arttı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Celaleddin Ari

    yaşadınızmı ben yaşadım ama reenkarnasyonmuydu bilemiyorum bir defasında yataktan kalmak isterken kalkamıyordum kaskatı kesilmiştim nasıl kalktığımı hatırlamıyorum.bir keresinde de istanbuldan izmite geldim nasıl oldu hatırlamıyorum beni psikoloğa götürmüşler eve geldikten sonra farkettim



    hayda ne dıyosun sen yahu bunun reankarnasyonla ne alakası var.
    sen halısınasyonla reankarnasyonu karıstırmıs olma.
    gercı halısınasyonla da bı alakası yok.
    bısey anlamadım ben sen ne anlatmak ıstedın acaba

    reankarnasyon demek kısının ruhunun oldukten sonra baska bır bedende hayat bulması demekdır.
    reankarnasyona ınanalar dunyada ıyı ınsan ve topluma yararlı ınsan olduysan tekrar ınsan olarak ya da guzel bır hayvan olarak dunyaya gelecegıne, (bu yasayan hersey olabılır bır cıcek de olabılır.)
    eger kotu ınsansan asalak ya da benzerı hayvan olarak dunya da tekrar yasayacagına ınanırlar.
    bu donusum suresı kısıden kısıye degısır kımı 500 yıl farklı farklı bedenlerde dunyaya tekrar gelırken,
    kımı 1000 yıl farklı bedende can bulur.

    reankarnasyona ınananların cogu hamam bocegını bıle oldurmezler,
    kendılerı olduremedıklerı gıbı bıde sana oldurtturmezler. (boyle bır ozellıklerı de vardır)

    reankarnasyon bu senın anlatmak ıstedıgın ne?




  • bu adamın bi daha buraya uğramayacağını düşündüğüm için

    bilgimin olduğu bu konuda hiçbirşey söylemeyeceğim

    adam konuyu açıp gidiyo

    yok öööyle yağma
  • quote:

    Orjinalden alıntı: seyyah_seyyare

    Reenkarnasyona inanmıyorum. Neden mi? Ruhun kemale erinceye kadar ot ol, böcek ol, çiçek ol sonra insan ol, sonra tekrar başka başka birşeyler ol sonuç olarak ol da ne olursan ol. Bana hiç inandırıcı gelmiyor. Hatta çok komik.

    Grahambell telefonu icad ettiğinde zamanın otoriteleri de aynı şeyleri söylüyorlardı..
  • Zümer Suresi:
    42- Allah, o canları öldükleri zaman, ölmeyenleri de uyuduklarında alır. Sonra haklarında ölüm hükmü verdiklerini alıkor,
    diğerlerini de takdir edilmiş bir süreye kadar salıverir. Şüphesiz ki bunda düşünecek bir kavim için nice ibretler vardır.

    Bu ayet yoruma açık...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orjinalden alıntı: seyyah_seyyare

    Reenkarnasyona inanmıyorum. Neden mi? Ruhun kemale erinceye kadar ot ol, böcek ol, çiçek ol sonra insan ol, sonra tekrar başka başka birşeyler ol sonuç olarak ol da ne olursan ol. Bana hiç inandırıcı gelmiyor. Hatta çok komik.

    Grahambell telefonu icad ettiğinde zamanın otoriteleri de aynı şeyleri söylüyorlardı..


    Evet arkadaşıma katılıyorum gün gelecek reenkarnasyon icat edildiğinde hepiniz utanacaksınız...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Zümer Suresi:
    42- Allah, o canları öldükleri zaman, ölmeyenleri de uyuduklarında alır. Sonra haklarında ölüm hükmü verdiklerini alıkor,
    diğerlerini de takdir edilmiş bir süreye kadar salıverir. Şüphesiz ki bunda düşünecek bir kavim için nice ibretler vardır.

    Bu ayet yoruma açık...


    Bu ayet kimin yorumuna açık sizin mi benim mi? Bu ayette reenkarnasyonla ilgili hiçbir şey göremiyorum.
    "ölmeyenleri de uyuduklarında alır" bildiğimiz uyku için kullanılmıştır İslam alimlerine göre. Uyku yarı ölü hali değil midir? Daha detaylı bilgi aşağıdaki adreste lütfen üşenmeden okuyun ben reenkarnasyonile ilgili hiçbir ilişki göremedim.
    Bu arada niye utanacakmışım, olmayan birşeyden dolayı mı?
    http://www.kuranikerim.com/telmalili/zumer.htm




  • Ben reankarnasyon fikrini oldukça gülünç buluyorum. Buna inanan insanların olduğuna inanasım gelmiyor. Bu saçmalığın daniskasına inananlar akıl denen şeyden kesinlikle yoksunlar.
    Nedenlerini kısaca yazayım;
    bir an için hiç islam bilgilerine sahip olmadığımızı düşünelim;
    öncelikle kainat nasıl meydana geldi sorusuna cevap=yok,
    canlılık nasıl oluştu sorusuna cevap=yok,
    ruhlar nasıl oluştu sorusuna cevap=yok,
    burada ne halta dolanıyorsun sorusuna cevap=yok,
    nereye gidiyorsun sorusuna cevap=yok,
    ebedilik sence mümkün mü sorusuna cevap=hayır,
    yaşantını kim değerlendiriyorda sen hayvan yada başka bir varlık oluyorsun sorusuna cevap=yok vs.......
    bilmem anlatabildim mi.
    Şimdi gel gelelim fasıklara;
    Şimdiye kadar gelmiş geçmiş peygamberlerden, (peygamberimiz) Hz.Muhammed'den, Büyük halifelerden, halifelerden,sahabeden, tabeinden, tebei tabeinden, büyük mezhep imamlarından, o kadar değerli alimden ve müminden hiç şimdiye kadar "biz öldükten sonra tekrar sınav için dünya ya geri gönderileceğiz" saçmalığına dair bir tek ifade var mıdır! Yoktur.
    Sen kim oluyorsunda böyle bir yorum yapmaya cüret edebiliyorsun. Sen hak dini bize anlatmakla görevli Hz.Muhammed (s.a.s.) den daha mı iyi biliyorsun ha utanmaz, arlanmaz, din düşmanı pislik herif(sözümün bu saçmalıkları kitaba çeviren dangalağadır).




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Zümer Suresi:
    42- Allah, o canları öldükleri zaman, ölmeyenleri de uyuduklarında alır. Sonra haklarında ölüm hükmü verdiklerini alıkor,
    diğerlerini de takdir edilmiş bir süreye kadar salıverir. Şüphesiz ki bunda düşünecek bir kavim için nice ibretler vardır.

    Bu ayet yoruma açık...

    ayetler islam alimleri için bile yoruma açık değildir önce aynı konuda hadis araştırmak zorunluluğundadırlar gerekli bilgileri edinmek varsa icmaya bakmak mecburiyetindedirler yorum yapmak durumuna düştüklerindede doğrusunu allah bilir diye bitirirler

    kimse aldanıp yorum yapmaya kalkmasın
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.