Yüzbaşı
23 Nisan 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 25 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Arkadaşlar bugün kendime sony Xperia Z alacağım...

Dün itibariyle ürün Sony Türkiye satışı başladı(www.btsony.com)..Sony Türkiye 1849 liradan satıyor..

Öbür taraftan Fonotel'den alınma 1649 TL ye buldum..adıma fatura kesilecek, resmi ithalatı yapılmış ve ithalatı yapan firma tarafından 2 yıl garanti veriliyor..Şuan Gittigidiyor'de 1749 tl ( 100 tl worldpuan indirimiyle 1649'a mal olacak)

Çok kararsınızım 1849 tl'ye Sony Türkiye garantisinde mi alayım, yoksa 1649'a paralel ithalat mı alayım?

200 TL az para değil...Sizce değer mi o 200 TL'yi de verip Sony Türkiye garantisi altında olmaya?
A6 ne zaman kasa değiştirirecek? Makyaj mı yiyecek yoksa kasa komple mi ne değişicek? Audi herhangi bir açıklama yaptı mı bu konuda? Bilen varsa sevinirim...
Nette gezinirken bu 2 araba fotosu gözüme takıldı,markaları tanıdık geliyor ama emin olamıyorum,bilen var mı acaba?



563bin mil, yani 905 bin km yol yapmış ve hala kusursuz çalışan 1986 model Jetta



AUBURN HILLS, Mich. – Volkswagen of America, Inc. announced that, as part of its Diesel Heritage Search, it has located the highest mileage Volkswagen diesel vehicle in the United States, a 1986 Jetta Turbo Diesel owned by Syl Schmid of Blue Rock, Ohio with over 562,000 miles.

The Jetta’s mileage was recently verified by Volkswagen of America, Inc. and Byers Imports, a Columbus, Ohio-based Volkswagen dealer. Fuel and mileage records presented by Schmid show the Jetta frequently delivered fuel economy over fifty miles per gallon.

“Mr. Schmid has a story that is like so many of our diesel owners; he loves the longevity of the engine and fuel economy that his diesel Volkswagen has delivered these last twenty years,” said Steve Keyes, Volkswagen Public Relations Director. “Throughout all of entries that we received for our Diesel Heritage Search, we found many VW owners who were passionate about their cars and the economic benefits of the diesel engine.”

Schmid originally leased the Jetta for three years and decided to purchase the vehicle at the end of that period. After twenty years, and over a half million miles, he is especially proud of the original drivetrain and muffler. In recognition of owning the highest mileage Volkswagen diesel in the U.S., Volkswagen has provided Schmid with a Touareg V10 TDI to drive for six-months.

Volkswagen announced their Diesel Heritage Search in March 2007 and received more than 200 entries for the highest mileage and oldest operating U.S. diesel Volkswagen vehicles. Volkswagen recently recognized a 1977 Rabbit owned by Clint Wilson of Tehachapi, Calif. as the oldest diesel Volkswagen.

Volkswagen is a leader in the U.S. diesel passenger car market with over 815,000 diesel vehicles sold since the introduction of the 1977 Rabbit, the first U.S. Volkswagen diesel. In addition to the currently available diesel Touareg V10 TDI, Volkswagen has previously announced that the 2009 Jetta and Jetta SportWagen, which will be available late first quarter 2008, will feature a Clean Diesel TDI engine option.



Edmunds.com'dan alıntıdır
Arkadaşlar western digital 2.5 inch'lik 250 gb'lık bellek satın aldım, dosya yüklemede bir problemle karşılaşmadım, ama aleti bilgisayarımdan sökeceğim zaman "safely remove" kaldır tuşuna bastığım zaman, aletin ışığı sönmüyor, yani bilgisayarıma girdiğimde harici bellek gözükmüyor, ama alet bilgisayardan elektrik emmeye devam ediyor, mecbur söküyorum aleti ve sökerken cız diye bi ses geliyor, elektriğini bi anda kestiğim için... bu şekilde kullanmaya devam edersem bu alet 1-2 ay içinde elimde kalıcak...

bir fikri olan var mı?
Ülkemizde motor hacmi 1.6'ya kadar olan vasıtalardan %37, 1.6 ile 2.0 arasındaki araçlardan %60, 2.0 üstü motorlardan %84 Özel tüketim vergisi uygulanıyor, ve özel tüketim vergisi eklenmiş arabanın üzerinden bir de kdv (%18) ödüyoruz.O yüzden fiyatlar bu kadar uçuyor.Amerika'da özel tüketim vergisi yok, ve satış vergisi (yani bizdeki kdv) eyalete göre %2 ile %7 arasında değişiyor.Amerikalılar alman arabalarına Almanlar'dan bile daha ucuzua biniyor.

1.8 TSI ya da 2.0 TDI'ın çıplak fiyatına 100 lira diyelim : bize mal oluşu (100.1,60).(1,18)=188.8 , bu da demek oluyor ki 1.6 ile 2.0 arasındaki araçların yüzde 89'i vergi.Ki daha buna distribütör firmanın transportasyon maliyetleri ve diğer maliyetleri ve kendi kar marjı eklenmemiş.

1.4 TSI ya da 1.6 FSI bir aracın çıplak fiyatı 100 lira ise bize mal oluşu (100.1,37).(1,18)=161.66, yani %62lik bir vergiye maruz kalıyoruz, 100 liralık arabayı 162 liraya satın almış oluyoruz

2.0 üstü bir araç için mesela 3.0 TDI bir jipin fiyatı 100 liraysa, bize maloluşu (100.1,84).(1,18)=217.12 yani 100 liralık arabaya 217 liraya binmiş oluyoruz.


3 katerogoriyi kıyaslarsak 1.4- 1.6 araçlarda %62
1.8 ve 2.0 araçlarda %89
2.0 üstü araçlarda %117 vergi ödüyoruz
Arkadaşlar herkesin otomobil sürüş tarzı farklı, kimisi yüksek devirlerde vites değiştiriyor,kimisi de alt devirlerde...

Hangi devirlerde vites değiştirdiğinizi ve arabanızın markasını yazar mısınız?Tüm markaların sürücüleri yazarsa sevinirim,bu sayede farklı oto markalarının motor karakteristikleri hakkında bir bağ kurabiliriz.

Sizce yüksek devirlerde vites değiştirerek arabanızı yoruyor musunuz,yoksa düşük devirlerle arabanızı hantallaştırıyor musunuz,yoksa optimum devirlerde kullandığınızı mı düşünüyorsunuz?

Ayrıca dizel araba, benzinli araba ve TSİ gibi turbo ve kompresörlü arabaların sürüş farklılıkları olmalı mı? Yani vites seçimlerimiz de arabanın motor tipini hesaba katmalı mıyız, hangi motor tipi nasıl kullanılmalı?
Uzun bir bekleyişin ardından VW Cenevre otomobil fuarında 2009 model Scirocco'nun dünya tanıtımını yaptı.Resmi tanıtımı öncesi internette birçok fake ve prototip fotoları dolaşmaktaydı,kimileri yeni Scirocco'nun Audi TT'ye rakip olacağından bahsediyordu.Beklenildiği gibi bu yeni model çok sportif hatlarla piyasaya tanıtıldı.

Günlük kullanıma uygun, dinamik coupe tasarımlı, sportif sürüş özelliklerine sahip ve aynı zamanda uygun fiyat aralığıyla geniş bir müşteri kitlesine hitap etmesi hedeflenen yeni VW Scirocco'da ilk etapta, biri dizel olmak üzere toplam 4 adet modern motor seçeneğine yer verilecek.

1.4 TSI motor serisinin 122 HP'lik versiyonunun yanı sıra 160 HP'lik ve 200 HP'lik iki adet daha TSI teknolojili motor, VW Scirocco'da bulunacak.

Bununla birlikte VW Scirocco'nun mevcut tek turbo dizel motor seçeneğini ise yeni nesil common-rail teknolojili 2.0 litre ve 140 HP'lik güç ünitesi oluşturacak.

Ayrıca VW AG yeni Scirocco'nun bu yazın sonunda Avrupa piyasalarında olacağını fakat ABD'ye yeni Scirocco'yu getirmeyeceklerini söylemesinin ardından Amerikan halkı gereken tepkiyi verdi ve scirocco'yu sürmek istediklerini birçok internet sitesinde ve anketlerde gösterdiler,ama VW firması'nın dediği şey şu " Avrupa'dan Scirocco'yu getirtip,yani gemiyle taşıma maliyetlerini karşılayan birey veya şirketler ve ABD egzoz emisyon ve pul gibi prosedürleri halledebilenler bu arabayı Amerika'da sürebilir."













Arkadaşlar bu yaz polomla istanbuldan bir sahil kasabasına tatil yapmaya gittim, malum gittiğim belde de yollar bozuk,çok kasisli....
ve kasislerden her geçişimde arabının içersinde hopluyorum,nerdeyse kafam tavana çarpıcak,
1 aylık tatilimin ardından servise girmiştim,sol ön kısmım gevşemiş çıktı, amortisör için mi gevşek demişlerdi süspansiyon için mi hatırlamıyorum? Sanırım tekli değiştirmiyorlar,gevşemişse ön 2 sini birden değiştiriyorsun

Aynı tatil beldesine bir arkadaşım daha geldi, peugeot araba almış,sıfır, arkadaş geldi tatil yapmaya ama 2.haftanın sonunda sıfır arabanın kelebek camları titremeye başlamıştı,düşünün yani yollar o kadar dandik

VW asfalt ve kaymak yolda çok konforlu bir sürüş sunuyor, içinizden benim gibi bozuk yollarda gezip de süspansiyon,amörtisör sorunu yaşıyan,ya da alt takım,salıncak problemi yaşıyan var mı?
Arkadaşlar süspansiyon ile amortisör arasındaki fark nedir?

Bir araba bir kasisten geçerken arabanın sarsılma miktarı,içerideki kişilerin hoplaması süspansiyonla mı ilgilidir,amörtisörle mi?

Araba firmalarının bahsettiği sert süspansiyon ve yumuşak süspansiyon sistemlerinin karakteristikleri nelerdir?

Konfora dayalı sürüşü yumuşak, sportif sürüşü sağlayan sert süspansiyon mu?

Hangi firmaların süspansiyonları sert, hangi firmaların daha yumuşak?

süspansiyonun bozulması mı daha zor,amörtisörün mü?

Titreşim makinasından geçmişti arabam 1 yıl önce, sol ön taraf fazla gevşek çıkmıştı, şimdi süspansiyonum mu gevşek,amortisörüm mü?

Hangi tip süspansiyon ya da amörtisörler bozuk yolda bile çok zor bozuluyor?

Hangi markaların süspansiyon,amörtisör ve alt takımları daha sorunsuz, bozuk yollarda binilseler bile herhangi bi gevşeme,aşınma veya masraf çıkarmıyor?
Hakkında
Konum: İstanbul,Beşiktaş
Forum İmzası:
Hayat dersinin okul dersinden farkı,önce testine girip sonra dersi öğrenmendir
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 7 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 7 yıl
Mesaj Sayısı: 323
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 354
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 66.544 (Bu ay: 264)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 6 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.