Yarbay
11 Aralık 2001
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 34 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Sevgili Arkadaşlar,

Sadece bölümümüz içerisinde tek seferde 500kb olmak üzere fotoğraflarınızı forumumuz içerisine upload edebilirsiniz.Ya da isteğe bağlı olarak bir mesaj içerisinde üst üste, beş fotoğrafınızı (500kbX5=2,5MB) forumumuz içerisine upload ederek bölümümüz içerisinde sergileyebilirsiniz.

Bunun için öncelikle mesaj yazdığınız pencerenin hemen altında bulunan "Buraya resim koymak için tıklayın" linkini tıklayınız (Resim 1). Ardından açılacak olan yeni pencere içerisinden (Resim 2) tek mesaj içerisinde max. 5 adet (her biri max.500kb) fotoğraf ya da fotoğraflarınızı forumumuz içerisine upload edebilirsiniz. Ardından "Mesajda resmi görüntüle" yazısının yanında bulunan kutuyu işaretleyebilirsiniz.

Resim 1

-----------------

Resim 2

500kb'dan büyük fotoğraflarınızı sergilemek istiyorsanız, imageshack gibi resim/fotoğraf upload sitelerinden yararlanabilirsiniz. Ancak sergilemek istediğiniz fotoğrafınızın boyut kuralları içerisinde olmasına özen göstermelisiniz.

Mesaj ya da konu içerisinde tek fotoğraf sergileniyorsa: Max: 800X600
Mesaj ya da konu içerisinde birden fazla fotoğraf sergileniyorsa: Max: 640X480

Ya da bunlarında dışında, fotoğraflarınız için sadece link verebilirsiniz. Boyut kurallarına uymayan fotoğraflarınızın bulunduğu mesajlarınızın, size haber vermeden kaldırılabileceğini ya da editlenebileceğini unutmayın.

Not: ImageShack ve benzeri resim upload sitelerinden belirli bir süre sonra fotoğraflarınız silinecektir, ancak forumumuz içerisine upload edeceğiniz fotoğraflarınız hiç bir zaman silinmeyecektir.

Hepinize bol fotoğraflı günler dilerim.
Mertkan
Canon, S1 IS'den sonra S2 IS'i çıkarttı. Kısaca özelliklerini bakacak olursak; Gerçekten kendisinden çok söz ettirecek bir fotoğraf makinesi.

5.0 Megapixel Efektif CCD
F2.7-3.5, 12X optik zoom USM lens +4X Dijital Zoom
Optik lens kaydırmalı image stabilizer
DIGIC II imaj prosesörü
Hareketli 1.8" LCD ekran, yeni "Night Display" özelliği ile daha iyi
AF-Asistan Lambsı
Secure Digital (SD) ve MMC kart ile çalışabilme özelliği
Full Manuel Kontroller
2.4 kare/saniye hafıza kartı dolana kadar; high speed hafıza kartları öneriliyor
Bir saatlik ya da 1GB VGA video kayıt 30 kare/saniye stereo ses kayır desteği;
Yeni MovieSnap özelliği ile video kayıt esnasında anlık kare yakalama
0 cm super macro mod'u
SD400/SD500 olan "My Color" Özelliği
USB 2.0
2300 mAh piller ile 550 fotoğraf çekebilme
Opsiyonel wide-angle, telephoto, and macro conversion lenslerine ve external slave flash'a destek







Yakında üst topic'de ön incelemesini yapmaya çalışacağım
Sevgili Arkadaşlar,

Bölümümüz içerisinde, özellikle kendisine yeni fotoğraf makinesi almak isteyen ya da fotoğraf makinesini değiştirmek isteyen arkadaşlara, en doğru seçimi yapmaları konusunda aşağıdaki satırların çok faydalı olacağına inanıyorum.

Ayrıca yine bu topic altında bazı fotoğraf makinelerinin kısa ön incelemelerine de yer vereceğim. Zamanla ön incelemeleri marka/model açısından periyodik olarak yenileyeceğim. Özellikle ingilizce konusunda sorun yaşayan arkadaşlara faydalı olabileceğini düşünüyorum.


DİJİTAL FOTOĞRAF MAKİNESİ SATIN ALMA REHBERİ

Öncelikle İhtiyaçlarınızı Doğru Olarak Belirleyin:
Bir fotoğraf makinesi almadan önce makineyi ne için kullacağınızı belirlemelisiniz. Ara sıra mı fotoğraf çekeceksiniz yoksa fotoğraf çekimi konusunda uzmanlaşmak mı istiyorsunuz? Çektiğiniz fotoğrafları sadece bilgisayar ekranından mı izleyeceksiniz yoksa baskı almayı düşünüyor musunuz? Öncelikle bu ayrıntılara karar vermelisiniz, aksi taktirede ihtiyaçlarınızı karşılamayan bir fotoğraf makinesini ya da hiç kullanmayacağınız özellekleri olan bir fotoğraf makinesini gereksiz yere satın almış olursunuz.


Sensörler Önemlidir:
Dijital fotoğraf makinelerinde çözünürlüğü belirleyen ve kaliteyi doğrudan etkileyen makine içerisinde bulunan sensördür. Sensörler CCD (Charge-Coupled Device) ve CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) olmak üzere iki çeşittir. Eğer D-SLR fotoğraf makinesi almayacaksanız CCD sensörü tercih etmeniz daha doğru olacaktır.


Mega Pixellere Kanmayın:
Fotoğraf makinesi satın alırken mega pixel olarak yüksek olanı alarak doğru bir seçim yapacağınızı düşünüyorsanız, kesinlikle yanılıyorsunuz. Yüksek mega pixellik bir fotoğraf makinesi size çekici geliyor olabilir ama bu sınıfta bulunan ve doğru düzgün odaklama dahi yapamayan bir fotoğraf makinesi almak yerine, daha düşük mega pixellik ama daha gelişmiş özellikleri olan bir fotoğraf makinesi alabilirsiniz. Yüksek mega pixelli makineleri sadece çok büyük boyutlarda baskı alma ihtiyacı duyuyorsanız ya da bir fotoğrafı bilgisayar ortamında büyütüp crop ile detay almaya yönelik bir çalışma yapacaksanız satın alabilirsiniz.

Ayrıca bazı fotoğraf makinelerinin üzerinde yazan 8MP ya da 6MP gibi ifadeler sizi yanıltmasın. Çünkü bazı makineler 3 ya da 4 megapixellik efektif çözünürlüğe sahip olup daha yüksek çözünürlüklere ulaşabilmek için "interpolasyon" yöntemine başvurmaktadır. Bu yöntem, bilgisayar ekranında gördüğünüz bir fotoğrafa zoom yapmakla hemen hemen aynı işleyiş tarzına sahiptir. Yüksek megapixele ihtiyaç duyan fotoğrafçılar bu tip makineleri asla kullanmazlar. Kısacası; gerçek, yani efektif çözünürlük önemlidir.


Fotoğrafa Müdahele:
Eğer fotoğraf çekimi konusunda meraklıysanız ya da fotoğrafı fotoğraf gibi çekmek istiyorsanız, mutlaka manuel ayarları ile çekilecek olan fotoğrafa müdahale etmenize olanak tanıyan modelleri seçmelisiniz. Sadece tatil ya da anı fotoğrafları çekecekseniz ve fotoğraf çekmeye çok da meraklı değilseniz sadece otomatik ayarları olan bir fotoğraf makinesi de işinizi görebilir.


Zoom:
Hemen hemen her dijital fotoğraf makinesi zoom, yani uzağı yakınlaştırma kabiliyetine sahiptir. Bunu iki yolla yaparlar, optik ve dijital zoom. Bunlardan önemli olanı optik zoom’dur. Optik zoom; makinenin objektifi kullanılarak yapılan bir odaklama işlemidir. Diğital Zoom ise; Fotoğraf makinesinin algıladığı görüntü boyutlarını büyütmesidir. Bu sebeple sadece digital zoom’a sahip olan bir fotoğraf makinesi satın alındığında, zoom konusunda çok da tatmin edici sonuçlara ulaşılamayabilir.


Macro Fotoğraflar:
Eğer çevrenizdeki minik şeylerin detaylarını fotoğraflamak hoşunuza gidiyorsa alacağınız fotoğraf makinesinin macro odak mesafesine mutlaka bakmalısınız. Yüksek macro odak mesafelerine sahip olup da (10-15cm gibi), çok daha gelişmiş bir fotoğraf makinesini almak, macro fotoğrafları çekmeyi seven birisi için tamamen gereksiz bir harcama olacaktır.


Manzara Fotoğrafları:
Ağırlıklı olarak manzara fotoğrafları çekmeyi düşünüyorsanız geniş açılı objektife sahip bir fotoğraf makinesi almak en doğrusu olacaktır. Aynı zamanda panoramik fotoğraflar çekebilme özelliği olan makineleri de tercih listenize ekleyebilirsiniz. Ancak panoramik olarak çekilecek fotoğraflar için tripod kullanmanın önemini de unutmamak lazım.


Karanlık Ortam Çekimleri:
Karanlık ortamlarda çekim yapmak için öncelikle flash’a ihtiyaç varıdr. Flash mesafeleri yeterli olan fotoğraf makinelerini ya da ihtiyaç olursa extra flash takılabilen fotoğraf makinelerini tercih etmek daha doğru olacaktır. Ayrıca alacağınız fotoğraf makinesinde, loş ortamlarda odaklamayı kolaylaştıracak oto fokus asistan ışığının (AF Assist Light/Beam) olmasına dikkat edin. Gece manzara fotoğrafları çekmeyi düşünüyorsanız da, düşük perde hızlarına ulaşabilen (Ör: 15sn) ve düşük ISO değerlerine (Ör: ISO 50) sahip olan bir fotoğraf makinesini satın almak, gece fotoğraflarınızda kaliteyi arttıracaktır.


Piller Piller yine Piller
Eğer çok sık fotoğraf çekmeyi seviyorsanız, özellikle medeniyetten uzun süre ayrı kalacaksanız, kalem piller ile çalışan modelleri tercih etmenizde yarar vardır. Bir gezi esnasında biten pillerinizi bir bakkaldan satın alabileceğiniz piller ile çok çabuk değiştirip, çekimlerinize devam edebilirsiniz. (Günümüzde şarj edilebilen kalem piller 2400mAh, 2500mAh’lik değerlere ulaşmıştır.) Ayrıca örnek vermek gerekirse; fotoğraf makineniz 2XAA kalem pil ile çalışıyorsa iki adet daha yedek bir set almakta fayda vardır.


Kutu İçeriği:
Fotoğraf makinesini satın alırken dikkat etmeniz gereken önemli noktalardan birisi de kutu içeriğidir. Genellikle kullanım klavuzlarında kutu içeriği hakkında detaylı bilgi verilir. Bunu mutlaka kutu içeriği ile kıyaslamalısınz. Hafıza kartı, bilek ya da boyun askısı, kullanım klavuzu, garanti belgesi, lens kapağı, piller, şarj aleti, USB- bağlantı kablosu, video bağlantı kablosu vb. kutu içeriğinde bulunur. (Bu durum marka/modellere göre değişiklik gösterir.)

------------------------------------------------------------------------
Fotoğraf Makinesini Web Cam Olarak Kullanma

Bölüm içerisinde sıkça sorulan bir soru olduğu için, burada açıklama ihtiyacı duydum. Eğer fotoğraf makinenizin webcam olarak kullanabilme özelliği yoksa; Fotoğraf makinesini web cam olarak kullanabilmek için; öncelikle fotoğraf makinenizin bir video çıkışı (Video-Out) olması gerekmektedir. Ayrıca bir televizyon kartı ya da video-in girişi olan ekran kartına da sahip olmanız gerekmektedir. Fotoğraf makinesinden alacağınız çıkışı, televizyon kartı ya da ekran kartının video girişine bağladığınız zaman, msn messenger vb yazılımlar içerisinde de gerekli ayarlamaları yaptığınızda fotoğraf makineniz web cam olarak çalışmaya başlayacaktır. Ancak her fotoğraf makinesi web cam olarak çalışmamaktadır. Ayrıca, fotoğraf makinesinin web cam olarak kullanılmasını önermiyorum. Bunun yerine 10-20 dolar harcayarak alacağınız bir web cam daha iyi olacaktır. Çünkü fotoğraf makinenize yazık...!
-----------------------------------------------------------------------


DİJİTAL FOTOĞRAF MAKİNELERİ - KISA ÖN İNCELEMELERİ


Canon PowerShot A510/A520



Canon, A75 ve A85’in yeni modellerini A510 ve A520 olmak üzere piyasaya çıkardı. İlk bakışta göze çarpan yeni özellikler ise;

4X Optik Zoom, daha küçük kompakt kasa, harici flash desteği, SD/MMC hafıza kartı desteği, 2XAA pil ile çalışabilme olanağı

A510 ve A520 dışarıdan bakıldığında biribirlerine çok benzemektedirler. Yalnızca aralarındaki renk farkı ile biribirilerinden ayırd edilebilirler.




Teknik Özellikler:



Ayrıca Canon A510 ve A520'yi sonradan satın alacağınız aksesuarlar ile de zeginleştirebilirsiniz.



A510/A520 ARTILARI:
Çok iyi fotoğraf kalitesi
4X Optik zoom
Tamamiyle Manuel kontroller
Zengin ek aksesuarlar ile desteklenebilme
Ortalamanın üzerinde pil ömrü
Geniş sahne modları

A510/A520 EKSİLERİ:
Oto Fokus asistan ışığı olmasına rağmen A75 ve A85’e göre düşük ışık altında fokuslamada zayıflık.
A75 ve A85’e göre daha fazla kırmızı göz oluşumu
200 ISO’dan itibaren noise (kumlanma) oluşumu
Kutu içeriğinde çok düşük kapasiteli hafıza kartı bulunması
Kutu içeriğinde şarj edilebilir pillerin bulunmaması




Ayrıca aşağıda vermiş olduğum link'leri inceleyerek çok daha detaylı bilgilere ve her iki fotoğraf makinesi ile çekilmiş örnek fotoğraflara ulaşabilirsiniz.

Canon A510 Link

Canon A520 Link
---------------------------------------------------------------------------------

OLYMPUS C-770 UZ

Olympus C-770 UZ, 2003 yılında popüler olan C-750 modelinin yeni versiyonudur. C-770 UZ daha ergonomik kasaya, TruePic TURBO engine ile daha iyi performans ve daha iyi imaj kalitesine, MPEG4 ve PictBridge desteğine sahiptir.

Diğer Ultra Zoom özelliği taşıyan fotoğraf makinelerinde görülen purple fringing problemini en aza indirmek için Olympus C-770 UZ’de ED özelliği olan lens kullanılmıştır. Ayrıca objektif değişimi (kendi objektfinin üzerine) CLA -4 adaptör ile mümkün hale getirilmiştir.



Olympus C-770 UZ’de farklı bir flash teknolojisi kullanılarak özellikle telephoto çekimleri için flash mesafesini daha iyi seviyelere çıkmaktadır. Ayrıca makine üzerindeki flash’ın yeterli görülmediği durumlarda external flash’da takılabilmektedir.



TEKNİK ÖZELLİKLERİ



Olympus C-770 UZ kutu içeriği:
• 16MB xD Picture Card
• LI-10B lithium-ion pil (rechargeable)
• Pil şarj aleti
• Uzaktan Kumanda
• Lens Kapağı
• Askı
• USB bağlantı kablosu
• A/V bağlantı kablosu
• CD-ROM (Olympus Camedia Master, VideoStudio 7 SE Basic, kullanım klavuzu ve sürücüler)
• Temel Kullanım Klavuzu + Tam Kullanım Klavuzu CD’si

Ortalama iki saat içerisinde pili şarj eden, Olympus LI-10C pil şarj aleti.




Üzerinde sadece bir düğme olan ve kutu içeriğine dahil edilen Olympus RM-2 uzaktan kumanda. Bu düğme uzaktan fotoğraf çekimi ve playback modunda slide show esnasında görev yapmaktadır. Uzaktan kumanda üzerinde zoom ya da başka ayarlar yapılamamaktadır.

Pil ve hafıza kartı yuvası.

Manuel Focus



Olympus C-770 UZ’nin artıları:
• İyi Fotoğraf kalitesi
• Bir çok manuel kontroller ile daha iyi fotoğraf çekebilme imkanı
• “My Mode” özelliği sayesinde sık kullandığımız ayarları kayıt edebilme imkanı
• Extra objektiflere destek
• Uzaktan kumanda
• “Hot shoe” ile external flash kullanabilme
• External mikrofon desteği
• Record ve Playback modunda Histogram özelliğini kullanabilme.
• Kişiselleştirilebilir menüler ve düğmeler
• Elektronik Vizör bulunması (EVF)

Olympus C-770 UZ’nin eksileri:
• Oto Fokus ışığının olmaması sebebiyle, düşük ışık şartlarında fokuslama zorluğu.
• Max. Perde hızına sadece “M” Manuel Mod’da ulaşabilmesi.
• Tam kullanım klavuzunun CD içerisinde bulunması
• Yüksek zoom’da titreşim engellemek için “Image stabilization” olmaması.

Olympus C-770 UZ hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için Buraya Tıklayabilirsiniz

-----------------------------------------------------------------------------------------

Nikon Coolpix 4600 / 5600

Nikon giriş seviyesi için çıkartmış olduğu, bas-çek olarak nitelendirilen Nikon Coolpix 2200 and 3200’ün yerini alacak olan Nikon Coolpix 4600 ve Nikon Coolpix 5600 modellerini görücüye çıkarttı. Her iki fotoğraf makinesi de kompakt kasa üzerinde 1,8” LCD ekran barındıran, kırmızı göz engelleme, "D-lighting" teknolojisi ve bir çok ön tanımlı çekim modu içermektedir. İki model arasındaki en bariz fark, çözünürlükleridir. 4600 4MP, 5600 ise 5MP’lik çözünürlüklere sahiptirler. Aralarındaki diğer minik farkları aşağıda inceleyebilirsiniz.



Nikon Coolpix 4600 ve 5600'ün kutu içerikleri:

2XAA Alkaline Kalem Pil
Bilek Askısı
USB Kablosu
Audio/Video Kablosu
Nikon PictureProject CD-ROM
117 Sayfalık Kullanım Klavuzu





Nikon Coolpix 4600 ve 5600 14MB’lık dahili hafızaya sahip olduklarından, kutu içeriğine hafıza kartı dahil edilmemiş. Dahili hafıza ile en yüksek kalitede 5-7 fotoğraf çekilebiliyor, daha fazlası için mutlaka bir hafıza kartına (Secure Digital) ihtiyaç var.




Kutu içeriğine dahil edilen Alkaline Kalem Piller çok çabuk bitiyor, bunun yerine şarjedilebilen (2300mAh ya da 2500mAh) kalem piller satın almak çok daha fazla fotoğraflar çekilebilmesine olanak tanıyacaktır. 4600 ve 5600, 2000mAh 2XAA pil ile 340 ile 360 kare fotoğraf çekebilmektedir. Kalem pil ile çalışan fotoğraf makinelerini her zaman sevmişimdir.




Ön tanımlı çekim modları (Sahne Modlar) içerisinde bulunan asistanlar sayesinde kolaylık sağlayan çekim modları. Özellikle fotoğrafçılığı yeni başlayan, giriş seviyesindeki kullanıcılar için kullanışlı bir özellik.

Asistan Örnekleri


D-Lighting özelliğine Nikon dijital flash adı vermektedir. D-Lighting sayesinde fotoğraf içerisinde karanlık kalan alanlar, flash meseafesinin yetmediği alanlar ve ters ışıkta yapılan ışık alamamış karanlık bölgeler aydınlatılmaktadır.

Flash+D-Light Kapalı

Flash+D-Light Açık

Nikon Coolpix 4600/5600’ün artıları:

İyi Fotoğraf kalitesi
Bir çok ön tanımlı çekim modu
Kullanışlı D-Lighting, Best Shot Selector modları.
Kırmızı göz probleminde tatminkar sonuç.
Menülerin kendi açıklamalarını yapan yardım sistemi
Su altı kılıfına destek
Ortalamanın üzerinde pil ömrü


Nikon Coolpix 4600/5600’ün eksileri:

Düşük ışık altında fokuslama zorluğu / Oto Fokus Asistan ışığının olmaması
Dahili hafıza 14MB’dan daha büyük olabilirdi.
Flash dolum süresi biraz uzun.
Manuel kontroller olmaması
Şarj edilebilir pil yerine normal piller (alkaline) içeren kutu içeriği.


------------------------------------------------------------------------------------------------


Nikon COOLPIX 8800

Nikon Coolpix 8700'ün dış görünümü ve bir çok özellikleri ile biribirine çok benzeyen, coolpix serisinin yeni amiral gemisi Nikon Coolpix 8800, 10X’lik optik zoom ve titreşim engelleme özelliği ile bir adım daha öne geçmektedir. Nikon tireşim engelleme özelliğini (image stabilization) ilk defa Coolpix 8800’de kullanmıştır. Şu anda da Nikon 35mm’lik tele objektiflerinde image stabilization özelliğini kullanmaktadır. Bu sayede yüksek zoom ile yapılacak çekimlerde rahatlık sağlamaktadır.



Nikon Coolpix 8800 Kutu İçeriği

EN-EL7 Li-ion rechargeable pil
Pil Şarj Cihazı
Boyun Askısı
Lens Kapağı
Kablosuz Uzaktan Kumanda
USB Kablosu
Audio/Video Kablosu
Nikon PictureProject CD-ROM
159 sayfa Kullanım Klavuzu
Çabuk Başlangış Klavuzu



Nikon firması 8700’den başlayarak (8800 dahil) yüksek megapixelli hi-end modellerinde kutu içeriğine hafıza kartı dahil etmeyi nedense uygun görmemiştir. Bu sebeple coolpix 8800 almayı düşünüyorsanız mutlaka bir hafıza kartı da satın almanız gerekecek. (512 MB öneriyorum) Coolpix 8800, CF Type I, Type II ve MicroDrive hafıza kartları ile uyumludur

Nikon 8800 Teknik Özellikler

Aksesuarlar



Coolpix 8800 EN-EL7 lithium-ion pil ile çalışmaktadır. Tam dolum yapıldığında 240 kare çekim yapılabilmektedir. 8700 tam dolum ile 210 çekim yapıyordu. Coolpix 8800 aynı zamanda MB-CP11 battery grip kullanılarak kalem pil (6XAA) ile de çalışabilmektedir.

Nikon MH-56 şarj cihazı EN-EL7 pili yaklaşık olark 2,5 saatte tam dolu hale getirebilmektedir.

MH-56 Şarj Cihazı



Coolpix 8800 aynı zamanda kutu içeriğine dahil edilen uzaktan kumanda ile de çekim yapabilmektedir. Self Timer kullanmak istemeyenler için ideal bir çözüm. Ayrıca coolpix 8800 tıpkı coolpix 8700 gibi magnezyum alaşımlı, hafif ve sağlam şase/kasaya sahiptir.

Kablosuz Uzaktan Kumanda

Magnezyum Alaşımlı Kasa

Coolpix 8800'de Mode Dialer ile macro ve sonuz odak uzaklıkları arasında manuel fokus ayarı yapılabilmektedir.

Manuel Fokus

Özellikle kişiselleştirilmiş menüler arasında geçiş yaparken ya da çekim değerlerine çok çabuk ulaşabilmek ve pil durumunu kontrol edebilmek için , arkadan aydınlatmalı ikinci LCD ekran gerçekten çok kullanışlı.

Aydınlatmalı ikinci LCD Ekran

Şimdi de coolpix 8800'de bulunan, lens kaydırmalı optik sabitleyici (titreşim engelleme) örneklerini inceleyelim. Fotoğraflar 1/15 perde hızında ve elde çekilmişlerdir. Örnek 1'de titreşim engelleme kapalı, örenek 2'de ise titreşim engelleme açıktır.

Ör:1 <--> Ör:2


Nikon Coolpix 8800’ün Artıları:

Çok iyi fotoğraf kalitesi
Magnezyum alaşımlı şase/kasa
Efektif 10X Zoom ve titreşim engelleme (image stabilization)
Tamamen Manuel kontroller
Dönebilir LCD ekran
Çok iyi Macro Modu
Çöünürlüğü yüksek EVF (Eletronik Vizör)
Oto Fokus asistan lambası
Sıfır Kırmızı Göz
Kişiselleştirilebilir menüler ve düğmeler
External Flash ve Geniş aksesuarlar
RAW formatını desteklemesi
Kullanışlı D-lighting özelliği
Kullanışlı arkadan aydınlatmalı ikinci LCD ekran.


Nikon Coolpix 8800’ün Eksileri:

Ortalamanın biraz altında performans (açılış-fokuslama zamanı, iki çekim arası ve sıkıştırılmamış formatta çekimde)
Ortalamanın biraz üzerinde noise ve geniş açıda barrel bozulma


Sevgili arkadaşlar, yeni yılınızı en içten dileklerimle kutlar, sevdiklerinizle birlikte sağlıklı mutlu, başarılı ve huzurlu bir yıl geçirmenizi temenni ederim.

Mutlu Yıllar
Mertkan
Sevgili Arkadaşlar,

Aşağıdaki satırlarda genel olarak fotoğraf çekim teknikleri, diyafram ayarları, enstantane ayarları, ISO ayarları ve hatta kar fotoğrafları çekim ip uçları gibi önemli noktalara değinerek, sizleri bu konularda biraz daha aydınlatmaya çalışacağım. Fotoğraf çekmeye yeni başlayan ya da bu konuda kendisini biraz daha geliştirmek isteyen arkadaşlarımız için çok faydalı olacağına inanıyorum.


GENEL FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ

-Fotoğraf çekerken öncelikle fotoğraf makinesini iki elimiz ile tutmalıyız. Ayrıca kollarımızın dirseklerimizden vücudumuza yapışık olmasını sağlamalıyız. Deklanşöre basmadan önce derin bir nefes almalıyız. Bunlar fotoğraf makinemizi titretmeden ya da titretmeyi minimum’a indirerek fotoğraf çekmemizi sağlayan temel önlemlerdir. Mümkünse bir duvar ve benzeri bir yere yaslanmak suretiyle, duvardan destek alarak da çekimlerimizi gerçekleştirebiliriz.

-Özellikle portre fotoğrafları çekerken, arka planın sade olmasına özen göstermeliyiz. Böylece hem konuyu ön plana çıkartmış, hem de fotoğraf makinemizin doğru yere odaklanmasında büyük kolaylık sağlamış oluruz. Arka planda kadraj içerisine giren, ilgi odağının dağılmasını sağlayan objeler varsa ve başka bir şekilde kadrajlamamız mümkün değilse, bu sefer de net alan derinliğini kısarak (diyaframı açarak f:2,8 ya da f:4 gibi) çok daha etkileyici fotoğraflar çekebiliriz.

-Bazı fotoğrafların göze çarpan ve onları çarpıcı kılan yanları vardır. Bu sebeplerden biri de fotoğraftaki güçlü kompozisyondur. Fotoğraftaki kompozisyonun basit tanımını; “Kadraj içerisindeki objeleri, göze hoş şekilde seçmek ve düzenlemek” şeklinde yapabiliriz. Öyleki bazı anlarda fotoğraf makinemizin küçük hareketleriyle çok değişik kompozisyonlar yakalayabiliriz.

Genel olarak çoğumuzun, fotoğraf çekerken yaptığı bir hataya değinmek istiyorum, o da konuyu kadrajın tam ortasına yerleştirmektir. Bu şekilde çekilen fotoğraflar daha az hareketli ve çok daha az dikkat çekici olurlar. Bunun önüne geçmek için, çekeceğimiz kareyi aklımızdan yatay ve dikey olarak üç eşit parçaya bölelim. Bu çizgilerin kesiştiği noktalar iyi bir kompozisyonda ilgi merkezinin yerleşeceği en doğru dört noktayı gösterir. Bu noktalra fotoğrafçılıkta “dört altın nokta” denir. Manzara fotoğrafları çekerken de ufuk çizgisinin bu çizgilere paralel ve kadrajın üçte birini dolduracak şekilde yerleştirmeliyiz. Ufuk çizgisinde oluşacak eğrilik kesinlike istenmeyen bir durumdur.

Dört Altın Nokta


Bir örnek, köpeğim Aspirin




Benden bir kaç fotoğraf daha






ISO-ASA AYARI

Şimdi de ISO - ASA ayarları hakkında biraz bilgi vermeye çalışayım; ISO: fotoğraf filmlerinde, ışığa duyarlılık derecesini belirleyen standart ölçüm sistemidir.

Kullanımından örnekler verecek olursak:

-Uzun pozlama yapmayacağımız ve alan derinliğini kaybetmek istemediğin zaman ISO ayarlarını yükseltebiliriz.

-Akşam üzeri az ışık altında dışarıda çekim yapmak istiyoruz, 1/125 enstantanenin altına da inmek istemiyoruz, çünkü titreşime karşı hassasiyet artabilir. Bu sebeple enstantaneyi 1/125 ayarlayıp diyaframı sonuna kada açıyoruz (f:2,8 –f:3,7 gibi) ve ISO'yu 50 olarak ayarlıyoruz. Fakat sonuç bize karanlık geliyor, o zaman aynı enstantane ve diyafram ayarıyla ISO'yu 200'e getirip çok daha iyi sonuç alabiliyoruz. (Verdiğim değerler ortam şartlarına göre değişiklik gösterebilir)

-Yine dışarıdayız ve öğle vakti 50 ISO ile bir kuş fotoğrafı çekeceğiz, diyafram f:4 ya da f:5 enstantane ise 1/1000. Çekimiş olduğumuz fotoğrafa baktığımızda kuşun net, hareketli kanatlarının ise flu/blur olduğunu görüp enstantaneyi 1/2000'e çıkartmak istiyoruz ama ışık yeterli değil, işte o zaman ISO'yu 400 olarak ayarlayıp enstantaneyi 1/2000'e çıkartabiliriz ve istediğimiz sonuca ulaşmış oluruz.

ISO ayarlarını yükseltmenin avantajları olduğu gibi dez avantajları da vardır. ISO yükseldikçe grain ya da noise (fotoğrafta kirlilik/kumlanma) da artar, bunun sebebi CCD’ye fazla voltaj giderek CCD’nin ısınmasıdır. Gece yapılan çekimlerde düşük iso ve kısık diyafram kullanılır, bunlar detayları ortaya çıkartmak için gereklidir. Fakat bu esnada hızlı enstantane ayarından ziyade düşük enstantane ayarı ve kesinlikle tripod+self timer kullanmak gerekir.


KAR FOTOĞRAFLARI

Kar fotoğrafları çekerken en çok pozlama konusuna dikkat edilmesi gerekir. Makinelerin ışık ölçerleri %100 beyaz üzerinden değil de %18 gri üzerinden ışık ölçerler. Bu sebeple makinein otomatik poz değerleriyle bir kare çekildiğinde, kar genellikle gri ya da açık mavi (griye yakın) çıkabilir. Karın beyaz çıkmasını sağlmak için en az bir ya da iki stop fazla pozlamak gerekir.

1 ila 1.5 stop fazla pozlarsak, kar üzerindeki detaylar da alınır. Ancak gölgeler ve koyu nesneler üzerindeki detaylar kaybedilir.

2 stopluk ilave pozlama tam anlamıyla beyaz , ancak detaysız bir kar görüntüsü verir. Bu defa da koyu alanlardan daha fazla detay alınır.

Kar için yapılacak manuel beyaz ayarı ise; normalde Kodak'ın %18'lik gri renk kartı üzerinen yapılır. Fakat yanımızda bu kart yoksa (daha önce başka bir topic’de de yazdığım gibi) elimizin üst kısımından alacağımız değer bizi doğru sonuçlara götürür. Elimizden değer alırken, elimizin kadrajı tam anlamıyla doldurmasına ve elimzin üzerine kendi gölgemizin düşmemesine de dikkat etmeliyiz.

Kar üzerindeki bir yaprağı ya da çiçeği çekerken de spot ölçüm yapmakta fayda vardır. Lapa lapa yağan kar için de flash kullanmak yağan kar tanelerini arka plandan ayırıp keskin çizgiler ile net bir şekilde yakalamamızı sağlar. Tipi şekline yağan kar için düşük enstantane ve flash ile çok farklı etkiler yaratabiliriz

EV YAPIMI LIGHT BOX

Genellikle still-life tarzı ya da close-up fotoğraflar çekmekten hoşlanıyorsanız. Light box kullanmak çok daha iyi sonuçlar verecektir. Fakat Light box’lar pahalı olduğu için, evinizde sizin de kolaylıkla hazırlayabileceğiniz bir light box yapabilirsiniz. Light box ile ışığın daha yumuşak ve dengeli bir biçimde objeye/objelere çarpmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca obje/objeler için çok farklı fonlar da yaratabilirsiniz. Sanırım aşağıdaki fotoğraf, ev yapımı light box için çok daha açıklayıcı bir örnek olacak.


Ev Yapımı Light Box




DİYAFRAM VE ENSTANTANE-

Diyafram ayarı objektif içerisindeki diyaframın veya iris'in hangi dereceye kadar açık kalacağının belirlenmesidir. Objektifler en fazla düzeyde ışık toplayabailmek için dizayn edilmişlerdir. Diyafram gözümüzdeki iris gibidir; güçlü ya da parlak ışık altında kısılır, az ışık altında ise genişler. Objektif içinden gelen ışığın bir kısmının engellemek için diyafram kapatılabilir veya durdurulabilir. Diyafram ayarı ile aynı zamanda bir portre veya macro fotoğraflardaki alan derinliğini de değiştirebiliriz.

Macro'larda Alan Derinliği ve Diyafram Ayarı
MODE: M-Manuel Mode

Alan derinliği macro'larda çok büyük önem taşımaktadır. Bir objeyi macro olarak fotoğrafını çekeceğimiz zaman zoom ayarlarını yaptıktan sonra sadece objemizin mi net olacağına yoksa obje ve arka planın mı net olacağına yani alan derinliğine karar vermeliyiz. Bunu diyafram ayarı ile oynayarak yapabiliriz. Büyük diyafram açıklığı(Ör: f:2.8-f:3.0) alan derinliğini azaltır ve objenin net arka planın blur-bulanık çıkmasını, küçük diyafram açıklığı (Ör: f:8.0-f:7.6) alan derinliğini arttırır objenin ve arka planın net çıkmasını sağlar.

Burada çok dikkat edilmesi gereken bir yer daha vardır ki o da enstantane hızıdır. Diyafram ayarı ile oynadığımız zaman lens-sensor'e düşecek ışık miktarı da değişeceğinden ona göre enstantaneyi hızlandırmak ya da yavaşlatmak gerekebilir. (Bunu çekmiş olduğum örnek fotoğraflarda çok daha açık olarak görebilirsiniz.) Fakat makinenizde "A" Aperture-Diyafram Öncelikli Mode varsa onu kullanmanızı tavsiye ederim. O zaman siz diyafram ayarını değiştirdiğinizde makine otamatik olarak enstantaneyi değiştirecektir.

Örnek: 1
Burada küçük diyafram açıklığı kullanarak alan derinliğini arttırdım. Böylece hem obje hem de arka plan net olarak kadrajlandı.

f:7/6
s:1sec





Örnek 2:
Burada ise büyük diyafram açıklığı kullanarak alan derinliğini azalttım. Böylece sadece obje net, arka plan blur-bulanık olarak kadrajlandı.

f:3
s:1/4sec





ENSTANTANE (Perde Hızı - Ötrücü - Obturator)


Diyafram göz bebeği ise, enstantane göz kapağının açılıp kapanmasıdır. Fotoğraf makinemizin içinde bulunan sensörün veya filmin üzerine düşen ışığın süresini ayarlayan sistem, fotoğrafın ne kadar zaman diliminde çekileceğini de belirler. Enstantane yaprak adı verilen metalden yapılmış perdedir. Deklanşöre basıldığında seçilen zamana göre perde-enstantane açılır film ya da sensör üzerine ışık üzerine düşer ve perde kapanır. Işık koşullarına ve hareket özelliklerine göre bir fotoğraf ya çok kısa ve ya uzun zaman süresinde çekilebilir. Işığın film üzerine düştüğü süreye "Pozlandırma" adı verilir. Güçlü ışıklarda az, zayıf ışıklarda uzun pozlandırma yapılır. Yine hareketi dondurmak için az, flulaştırmak için uzun pozlandırma söz konusudur. Düşük pozlandırma sürelerinde (özellikle gece manzara fotoğrafı çekimlerinde) perde daha uzun süre açık kalacağı için, fotoğraf makinemiz titreşime karşı aşırı hassasiyet gösterir. Bu gibi durumlarda kesinlikle tripod kullanılmalıdır.

MODE: S (Shutter – Deklanşör Hızı)

Fotoğraf makinesinde bu ayar seçildiğinde, çekim yapmadan önce enstantane ayarını kendimiz yapabiliriz. . Fotoğraf makinesi limitleri dahilinde uygun diyafram ayarını kendisi ayarlayacaktır. Deklanşör – enstantane hızı düşürüldükçe hareketli nesneleri dondurabiliriz. Deklanşör hızını düşürdükçe yani daha hızlı bir çekim modu seçtikçe ışık yeterli olmadığı taktirde, kadraj kararacaktır.




Burada enstantane hızı 1 saniye olarak ayarlandı. Fotoğrafa bir hareket hakim durumda





Burada ise enstantane hızı 1/250 sn olarak ayarlandı. Su damlacıklarında bir uzama gözlenmekte.





Burada ise, enstantane hızı 1/1000 sn olarak ayarlandı. Su damlacıkları rahatlıkla seçilebiliyor.





Son olarak, burada ise enstantane hızı 1/2000 olarak ayarlandı. Su damlacıkları çok daha net.




Bana ulaşan mail'ler ve PM'ler sonucunda böyle bir çalışma yapmaya karar verdim. Umarım vermiş olduğum bu bilgiler işinize yarar ve çok daha başarılı fotoğraflar çekebilirsiniz. Bol fotoğraflı günler dilerim, ışığınız bol olsun
Benim gibi eskiden commodore kullanan arkadaşlar, commodore'un cd çıkarttığını duydum ve sizinle paylaşmak istedim. Valla commodore yazısını görmek bile güzel, öyle değil mi?

www.bekoict.com

Bana gelen bir maili sizlerle paylaşayım dedim.
Arka Camdaki Yazıya Dikkat

Vay be, şu oyun bir çıksa da oynasak.






Daha detaylı bilgi için
http://www.codemasters.co.uk/colinmcrae2005/
Merhaba arkadaşlar, arkadaşıma almak üzere ikinci el Nikon CoolPix 990 bulduk, adam makinenin yanında

- UV Filter
- Circular Filter
- Ogatech 64MB CF
- Samsonite Çanta
- Nikon boyun askısı + kapak

veriyor. Fiyat olarak 450$ istiyor. Acaba bu NIKON bu fiyata göre pahalı mı yoksa alınır mı? (Gerçi biz 400mil + 100$ vermeyi teklif ettik ama) Bir de bu NIKON iyi bir makine midir? Çok acil yorumlarınızı bekliyorum.
Merhaba arkadaşlar,

Elimdeki 200W'lık PSU ile Halogen lamba yakmayı düşünmüştüm. Halogen lamba 12V ve 50W'lık. Mantıklı bir hesaplama yaparsak 200W'lık bir PSU'nun, 50W'lık 4 adet Halogen lamba yakabilmesi gerekiyor değil mi? Benim yapmış olduğum testte 200Wlık PSU, 3 lambayı zor yaktı. Demek ki Psu'nun gerçek değeri yaklaşık olarak 150W, oluyor değil mi?

Kim bilir belki de bu minik test ile, PSU'lardan aynı anda kaç Watt çekebileceğimizi ya da PSU'ların gerçek olarak kaç Watt olduklarını bulabiliriz.



12 Volt 50Watt Halogen Lamba





Basit bağlantı şekli
Hakkında
Konum: Yurt Dışı/ Base: Ankara
Meslek: Mimar
İlgi Alanları: Fotoğrafçılık-Elektronik-REMO DRUMS-60's-Hard Rock
Forum İmzası:
ASUS P4P800 SE + P4 2,8E 1MB + HIS ATI RADEON 9600XT + 1,25GB TWINMOS DDR400 RAM + MAXTOR S-ATA 80GB
Hakkımda:
MTKN3 PRODUCTION
Since 1995
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 15 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 15 yıl
Mesaj Sayısı: 3.674
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 5.568
İkinci El Bölümü Mesajları: 86
Konularının görüntülenme sayısı: 2.107.485 (Bu ay: 491)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 10 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Yönetim
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.