Lastikteki kurşun hk.
Usb kablo ucu ısınıyor?
|
C1 yerine otomatik A sınıfı?
Merhabalar,
2012 otomatik c1 sahibiyiz.
Çoğunlukla eşim kullanmakta, şehiriçi olarak.
Zamanında motor ve şanzumanı Toyota'ya ait olduğu için güvenip almıştık. Sorunsuz, severek kullanmaktayız.
Bu yıl model yükseltmek istiyoruz.
Yine A sınıfı otomatik, ileride motor ve şanzuman sorunu yaşatmayacak max. 230bin'e kadar önerilerinizi rica ederim.
Sayg.
Değer Kaybı Süreci Hk.
Merhabalar,
Başıma henüz gelen talihsiz kazadan sonra, kılavuz olması açısından paylaşıyorum.
Aracım henüz 1 aylık ve 1300 km'de yaşanmıştır.
İşlemler oldukça basit ve kolay.
Ben 16.363 tl tramerim olan bir kazada 24.000 tl talep ettim ve bağımsız ekperin biçtiği değer olan 23.500 tl değer kaybını, kazadan tam 1,5 ay sonra aldım.
Öncelikle,
1- Kaza anında panik olmadan, yaralamalı kaza değilse sakın polis çağırmayın. (Tarafların arasında tuttukları tutanaklarda 3 sonuç çıkıyor(0-50/50-100 kusurlu gibi). Polis gelirse iş değişiyor. Burada sizin 0 kusurlu olmanız gerekiyor.
2- Tabiri caizse her şeyin resmini çekin. Kasko, trafik, ehliyet, ruhsat, olay yeri, araçlar. Elinizden telefon düşmesin.
3- Tutanak tutulduktan sonra aracınızı direk yetkili servise götürün. Özel servislerle uğraşmayın, her şeyin kayıtlı ve şeffaf olması gerekiyor.
4- Bu süreçte yetkili servis sizlere bilgi verip aracın onarım için gerekli şeyleri anlatıyor. işte şu kadar gün sürer falan. O esnada panik halinde onların tavsiye ettiği değer kaybı danışmanlarından kesinlikle uzak duruyoruz. Biz her işi kendimiz yapacağız.
5- Servis hasar dosyasını açıyor. Siz kaskodan ikame alıyorsunuz. Muhakkak alın. Kasko ikameyi verdikten sonra, servisi darlıyor. Hadi bitir ne durumda vb. Süreç hızlanır. Dosyayı muhakkak hemen açtırın. Zaman kaybetmeyin.
6- Sizin kendi kaskonuzun eksperi gelip aracınıza bakarak şunlar şunlar değişecek diyor, servis parçaları sipraiş ediyor ve tamir süreci başlıyor.
7- Bu aşamada aracın tamiratının bitimine kadar bir şey yapmıyoruz. İkame ile gezmeye devam. Hasar da sizin yüzde kaç kusurlu olduğunuz da dosyanı açıldıktan 1 hafta sonra falan çıkıyor. %100 haklı olmanız gerekiyor.
8- Servis aracı bitirdiğinde sizi arıyor. Teslim alıyorsunuz. İkameyi bırakıyorsunuz. Bu aşamada servisten değişen parça kodlarını ve listeyi alıyorsunuz ve yine servise acil şekilde faturayı kesmesini istiyorsunuz. Onlar fatura kesmeden tekrar sizin kasko eksperinizle görüşerek işçilik bedelinde pazarlık yapıyorlar. Zar ve zor olsa da faturayı kesiyorlar. Servisten tamir aşamasındaki resimleri istiyorsunuz. Onlarda muhakkak var. Olmama şansı yok. Hepsini tedarik ettikten sonra servis ile işiniz bitiyor.
9- Burada sıra kendi kasko şirketinize geldi. Onları da arayıp darlayarak eksper raporunuzu istiyorsunuz. Süreç darlamadan, koşmadan ilerlemiyor. Keyiflerini beklemek zaman kaybettiriyor.
10- Evet bu aşamada karşı tarafın kasko ya da trafik sigortasının internet sitesine girerek, değer kaybı başvurusunda bulunuyorsunuz.
Tüm çektğiniz resimleri, eksper raporlarını ıvır zıvır ne varsa eksiksiz yüklüyorsunuz. Orada sizden talep ettiğiniz rakamı yazmanızı ve ibanınızı girmenizi istiyorlar. Ne kadar değer kaybı yazmalıyım sorusunu en iyi servis biliyor. İşin kurdu olmuşlar.
11- Evet başvuruyu yaptık. Süreç başladı, şimdi karşı taraf duruma göre çamur yapacak. Muhtemelen sbm'ye dosyayı götürecek. Oradan bağımsız eksper atanacak. Bende öyle oldu, eksper dosyayı online inceledi. Ben şartları zorlayarak ekspere de ulaştım ve değer kaybı rakamını öğrendim.
İnsaflı insanlar ve size destek oluyorlar. Firmalardan bıkmışlar.
12- Bağımsız eksper de raporunu karşı tarafın sigorta firmasına iletiyor ve top tamamen karşı tarafın sigortasında.
13- Bu aşamada karşı tarafın sigortasını darlıyoruz. Şikayetvar.com'a bile yazdım ben. Çok etkili oldu hemen döndüler.
14- Ve son aşama, ödeme tarihi ve rakamın belli olduğu an. Tabi yine siz karşı tarafın sigortasını darlayarak bu bilgiye ulaşıyorsunuz.
15- Paranın hesaba gelişi ve kapanış.
Merhaba, max 180 190bin gibi bir bütçem var. Sizce iyi ve kötü taraflarıyla hangisini tercih etmeliyim?
|
|
|
|
Tapudaki vesayet şerhi hk.
|
Son Giriş: 12 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 15 sa.
Mesaj Sayısı: 368
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 406
İkinci El Bölümü Mesajları: 6
Konularının görüntülenme sayısı: 16.300 (Bu ay: 370)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 295 (Bu hafta: 4)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası