Merhabalar ben de galiba bir hata yaparak turk.net li oldum. 24 Aralık'ta başvurumu yaptım, modemi kendilerinden 375₺ ye satın aldım. Önceden Superonline fiber kullanmaktaydım ancak fiyat ve hızı nedeniyle, vdsl 35mbit e geçmeye karar verdim taahhüt olmaması nedeniyle de türk.net e başvurdum.
28 Aralık günü modemim tarafıma teslim edildi ve aynı gün Türk. Net bağlantı ekibi gelerek daire kuruluma geldi ancak süperonline dairedeki telefon kablosunu iptal ederek yerine Cat6 takmasından dolayı ve Cat6 kablosunun da süperonline kutusuna bağlı olduğundan dolayı müdahale etmelerinin yasak olduğu benim elektrikci çağırıp ya o kabloyu kesip adsl panosuna bağlamam gerektiği, yada yeni hat çekmem gerektiği söylendi. O esnada apartman içindeki panoda kablolara hizmet no/ daire no yazan etiketlemeyi yaptıklarını gelen elektrikcinin benim daireden gelen kabloyu onların bıraktığı kabloya bağlamam durumunda interneti alabileceğimi söylediler ve gittiler.
Elektrikci cağırdım Superonline kutusuna giren kablomu iptal ederek dedikleri gibi ucunu boş bıraktıkları kablolara bağlantıyı yaptık ancak o günden beri internetim yok. DSL Işığım yanmıyor.
Üyeliğim hala aktif gözükmüyor. Ve ekteki arıza oluşup duruyor.
Türk.net müşteri hizmetleri suçu türktelekoma atıyor onlar gelip yapacak diyor, sonra bana atıyor sorun sizdeymiş diyor, hayır ben üstüme düşeni yaptım diyince bizim teknik bilgimiz yok ekibe yönlendiriyoruz diyor. Ekip bana mesaj atıyor 4 gün önceki sıkıntıyı söylüyor dairenizde kablo yokmuş diyor. Kabloyu çektirdim diyorum dönüş yok. Her cevap için 36 saat bekleyeceksem ne anladım ben bu işten. Parasıyla teknik serviste yönlendirmiyorlar anlamadım ben bu işten.
Benim anlamak istediğim yukarıdaki görsele göre suç şuan kimde? Benim hatlarda internet var mı yok mu? Yorumlayabilir misiniz? Bu sorunu nasıl çözücem 7 gün oldu bi internet hizmeti alamadım ve anladığım bu gidişle bi 7 gün daha alamam gibi. Sonunda millenicom süperonline altyapısıyla fiber alcam gibi duruyor.
Elimde Bir CASPER Masaüstü Temmuz 2017 üretimi modeli D3h.7700-8t75p-w olan bir bilgisayar var. İşlemcisi i7 7700, Rami 16GB Ekran kartı ise GT730 2GB.
ve bu 2GB ekran kartı işlerimde yetmiyor. Yenilemek istiyorum. Ama PC işlerinden pek anlamam ben bu PC ye 6gb GTX 1060 taksam destekler mi? destekliyor ise nekadar iyi destekler. hani bir sınırı vs olurmu mevcuttaki ekran kartı GDDR3, 1060 ınki GDDR5 bunlar nedir anlamasamda atıyorum anakartın desteği ddr3 se ramdeki gibi bu ekran kartı ddr5 yerine gddr3 temi çalışır. performans kaybı olurmu?
İşlemci vs fena değil güzel alet. (https://www.vatanbilgisayar.com/casper-d3h-7700-8t75t-w-core-i7-7700-3-4ghz-8gb-1tb-2gb-nvidia-gt730-win10.html) alette bu ekstradan RAM ve SSD takıldı. gelin görün ki Anakart marka modeline bakınca CPUZ de Casper A.Ş. diye çıkıyor :) ve anakart nedir bilemiyorum. internette biraz araştırdım HM110 vs denmiş anakartına.
Aracımın ön camı kılcal çiziklerle dolu hatta önceki sahibi hep aracı sert fırçayla yıkamış olmalı ki 3 yıllık araba heryeri kılcal çizikler hareler içinde. Birde siyah araç kılcal çizikler çok belli. Tüm araç Hare içinde.
Ama asıl sorun ön camda iyi durumda değil çok fazla kılcal çizik var çok derin değiller yüzeyseller ama beni güneşte ve gece rahatsız ediyor ve moralimi bozuyor net bir camım net görüşüm yok.
Sanırım bu ön cam çizik giderme işinin sırrı SERYUM OKSİT miş. Acaba Ankarada bu işi yapan uygun fiyatlı bir yer varmıdır? Destek istiyorum. Hiç bulamadım sürekli ürünler vs paylaşılmış ama kendim uygulama yapacak bir durumum yok.
(Az önce açtım Audi konu başlığı altına gitmiş mesaj şimdi tekrar burda paylaşıyorum. Audi de çözüm bulamadık.)
Arkadaşlar,
Öncelikle yurtdışındayım Audi çok popüler araç değil. Yetkili servisle yaptığım görüşmelerdede bu işten pek anladıklarını düşünmüyorum artık. Sıkıntım büyüdü ve para harcamaktan yoruldum.
Aracı 4-5 ay (Temmuz 2015) önce aldım direksiyonu sertti hidrolik pompasını değiştiririm sıkıntı çözülür diye düşünerek aldım ama sorun hala çözülebilmiş değil. Şimdi aracın özellikleri daha önce değişen parçalarını ve yaptıklarımı anlatıyım.
*Direksiyonu 1N1 - Hidrolik direksiyon (Servotronik Elektronik direksiyon değil)
*Aracın direksiyon hidrolik yağını (yeşil) 3 farklı kez değiştirttim düzelme olmadı. Ilk değiştirdiğimde az da olsa farketmişti. Eski yağ sanırım ATF di. *Aracın ön amortisörlerini değiştirdim. (1 tanesi yolda rögar kapağının üstünden dönerek geçerken ve patladı hatta yandan kırıldı) *2012 Yılında önceki sahibi - Direksiyon kutusunu ve Direksiyon pompasını değiştirmiş ve direksiyonun ağırlığı düzelmemiş. (Bunu yeni öğrendim, Eski Sahibi boşuna değiştirmeyin diyor.) *2012 yılında bu parçaların değiştiğini biliyorum hem kendisi söylemişti hemde parçaların üstündeki yazılarına / barkodlarına baktığımda 2012 yılı üretimi parçalar. *Yetkili servis Direksiyon pompası (8K0145153F) ve Direksiyon hidrolik Hortumunun (8K1422893DB) değişmesini önerdi ve bunu kontrolle değil bana kalırsa daha önce gelen bir araçta direksiyonun bu şekilden daha kötü durumda olduğu bunları değiştirince düzeldiğini söylediler. onlara kaç basınç basabiliyor dediğimde yanıtsız kaldılar demek basınç kontrolü yapmadan uydurdular.
Direksiyon pompasının yeni olduğundan dolayı ve maliyetinden ötürü sadece borunun değişmesini belki sıkıntının borudan kaynaklandığı düşündüm. değiştirildi ve sonuç hüsran. 1gıdım 1tık bile hafiflemedi hiç birşey değişmedi. boşu boşuna 900liralık masraf yapmış oldum. (Pahalıda bir hortum)
Yetkili servisteki ustayla arabada oturduk baktı felan pompa normal gibi ses yok vs dedi sıkıntıyı bulamadım. amortisörlerden vs olabilirmi dediğimde belki dedi rot başlarından olabilir, yağlanması veyaz değişmesi gerekebilir dedi. bilmiyorlar deneme yanılmayla iş yapıyorum ve servis ücretleri yüksek. sıkıldım.
arabada amortisörleri değiştirdiğim için rot ayarı yaptırdım ondan sonra sola çekmeye başladı araba ve dururken kalkışta elim direksyonda değilse direksiyon direk sola sapıyo. öyle kullanmaya alışmıştım. şimdi; Arabada kış lastiklerini taktığımdan beri arabanın direksiyonu kuru yolda çok saçmalamaya başladı araba uçuyor gibi lastik havasını kontrol ettim normal. yurt dışı sitelerinde gördüm rot başlarından kaynaklanıyormuş.
Sizlere soruyorum direksiyon sertliğine başka sebep ne olabilir?
(Gözüken yağ/pompa/direksiyon kutusu/hidrolik hortum da değil)
*hidrolik direksiyon dönüşlerde kendini topluyor. Pompa Ses uğultu titreme yapmıyor. arabayı gaz verince yumuşama olmuyor. *Direksiyon sertliği arabayı kullanırken normal spor gibi hoş ama park ederken inanılmaz yoruyor. *Lastiklerden farketmedi yazlık kışlık lastikler aynı şekilde. *Hidrolik Sıvısında azalma kaçak yok. *Servis kayış normal dedi. *Yazılımsal bir sıkıntı yok.
Çözüm - Direksiyon kutusu mevcut 1N1 hidrolikti, çeşitli modifikasyonlarla 1N3 servotronik direksyion kutusuna çevrildi. direksiyon pamuk gibi oldu.
2008 model Audi A4 kullanıcısıyım arabayı 4 ay önce aldım.. Aracı ilk aldığımda, sabah ilk çalıştırmada (soğukta 7derece vs(Not 4 ay önce havalar sıcaktı demeyin yurtdışındayım soğuk buralar) araç marş hemen yemiyodu zorlanıyordu, motorun sesi kötüydü vs. bakıma soktum tüm yağ ve bujilerini değiştirdim kısa süre sonra düzeldi (yağı bujisi kötü durumdaydı). şimdi ilk çalışmada bir sıkıntı yok.
aradan aylar geçti şimdi havalarda dahada soğudu sürekli elektriksel arızalar vermeye başladı. mesela manifoltlara anlık sinyal gitmiyor (check lambası yanıyor)(özel servis kablo da sıkıntı var kablosu değişcek dedi internette manifoltların temizlenmesi gerek yada aktivatörü değişmesi gerek diyor) Klima/radyatör fanı elektrik arızası veriyor vs fanlar çalışmıyor. kablo var kendim kontrol ediyorum DTC siliyorum. çeşitli sinyal okunamadı hataları geliyor hep elektriksel hatalar.. gibi gibi....
aracıma özel bir uzaktan kumanda sistemi taktırdım aracı uzaktan çalıştırmaya yarıyor aynı zamanda bazı değerleri gösteriyor. taktırdığım yer akünün gücünün düşük olduğunu söyledi kışın çalışmaz araç dedi (kışın -40 lara kadar çıkıyo burası) açıkcası korkuttu. cihazdan kontrol ettiğimde araç çalışmadığında 12.35V gibi bir değer, aracı kullandıktan sonra 12.78V gibi bir değer oluyor. bakıyorum değerler normal gibi yoksa akü sıkıntılımı şarj mı ettirmem gerekir.
ve akü eğer bitmeye başlamışsa böyle elektriksel arızalar çıkarır mı? Yoksa arızlar aküyle alakasız mı? Akü şarj edilir mi? Kaç yıllık bilmiyorum? (7 yıllıkmı yoksa yeni mi bilmiyorum voltaj değerleri yazıyor.) Yeni akümü almak gerekir mi?
şimdi bana uygun lastik - 205/60 r16 mı 225/55 r16 mı yoksa her ikiside olurmu.
ne farkeder bu ölçüler.
mevcutta yazlık lastikler 215/ 60 var satınaldığımda üstünde bunlar vardı.
sıkıntım şu. 205 lik lastik ile 225 lik lastikler arasında fiyat ve model farkı çok. eğerki oluyorsa 205 almak istiyorum.
ve kafama takılan mevcut 215 ler bazen direksiyonu çok kırdığımda helezona değiyor. 225 de komple çarpmasın?
sizlerin bu jant için kullandığınız ebatlar nedir.?
***Biraz araştırdım anladığım kadarıyla jant kapaklı çelik jantlarda 205/60 kullanılıyor. ama internette bu janta takılmış 205/60 lar gördüm ama 225/55 olması gerek sanırım doğrusu...
NOT: Yurtdışındayım hava şu anda -2 lere düştü. Kış şartları zor ve Türkiyedeki çoğu kışlık lastikler burda kullanılmıyor bile özel buz ve kara hakim lastikler kullanılıyor ve fiyatları oldukça yüksek.
NOT 2 : 225/55 R16 Lastikleri aldım taktırdım herhangi bir sorun gözükmüyor. ____________________________________________________________________________
Aracım Audi A4 B8 2008 Model 1.8Tfsi 160hp (118kw). 8vites otomatik şanzıman.135000km Yurt dışında yaşamaktayım. (not:1) (Şaseye bakınca 2009 model)
aracı 2.el olarak daha 2 ay önce aldım aracın bazı sıkıntıları başladı,, alırken direksiyonu normalden sertti hissedilir derecede. (hatta 2011 audi A4 b8 kullandım daha önce Türkiyede arkadaşın direksiyonu tüy gibi hafifti üflesem dönecek gibi.) (aynı şekilde geçen gün yolda gördüğüm bir a4 e sordum direksiyonuna bakmak istediğimi söyledim onunkide çok hafifti (yılını bilmiyorum) )
Aracın sahibi direksiyon kolonu / kutusunun değiştiğini söyledi (orjinal parçamı yan sanayimi bilmiyorum) neyse en fazla direksiyon pompası bozuktur dedim göze alarak arabayı aldım (fiyatı uygun geldi o esnada) + aracı alırken sahibi direksiyon kutusu değişti demişti... şimdi baktım ZF Lenksystem 8T1422066C / direksiyon kutusu 2012 yılı üretimi (yani değişmiş) (orjinal Dimi) / yazılımsal ayar gerekirmi kutu değiştiğinde.
bagajda Audi nin ATF yağını gördüm, direksiyon hidrolik haznesine baktım yağ sarımsıydı. araştırdım yeşil olması ve kesinlikle ATF konmaması yazıyordu. serviste (özel) arabanın tüm bakımlarını yaptırdım filtreler, yağ vs kötü durumdaydı. hidrolik yağı vs. (audi bayisinden yeşil olan yağı aldım g002000 (g004000 verdiler ama aynı sanırım))
biraz daha rahatladı direksiyon ama çookda hafif olmadı o şekilde kullandım bir süre şimdi yine sertleşti baya parkederken felan 2 elle çeviriyorum ve çok yoruyor. hani arabadan çok soğudum artık. servotronic vardır veya dynamic direksiyondur diye umarken dün optionslarda (not:2) farkettim ki araç 1N1 yani sadece "power steering" miş.
*****1N1 = Power steering 1N2 = Power steering electro-hydraulic 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic) 1N8 = Power steering (dynamic steering)
bu power steeringin bukadar sert olduğuna inanmıyorum sizin araçlarınızın direksiyon kodu nedir acaba merak ediyorum bukadar sertmi? (direksiyonum 3 kollu spor direksiyon ama vites değiştirme yok)
direksiyon pompasından olabilirmi? bir tanıdığımında direksiyonu çok sertleşmişti pompasını değiştirmişti birşey farketmemişti *boşuna masraf yapmıyım. (ses / titreme yok)
Direksiyon kutusunu servislerdeki ustalara gösterdim hepsi normal dedi. onda başka bir sıkıntı olabilirmi?
Yazılımsal bir sıkıntı olabilir mi???
gizli kodlar ve aracın hata tanılarını görmek için. (sırf bilgisayarlı arıza tespiti için 80liraya yakın para istiyorlar burada) VAGCOM kablosu satın aldım kargoda gelicek yakında varsa yazılımsal direksiyon ayarı nedir o ayar.
Aracın diğer sıkıntıları / sorunlar?
0-Direksiyon :(
1-ön amortisörüm patladı koca ülkede orjinal amortisör bulamadım, AL-KO marka bir süspansiyon aldım (alman malı) bu süspansiyon nasıldır. vagcom dan "ads" ayarı yapsam (comfort /indivual/sport) farkedermi yoksa eskisidemi bunu desteklemiyordu. ***mevcut amortisörler (8k0413031al) idi.
2-aracımın vites altında "park sensörü" ve "esp kapama" tuşu var 2side çalışmıyor niye? "esp" 1 kez çalışmıştı galiba sonra başka hiç o tuş çalışmadı ne yaptıysam esp yi kapayamıyorum?
3-far yıkama nozılları yok / çalınmış yada kırılmış.
4- arabanın kazası varmı yokmu hiç bilmiyorum ustalarda bişey diyemiyo bende kazasız araba yoktur 8 yıldır diye düşünüyorum. farlar orjinal mi acaba "xenon ledli far" ama option listte "8BR = Halogen headlight for driving on the right, US design with turn signal and side light" (diğer kodlar arasındada xenon görmedim)
5-sağ dikiz aynasının motoru aşağı yukarı çalışıyor / sağa sola gitmiyor.
6-klasik yağ yakma sorunu var 2000km de yağ eksiltmiş bir kademe
7-aldığımda ekranı karanlıktı "dimming" problemi yaşamıştı / çinden 25$ a ekran aldım değiştirdim sorun çözüldü. mmi yok concert. Telefon Bluetooth var. AUX / CD / SD kart var.
8- Benzin depo kapağı kilitlenmiyor (kapanıyor ama arabayı kilitleyince kilitlenmiyor) ne yapabilirim?
9-ilk çalışmada rölanti 1200 devirlerde ve araba inanılmaz hırıldıyor. normal mi?
10- ustalar bakıyor bakıyor anlamıyor herşey normal diyor bu arabanın servis bakımları nezman ne yapılmış bilmiyorum 135000km de neler gerekir. trigeri değişmişmidir acaba vs nasıl anlaşılır neler yapmam gerek?
11-arabanın boyası atmaya başladı çeşitli yerlerden. çok taşlı bir ülke cam delik deşik kırık içinde/ aynı şekilde kaportada.. lokal boya yapılabilirmi? bu ülkede audinin renk kodu olduğuna inanmıyorum türkiyeden bulunup alınabilir mi?
12- Bilgisayarlı tanıya sokmuştum alırken sadece *benzin kapağı arızası ve * far yükseklik ayar hatası verdi. ama araba herhangi bir hata göstermiyor. farlarda açılıdğında yukarı aşağı gidiyo geliyo niye olmuş olabilir.
vs vs....
en büyük sıkıntım direksiyon. sizlerin direksiyonları nasıl ne yapabilirim yardımcı olursanız sevinirim.
not1: bulunduğum ülkede audi çok nadir bir araç çok az var yetkili 1 adet servisi var ve bakım fiyatları inanılmaz pahalı (sırf araç tanısı 450 lira) hatta işçilikleri ne olursa olsun 400liradan başlıyor dediler.. bu nedenle hep özel servislere götürdüm aracı. özel audi servisi bile yok audi konusunda uzman. mercedes / bmw yaygın ülkede. özel servislerde dahil işçilikler oldukça pahalı. hani bizde ustaların bakıp 10-20 lira aldıkları işçiliklere 80-100 lira istiyorlar diyebilirim. yetkili servis bunun 3 katı kadar neredeyse. zaten ne zaman yetkili servise gitsem içerde sadece devlet arabaları ,porsche cayyene ve Q7 oluyor.
http://codecanyon.net/item/awesome-map-fully-customizable-markers-map/6695203 linklteki scripti satın aldım sitemde kullanacağım ancak google apisi / haritası kullanıyor. ben ise altta gözükmesini istediğim ya yandex yada openstreetmaps ancak bitürlü beceremedim openstreetmap sanırım daha kolay ancak onu çalıştırdığımda kayıtlı "pin" ler gelmiyor. Sistem PHP tabanlı
önerisi olan yardımcı olabilcek ?
JS kodu
//<![CDATA[
$(document).ready(function() { // Street View Service var sv_service = new google.maps.StreetViewService();
// Create the MAP var map = new google.maps.Map(document.getElementById("awm_map"), { center: new google.maps.LatLng(40.713, -74.0005), zoom: 13, mapTypeId: 'roadmap' });
// Create the new marker var marker = new AwmMarker(map, point, marker.content, marker.name, marker.desc, marker.address, marker.icon, marker.icon_color, marker.marker, marker.preview, marker.sv_url, marker.oi_preview, false); markers.push(marker);
var newMarker = marker.getAwmMarker();
// Add Click Event for the marker bindinfoBox(newMarker, map, infoBox, "<div class='contentbox'>"+html.innerHTML+"</div>"); });
// Get map infos if(data.map.lat != null && data.map.lng != null) { var center = new google.maps.LatLng(data.map.lat,data.map.lng);
// If the place has a geometry, then present it on a map. if (place.geometry.viewport) { map.fitBounds(place.geometry.viewport); } else { map.setCenter(place.geometry.location); map.setZoom(17); // Why 17? Because it looks good. }
});
function clusterMarkers(markers) { var markersToCluster = [];
selam arkadaşlar LCD monitörler hakkında pek bi bilgim yoktur.
Şimdi biz bi yere 12 kameralı bi güvenlik sistemi kurduruyoruz. monitörü ben alırım siz karşmayın dedim firmaya yalnız benim merak ettiğim gelen tekliflerde de dahil olmak üzere hep normal LG-Samsung vs. monitörler koymuşlar dı. Benim sormak istediğim bu iş için özel bi monitör yokmudur yani ne biliyim.
Bu monitör şimdi güvenlik klubesinde durcak (açık alan ) , sıcağı var soğuğu var 7/24 açık durcak bu piyasadaki aletler kaldırabilirmi bukadar yükü onu sormak istiyodum yoksa başka bir marka model mi vardır bu işler için yoksa yarın gitcem 200 liraya bi monitör alcam?
Aktiflik: Şu anda DH'de değil Son Giriş: 3 yıl önce Son Mesaj Zamanı: 4 yıl Mesaj Sayısı: 187 Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 204 İkinci El Bölümü Mesajları: 11 Konularının görüntülenme sayısı: 16.050 (Bu ay: 291) Toplam aldığı artı oy sayısı: 7 (Bu hafta: 0) En çok mesaj yazdığı forum bölümü:Donanım / Hardware