Şimdi Ara

2.el Audi A4 B8 / sıkıntılar sıkıntılar teknik destek lütfen...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
8.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar,

    Aracım Audi A4 B8 2008 Model 1.8Tfsi 160hp (118kw). 8vites otomatik şanzıman.135000km Yurt dışında yaşamaktayım. (not:1) (Şaseye bakınca 2009 model)

    aracı 2.el olarak daha 2 ay önce aldım aracın bazı sıkıntıları başladı,, alırken direksiyonu normalden sertti hissedilir derecede. (hatta 2011 audi A4 b8 kullandım daha önce Türkiyede arkadaşın direksiyonu tüy gibi hafifti üflesem dönecek gibi.) (aynı şekilde geçen gün yolda gördüğüm bir a4 e sordum direksiyonuna bakmak istediğimi söyledim onunkide çok hafifti (yılını bilmiyorum) )

    Aracın sahibi direksiyon kolonu / kutusunun değiştiğini söyledi (orjinal parçamı yan sanayimi bilmiyorum)
    neyse en fazla direksiyon pompası bozuktur dedim göze alarak arabayı aldım (fiyatı uygun geldi o esnada)
    + aracı alırken sahibi direksiyon kutusu değişti demişti... şimdi baktım ZF Lenksystem 8T1422066C / direksiyon kutusu 2012 yılı üretimi (yani değişmiş) (orjinal Dimi) / yazılımsal ayar gerekirmi kutu değiştiğinde.

    bagajda Audi nin ATF yağını gördüm, direksiyon hidrolik haznesine baktım yağ sarımsıydı. araştırdım yeşil olması ve kesinlikle ATF konmaması yazıyordu. serviste (özel) arabanın tüm bakımlarını yaptırdım filtreler, yağ vs kötü durumdaydı. hidrolik yağı vs. (audi bayisinden yeşil olan yağı aldım g002000 (g004000 verdiler ama aynı sanırım))

    biraz daha rahatladı direksiyon ama çookda hafif olmadı o şekilde kullandım bir süre şimdi yine sertleşti baya parkederken felan 2 elle çeviriyorum ve çok yoruyor. hani arabadan çok soğudum artık. servotronic vardır veya dynamic direksiyondur diye umarken dün optionslarda (not:2) farkettim ki araç 1N1 yani sadece "power steering" miş.

    *****1N1 = Power steering
    1N2 = Power steering electro-hydraulic
    1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
    1N8 = Power steering (dynamic steering)

    bu power steeringin bukadar sert olduğuna inanmıyorum sizin araçlarınızın direksiyon kodu nedir acaba merak ediyorum bukadar sertmi? (direksiyonum 3 kollu spor direksiyon ama vites değiştirme yok)

    direksiyon pompasından olabilirmi? bir tanıdığımında direksiyonu çok sertleşmişti pompasını değiştirmişti birşey farketmemişti *boşuna masraf yapmıyım. (ses / titreme yok)

    Direksiyon kutusunu servislerdeki ustalara gösterdim hepsi normal dedi. onda başka bir sıkıntı olabilirmi?

    Yazılımsal bir sıkıntı olabilir mi???


    gizli kodlar ve aracın hata tanılarını görmek için. (sırf bilgisayarlı arıza tespiti için 80liraya yakın para istiyorlar burada) VAGCOM kablosu satın aldım kargoda gelicek yakında varsa yazılımsal direksiyon ayarı nedir o ayar.


    Aracın diğer sıkıntıları / sorunlar?

    0-Direksiyon :(

    1-ön amortisörüm patladı koca ülkede orjinal amortisör bulamadım, AL-KO marka bir süspansiyon aldım (alman malı) bu süspansiyon nasıldır. vagcom dan "ads" ayarı yapsam (comfort /indivual/sport) farkedermi yoksa eskisidemi bunu desteklemiyordu. ***mevcut amortisörler (8k0413031al) idi.

    2-aracımın vites altında "park sensörü" ve "esp kapama" tuşu var 2side çalışmıyor niye? "esp" 1 kez çalışmıştı galiba sonra başka hiç o tuş çalışmadı ne yaptıysam esp yi kapayamıyorum?

    3-far yıkama nozılları yok / çalınmış yada kırılmış.

    4- arabanın kazası varmı yokmu hiç bilmiyorum ustalarda bişey diyemiyo bende kazasız araba yoktur 8 yıldır diye düşünüyorum. farlar orjinal mi acaba "xenon ledli far" ama option listte "8BR = Halogen headlight for driving on the right, US design with turn signal and side light" (diğer kodlar arasındada xenon görmedim)

    5-sağ dikiz aynasının motoru aşağı yukarı çalışıyor / sağa sola gitmiyor.

    6-klasik yağ yakma sorunu var 2000km de yağ eksiltmiş bir kademe

    7-aldığımda ekranı karanlıktı "dimming" problemi yaşamıştı / çinden 25$ a ekran aldım değiştirdim sorun çözüldü.
    mmi yok concert. Telefon Bluetooth var. AUX / CD / SD kart var.

    8- Benzin depo kapağı kilitlenmiyor (kapanıyor ama arabayı kilitleyince kilitlenmiyor) ne yapabilirim?

    9-ilk çalışmada rölanti 1200 devirlerde ve araba inanılmaz hırıldıyor. normal mi?

    10- ustalar bakıyor bakıyor anlamıyor herşey normal diyor bu arabanın servis bakımları nezman ne yapılmış bilmiyorum 135000km de neler gerekir. trigeri değişmişmidir acaba vs nasıl anlaşılır neler yapmam gerek?

    11-arabanın boyası atmaya başladı çeşitli yerlerden. çok taşlı bir ülke cam delik deşik kırık içinde/ aynı şekilde kaportada.. lokal boya yapılabilirmi? bu ülkede audinin renk kodu olduğuna inanmıyorum türkiyeden bulunup alınabilir mi?

    12- Bilgisayarlı tanıya sokmuştum alırken sadece *benzin kapağı arızası ve * far yükseklik ayar hatası verdi. ama araba herhangi bir hata göstermiyor. farlarda açılıdğında yukarı aşağı gidiyo geliyo niye olmuş olabilir.

    vs vs....


    en büyük sıkıntım direksiyon. sizlerin direksiyonları nasıl ne yapabilirim yardımcı olursanız sevinirim.

    not1: bulunduğum ülkede audi çok nadir bir araç çok az var yetkili 1 adet servisi var ve bakım fiyatları inanılmaz pahalı (sırf araç tanısı 450 lira) hatta işçilikleri ne olursa olsun 400liradan başlıyor dediler.. bu nedenle hep özel servislere götürdüm aracı. özel audi servisi bile yok audi konusunda uzman. mercedes / bmw yaygın ülkede. özel servislerde dahil işçilikler oldukça pahalı. hani bizde ustaların bakıp 10-20 lira aldıkları işçiliklere 80-100 lira istiyorlar diyebilirim.
    yetkili servis bunun 3 katı kadar neredeyse. zaten ne zaman yetkili servise gitsem içerde sadece devlet arabaları ,porsche cayyene ve Q7 oluyor.

    not2: araç özelliklerihttp://igorweb.org/equidec/
    e0a,7mb,4ue,6xc,5sl,6ts,1kw,l0l,1lt,1as,1ba,3fa,5ma,7x4,f0a,8gu,0g7,0yf,0jf,tf6,3nz,8br,u2a,x0a,1n1,1xw,8q3,9q4,8z5,d67,7q0,c3u,7k0,4x3,2k1,3l3,4kc,3y0,4k45d7,1sa,q1a,4gf
    http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/Audi_PR_OptionsCodes.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi romsage -- 13 Eylül 2015; 11:04:43 >







  • benim aracın 2 yıl önce direksiyon kutusu değişimiş. (parçaya baktım 2012 model / araç 2008).

    yabancı forumlarda araştırdım, internette direksiyon kutusu değiştikten sonra çok şikayet var VW grubu araçlarda herkez çok sertleştiğini yazmış ve tekrar-kodlama gerektiğine kanaat varmışlar ama bir türlü hangi kodun ne olması gerektiğini bulamadım.

    Acaba VCDS den neyi değiştirmek gerekir? problemi düzeltirmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi romsage -- 14 Eylül 2015; 18:15:31 >
  • Selamlar Kardesim,
    Senin kadar teknik bilgiye sahip degilim ama ben de 2009 A4 aldim, ilk aldigimda direksiyon sertti sebebini garaja sordum 18" lik tekerleklerden kaynaklandigini soyledi. Yani eger tekerlekler standart olarak gelen tekerleklerden kalin ve buyuk ise direksiyonun sert olmasi normalmis. Ben tekerleklerden memnun oldugum icin degistirmedim. O yuzden etkisini bilemiyorum. Ama sen deneyebilirsin.
  • hocam hani olur ya ortamda birine laf sokamazsınız da gece yatakta tavana bakarken ilham gelir "ah keşke bunu orada söyleseydim" diye; sizde de aynı durum olmuş bence niye önceden aracı sürüp test etmiyorsunuz, niye aracın detaylarına hatta aracın her bir kaşının telini kontrol etmeden alıyorsunuz ki? gavur oğlu yapmış yapacağını sanırım, size geçmiş olsun. bizde a4 b8 kasa alacağız muhtemelen yılını bilmiyorum belli değil şuanda ama ben çok beğendim, bence alınası bir premium araç. size tekrar geçmiş olsun, iyi forumlar.
  • valla alırken fiyatı diğer piyasadakilere göre ucuzdu dedim en fazla direksiyon pompası bozuktur 1000$ daha masraf yaparım. ama aldıktan sonra inceledim ettim sahibiyle konuştum 2 yıl önce değişti ve böyleydi sertti dedi. hakikaten aracın direksiyon pompasıda / direksiyon kutusuda 2012 yılı üretimi ve orjinal parçalar baktım kendim.

    şimdi yetkili servise götürdüm. onlarda hem direksiyon pompası (1600TL civarı fiyat türkiyeye göre uygun) hemde direksiyon hidrolik pompa hortumu (650TL civarı) değiştirmeyi önerdiler nasıl yetkili servisse hangisinde sıkıntı olduğunu bilmiyorlar. iddiaları direksiyon hortumu parçalanmış ve parçaları pompayı bozmuş olduğu yönünde.

    pompa yeni 3 yılda bozulmamıştır diyerek hortumun değiştirilmesini istedim. ellerinde yokmuş 1 ay bekliyeceğim 15gün içinde gelcek. bakalım hortumdan mı pompa dan mı?

    Sonucu paylaşırım... işin garibi hiç biyerde hidrolik hortumu yüzünden direksiyon sert diyenide görmedim ?


    + Kodlamaya gelince evet. Direksiyon kutusu servotronic se VCDS için "44- Steering Assist " açılıyor ve elektrik motorun kalibrasyonu yapılıyor ancak benim aracın direksiyon kutusu 1n1 yani sadece hidrolik direksiyon elektronik bir aksamı bulunmadığından VCDS içinde herhangi bir menüsü yok direksiyonun sadece açı sensörü ayarı var okadar. anlıyacağınız benim işimi yazılım çözmedi.


    ürün bu
     2.el Audi A4 B8 / sıkıntılar sıkıntılar teknik destek lütfen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi romsage -- 19 Ekim 2015; 19:13:03 >




  • Dediğim hortum değişti hiç birşey değişmedi...

    Bilginize.. 900TL boşa gitti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi romsage -- 30 Ekim 2015; 15:14:36 >
  • evet beyler,

    araştırmalarım sonucu benim direksiyonun sertliği normalmiş. ekstradan yine 1000lira gibi bir fiyata direksiyon ara şaftında değiştridim ama değişiklik yok. ve yurt dışı siteleride baya karıştırmam sonucunda sıkıntı 1N1 olan hidrolik direksiyon sistemi.

    yurt dışında 1N3 servotronik dönüşümü yapıyormuş çoğu kişi, durumdan şikayetci olanlar şimdi bu değişime odaklandım ama 2bin dolar gibi masraf var şimdilik rafa kaldırdım :)

    yapan bilen varsa yardımcı olabilir hangi parçalar soketler tektek değiştirmek gerekiyor araştırıyorum ama hiç kolay olcağını sanmıyorum.
  • Hocam sen bu aracı en iyisi sat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu uyandırıyım sorunu çözdüm.

    Direksiyon kutusunu servotronik olanla değiştirdim şimdi kuş gibi direksiyon.
  • Hayırlı olsun. Ne kadar mal oldu ve zahmetli bir işlem midir acaba bilgi verebilir misiniz? Bir de direksiyon kutusu hariç hangi parçalar değişti?
  • zahmetli bir işlem değil bende çok tedirgindim ancak basit bir elektrik tesisatı işlemi, vagcom da bir veriyi değiştirme (türkiyede heryer yapar) ve yeni direksiyon kutusunun montajı

    maliyet bana malzeme + işçilik - ortalama 2000lira gibi bir maliyeti oldu ancak bulunduğum ülkede yedek parça uygun fiyatlı o nedenle.

    Audinin 0 direksiyon kutuları (ZF lenksystem) 5-6 Bin lira dolaylarında, ancak ben ZF Lenksystem den "remanufactured" ürün (yani daha önce kullanılmış sonra bir nedenden dolayı fabrikaya geri gönderilip düzeltilip yeni gibi yapılmış ürünü) 1600 lira gibi bir fiyata almış oldum.

    kullanılan malzemeler,
    1 - Direksiyon kutusu (ZF 7831993140) veya (Audi 8T1422066B) (önemli not bu direksiyon kutularının üstünde Çevirici Röle de beraberinde geliyor, gelmiyorsa eğer ayrıca onuda almak gerek o rölede 900lira gibi bir fiyatı var 8E1998317A)
    2 - Soket 4D0 971 992 2
    3 - Kablo Konnektör 000 979 016 E
    4 - Kablo Konnektör 000 979 034 E
    5 - 2x adet Somun-civata WHT 004 593
    6 - 2x adet Somun-civata N 011 164 17
    7 - 2x adet Somun-civata WHT 004 711 (Yani bunlarıda almıştım yazdığı için yalnız niye aldım bilmiyorum üstünden çıkan civatalarda bana kalırsa kullanılabilirdi ama neyse çok para değil almışken alın bence)

    + kodlama + elektrik tesisatı çekilecek.

    araştırın parçaları fiyatları karar verirseniz yapılışını daha detaylı yazarım vaktim olursa yeni başlıktada anlatabilirim zaten. ama zor bir işlem değil merak etmeyin.




  • Kardes bana bu yardim et bende de ayni sorun 1n1 kod canim cok sikiliyo yani arkaslar dalga bile geciyo kara direksiyon diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • romsage R kullanıcısına yanıt
    Yardim bende de ayni sorun hangi ulkedesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi cevap yahuu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cozi03 C kullanıcısına yanıt
    kazakistan
  • Bana detayli anlatirmisin napmam gerekiyo..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: romsage

    kazakistan

    kırgızistandan araba getirecektim bende rusyada yaşıyorum senin yüzünden vazgeçtim a4 almaktan
  • romsage R kullanıcısına yanıt
    Dostum Kazakıstanın neresındesın Almaty- Astana ? Hala kullanıyormusun arabanı
  • İstanbul Bostancı oto sanayinde güvenilir özel audi servisi olarak kumral audi servisi ni öneririm en azından telefonda bir konuş diğer ustalar gibi seni yolmaz neyse o..



    Bostancı Oto Sanayi Sitesi C Blok No:3
    İçerenköy / İstanbul
    +90 216 575 27 13
    +90 533 094 10 22

    kumraloto@gmail.com

    www.istanbulaudiservisi.com




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.