O

Yüzbaşı
26 Ekim 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 39 (Bu ay: 0)
Gönderileri
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-citroen-c5-1.6-hdi-sx-pk-orjinal-boyasiz-hatasiz-763303062/detay

Arkadaşlar ilgili aracı Nisan ayında 299.800 km'de iken Adana'da satmıştım. Hatta km düşürme olmaması için 294.000 km'de muayeneye sokmuştum.
Geçen hafta 290.000 km'ye çekip 56.500'ten ilana koydular. Plakayı değiştirmemişlerdi. (Eski plaka 01 ZM 925)

Şimdi plakayı değiştirip aracı da 200.000 km'ye çekip tekrar ilana koymuşlar. Eğer C5 almayı düşünen varsa bu araca dikkat etsin.
Ben vatandaşlık, forumdaşlık görevimi yerine getiriyorum.

30AAC248
30 AAC 248
30AAC 248
30 AAC248
Geçtiğimiz günlerde Adana - Osmaniye arasında seyahat ederken aracın bilgi ekranında "Egzoz emisyon sistemi arızalı" uyarısı çıktı. Uzun süre düşük devirde gidince kurum birikmesinden kaynaklı bazen bu uyarıyı verdiği için biraz devirlendim (3000 d/d) ve hızım 130 km/h civarlarına geldi. Bir müddet daha gittikten sonra araç stop etti. Direksiyon çok ağırlaştı. Sıkıntısız bir şekilde sağa çekebildim. 5 dk bekledikten sonra tekrar çalıştırdım, çalıştı. Yine benzer şekilde 130 km/h giderken aynı sıkıntı baş gösterip, stop etti. Tam sollama yapıyordum, sağa yanaşmak biraz daha sıkıntılı oldu. Bir 5 dk daha bekleyip, bu sefer 90 km/h ile yoluma devam etmeye çalıştım, fakat sonuç aynı oldu.

Kaskodan çekici çağırıp, özel servise götürdük aracı. Sorun YAKIT BASINÇ SENSÖRÜ (Mazot basınç müşürü) imiş. Verilmiş sadakamız varmış da Tekir veya Zigana inişinde daha yüksek süratlarda başımıza gelmedi.



Ustaya sordum. Bunun belli bir değişim veya bakım aralığı var mı? diye. Tamamen şans işi dedi. 50.000 km'de de olur 350.000'de de olur diye.

Araç: 2010 - C5 1.6 HDi
Arkadaşlar merhabalar,

bugün far değişimi için kaputu açtığımda farkettim. Turbo fotoğrafdaki durumdaydı. Aracın çekişi, yakıt sarfiyatı vs. sıkıntısı yok şuanda. İnternette biraz baktım ama kayda değer bir bilgi edinemedim. Acaba durum ciddi mi? Yoksa önemsenecek bir durum yok mu? Periyodik bakıma yaklaşık 4000 km daha var.

İyi günler.

Araç: 2010 Citroen C5 1.6 HDi 109
Arkadaşlar konunun amacı benim gibi büyük ebatlı lastik kullanan, tavsiye isteyen ve seçeneklerinin arasında Michelin PilotSport 3 olanlara yardımcı olmaktır. Lastik ölçülerimiz 205/55 R15 gibi peynir ekmek gibi bulunmadığı için tavsiye ve yorumlar çok çok az.

Araç: Citroen C5
Lastik Ebatı: 245/45 R18

Aracım 70.000 kmye geldiğinde fabrika çıkışlı Michelin Primacy HP 100W lastikleri değiştirmeye niyetlendim. Continental, Michelin'den birini almak istiyordum. Malum diğer lastikler sert ve konforsuz. O yüzden Bridgestone, Lassa ve Pirelli gibi markaları sona bırakmıştım.

Conti SC3 96W'su 500, Michelin Primacy HP 100W'da 490 TL olunca. Çok istemesemde Michelin PilotSport 3 96V aldım. -Tanesi 450 TL'den-

Almadan önce PilotSport 3'e olan ön yargımın sebepleri:

-100W yerine 96V olması
-Desenini bir halta benzetememem
-4 oluk yerine 3 oluklu olup, dış tarafa yakın yalancıktan çizgi oluğu olması :)

Dün itibariyle lastiklerimi değiştirdim. O önyargılı aldığım PS3 ile 74.000 km yol yaptım yaklaşık 21 ayda. -%70 uzun yol- Tanesi 430 TL'den Michelin Primacy 3 96W...

Onca km kullandığım PS3 düşüncelerime gelirsek;
-Desen ön yargısı kadar basit düşünce olamaz. Önemli olan işlev. İlk 50.000 kmdeki yol tutuşundan çok memnundum.
-Jant boyutuna göre ince yanak olmasına rağmen idare eder konforu vardı.
-Islak yol tutuşu çok iyi. Güvende hissettiyordu o kadar km yapmasına rağmen.
-"Michelin kolay balon yapar." lafının uzaktan yakından alakası yok. Dün lastik değişiminde nerdeyse tüm jantların az da olsa yamulduğunu gördüm. Usta da düzeltilmesi lazım vs. dedi. Lastiklere baktık beraber en ufak bir yanak deformesi yoktu.
-Verdiğim paraya helal olsun. Onca km beni güvenle taşıdı. Yine olsa yine al-abil-irim.

***

Peki memnun olmama rağmen niçin PilotSport3 yerine Primacy 3 aldım?

-Daha çok konfor odaklı.
-Yaklaşık tanesini 20 TL daha ucuza aldım. -Kampanya dolayısıyla-
-Etiket değerleri daha iyi. -Primacy 3 Yakıt Tüketimi: C PilotSport 3 Yakıt tüketimi:E-
-1 ay önce üretim tarihliydi.

***

245/45 R18 ebatındaki PS3 lastikler bence 5 üzerinden 4 alır. Tavsite ederim. Çekinmeden alınacak birkaç lastikten biridir diyebilirim.







Merhaba abilerim,kardeşlerim;

Macbook Pro 15" 2012 (i7 2.3 GHz,4 GB, 10.8.4) bilgisayarımı 3-4 ay önceki Paralells 7 kampanyasıyla beraber geliştirmeye karar vermiştim. (Os X ve Windows a 4 GB'ın yetmeyeceği düşüncesiyle)

Netten uzun araştırmalar sonucu 16 GB (2x8) Corsair Vengeance ram aldım. ( 1600 MHz)


Bilgisayar normal şekilde açıldı. Hız olarak farketmesi rağmen; "Safari, AppStore beklenmedik şekilde kapandı. Apple'a Rapor Gönder." uyarı gelmeye başladı. Devam ettikçe sistem sürekli hata ekranı vermeye başlayıp yeniden başlıyordu. Kısaca anamdan emdiğimi burnumdan getirdi. Yabancı mac sitelerinde benzer sorunlar yaşayanlar olduğunu gördüm. Sorunun kaynağını da HDD ile uyumsuzluğu, SSD ile çalışacağı yazıyordu. Ben de mecburen eski ramlerle yoluma devam ettim.

SSD'yi yeni alabildim. :) Bir hışımla aldığım ramleri de taktım. Ve aynı sorunlar devam ediyor.

NVRAM, PRAM, SMC ne varsa yapmama rağmen sorun çözülmedi.

Bu sorunun üstesinden nasıl gelebiliriz?
Sevgili arkadaşlarım ve abilerim,

2010 Citroen C5 1.6 HDI araca sahibim. Araç 74.000 Kmde. Araç kullanım şekli: %70 Şehirler arası (Adana - Osmaniye) %30 Şehir içi

Malum yakıt fiyatlarından ötürü 90-110 Km/h e sabitleyip seyahat ediyorum.

Sorunum: Araç belli aralıklarla (Bir depoda yaklaşık 3-4 kez) yaklaşık 10 dk boyunca normal yakması gereken değerlerden %60-70 daha fazla yakması.

Gözüm sürekli anlık yakıt tüketiminde olduğundan;

Normal şartlarda 4,5 - 5,5 Lt arasında gidip geliyor.
Fakat sıkıntılı durumda 7 - 8,5 Lt arasında yakıyor. Az da olsa çekişten düşüyor. Hatta viteste gaza basmadığım anda 0 lt yakması gerekirken 1 - 1,5 Lt yakıyor.

Acaba bu sorunumun -tabii ki bir sorunsa :)- sebebi nedir? Nasıl çözebilirim?
Arkadaşlar '10 Seat Ibiza (1.4 85) aracım 51.ooo KMde. Üstünde gelen lastikler Bridgestone E250. Lastik diş derinlikleri fena değil ama yasal sınıra yaklaştı. Ve son zamanlarda resmen asfalttaki yarım santimliklik fark bile aracın içinde. Aracın ilk zamanlarınki o rahatlıktan eser yok. Resmen jantların üstünde gidiyorum hissi veriyor.

Yeni lastik almamın zamanı geldi, geçiyor... son 6-7 aydır çektiğim konforsuzluğun sebebinden dolayı Bridgestone'u düşünmek dahi istemiyorum. Fakat ufak bir araştırma yaptığımda çok da fazla seçenek yok gibi.

Bridgestone ER300 yada Michalen EnergySaver...

Sorularım...

1) E250'den ER300 e geçtiğimde hissedilir biçimde konfor artar mı?
2) Mevcut lastik boyutu 185 60 R15. Bunu 195 60 R15 ile değiştirsem ne gibi fark yaratır?
3) Michalen EnergySaver yağmurda berbat olduğu söyleniyor. Peki bu kadar kötü ıslak performansı olan bir lastik niçin en pahalı lastik?

Yardım ve görüşlerinizi bekliyorum :)
Arkadaşlar cep telefonu araştırmalarım artık tıkandı. Ve sizin görüşlerinizi almak istiyorum. Aşağıdaki koşullara göre alınabilecek en iyi telefon hangisi?

- Fiyatı 2.000 TL altı
- Android
- 2. Kamerası olan. Bolca görüntülü konuşma yapıyorum.
- Dokunmatiği muhteşem olmasa da ona yakın olmalı
- 2 - 3 uygulama yükledikten sonra yavaşlatıp beni fıtık etmiyecek
- Boyutlar önemli değil
- Şuan satışta olan
- GPS i insanı kanser etmemeli

Acaba böyle bir telefon var mı?
Hakkında
Konum: Adana
Sistem ve Tercihleri
Takım
Trabzonspor
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 500
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 568
İkinci El Bölümü Mesajları: 7
Konularının görüntülenme sayısı: 4.092 (Bu ay: 94)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 701 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.