D

Yüzbaşı
06 Eylül 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 66 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Konuyu nereye açacağımı bilemedim, hep rezillik paylaşıyoruz; arada iyi şeyler olduğunda da paylaşmak istedim.


Şubat 2021 tarihinde amazon.com.tr den satıcı amazon olarak xiaomi 360 kamera aldım. Son zamanlarda kamera sürekli offline konuma geçmekte ve kendi kendine çalışmaya başlamaktaydı. Sonralarda kamera offline konuma geçmeye ve fiş tak-çıkar yapmadan çalışmamaya başladı.


Bu işlemi yapınca 4-5 saat çalışan kameranın çalışma süresi git gide azaldı ve en sonunda 10-15 sn sonra offline olmaya başladı. Yerli yabancı çoğu sitede güç adaptörü, kablo ve yazılım konularından bahsedilmiş çözüm için, hepsini denedim ama nafile cihaz sürekli offline oluyordu.


Amazon müşteri hizmetlerine bağlanıp cihazın arızalandığını ve garanti kapsamında onarım istediğimi söyledim. Amazon müşteri hizmetleri faturam ile Mi store veya distribütöre ulaşmamı söyledi. Tüm olay aslında burada başladı 2 Mi store ve ona bağlı 4 distribütörde cihazın kendilerinden alınmadığı için servis hizmeti veremeyeceklerini belirtti. Tabi bunu yazılı ve kaşeli olarak talep ettiğimde böyle bir belgede veremeyeceklerini söylediler.


Bu durumu tekrar amazon müşteri hizmetlerine ilettim, konu ile ilgili kendilerininde servis hizmeti veremediklerini ancak cihazı dışında darbe/kırık vs yok ise birebir değişime alabileceklerini belirttiler, 5-10 dk lık telefon görüşmesinden sonra cihaz için sistemin değişime onay vermediğini iade edebileceğimi söylediler.


Olayın güzelliği ise burada başlıyor, müşteri hizmetlerinde ki arkadaş cihazın şubat 21 de 256 tl ye alındığını bugün ise fiyatının 500 tl bandında olduğunu ve değişim olmadığı için mağdur olmamı istemediğini belirterek; cihazı iade kodu ile göndermemi, iade onayı sonrası hesabıma 256 tl iade ve o gün ki cihaz fiyat farkının hediye çeki olarak tanımlanacağını ve bu cihazı tekrar temin ederek bir nevi değişim gerçekleştirebileceğimi belirtmesi.


Bilirsiniz normalde inandırıcı gelmez , o gün geldiğinde en baştan yeniden müşteri hizmetlerine ulaş derdini anlat vs diye düşünürsünüz. Telefonu kapatmadan amazondan verdikleri söz için yazılı mail geldi.


Dediğim gibi Mi store un kendi ürününe sahip çıkmayıp , amazonun sattığı ürünün arkasında durması ve cihazı görmeden olumlu adım atması çok sevindirici.

Merhaba,


Samsung a32 telefonuma hem araç hemde akıllı saat bağlı eski cihazımda araçta iken arama yaptığımda otomatik ses arabadan veriyordu. tüm ayarları ve bağlantıyı aynı yapmama rağmen sesi telefon dışarı vermiyor ne arabaya ne saate bağlanıyor. Araçtan vermesi için ne yapabilirim ?

Merhaba,

Aradığım cevabı bulamadığım için yeni konu açıyorum. Ev sahibi olarak 15 senedir aynı sitede ikamet ediyorum. Sitemizin giriş çıkışları hgs benzeri bir kartla yapılıyor. Ancak kapalı garajların girişlerine zemin altına ağırlık sensörü monte ettirmişler. Şimdi sorun şu sensör araç ağırlığını algılıyor ancak motosiklet ağırlığını algılamıyor. Kapalı garajlara şu motosikletleri sokamıyoruz. Yönetim ile konuştuğumuzda yapacak bir şey yok git dışarı bırak diyor. Ancak motosikleti dışarda bırakma çalınma, zarar görme , hayvanların pisletmesi , soğukta zarar görme gibi bir çok dert sahibi.

Yönetim bu sensörleri taktırırken ne bir toplantı, ne imza nede onay aldı kat malüklerinden. Böyle bir şey mümkün mü ? Yaptırdıkları sisteme göre motosiklet girişlerini engelleyebilirler mi ? Başvurabileceğim yasal bir yol veya hakkım var mı ?

Bu arada son olarak kapalı garajlarda bina kolonları nedeni ile araba çekilemeyen yerlere motosiklet bırakılıyor. Yani kat başına düşen araç sayısı veya araba park yeri kısıtlama gibi bir durum söz konusu değil.

Yardımlarınız için teşekkürler.
Merhaba,

3 ay önce başlayan A sınıfı ehliyet alma sürecim 03.02.2019 tarihinde sınavı geçmemle sona erdi. Bu süreci , kurs ücretini , geçmişe göre değiştiği söylenen sınav sistemini vs anlatacağım.


Öncelikle daha önce hiç motosiklet sürmedim, yanından geçmedim, gidip bakmadım yani hiç bir alakam olmadı. 2 teker ile ilgili tek ilişkim bisiklet sürmekti, oda bir 5-6 senedir hiç olmamıştı. Yoğun geçen iş temposu vs gibi nedenlerden ötürü kendime bir hobi ararken motosiklet merakım başladı. Öncelikle yeni başlayacak olanlara en büyük tavsiyem youtube gibi bir velinimet var. Ben 2 ay boyunca oturup 10' a yakın motosiklet youtuber'ın eğitim videolarını izledim. Aralarından en verimli bulduğum hala açıp tekrar tekrar izledim rahmetli Barkın Bayoğlu'dur.

Öncelikle herkese kesinlikle ve kesinlikle oturup tüm teorik bilgileri çeşitli kanallardan izleyip harmanlamarını ve gerekirse eğitim almalarını tavsiye ederim. Ben kurs konusunda çok şanslıydım, kurs hocam dışardan eğitim almama gerek bırakmadı.


Öncelikle Gebze'de bir sürücü kursuna gittim. B sınıfı ehliyetim olduğunu A sınıfı ekletmek istediğimi söyledim. 1300 ( binüçyüz ) türk lirası karşılığında kurs kaydımı yaptırdım. Sağolsunlar kredi kartına taksit yaptılar.


B sınıfı ehliyetim olduğu için sadece direksiyon dersleri ve sınavına giriyorsunuz. Kayıt esnasında 2 seans 100 cc, 2 seans 250 cc ve 2 seans 700 cc ile ders konusunda anlaştık.

Direksiyon dersi tarihi geldiğinde parkurun olduğu ilk okula gittim. 100 cc mondial ve kurs hocam beni bekliyordu. Öncelikle motosiklet ekipman, kollar , tuşlar vs bilgimi sordu. Daha sonra motosikletin üstüne oturtup sohbete devam ettik.

Kurs hocam teorik bilgilerimin yeterli olduğunu görünce ön freni unutmamı, gazı fazla açmadan frenimin debriyaj ve arka fren olduğunu, parkurun sadece etrafında dönmemi istediğini söyledi. Marşa bastım motosikleti çalıştırdım ve hayatımda ilk defa motosiklet sürmeye başladım. 3 saat boyunca sadece pist etrafında dönüş yaptım.100 cc nin bile gaza tepkisi muazzam geliyordu. Sanki en ufak gaz dokunuşunda fırlıyormuş gibi. Bu süreç içerisinde hocamın sürekli talimatları ile dur-kalk, kol-omuz vücut duruşu, vites değiştirme, ön fren kullanımı vb adımları sırayla geliştirdik. İlk günün sonunda slalom, ani hızlanma ve frenleme, ve sarı denge çizgisini sorunsuz yapabilir hale gelmiştim.

Bu arada almak istediğim motor olan kuba superlight 200 ilanlarına bakıyor, aklıma yatan motor olursa gidip bakıyordum. İkinci direksiyon kursumuzda 100 cc ile gayet verimli geçti. Youtube gibi platformlardan izlediğim teorik bilgileri hayata geçirmeye ve pratik yapmaya çalışıyordum. Ancak bunun kurs süresi ile yeterli olmayacağını anladım ve gidip beğendiğim bir superlight ' ı satın aldım. Ve acemiliğimi atmak, pratik yapmak için trafiğe kapalı alanlarda motosiklet sürmeye başladım.

Kursun ilk seansı bittikten sonra 250 cc geçmeden önce kendi motosikletim ile 150 km ye kadar sürüş deneyimim oldu. Trafiğe kapalı alanda yaptığım bu sürüşler parkur çalışmaları ve viraj, apex , kontra , ani fren vb gibi hayati uygulamalarda kendimi geliştirmeme çok yardımı oldu.

Kursun ikinci seansında 250 cc süreci başladığı için parkura gittim. Kendi motorumu almadan önce kurs hocamla telefonda görüşüp bilgi alışverişinde bulunduk. Kursun motoru 250 cc racing tarzı garip bir motordu. 1.94 boy ve 120 kiloyum, motora ilk bindiğimde bir gariplik sezdim ancak şoku motosiklet ile ileryemeye başlayınca yaşadım. Racing motorun gaz, vites pedallarının cüsseme göre baya geride olduğunu ve ayaklarımın neredeyse totoma çarpıcağını hissettim. 100 metre kadar sürmemiştim ki geri dönüp kurs hocama ben bu motosikleti sürmek istemiyorum, sürüşüm hiç rahat değil dedim.

Ne yapıcaz ne edicez diye düşünürken kurs hocam bence artık vakti geldi seni artık mavi motora alalım diyip tracer 700 ü gösterdi. Hiç düşünmeden evet dedim. Beraber motorun başına gittik motosiklete oturdum. 150 km deneyim, çalışma, kursta 100 cc ile geçen saatler sonunda az çok motosikletlere alıştığımı ve sürebildiğimi düşünüyordum ve artık korku/heyecan/panik yapmıyordum taki yamaha tracer 700 ün üstüne oturana kadar.

Öncelikle motosiklet, motosiklet olduğunu oturduğunuz an belli ediyor. Kurs hocam gaz kolunu unutmamı sadece debriyaj ile çok rahat kalkış yapıcağını pistin etrafında turlamamı ve alıştığım zaman parkuru turlamamı söyledi. Her şey çok güzel ilerliyordu. Motor cüsseme uygun, endişe ettiğim kadar kontrolü zor değil, ağırlığı hareket ile yumuşuyor, gaz kolu eliniz alışkınsa kontrolü kolaydı. Takiii 8 çizmeye gelene kadar. O güne kadar zorlanmadığım 8 in yanına bir türlü dönemeyerek 1 çiziyordum.Devrilmeyip düşmeyeceğimi bildiğim halde beynim komutları ellerime ayaklarıma aktaramıyordu adeta. Kurs hocam yanıma geldi neler anlattıysa neler denediysem bir türlü olmadı, olmuyor. Sürekli 8 in yanına 1 çiziyor dönemiyordum.

700 cc ile sondan 1 önceki kurs seansında hocam yanıma geldi, ''senden tek istediğim teker 8 e girdiği an kafanı omuz hizanda çevirip en uca bakman ''.Gayet basitmiş aslında. 1-2 denemeden sonra yarım debriyaj arka fren ile çok rahat 8 çizebiliyordum. Daha sonra trafikteki parkurumuza çıkıp dikkat etmem gereken noktalar vs hakkında turladık.

Trafikte 3 tur attık. Parkurda da 1-2 saate yakın turladım tracer ile. Sağolsun kurs hocam süre, zaman ders sınırı vb kısıtlamalar yapmadan istediğim zaman motora atlayıp geldi.




Sınavdan önceki gün sınav günü vs hiç heyecan panik yapmadım. Kendi motosikletim ile işe gidip gelmeye başlamış, hafta sonları sürekli sınav motosikletimde pratik yapmış ve kendi motosikletim ile turlamıştım sanırım bunun etkisi oldu.

Sınavım sabah saat 08:20 deydi. Sınava tüm kurslardan ilk girecek aday bendim. Sınav yerine 8 e 10 kala gittim. Kurs hocam benimle birlikte gelip motosikleti bıraktı, parkurda turlayarak ısınmamı söyleyip gitti. Tur atarken hiç bir sorun yaşamadım. O ara gözetmenlerde geldi. Ben ınterkom olmadığı için kask hariç tüm ekipmanlarda kendi ekipmanlarımı giydim.

Parkuru dolaşırken kurs arabasının geldiğini ve arabanın başında elinde tablet olan 2 adamın olduğunu gördüm ve denetmen olduklarını düşünerek yanlarına gittim. Sınava ne zaman başlıyabileceğimizi sorduktan sonra adaylar gelsin başlarız cevabını aldım. Bu cevap ile birlikte amcalarda bir gariplik olduğunu sezdim. Adayın ben olduğumu söylememle şaşırıp tamam gel bakalım imza vs at dediler.

Amcalar tablet ile resim çekmek istediler biri ısrarla kaskla çekmek istedi diğeri yüzümün gözükmiyceğini kasksız çekmeleri gerektiğini söyleyerek bi 2-3 dk tartıştılar en sonunda kasksız olması gerektiğini anlayıp resmimi çektirler.

Motosiklet başına geçtik, teorik sorular sormalarını beklerken aralarında geçen şu soruları duydum. Bu şimdi hangi gruba giriyor mopet mi ? A diyor A sınıfı hangisi ? 1 ' i , 2 ' side varmış bunlar ne ki ? Evet bu soruları duyunca o çok değişen sınav sistemine verdiğim 1300 tl ve 115 lira sınav ücretinin ne kadar haklı olduğuna bir kez daha kanaat getirdim.

Amcalara motosikletteki ehliyet sınıfı farklarını anlattım A sınıfının en yüksek cc için olduğunu söyledikten sonra motosiklet başına geçtik ve teorik sınav sorularına başlamaya karar verdik. Amcaların yüzündeki ifadeden ve birbirlerine fısıldamalarından motosikletin neyinin nerde olduğunu bilmediklerini anladım. Sonunda biri cesaret etti ve sen anlat bakalım nerde ne var dedi. Motosiklet sınav sorularını daha önceden googlı da aratıp bakmıştım. Oradaki tüm soruları kendim sordum ve cevapladım. Amcanın tek inanamadığı tracer 700 ün 17 lt yakıt deposunun olması oldu.


Teorik sınavı geride bıraktıktan sonra tamam hadi parkura başla sen dediler. Motora binip kontağı açana kadar biri telefonla konuşmaya başladı. Slalomu sorunsuz geçtim ancak 8 çizmeye nedendir bilinmez çok yavaş girdim. Ve son çeyreğinde motoru istop ettirip ayağımı yere koydum. Saniyeler içinde verdiğim, vericeğim sınav parası tekrar gelip sınava girmesi vs kafamdan deli sorular geçti. Hemen kendimi toparladım motoru çalıştırdım arkama hiç bakmadan parkura devam edip tamamladım.

Parkuru bitirdikten sonra denetmen amcaların yanına gittim. Kurs hocam arkadan pıs pıs gülerek ne yaptın sen hareketleri yapıyordu. Amcanın ikiside geldi. Sabahtan beri dönüp duruyordun, seni hoca sandık ne oldu 8 de tökezledin dediler. O an çizgi filmlerdeki gibi bir parıldama yaşadım. sağ ayağımdaki ayakkabıyı gösterip '' bağcık arka fren manetine girip takıldı, frenden ayağımı çekemedim bi sakatlık çıkmadan kendim durdum, istiyorsanız tekrar pisti dönebilirim dedim '' Amcalar yok tamam iyi yapmışsın biz seni geldiğimizden beri görüyoruz dediler.

Daha sonra diğer kurslar ile beraber toplamda 7 motosiklet trafiğe çıkmak için arabalar ile dizilmeye başladık. Tüm denetçiler aralarında toplanıp en önde gitmesi için hiç anlam veremediğim biçimde beni seçtiler. Trafiğe çıktıktan sonra en ufak şerit değiştirmelerde bile sinyal yaktım. 50 km hızı geçmedim. Yol üstünde 1 kere yokuşta durdurup kalkış yaptırdılar. 1 kerede U dönüşü yasak olan yerden dönmemi istediler, dönmedim. Güzergah üzerinde fazladan istedikleri tek bunlardı.

Güzergah üzerinde üzerimde sürücü adayı yeleği olmasına, kavşak içinde olmama rağmen 2 tane insan bozması yol vermeyerek önüme atladı, sağolsun amcalar benim yapmadığım paniği yaparak interkom vasıtası ile yavaş, yavaş diye kafamın içinde bağırdılar.

Parkuru tamamlayıp piste döndüğümüzde 4 motor döndüğünü farkettim. Denetmenler ve kurs hocam arabadan indi. Amcalar hayırlı olsun ehliyetin pisteki olay anlattığın gibi şeyler olur sen kullanmayı biliyorsun dedi. Geri kalan 3 adayın trafikte sürekli panikleyip istop vs ettirdiklerini , 1 tanesinin sinyal kullanmadığı için elendiğini öğrendim.

Sınav sürecim bu kadardı. Hala motosiklet kullanmayı yeni öğrenen acemi biriyim. Motosiklete her bindiğimde öğrendiklerimi tekrarlıyor, tecrübemi arttırmaya çalışıyor ve marşa her bastığımda kendime acemi olduğumu hatırlatıyorum.

Şimdi nüfus müdürlüğünden randevumu aldım, kurs 4 gün sonra dosyamı alabileceğimi söyledi,

Polis vakfına nedense 30 tl,

Değerli fiber, karbon, altın kaplama, kablosuz nano teknolojili kağıda 166 tl ,

Ve tabiki sanki daha önce ödememişim gibi sürücü belge haracına pardon harcına 203,40 tl yatırdıktan sonra gidip başvurumu tamamlıycam.


10 sene önce B sınıfı ehliyet alırken öğleden sonra sınava girmiştim. Arabayı kalkıştan sonra birinci vitesten ikinci vitese atmış ve dönemin denetmeni tarafından sen vites değiştirdin araba sürmeyi biliyorsun saat geç oluyo havada soğudu dön sen geri denerek sınavı başarı ile tamamlamıştım.

Sözde sınav sistemi değişmiş, bana sorarsanız tamamen size denk gelen insana bağlı. Bana denk gelen gibi anlayışlıda olabilir veya sayko olup en ufak hatada sınavınızı yakabilirde.

Ömründe hiç motosiklete binmemiş biri olarak , evet ehliyet almak kolay. Herkes ehliyeti alabilir pistten, motosikletten korkmayın. Ama uzunca bir süre acemi olduğunuzuda unutmayın.

Yazı baya uzun olmuş....
Merhaba,

Aynı anda akıllı saat ve bluetooth kulaklık bağlama işlemi oluyor mu ? Telefon 8 plus. Apple ürünleri ile veya başka ürünler ile aynı anda hem akıllı saate hem kablosuz kulaklığa cihazı bağlamanın yolunu bulamadım.
Babam emekli olacağı için şirket aracını verip araba almak istiyor. Muhtemelen alacağı son araba olacak ancak çok kararsız kaldık minivan yada binek otomobil tavsiyelerinizi bekliyorum. Araç hakkında herhangi bir kriter yok i10 gibi ufak araçlar olmasın yeter şimdiden teşekkürler
Arkadaşlar evin içindeki modeme bağladığımız telefon kablosunu kablosuz aktarmaya yarayan herhangi bir cihaz varmı ? Telefon kablosu evin içinde 15 metre geziyor playstation wireless bozuk oldugu için mecbur ethernet ile kullanmak zorundayım. Bu yüzden o telefon kablosunu wireless aktarım cihazı gibi bir cihazla kullananilirmiyim ?
İphone 6s için akıllı saat arıyorum whatsap bildirimleri çalan şarkı değiştirme be gelen arama yanıtlama gibi özellikler olmazsa olmaz. Maksimum 500 tl civarı ödeyebilirim tavsiyesi olan varmı
Askerde olduğum için priz bulmak zor oluyor 6s için powerbank arıyorum en az 10000 mah lık ve 2v çıkışı olan. Fiyat sınırlamam yok önerisi olan varmı
TTnet sözleşmem bittiği ve tv platformu olarak dsmart kullandığım için indirim yaptılar internet paketide eklettim. Ekleymez olaydım ayın 13 ünde sözleşme imzaladım 14 ünde modemi getirip 15 inde hat çektiler o gün bugündür internet yok. Her gün telefon açıyorum biri hız düşürüp attırıyor biri bilmemne diyor biri ekip yolda diyor. Bugun13 gün oldu hala sorun giderilmedi. Bugunde çözülmezse yasal cayma hakkımı kullanıp iptal edicem. Kocaeli bölgesinde geçmeyi düşünen varsa dsmart nete bir kez daha düşünün çok zayıflar
Hakkında
Konum: Yurt Dışı,Yurt Dışı
Sistem ve Tercihleri
Takım
Fenerbahçe
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 5 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 6 ay
Mesaj Sayısı: 442
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 644
İkinci El Bölümü Mesajları: 57
Konularının görüntülenme sayısı: 58.312 (Bu ay: 1.441)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 308 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.