Y

Yüzbaşı
04 Ocak 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme
Toplam: 18 (Bu ay: 0)
Gönderileri
bazılarınız için çözümü belki basit ama ben bi türlü düzeltemedim. resimdeki gibi klasör ayarları yerine başka bi menü gelmiş. denetim masasında da klasör ayarları yok olmuş. bilgisayarımdaki gizli dosyalara (daha doğrusu hidden diyerek görünmez yaptığım dosyalara) klasör ayarlarını değiştiremediğim için ulaşamıyorum. bu durumu nasıl düzeltebilirim, yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

bugün aracımı çalıştırdığımda sesli uyarı verdi ve servis ışığı yandı, yol bilgisayarında "main beam fault" yazıyor. yaklaşık 1-2 dk. sonra ise servis ışığı ve uyarı yazısı kayboluyor. aracın çalışmasında bir problem yok ama nedir bu main beam fault bilen var mı? araçta herhangi bir anormallik farketmedim. servise mi gitmem gerekir? bilgisi olan varsa ve yanıtlarsa çok sevinirim. bu arada aracım c3 1.4 hdi

edit: imla...
arkadaşlar bu siteyi nette dolaşırken buldum, çok enteresan fotoğraflar var, fransızcam olmadığı için sitenin ne amaçladığını anlayamadım. fotoğraflar montaj mı değil mi o da belli değil ama bi göz atın. sanırım müslümanları karalama amaçları olabilir

http://photospalestine.free.fr/
Citroen C4, New York’ta düzenlenen Uluslararası Otomobil Fuarında sonuçları açıklanan World Car Design of the Year for 2006 - Yılın En İyi Tasarımı Ödülü’ne layık görüldü.

Tüm dünyadan 46 otomotiv gazetecisinin bir araya gelerek oluşturduğu jüri tarafından ödüle layık görülen Citroen C4, tasarımıyla BMW 3 serisi, Honda Civic Hybrid gibi modelleri geride bıraktı.
C4’ün, coupe ve sedan olmak üzere iki versiyonu da ödülü almaya hak kazandı.
Türkiye'nin ilk elektrikli otosu
Türkiye'nin ilk elektrikli otomobili
Hidrojenle de çalışacak ilk Türk yapımı elektrikli otomobil 1 ay sonra hazır

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Türkiye'nin ilk lityum iyon bataryalı otomobilini, iç kaplaması için Bursa'ya gönderdi. İlk test sürüşü haziranda yapılacak araç, 2007'de hidrojenle de çalışacak.

Türk otomotiv sanayii, 1961'de Eskişehir'de üretilen Devrim'i birkaç ay sonra tarihe gömdükten sonra yeni bir sıçrama fırsatıyla karşı karşıya. Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nün (GYTE) 100 bin dolar harcayarak ürettiği, Türkiye'nin en gelişmiş ilk yerli yapım elektrikli otomobilinin test sürüşü önümüzdeki ay yapılacak. Tüm aksamı yerleştirilen araç şu anda iç kaplaması yapılmak üzere Bursa'da bulunuyor.

Kendine özgün bir tasarımı olan bataryalı araç, cep telefonundakine benzer bir �lityum iyon polimer� batarya ile çalışıyor ve ev elektriği ile şarj ediliyor. Henüz ismi belirlenmeyen otomobile 2007 yılında yakıt hücresi (fuel cell) de monte edilecek. Bu sayede hidrojen ya da hidrojen desteğiyle çalışır hale gelecek.

Hedef, maliyeti 10 bin dolara indirmek
Enstitü ekibi, aracı teknik olarak iki yıl içinde tamamen hazır hale getirmek için çalışıyor. Ancak üretim için alınması gereken yol uzun. Hedef ise aracın maliyetini 10 bin dolara indirmek.

GYTE Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Ali Ata, bir yıla yakın süredir üzerinde çalıştıkları hidrojenli otomobil projesini ilk kez Referans'a anlattı. Ata'ya göre içten yanmalı motorda gidecek yeri kalmayan otomotiv endüstrisinde, artık sıfırdan bir yarış başladı. Yarışın adı elektrik ve hidrojen enerjisi. Doç. Ali Ata, "Biz bir zemin oluşturduk. Büyük otomobil üreticileri şu anda elektrikli motorda Türkiye'den belki iki kilometre önde ama diğer teknolojilerde bir milyon kilometre önümüzdeler. Biz şu anda bu teknolojiler üzerine çalışmaya başlasak, arabayı yapmasak bile hiç olmazsa yetişmiş elemanlarımız olur" dedi.

GYTE ekibinin geliştirdiği aracın lityum iyon polimer bataryası Çin'den, elektrikli çekiş sistemi de Almanya'dan alınmış. Enstitü, batarya grubu da dahil olmak üzere birçok parçayı Türkiye'de üretmek için planlar yapıyor. GYTE ayrıca, bir hibrit araç laboratuarı kurmayı da düşünüyor.

Hidrojenliye dönüşüm kolay
Ali Ata ve 10 kişilik enstitü ekibi, elektrik enerjisini bataryadan alan prototip aracı 2007'de hidrojenle çalıştıracak. Doç. Ata, bunu şöyle anlatıyor: "Aracımız ilk etapta yakıt hücreli olmayacak. Başta enerjisini lityum iyon polimer bataryadan alacak. Elektrikli çekiş sistemini oluşturduktan sonra yakıt hücresini buna monte etmek çok kolay. Sadece bataryanın yanına yakıt hücresini koyacaksınız ve araç bu sefer hidrojenli hale gelecek. Yakıt hücrelerinin siparişini de verdik. Sorun yakıt hücresinin takılması değil, sistem entegrasyonu. Gaza bastığınızda ne zaman yakıt hücresinden, ne zaman bataryadan ya da ne zaman içten yanmalı motordan tahrik olacağıyla ilgili."

Türkiye'nin ilk gelişmiş elektrikli otomobili bir saatte 10 kilovat elektrik tüketecek. GYTE, bunun şarj ünitelerini de geliştiriyor. Bu sayede otomobil sahibi evinin garajında 220 voltla bataryasını kendi basit bir şekilde şarj edebilecek. Aynen cep telefonunda olduğu gibi. GYTE'nin prototip aracı yakıt bağımsızlığı sağlıyor. Bir başka deyişle elektriğin olduğu her yer benzin pompası haline gelecek.

Diyarbakır'dan arayıp bayilik isteyen oldu
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, elektrik ve hidrojen enerjisi konusundaki çalışmalarıyla dikkat çeken bir kuruluş. Çalışmaları duyan girişimciler enstitüye koşuyor. Öğretim Üyesi Doç. Ali Ata, gerçekçi kalındığı sürece bu ilgiden memnun. Ata şöyle anlatıyor: "Biz bir araştırma enstitüsüyüz, fabrika değiliz. Burada ilginç mesajlarla karşılaştık. Diyarbakır'dan arayıp bayilik isteyenler var. Sinan Aygün Bey (Ankara Ticaret Odası Başkanı) arıyor, 'Ali Bey bize iki tane elektrikli araç üretir misiniz' diye. Yatırımcıya şu aşamada ihtiyacımız yok. Biz sermayesi olan, işi bilmeyen insanlarla çalışmak istemiyoruz. Paramız yok değil, var. Devlet bu konuda bize destek oluyor. Biz, 'Hoca sen bize sihirli bir fikir bul, biz de bunu üretelim' noktasında değiliz."

Aracın özellikleri*

- Özel şarj cihazı sayesinde 2 saatte şarj olacak.
- Aksamı mekanik değil, tamamen elektriksel.
- Maksimum hız saatte 60-70 kilometre.
- Bir şarjla 60-80 kilometre yol yapabilecek.
- Gerçek sonuçlar deneme sürüşünde çıkacak.

Referans
Doğan ERDOĞAN

hadi hayırlısı, umarım bir sonuç çıkar bu işten
daha önce verildiyse özür dilerim...
araçlardaki metalik boya ile metalik olmayan boya arasında ne fark var, metalik olmayan boyanın dezavantajları nelerdir? bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim
vestel uydu alıcım var, tv yi açtığımda ekranda "lnb çıkışı aşırı yüklendi lütfen cihazınızın fişini çekin" diye bir uyarı çıkıyor ve uydu alıcısı çalışmıyor. bu sorunu nasıl halledebilirim? yardımlarınızı bekliyorum...
Rezarvuar Köpekleri, Ucuz Roman ve Kill Bill serisi gibi daha pek çok kült filme imza atan Quentin Tarantino, Half Life'ın filmi için kamera arkasına geçebilir. Doom'un filminin çekilmesi ile Half Life'ın da beyaz perdeye aktarılması düşünülüyordu. Filmin yönetmenliği için, uzun zamandır ünlü senarist ve yönetmene bir çok film fanı baskı yapıyor. Valve'nin yöneticilerinden Doug Lombardi konu ile ilgili olarak "Bay Tarantino ile tanışma imkanımız oldu. Kendisi yapımlarımızdan Counter-Strike Source dahi oynuyor, ama film konusunda henüz bir temasta bulunmadık" açıklamasında bulundu. Halo'nun filmi içinde yapımcı olarak Peter Jackson ismi ortalıkta dolaşmıştı. Söylenti olarak başlayan bu haber sonra gerçeğe dönüştü.

kynk:merlininkazani
Hakkında
Konum: İstanbul,Bakırköy
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen yıl
Son Mesaj Zamanı: 8 yıl
Mesaj Sayısı: 747
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.265
İkinci El Bölümü Mesajları: 42
Konularının görüntülenme sayısı: 42.496 (Bu ay: 4)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.