Öncelikle herkese merhaba. Bu formda motorlu bisiklet ve bisiklet kitleri hakkında bütün bilgilerimi sizlere sunacağım. Yurtdışı ve Tr kaynaklı olarak önemli notlar içerecektir. Umarım aklınızdaki soru işaretlerine çözüm olacaktır.
Kullandığım bisiklet ve motor : Btwin Rockrider 540 Large Kadro ve 70CC SkyHawk
Motorlu bisiklet kitleri neredeyse 10 seneyi aşkın piyasada geziyor. Bunlar ilk çıktığı günden bu yana baya gelişmiş durumdadır. İlk başlarda Aliexpress üzerinden satış yapılmakta olup yurtdışında oldukça popülerdir. Genelde motor bloğu haricinde geri kalan parçaları Çin üzerinden dağıtım yapılmaktadır. Çok fazla marka ortaya çıktı ve bunlar arasında en verimli olanları konuda ele alacağım. İlk başta kurulum ile ilgili olarak şunları aktarmak istiyorum. Eli anahtar, tornavida tutan herkesin becereceğine inanıyorum. Kurulum açısından en önemli şeylerden biri bisikletinizin ne olduğu. Ben yapılması uyumsuz olan DİSK frenli bir bisiklet tercih ettim. Kit Universal olarak V-fren bisikletlere uyumludur. Bunun sebebi arka disk yerine büyük bir dişli geldiğinde arka frenin iptal olmasıdır. Bisikletten bisiklete değişiklik gösterebilir. Ben arka diski iptal ederek ve kit içerisindeki dişli üzerinde oynamalar yaparak arkaya uyumlu hale getirdim. Ve başarılı sonuç aldım. Kurulum hakkında binlerce detaylı video yabancı ve tr olarak çok fazla o yüzden bununla ilgili daha fazla detaya girmeyeceğim.
Benim kurduğum kit TR üzerinden İzmir den dağıtımı sağlanan ve bütün tr ile ilgilenen SkyHawk markası oldu. Bu firma 2 adet motor tipi satmakta . Bunlar (SkyHawk 70cc) & (SkyFire 48cc) olarak iki gruba ayrılıyor. Benim kesinlikle tavsiyem 70cc olanı olacaktır. İkisi arasında büyük farklar vardır. Malzeme kalitesi ve güç olarak.
Motor bisiklet kiti seçerken şu şekilde markalar ön plana çıkmaktadır.
-TR Üzerindeki alabileceğiniz modeller / SKYHAWK - SKYFİRE
-Yurt Dışı odaklı alabileceğiniz modeller / BBR Tunin - Phantom 85CC - Afranti
Bir sürü başka modeller mevcuttur ama bu yazdıklarım kalite olarak en iyileridir.
SkyHawk Amerika pazarında vardır ve amerikanın ilk motorlu bisiklet kitidir ayrıca malzeme olarak Çin modellerine göre oldukça iyidir.
Tr üzerindeki modele gelecek olursak. Saydığım diğer markalar kadar kaliteli diyebilirim. Motor kitleri arasında dünyadaki en güçlü marka olarak satılan kit Phantom 85cc olarak satışta. TR üzerinde satılmasını oldukça isterdim. Phantom kit motor içi olarak detaya inilmiş ve güç bakımından en iyisidir. Dişli oranları değiştirilerek 70-80km hıza kolayca çıkabilmektedir. Phantom kit ile SkyHawk kiti arasındaki farkları merak ettim ve detaya indim. Phantom kitinin İntake ve egzoz çıkış portları daha büyük yapılmıştı. Krank mili ve yataklar daha verimli parçalardan oluşuyordu. Fakat SkyHawk modelinin içerisini inceleyerek malzeme ve ölçüler olarak çok benzediklerini farkettim.
Aşağıdaki görseller phantom motornunun iç yapısı:
İntake ve egzoz portları büyük ve geniş yapılmış. Eski nesil ve Çin modellerinde bu portlar küçük dar ve yuvarlak yapılmıştır. Benim elimde olan SkyHawk modeline baktım ve onunda İntake büyük ama egzoz küçüktü.
Yanma odasına gelecek olursak bu şekilde benzer iç yapıları bulunmakta.
Ürünlerin iç yapısını bir kenara koyacak olursak bu kitlerin dünya genelinde büyük sorunlarından biride bujiyi besleyen elektrik üreten bobinin çabuk yanması ve zamanla voltajının düşmesi diyebiliriz.
Yeni nesil modellerde bobin kutuları motor içine yerleştirilmiştir. Eski nesil olanlar kutu şeklinde bisikletin üzerine bağlanmaktadır. SkyHawk modelinde ise motorun içindedir. Motorun içinde olması çok şey değiştirmekte ama önemli şeylerden biride bu bobin motor içinde olsa bile yanabiliyor Bu yüzden yurtdışı kullanıcılarında bobini belli malzemelerle korumaya alıyorlar. Bende elimdeki modeli
söküp bakmak istedim. Ve SkyHawk modelinde zaten koruma altına alındığını gördüm. Makaron ve yanmaz özel malzemelerle kapatılmıştı. Buda kaliteli olduğu anlamına geliyor, benim işime geldi.
---
Bloklar ve motorlar ne kadar farklı olsa da benzin deposu ve diğer malzemeler aynı maalesef. ve bunlar ne yazık ki kalitesizler. Özellikle bütün satılan depoların boyası oldukça basit bir
şekilde dökülüyor. En mantıklısı alır almaz boyamak olacaktır.
--
Karbüratöre gelecek olursak motorun can noktası diyebiliriz. Yine tr bazlı konuşursak SkyFire modelinde giriş seviyesi bir karbüratör kullanılmakta. SkyHawk modelinde Phantomda kullanılan
karbüratör mevcuttur.
+!! Burayı mutlaka dikkate almanızı öneririm. Birçok motorcunun bildiği ama genel olarak araştırılmazsa bilinmeyecek bir konu var. Oda karbüratör iğne ayarı. Benim motorum gitmiyor
bayırda çekmiyor diye sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Buna bir nevi çözüm olarak karbüratör iğne ayarını en aşağıya getirebilir veya en alt sıradan bir üste getirebilirsiniz. Ve rodajınızı mutlaka
bu şekilde yapmanızı tavsiye ederim. İğne ayarında daha fazla yakıt gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Fazla yakarsa veya boğulma olursa ayarı düşürün.
--
Güç olarak nasıl ?
Motoru kurduğumdan bu yana 15km civarı yol yaptım. Özellikle bayır ve ara hızlanmaları test ettim. Tabi bunları göz önüne alırken Rodaj süresini unutmamak lazım. Bu tarz motorlarda rodaj oldukça büyük önem taşımakta. Neredeyse 2-3 Katına kadar performans artışı sağlıyoruz düzgün bir rodaj ile. Güç olarak oldukça tatmin edici. Gaza bastığınızda hantallık yok direk gücü alıyorsunuz.
Bunun 2 zamanlı bir motor olması da etkili tabi ki. Önemli noktalardan biri egzoz susturucusu. Yurtdışı test ve dyno verileri mevcut. Motor rodajda iken egzoz susturucusu takılı olduğunda
1.2 - 1.3 hp gibi bir güç elde ediyor. Susturucuyu söktüğümüz zaman 3.0 - 3.1 hp civarlarında güç elde ediyorsunuz. Ve bu değerler 25kg bir motorlu bisiklet için oldukça fazla fark yaratıyor.
İki türlüde yokuş ve düz gazlama testi yaptım. Susturucu takılıyken dik yokuşları güzel bir şekilde çıkıyor. Hatta yokuş içinde hızlanabiliyor. %20 eğimli bir yokuştan bahsetmiyorum. Ortalama
bir Kocaeli Yokuşu diyebiliriz. Susturucu Söküldüğündeki performansa gelecek olursak. Oldukça fazla fark yarattı özellikle ani gazlamalar ve yüksek devirde performansı oldukça arttı. Bisiklet üzerindeki titreme azaldı.
Ve sizlere samimiyet ile söylüyorum ki susturucu yokken bisikletiniz tekere geliyor. Ben bu kadar güç beklemediğim için gaza bastım ve kendime çektim. En son bisiklet bir tarafa uçtu ben bir tarafa uçtum.
Dayanıklılık ?
Bisikletim tekere geldiği zaman kontrolü kaybettim ve bisikletim sürüklendi. Motora zarar gelmesinden korktum. Ama motor, depo ve diğer bileşenler çizilmemişti bile. Zincir dahil atmadı.
Yurtdışı kullanımlarda Cross yapan insanları çok izledim gerçekten dayanıklı bir kit. Ama şu konuda kesinlikle !! ünlem içerisinde belirmem gerekiyor. Kit içerisindeki vidalar yerine nalburdan
kaliteli vidalar ve somunlar tercih edin. Titreşimden dolayı vidalar ve somunlar zamanla kendini salıyor. Kaliteli kaymaz vidalar kullanarak Extra güçlendirmeler yaptım. Ve sonuçtan memnunum.
Not olarak şunu da eklemek istiyorum. Bu motor 2 zamanlı bir motor olduğu için siz motorla rahatlıkla akrobasi yapabilirsiniz. Yani yağlama gibi bir sorunu yok. Çünkü motor çalıştıkça zaten kendini yağlıyor..
Yakıt ?
Bu konu 2 zamanlı motor kullanmamış insanların kafasını çok karıştırıyor. Aslında çok basit. Ürünün kutu içeriğinde 50ml küçük bir kap geliyor. Buna dışarıdan alacağınız 2T yağ koyuyorsunuz.
Rodaj süresi ilk 4 depo olarak belirlenmiş. Bu süreç içerisinde 1L benzine 60ml yağ koyuyorsunuz ve depoya dışarıda karıştırarak koyuyorsunuz. Uzun araştırmalar ve tavsiyeler sonucu
bol yağ ile çalışmasını öneriyorum. Ne kadar güzel rodaj o kadar yüksek performans demek. Dikkat edin fazla yağ koyarsanız bujiyi yağlayıp işlevsiz hale getirebilirsiniz. Ben 70ml Yağ tercih
ediyorum. Yakıt konusunda değinmem gereken şeylerden birisi kaliteli yağ alın. Sonuçta bu yağlar araba veya 4 zamanlı motor yağı gibi kullanılmıyor. Bu yağı bir yakıt olarak görebilirsiniz.
Motul tercih etmeninizi öneririm. Zaten 1 kere alıyorsunuz ve çok uzun süreler yetiyor. Dandik markalardan uzak durmaya çalışın. Motul markası 2T yağlarda motora extra performans kattığı
görülmüş. Kullanıcılar tarafından beğenilmiş.
Parasını Hak ediyor mu ?
Benim fikrimce iyi bir bisikletiniz varsa kesinlikle hak ediyor. Ucuz yollu masrafız bir taşıt elde edebiliyorsunuz. Gün içinde işlerinizi çok rahat çözebilecek bir aracınız oluyor. Ve istenildiğinde bisiklet olarakta kullanabiliyorsunuz. İster eğlence için kullanılabilir ister ulaşım için. Günümüzde 15-20bin tl fiyatına çalıntı parçalanmış 2000 model bir motor kullanmaktansa ve ehliyet fiyatları 10-15bin tl civarı olmuşken güzel bir tercih olabilir.
Dezavantajları ?
Depo boyası oldukça dandik ve hemen dökülüyor.
Kendi kitindeki vidalar kendini salıyor.
Ve bu kısım size kalmış ama inanılmaz dikkat çekiyor. Her durduğunuzda başınıza birileri toplanıyor. Dikkat çekmesi hareket hakindeyken çok keyif verse de durduğunuz zaman boğabiliyor.
Top Speed Ve Detaylar ?
Top speed olarak bir çok kez deneme yaptım. Düzlük (38) ,Yokuş aşağı (63) , Yokuş yukarı (25).
Motor güç olarak kesinlikle yeterli ama bu güç aktarımı konusunda motor değil dişliler konuşuyor. Ne kadar güçlüde olsa belli bir devir çeviren motorumuz var. SKYHAWK Kitiyle ilgili yorum yapacak olursak. 50T Arka dişli ile gelmekte. Ve bu dişli tork olarak iyi olsada son hız olarak başarısız. Düzlükte motora ne kadar ayarda yapsanız yarış karbüratörüde taksanız devir ve dişliden dolayı 35-40km hıza çıkmaktasınız. Susturucuyu sökmek veya takmak top speedi değiştirmemekte.
Ciddi yokuş aşağı indim ve motorun sınırlarını oldukça zorladım. Motorun tepesinede binseniz canınıda alsanız 60km hızın üzerine çıkamıyorsunuz. Motor daha fazla devir çeviremiyor ,ateşleme ve yakıtı yakma konusunda yetersiz kalıyor. Devir bitiyor. Arka dişlimizin büyük olmasının avantajı torklu bir kullanım sağlıyor. Yani susturucu yokken çıkamayacağınız yokuş yok. 50 CC Scooter ile yokuş yukarı yarışmamızda ben açık ara farkla çıkabildim.
Motor gücü olarak 50T dişli ile motorun son devirlerinde ortalama 30-35 km hızla ilerliyorsunuz buda motorun daha kısa ömürlü olmasına neden oluyor. 20km hızla ilerlediğinizde uzun süre verimli şekilde kullanabilirsiniz.
Bu 70cc motor ile ortalama 40km hızla gidip motoru yormadan ilerlemek istiyorsanız kesinlikle 36T Dişli almanız gerekmekte. Ama dezavantaj olarak yokuşlar size ızdırap olacaktır. 15km altında sarsıntılı bir şekilde gitmeniz olası bir durum. Kendi açımdan yorum yapacak olursam 36-45 arasında dişli bulmaya gayret göstereceğim.
Yağmur ve Çamur Testi ?
Yoğun yağmur ve çamurda cross yaparak sınırlarını oldukça zorladım. Kesinlikle sıkıntı çıkartmayan karbüratör ve motor yapısına sahip. Ama kesinlikle bu tür kullanımlardan sonra motorunuzu ve bisikletinizi temizleyip kurutun. Bu tarz ürünler paslanmaya el verişli olup bakım isteğen ürünlerdir.
Motor Hacmi Ve CC Boyutları ?
Motor bisiklet kitlerinde çin bazlı motorlar 80cc - 100cc - 110cc gibi hacimler var . Bunlar malesefki doğru bilgi içermemektedir. Çin üzerinden satılan 80cc kitlerlerin hepsi 80cc değildirler. Çinlilerin motor hacim hesaplaması bizimkiyle uyuşmamaktadır. 100cc - 110cc ye gelecek olursak. Bu kitler gerçeği yansıtmamakta ve scam bilgilerdir. Doğru değildir.
- Yeni Eklediklerim :
Susturucu ile ilgili yeni bir bilgi paylaşımı yapmak istiyorum.
Susturucuyu sökmekle ilgili bir konudan bahsetmiştim. Ama susturucu yokken gerçekten oldukça yüksek ses çıkarttığı gerçeğini örtemeyeceğim. Bu nedenle birkaç yabancı ve tr kaynaklı olarak susturucuyu kısaltmak gibi bir yöntem denemek istedim.
Görselde gözüktüğü gibi susturucuyu işaretlediğim yerden kestim.
İlk başta çok derine inmeden bu şekilde bir kesim yaptım. Motorun tınısı ve performansında belirgin değişiklikler vardı. Gaz yeme ve hızlı devirlenmesi oldukça iyileşmişti. Şuanda elimde fotoğrafı mevcut değil ama ben 4 5 cm daha kestim ve susturucuyu taktım. Motorun çok tatlı bir sesi oldu. Susturucu yokken oldukça yülsek çıkan ses yoktu ama orjinali kadar boğukta değildi. Performans olarak motor oldukça rahatladı. Devirlenişi ve gidişinde bariz değişiklikler oldu. Ses konusunda diğer 4 zamanlı dominos motorları hala benimkinin sesini bastırıyordu. Oyuzden bu şekilde performansa yönelik iyileştirmeler yapabilirsiniz.
( Şu anda en güncel hali ile tekrar yazıyorum. Bu boruyu en dipten kökünden kestim. Performansım baya üst düzeylerde oldu. Ses konusunda bartılacak bir seside yok.)
-------
PERFORMANS ARTTIRMA VE Eklemeler :
-------
70cc SkyHawk Blok İç Yapısı bu şekildedir. Yani yeni nesil bir blok kullanıyor. G4 Denilen bir blok yapısına sahip. Buda yurt dışında satılan güncel kitlere tekabül ediyor. Daha geniş portlar daha düzenli yanma odası diyebiliriz.
Karbüratör : TR üzerinde size yollanan modellerin hepsi çin malı çakma karbüratördür bunu es geçemeyeceğim. Orjinalde aşağıdaki görseldeki gibi olmalıdır.
MOTORLU BİSİKLET PERFORMANS ARTTIRMA YOLLARI VE PARÇALARI :
Baştan aşağı sıralayacak olursak aşağıdaki parçalara ihtiyacınız olacaktır.
Silindir Başı : Daha yüksek sıkıştırmaya sahip silindir başı performans katacaktır ve soğutmaya etkilidir. Orjinal kafa 100 psi sıkıştırırken bu kafa 110 psi sıkıştırmaktadır.
OKO PWK Yarış Karbüratörü : Bununla zengin hava ve yakıt karışımını stabil kontrol edebilir ve performans katabilirsiniz. Oldukça büyük önem taşıyan parçadır. Performans için ilk adımı bunu alarak atabilirsiniz. Aliexpress üzerinden tedarik edebilirsiniz. Önerilen ölçü 21mm Oko PWK dir.
NGK Buji : Performans için kaliteli yakıt yakmak gerekiyor. Kit içinden gelen 3 bacaklı buji 3 bacağı olduğu için iyi olduğu anlamına gelmemektedir. Bu model NGK B9HS kodlu 2 zaman performans bujisi tercih ediniz.
Reed Valve : Bu malzeme cross motorların çoğunlukla kullandığı bir valftir. TR de çok bilgi yoktur. Rolentiyi dengelemeye yarar . Doğu açıda doğru orantıda yakıt yollanmasını sağlar. Windowed Piston için şart bir üründür, onada deyineceğim. Aliexpress üzerinden ürünü alabilirsiniz.
Windowed Piston : Bunu bir yerden hazır bulma olanağınız yok denecek kadar az. Yurtdışı kaynaklı çok bilgi mevcuttur. Pistonun karbüratör kısmından belli ölçülerde pencere açmanız gerekmektedir. Bu işlem içeriye bolca yakıt ve hava almasını sağlamaktadır. Bu işlemden sonra daha fazla devir çevirecektir. Son hızınız artacaktır. Ve devriniz daha hızlı yükselecektir. Performansata iyi derecede artış olacaktır. Ama bu işlemi reed valve olmadan yapamazsınız. Yaparsanız rolentiniz kudurabilir ve motor parçalanma ihtimalı olabilir. Doğru çalışmaz.
36T Dişli : Son hızı asıl belli eden şey bu dişlidir. 45-50-55 km hızla rahat gidebilmek istiyorsanız bu ürünü almanız gerekmektedir. Tork düşsede ortalama hızınızı arttıracaktır.
( Şu anda bu ürüne sahibim ve motorum ortalama 45km hıza rahatça çıkabiliyor. Top speed olarak 70 km gördüm. 12km hız altında motoru sarsıyor. Bayır konusunda hala sorunsuz çıkabiliyorum. Bu alacağınız en iyi dişli boyutu ! )
Egzoz : Çoğu insana çirkinde gelse performansa iyi gelecek parçalardan biriside bu şişme egzozdur. TR veya YD farketmeksizin oldukça pahalı bir güçlendirme parçasıdır. Orjinal egzozun susturucusunu sökmekte az çok aynı performansı sağlayacaktır.
Porting : 2 zamanlı motorlarda En Önemlisi Ve En Etkilisi diyeceğimiz bir güçlendirmedir. Devir arttırmak istiyorsanız ve 6hp üzerinde güç elde etmek istiyorsanız bunu yapmanız gerekmektedir. Egzoz ve intake portlarını taşlayarak genişletmeniz size yüksek performans kazandıracaktır. REED VALVE olmadan intake kısmını çok taşlamanızı tavsite etmem sorun yaşarsınız. Ama egzoz portunu gönül rahatlığı ile taşlayınız. Yukarı aşağı değil blok içerisinde sağ ve sola olacak şekilde genişletmelisiniz. Bu konuya hakim değilseniz porting işlemlerini araştırmadan girmeyiniz .
İçeriden Egzoz portu :
Egzoz portu
-- Şuanda aklıma gelen bilgiler ve tecrübelerim bunlar. İlerleyen zamanlarda formu güncel tutup exra bilgiler ekleyeceğim. Umarım yardımcı olabilmiş ve soru işaretlerini bir nebze azaltabilmişimdir.
Herkese iyi sürüşler dilerim.
Kendi bisikletimin son hali :
Belki birçok kişinin de başına gelmiş bu lanet olay ( Wattman ) ile ilgili yaşadığım tecrübeleri ve tavsiyeleri aktaracağım.
Öncelikle şu kısımdan başlamak isterim. Elimde İ5 10400F Bir İntel sistemim mevcuttu. Bu sistemde R9 280X Güçlü ama iyi ısınan bir ekran kartı bulunuyordu. Başlarda sorun yaşamıyordum ama sonradan bu hatayı almaya başladım. Assetto Corsa adlı yarış oyununda sürekli siyah ekran alıyordum arka planda sesler geliyor ama görüntü yoktu. PC yeniden başlayınca sağ alt bildirim yerinde AMD nin mesajı WattMan sorunu yazıyordu. Birçok platformda araştırma yaptım. Denemediğim hiç birşey kalmadı . Voltaj ayarları vs ne varsa, aklınıza ne geliyorsa denedim. Ama sonuç hüsrandı. Kartım zaten satılık olarak ilanda idi . Ve bir şekilde karşıyıda bilgilendirerek sattım.
"Oh kurtuldum" Dedim. Sonra ( XFX RX 590 ) Aldım. Bu kart resmen WattMan hatasının Tanrısı olarak biliniyordu .Google de küçük bir araştırma yaparak bakabilirsiniz. Güzel bi cesaretle bu kartı fiyatı ve gücü için satın aldım. 1 Hafta sorunsuz bir şekilde kullanmışken bu sefer bütün oyunlarda ekran donması ve tekrar ses gelmesini yaşadım. Ve bütün bu çözüm yollarını baştan tekrar denedim . Voltaj verdim ,Overclock yaptım , Undervoltaj yaptım. Banamısın demedi malesef sorun düzelmedi.
Şimdi gelelim sorunun neyden kaynakladığı bulmaya . /
Sistemimde ( 250gb M2 SSD Mevcut ) Ve ( 320 gb 7200 Rmp ) bir harddisk daha mevcut.
Oyunlarım iki depolama alanında da mevcut. Tekrar bir oyun içerisindeyken bu sefer ortam sessizdi ve aynı hatayı aldım .ama bu sefer farklı bir şey dikkatimi çekmişti. Hatayı alır almaz Harddiskimden gelen kafa vurma sesinden sonra harddiskin kendisi kitlemesi ve kapatması olmuştu. Daha önceden de birçok bilgisayar elimden geçti, tecrübelerim doğrultusunda bunun doğruluğunu kararlaştırmak istedim.
Şimdi sırada sorunun kaynağından emin olmakta . /
Harddiskte yüklü olan oyunumu açtım. Sorunsuz bir şekilde oynatma esnasında kasanın içerisinde bulunan harddiskin SATA kablosunu sistem çalışırken çıkarttım. Ve tahmin ettiğim gibi WattMan hatasında yaşadığım sorunun birebir aynısını yaşadım. Bilgisayarı kapattım. Harddisk bağlantımı tekrardan yaptım. Ve bilgisayarı açtım. Ve tabiki tekrar şaşırtmadı . AMD Tarafından sağ alt taraftan bir bildirim geldi.
( Radeon WattMan ayarları geri yüklendi ).
Evet sorunun kaynağı ekran kartı değilmiş çok alakasız bir şekilde harddiskmiş. Bu yazıyı paylaşmamın sebebi belki bir iki kişiye yardımcı olmayı umut etmek. Okuduğunuz için teşekkürler. Sorunsuz bilgisayarlar kullanmamız dileği ile....
2011 Model 1.4 TDCİ
Biraz Tweak Kurcalayarak Dizel Ayarı Yaptım. Aracın 0-100ü 14 Saniye Orjinal İle Aynı. İyi Sürüşler
ASUS Maximus IV Extreme-Z üzerindeki bu tuşlar nedir?
Dostlar, benim kullandiğim anakartta resimlerde de belirttiğim gibi tuşlar, anahtarlar, Molex girişi, ve küçük soketler mevcut. Bunlar nedir?
Bilen biri açiklarsa çok iyi olur.
https://www.asus.com/tr/SupportOnly/Maximus_IV_ExtremeZ/HelpDesk_Knowledge//
Msi G41M-P33 COMBO Xeon Overclock Sorunu Çözümü
|
|
J7 PRO ROM
|
J7 Pro Kulaklık Ses Çıkışı Güçsüz
|
|
Meslek: Allahin Kulu
İlgi Alanları: Bilgisayar Donanim +Yazilim / Bilim
İ5 10400F MSİ B460M PRO VDH XPG 3000mhz 2x8 XFX RX 590 8GB Thermaltake 700w GameCase Crystal WD Green M2 SSD |
İ5 10400F MSİ B460M PRO VDH XPG 3000mhz 2x8 XFX RX 590 8GB Thermaltake 700w GameCase Crystal WD Green M2 SSD |
Donanım / Araba / Motorsiklet / Elektronik / Ses Sistemleri |
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 10 ay
Mesaj Sayısı: 28
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 33
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 8.462 (Bu ay: 80)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 4 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware