Binbaşı
08 Kasım 2002
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
3 üye
Görüntülenme
Toplam: 76 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Buraya bu konuyu açmamın temel 2 amacı var aslında, bunlardan biri kendimizle ve diğeri de bizlere yapılan davranışlara vereceğimiz karşılıklar/tepkiler ile ilgili. Ve evet konu tabi ki Kablonet Hizmetleri ile alakalı..

Başlangıçta, kendimiz ile alakalı olarak; malum, günümüzde ülkenin en kötü hizmetlerini aldığımız, adam akıllı doğru düzgün neredeyse hiç bir şeyin yaşanamadığı dönemlerde olduğumuz bir süreçte, kişilerin öncelikle kendi davranışlarını, hal ve tavırlarını kontrol etmesi gerekliliğinden uzaklaştığımız bir süreçteyiz. Bir diğer konu da sizin davranışlarınıza karşı karşınızdaki insanın gösterdiği tepkilere ( olumlu yada olumsuz ) yine sizlerin verdiği tepkileri ölçüp biçme konusu.. Kablonet konusunda bu yazının ne işi var derseniz lütfen okumaya devam edin. Çünkü gerçekten hala güzel ve iyi şeyler yaşanabiliyor bu ülkede, yeter ki siz iyi olmaya devam edesiniz. :)


22 Kasım günü, satın alıp yeni taşındığım evime ( ki evi satın almamdaki 3. neden girişte kablonet ankastre si görmüş olmamdır) Kablonet üyeliği başlatmak için Müşteri Hizmetlerini aradım. Telefonun ucundaki kibar hanımefendi ile işlemlere başladığımızda ( ki paketimi vs belirlemiştim bile) 2015 yılından kalma 75 küsur liralık bir borcumun olduğu bilgisini bana verdi ve bu ödenmeden işlemlere devam edemeyeceğini iletti. Hay hay diyerek telefonu kapattık. 23 Kasım günü borcu ödeyip tekrar aradım. Bir başka hanımefendi,, ( ki hem ses tonu ve hemde kısa/sert cevaplar vermesinden kötü bir gün geçirmekte olduğu aşikardı)
adresimde "buraya dikkat" TELEKOM altyapısında hizmet bulunduğunu ( ve evet taşınırken ilk etapta eski D-Smart üyeliğimi nakil ettirmiştim) ve bu hizmet olduğu sürece bu adrese kablonet hizmeti veremeyeceklerini iletti. işi az çok bilen biri olarak hani, kibar bir şekilde altyapıların farklı olduğunu sizden de bu hizmeti alabileceğimi söyledim.. Sert ve net bir üslup ile amiyane bir şekilde " kapattır gel " diyerek görüşmeyi sonlandırdık. Bu görüşmede ben işi uzatıp bağırıp çağırabilir olması gereken "hakkımı" aramak için ses tonumu ve üslubumu yükseltip konuşabilirdim. Lakin çözüme odaklı değişen hiçbir şey olmayacaktı, çünkü karşınızdaki kişi "işi de olsa" o gün onu yapmayacaktı. Zaten daha sonra verdiği bilginin de yanlış olduğu ortaya çıktı ( 10 gün sonra kadar) ilk satırlarda yazmış olduğum, bizlerin üslubu ile karşımızdakine vereceğimiz tepkinin tam olarak örneklerinden biri buydu.. Kötü ( isteyerek yada istemeyerek) olan biriyle konuşmak ve hatta münakaşa etmenin tek getirisi "kötü" dür.

Neyse, akabinde bu hanımefendinin verdiği bilgi ile ( ki bura da hata bende, tam araştırmadım konuyu), mevcut D-smart üyeliğimi, bulunduğum ilçenin tamamında kötü durumda olan telekom altyapısı yüzünden zaten iptal ettirmek istiyordum, akabinde altyapısı daha iyi olan bir arkadaşımıza devir ve nakil işlemini tamamladık [ 9 günde - kısmi rekor- :) ] Akabinde işlemler bitince de Kablonet Müşteri Hizmetlerini tekrar aradım.

M.Hizmetlerinde ki beyefendiye durumu anlattım, bana verdiği cevap ile telefonda yaklaşık 30 sny kadar bir sessizliğim oldu. Meğerse Kablonet, VodafoneNet için kendi altyapısını kullandırmaktaymış ve adresimde de eskiden oturan kişinin kullandığı VodafoneNet görünmekteymiş. Kendisi gayet iyi niyetli bir şekilde işlemlere derhal başladığını ve diğer arkadaşı ( ki kendi iş arkadaşı ) içinde şikayet formu hazırlamayı teklif etti. Ben bu kısmı kabul etmedim. Çünkü gerçekten işini olması gerektiği gibi yapmayan birine ( yapmak istemediği için -yapamadığı için değil-) tutulan tutanaklar vs hiç fayda etmiyor. Eğer bu tutulan tutanak o kişiyi işten çıkartmaya yarayacaksa kabul ederim ama uyarı vs. için hazırlayacaksanız gerekli görmüyorum dedim. E tabi böyle birşey için kimseyi işten çıkarttıkları yok, o yüzden yarın öbür gün bir başka kişinin de sinirini bozmaya, canını sıkmaya devam edecek. Önümüze her daim işini düzgün yapmayan birileri hep çıkacak,, önemli olan o insanla iletişimi biran önce kesip (alternatifi olduğu için ) bir başka kişi ile iletişime geçmektir. 9 Aralıkta konuştuğumuz m.h. de arkadaşımız işlemlerin 10 günü bulabileceğini iletti. Bende yapacak pek fazla bir şey yok bekleyeceğiz diyerek telefonu kapattım. Burada ki en önemli nokta ise şuydu, Bu arkadaşımız ile yaptığımız konuşmada telefonu ilk açtığı zamanki ses tonu ile kapatırken ki ses tonu arasındaki fark tı, yaşadıklarımdan dolayı kendisi de üzülmüştü ve ses tonu da ister istemez düşmüştü. Ve tam telefonu kapatmak üzereyken bana ( burada paylaşamayacağım ) özel bir mail adresi vererek oraya durumunu anlatan bir mesaj yazmamı rica etti. Öylede yaptık... Olayların devamı ise, gerçekten güzel ülkemde hala iyiler ve işini "olması" gerektiği gibi doğru yapan insanların olduğuna dair kanıttır herkesin bilmesi gerekir..

10 Aralık günü, sabah şikayetvar üzerinden de durumu belirtmek için konu açtım. ( hatta oradaki konunun devamına da bu yazının linkini pasladım) Konuyu yazdıktan ( ve daha onaylanmadan) 3dk sonra yazmış olduğum maile istinaden Müşteri Hizmetlerinden isminin MERT olduğunu söyleyen bir beyefendi aradı. Duruma oldukça üzüldüğünü ve bana tam olarak ne yaşandığını tekrar anlatmamı rica etti. uygun ve sakin bir lisan ile anlattık. Son derece yardımsever bir şekilde ve en önemlisi yaptığı işi "hakkıyla & doğru" olarak yapmaya gayret etti. birçok defa kendi hatası ve eksiği olmamasına rağmen özür dileyerek yaşadığım mağduriyeti gidermek için çalıştı, 4 yada 5 defa süreçler hakkında bilgi vermek için beni aradı. ve akabinde 5 saat içinde evime kablonet hizmeti verildi.
işin ilginç yanı, olması gerektiği gibi işleyen bir süreç için ben Mert Bey'e defalarca teşekkür ettim ve Mert Bey de kendisiyle alakası olmayan bir durum da olsa defalarca bana yaşattıkları sıkıntılar için özürlerini iletti.. iki iyi insanın karşı karşıya denk gelmesi, işleri hızlandırmış gibi görünse de, sadece olması gerektiği gibi olan bu süreci "mucize" bir kıvama soktu.. Kendilerine buradan ( okuyacağını biliyorum çünkü ) bir kez daha tavrı ve davranışları ve aynı zamanda işini hakkıyla yapan biri olduğu için teşekkür ediyorum..

Bu yaşanan örnekte konunun özeti aslında şu : Tamam, ülkemiz gerçekten zor bir dönemde. Yönetiminden ekonomisine, hizmetlerinden sistemlerine kadar gerçekten iyi bir dönemde değiliz.Lakin,, bizlerde iyi değiliz.. Birbirimize karşı.. Herkes kötü vb. bir şey demiyorum, bizler iyi olduğumuz sürece evet bir çok kere ters duvarlara da tosluyoruz, lakin birden bire alevlenip parlıyoruz.. Ben her iki aramamda da alevlenip parlasam bağırsam çağırsam vs, karşılığında da alacağım tepkiler ve çözüm süreci de tabii ki böyle olmayacaktı. Bu alevlenmelerimiz yüzünden ( evet elbette herkesin problemleri var) işini iyi yapan insanları da duvara toslatıyoruz aynı kendimiz duvara tosladığımız da hissettiğimiz gibi bu insanlara da bunu yaşatıyoruz. Sonuç olarak, iyi ki kablonet var, iyi ki kablonette işini hakkıyla düzgün yapan insanlar var, ve iyi ki,, ben iyiyim ki karşıma da iyi insanlar çıkıyor :) [ son cümle çok mu ego koktu ne :) ]



Konu Kablonet ve hizmetleriyle ilgili ama belki -konu dışı- bölümüne de taşınabilir gerekli görülürse.. bilemedim.
Herkese merhaba öncelikle. Başımdan geçen ilginç bir durumu sizlerle paylaşıp bilgi alışverişinde bulunmak istedim :

Elimde 3 anakart ( Asus Crosshair , Sapphire PE-AM2RS690V2 ve ASUS M4A88TD-M EVO ) ve Ati HD 6890 mevcut.

Babamlara da eskimiş bilgisayarlarının yerine bir bilgisayar toplamak niyeti ile MSİ NX 8600 GT ekran kartı aldım.

Ve sonrası şöyle gelişiyor.

Konfig 1 : Aileme ait anakart Sapphire üzerinde Amd 64 X2 işlemci ve 1*4 gb DDR2 667 ram mevcut. 550w ( ~400 civarı peak ) power ile bearber, Almış olduğumuz NX 8600 GT yi bu anakarta taktığımızda hiç bir şekilde ekran kartı sinyal vermiyor ve bios bip sesleri dahi duyulmuyor ! :S

Konfig 2 : Daha sonra bu ekran kartını alıp eski anakartım olan Asus Crosshair'e monteledim ( anakart üzerinde 2*4 Gb DDR2 800 ram mevcut ) Power Thermaltake Toughpower W0132RU 1000W ( ~850w peak var ) ve bu ekran kartı bu konfig te de biosa geçemedi ! :))

Konfig 3 : Daha sonra mevcut anakartıma (Asus M4A88TD-M/E) monteledik,, gayet güzel bir şekilde çalıştı !!! Sadece bu anakarta ddr3 ram kullanıyor

Bu arada Ati HD 6890 her 3 anakartta da sorunsuz ve sıkıntısız bir şekilde görüntü veriyor buda ayrı bir muamma..

Şimdi , DDR2 ramli anakartlarda çalışmayan bu ekran kartının sıkıntısı ne olaki ? GDDR5 li ekran kartının çalışıtğı anakartlarda GDDR3 lü bu arkadaş anakartın DDR2 ramini mi seçiyor allasen ? :)))

İlginç bir durum olduğu için hem fikir alışverişi ve belkide hemde çözüm bulabiliriz diye paylaşmak istedim bu durumu.

Yorumlaırınızı ve fikirlerinizi bekliyorum :)
Arkadaşlar erepublik davetiyesine sahip olanlar ve/veya isteyenler bu başlıkta toplanırsa forum kirliliğinin bi derece önüne geçeriz diye düşünüyorum.

ayrıca Davetiye isteyenler ve verenler davetiyeleri aldığında / bittiğinde mesajlarını editleme yoluna giderek durumları düzeltirlerse daha verimli olarak kullanabiliriz diye düşündüm..


ilk ben başlayayım
----------


Elimde 5 adet davetiye mecvut

1- gangsta-roy@windowslive.com
2- slmm_eren@hotmail.com
3- sencer_the_king@hotmail.com
4- foreveren@gmail.com
5-

Rakamların karşısına davetiyleri verdiğim kişilerin isimelrini yazacağım. Bu şekilde bi mesaj body oluşturmak yararlı oalbilir diye düşündüm.

Davetiye alan arkadaşlar da konuya önce mesaj yazıp daha sonra ilgili arkadaşa Pm atsınlar. lütfen herkes 1 kişiye Pm atmaay gayret etsin. Daha sonra davetiye alan arakdaş ALDIM diye edit çekerse süper olur kanısındayım
Arama yaptığımda FireFox için bu eklentiden bahsedidiğini göremedim onun yerine bi sürü dns ve proxy programları paylaşımış.

İşinize yaraması dileğiyle. Tek tıklama ile firefox unuzda youtube vb engeli siteleri tıpkı bi diğer eklenti olan IETab gibi açabilirsiniz


https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3239 FF3 ve FF2 uyumlu en hızlı ve en güzeli olduğu için paylaşmak istedim.

Eğer daha önce verildiyse ve ben aramalarıma rağmen gözden kaçırdıysam affola.

Eklentiyi indirip kurmanız yeteri. adrs çubuğuna youtube yazarak engelledni uyarsı aldığınızda firefox görev çubuğunda alt sağda ki P işaretine tıklamaqnız yeterli. Vs vs. işlevsel ve kolay bişi işte.
NAD'a inat resimler yayınlanıyor tabi :))




























Öncelikle herkeze selamlar.

ARkadaşlar öncelikle soruma ait kategori burasimidir emin değilim herneyse.

Yardiminize ve daha da önemlisis deneyiminize ihtiyacim var.

Dün gece 120 ve 160 gb lık sata raid hdd lerim beyaz dumanla beraber güzelce yandılar :) sorun hdd lerin yanmasi değil.
Elimde 2 tane 1TB like harici USB HDD (3.5'') var ve bir tanesi şu an boşta duruyor. film arşivlerimin olduğu NTSF formatli bir hdd.

Şuan elimde ide yada sata hdd yok ve dün gece hem vista hemde winxp MCE yüklemeye gayret ettim bu mevzubahis usb hdd me.
MCE ve Vista hdd yi görüyor hatta MCE kurulum doyalarini kopyalıyor ( oluşturduğum partisyona ) amma velakin setup dosyalarini yükleyip kuruluma geçmek için makinaya restart attığında ( otomatik kendi yapiyor zaten 15 snyde )
makine açılıyo, hatta windows logosu nu dahi görüyorum... sonra hooopp MAVİ EKRAN =)

Vista da ise zaten kurulum USB disk ve IE1334 üzerine kuruluma dahi müsade etmiyor.


şimdi, gidip 30 gb lik dandirik bi ide hdd almadan önce sormak istediğim...

forumda herhangi bir arkadaşımız,, USB HARİCİ DİSK üzerine windows kurulumunu başarabildimi ?? yada bu işin püf noktasını ( muhakkak olamlı ) bilen bir babayiğit varmı ? =)

yardim edebilen arkadaşların gözlerinden öperim ( yaşım gereği ) :)

Herkese iyi forumlar dilerim :)
arkadaşlar selam.

makinemde 2 sata raid 1 tane external hdd ve bide card reader var ayrıca dvd-tom, dvd-rw ve cd-rw var


bunların dirver letter ları ekteki resimde de gördüğünüz gibi abudik gubidik bi şekilde windows yüklenirken otomatik verilio ( partisyonları oluştursamda )

benim merak ettiğim,ve yapmak istediğim elbette, bu driver letter ları kendim manuel olarak sıralaya bilirmiyim ?

mesela hdd partisyonlarınsa sırasıyla C D E F ... verebiliyormuyum ? varmı bunun bi yolu yada bi programı ?

bilen varsa lütfen söylesin, sinir etti bi türlü bulamadım :(

Teşekkürler şimdiden :)



http://www.weblebi.com/UrunDetaylari.aspx?Id=0KP8S47_KaqQBd_SSD4yNg


burdaki ürünü satın alıp, elimdeki YASAL digitürk kartını takarsam, digitürk yayınlarını pc de izleme şansım olabilir mi ?

Yada bu isteğime uyugun olarak, bana ne önerebilirsiniz acaba ?

Win. Media Center da, lanet gelsin artık tv mi de izlemek istiyorum bi türlü olmadı >.<
Dün AverTV Go Fm 007 Plus ( Analog ) kartı satın aldım ve eve geldim makineye taktım. Makine Amd64 3700+ 939p işlemcikli, 2048 ram'li, XFX 7600GT ( AGP8x ) ekran kartı , Asus A8V ( KT800pro ) anakartlı standart bi makine.

Evdeki digiturk kutusnu ( Eski siyah kutulardan ) Scart-Composite çevirimi ile bu TV kartına bağladım.

Driver ları yükledim ( cd içindeki orjianl olanları ) ( MC15c olarak gözüküyor donanım pencerinsde ) ve restart attım vs. standart kurulumu tamamladım.


TV ekranında önce bi görüntü testi yaptım ve kablo bağlantılarında bi sorun olmadığını gördüm ( cam gibi bi aynen )

aynı kabloyu ( sarı renkli TOS kablosu ) TV tuner arkasındaki yuvaya soktum... Buraya kadar herşey normal..


Aver Tv go nun kendi Tv porgramını çalıştırdım ve Composite seçeneği olmadığını gördüm. bi TV bide S-video var.

Tv yi seçip Antenna olanı işaretleyip kanal arama çektim. Gelen görüntü beni şok etti. Sanki direkt çatıdaki bi antenden kanal bulmuşum gibi, karıncalı bozuk abes bi görüntü geldi digitürk ten alınan sinyallerde. Sonra antenna yı bırakıp Tv bölümünde CAble ı seçtim.. yine aynı sonuç..

Elektornikçiden SCART - Svideo dönüştürücü aparatı aldım ve Svideo kablosu olarak tv karının arkasına soktum. GÖRÜNTÜ YOK ! bu arada aparat sağlam, tv de test ettim önce.


Şimdi. sizce sorun ne olabilir ?

Windows Media Center Edit. orjinal olarak yüklü. Aver in sitesinden son güncel driver ı yükliim dedim, mümkünatı yok indirilmiyor, yani şu an 6.0.6 vers. kullanıyorum ama sitede 6.0.7 var ( fakat kesinlikle % 55 ten sonra inmiyor )


Dijitürk ün bu şekilde görüntü alınımı engelleme üzere bi sistemi falan mı var ? bu kartı kullanan varmı acaba ? benim sorunuma bi çözüm bulabilecek bi arkadaş varmıdır acaba ? :(

Tşk ederim şimdiden.
Yanlış yere açmışım konuyu kusura bakmayın, silinebilir :)
Hakkında
Konum: Yalova,Merkez
Forum İmzası:

"It's nice to be important but more important is to be nice"
Forum İkinci El İmzası:
Yalova Devlet Hastanesi
0226 811 52 00 - (4116)

**** EJDER GÜNER ****
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 5 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 1.975
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.618
İkinci El Bölümü Mesajları: 410
Konularının görüntülenme sayısı: 51.355 (Bu ay: 160)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 22 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.