Şimdi Ara

Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kawasaki çoğu zaman olduğu gibi yine bir "ilk"e imza attı. İlkleri denemekte muhtemelen en cesur üreticilerden biri olan Kawasaki, diğer motosiklet üreticilerinin hem teknik hem de mali nedenlerle denemeye cesaret etmediği hibrit motosiklet kategorisini yarattı. Geçtiğimiz haftalarda ilk elektrikli motosikletlerini tanıtan Kawasaki, şimdi de dünyada bir ilk olarak hibrit motosikletini tanıttı: Kawasaki Ninja 7.


    Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta

    Motosiklette Eliminator modelinde kullanılan 400 cc 2 silindirli paralel motor var ancak motor Eliminator'deki ile bire bir aynı değil. Rpm tavanı 11.000 rmp'e yükseltilmiş, farklı egzoz, daha kısa hava kanalları ve farklı bir emiş sistemi ile yine farklı bir ECU ile donatılmış. Ayrıca, motorun krankşaft ve şanzıman dahil alt bloğu tamamen farklı çünkü Ninja 7 manuel değil otomatik vitesli.


    Bu değişikliklerle motorun Eliminator'de 47 hp olan gücü 58 hp'ye çıkarılmış. Ninja 7'de zorunlu olarak tamamen elektronik bir şanzıman var. Debriyaj kolu ve vites pedalı yok. Klasik debriyaj kavraması yerine bir elektrik motoruyla ECU tarafından kontrol edilen kavrama var.


    Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta

    Motosiklete hibrit özelliğini ise maksimum 9 kw (12,3 ps) gücünde bir elektrik motoru sağlıyor. Motorun nominal gücü 9,5 ps civarında ve motoru 48V 1,3 Kwh kapasiteli bir lityum akü besliyor. Elektrik motoru ve batarya, her biri 13'er kg. Elektrik motoru ana radyatörün önünde yer alan ikinci bir su radyatörü tarafından soğutuluyor. Batarya da dahili hava kanalları aracılığı ile soğutuluyor.


    Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta

    Ana motor şanzımana direk bağlı değil, krankşaft bir redüksiyon dişlisine bağlı ve bu dişli de şanzımana elektro-hidrolik bir kavrama ile bağlı. Elektrik motoru da şanzımanın giriş şaftına bir zincirle bağlı. Şanzımanın 2 modu var: Manuel ve otomatik. Manuelde sol kütükteki vites düğmeleri ile vites değiştirebiliyorsunuz. Otomatik modda ise şanzımanı ECU yönetiyor. Eğer sürüş modları arasından EV (elektrik) modunu seçerseniz, manuel vites değiştiremiyorsunuz, vitesler otomatik değişiyor ve EV modunda sadece ilk 4 vites kullanılıyor. EV modunda hız elektronik olarak 71 kms ile sınırlandırılmış. Motosiklet ayrıca hem marş motoru hem de alternatör olarak görev yapan bir ISG ünitesiyle donatılmış. Bir de 48V-12V invertör var.


    Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta

    Motosikletin 2 ana sürüş modu var. HEV ve EV. HEV modu ise ECO-HEV ve Sport-HEV olarak 2 alt moda daha sahip. HEV modunda hem benzinli hem de elektrikli motor kullanılıyor. EV modunda ise sadece elektrik motor çalışıyor.


    Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta


    Motosiklette regenerative fren sistemi mevcut ve benzinli motor çalışırken bataryayı şarj ediyor. Motosiklette bir de ilginç bir özellik daha var. Kawasaki E-Boost adını verdiği bir sistemle beygir gücünü anlık olarak (5 saniyeliğine) 12 beygir kadar artırıyor. Özellikle sollamalar ve trafik ışıklarında hızlı kalkışlar için düşünülmüş bu sistem ile motosiklet çok daha eğlenceli hale gelmiş.


    Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta

    Motosiklet hibrit olabilmesi için eklenen elektrik motoru ve batarya yüzünden biraz ağır. 229 kg. Ayrıca sınıfına göre uzun bir motor. Buna mukabil, motosiklete bir de "walk" (park) modu eklenmiş. Bu modda vites boşa alınıyor ve elektrik motoru yürüyüş hızında motosikleti ileri ve geri görürebiliyor. Fiyatı makul sınırlarda tutabilmek için bazı ödünler de verilmiş. Örneğin amortisörler elektronik ve ayarlanabilir değil.


    Kawasaki'den Dünyanın İlk Hybrid Motosikleti - Ninja 7 Satışta

    Sonuç olarak; Kawasaki sektördeki ilklerine bir yenisini ekleyerek, teknolojisini konuşturduğu ve bir çok patent aldığı bir motosiklet yaratmış. Bu motosikletin hedef pazarı olarak şehir merkezine içten yanmalı araçların girişinin yasak olduğu Avrupa kentleri düşünülüyor ama yakıt ekonomisi hedefleyen diğer müşteriler için de sıradışı bir seçenek olabilir.


    Ancak Korlas motosikleti ithal edecek mi belli değil...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 6 Kasım 2023; 22:51:7 >



    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.