R

Teğmen
29 Ağustos 2013
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 20 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Öncelikle merhaba. Ses sistemleri hakkında sıfır bilgiye sahip olmamdan dolayı böyle bi konu açıyorum.


geçen hafta şans eseri 30 liraya vestel ms270 ve 8ohm'luk 2 tane speaker aldım.
speakerı ms270'e bağladığımda ses gayet güzel.
bu speaker'ın kablo çıkışları ise 2 din pin şeklinde. (ilk defa karşılaştım böyle bi uçla)

ses sistemi hakkında bilgim sıfır olduğu için kablosunu kestim ve ucuna evdeki rca kablolarımdan biriyle ek yaptım.
bu kabloyuda logitech hoparlörümün amfisine taktım.
ses alabildim ama baya baya düşük bi ses geldi.

biraz daha araştırdıkça 8 ohmluk bi amfi almam gerektiğini öğrendim.

aliexpresste açık devre amfiler buldum. mesela, https://tr.aliexpress.com/item/TDA7498-Amplifiers-Digital-Stereo-Power-Audio-Amplifier-Board-2X100W-Amplificador-Dual-Channel-Speaker-Impedance-8-ohms/32780672753.html?spm=a2g10.search0104.3.1.zSL2cm&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10307_10137_10060_10155_10154_10056_10055_10054_5470020_10059_100031_10099_5460020_10338_10103_10102_440_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10172_5380020_10326_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_143_10312_10313_10314_10078_10079_10073,searchweb201603_21,ppcSwitch_5&btsid=2ee17b99-1665-48bf-8959-f816df270d46&algo_expid=8d374187-cad6-4084-8144-ce60eb5c7085-0&algo_pvid=8d374187-cad6-4084-8144-ce60eb5c7085

https://tr.aliexpress.com/item/TDA7492P-Bluetooth-4-2-CSR64210Bluetooth-Audio-Power-Amplifier-Board-2x50W-for-4-6-8-16/32775589205.html?spm=a2g10.search0104.3.33.nsaOq6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10307_10137_10060_10155_10154_10056_10055_10054_5470020_10059_100031_10099_5460020_10338_10103_10102_440_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10172_5380020_10326_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_143_10312_10313_10314_10078_10079_10073-10050,searchweb201603_21,ppcSwitch_5&btsid=f74e31dd-b75f-4cef-bc03-e7d556aef4b6&algo_expid=31b69ed9-bc8c-4d8d-9063-ee81bff3b1ab-4&algo_pvid=31b69ed9-bc8c-4d8d-9063-ee81bff3b1ab


ikisinde de 8ohm çalıştırabileceği yazıyor.

ben kendi speakerlarımı bu amfilere bağlasam normal bir seviyede ses alabilir miyim?

bir de bu ürünle gerekli çeviri kabloları kullandıktan sonra bilgisayardan ses alabilir miyim? https://tr.aliexpress.com/item/TDA7498-Amplifiers-Digital-Stereo-Power-Audio-Amplifier-Board-2X100W-Amplificador-Dual-Channel-Speaker-Impedance-8-ohms/32780672753.html?spm=a2g10.search0104.3.1.zSL2cm&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10307_10137_10060_10155_10154_10056_10055_10054_5470020_10059_100031_10099_5460020_10338_10103_10102_440_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10172_5380020_10326_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_143_10312_10313_10314_10078_10079_10073,searchweb201603_21,ppcSwitch_5&btsid=2ee17b99-1665-48bf-8959-f816df270d46&algo_expid=8d374187-cad6-4084-8144-ce60eb5c7085-0&algo_pvid=8d374187-cad6-4084-8144-ce60eb5c7085
İnternet hızım ttnet'te 50mbps rahat alabiliyorken
şuan turknet 35mbps tanımladı.


değerlerimde resimdeki gibi.

snr düşük olmasına rağmen internette hiç kopma olmuyor.
speedtest yaparken de hep 35'i sonlara kadar zorluyor imleç ama sınır varmışcasına orada kalıyor.

50mpbs için 1 kere konuştum veremeyiz dediler.
bi kere de şimdi internetten yazdım sonuç bekliyorum.

merak ettiğim snr'yi kendileri belirleyebiliyorlar mı böyle?

çünkü aynı altyapıda ttnet'le daha iyisini alabiliyordum.
Şimdi origin rusya fiyatlarına bkarken farettim çok ucuzlar.
fifa 16 91 lira örneğin.
şimdi denemek için fifa 16 100 points alıcam. 2.5 lira yapıyor.

ban yeme sebebi değil di mi yaşadığım ülke dışında bi ülkeden satın almak?
Beyler kredi kartına başvurucam.
play card ve iş'te üniversiteli arasında kaldım.

kimisi playcard'a bulaşılmaz her köşede eline tutuşturmaya çalışıyorlar falan diye eleştirmiş ama limitinin yüksek olduğunu duydum ki bana bu lazım :D
iş bankasını kötüleyen görmedim hiç. ki zaten bende yıllardır bankamatik kartını kullanıyorum aktif olarak. eskiden bankamatikleri çok yavaş ve eskiydi ama onları da güncellediler.
işte üniversitelinin beni düşündüren tek yanı limitinin 300 lira olması.
kartı ilk aldığımda, eve çıktığım için ufak tefek harcamalar yapmam lazım ve bunları taksitlendirerek altından kalabilirim sadece.
o sebeple limit biraz daha yüksek olmalı.

Neyse sizce hangi kart daha iyidir. limite takma iş'te üniversiteli mi al dersiniz yoksa play card'ta iyi midir?
1000 liraya yakın bütçemle ekran kartı almak niyetindeyim.

Bu iki model arasında kaldım. Normalde MSI R9 380 4Gb modelinden alacaktım ama hiçbir yerde bulunmuyor şu aralar. bulduğum yerlerde de ederinden daha pahalı fiyatlar biçilmiş.

Neyse bütçem gereği sapphire tercih edeceğim marka olarak.

2012'den beri powercolor hd7770 kullanıyorum. pek tavsiye edilen bi marka olmamasına rağmen 3 yıldır sorun çıkarmadı.
Sapphire'inde çıkarmayacağını düşünüyorum o sebeple.

iki kartta oyun performansı olarak iyidir eminim. olsa olsa aralarında 5 fps falan fark çıkar.
ama ben daha çok 3d programlar ve video render işleriyle uğraşıcam.

o sebeple hangisini almam daha doğru olur?
After Effects, Maya, C4d vb. programlar kullanıcam ve yeri geldiğinde de 2k çözünürlükte oyun oynayacağım ve full grafiklerde en azından 30 fps alabilmek istiyorum.
Eski sistemimi ve yükselticeğim bileşenleri yazıyorum. Tavsiyelerinize açığım

Bileşen- Eski - Yenisi

Kasa= Dark Gamer Case -------> Zalman Z3 Plus (160 Tl) [ALINDI]

PSU= 500W high power --------> Thermaltake 700W (237 TL)

Anakart= Gigabyte 970A -----------> ASUS M5A97 LE (268 TL)

İşlemci= AMD FX6300 ------------->

İşlemci fanı= Stok fan -----------------> CoolerMaster Hyper (108 TL)

Ram= 2X4GB Kingston cl9 -----> +8GB Gskill Cl9 1600mhz

Ekran Kartı= PowerColor hd7770 ------> MSI R9 390 (1447 TL)

SSD= 128 GB Kingston furry --->


Değiştireceğim parçaları yazdım değiştirmeyeceklerimin karşıları boş
Önerilerinizi bekliyorum
Merhaba bu şekilde bi sistem kurmak üzereyim.

FX6300
MSI R390
8GB kingston hyperx
Bluray
5 fan
2 tane HDD + 1 tane SDD


Şuan mevcut 500W psu'mun yeteceğini sanmıyorum pek.
O yüzden yeni bir PSU arayışı içindeyim. ekstradan bir de işlemcim için soğutucu alıp OC yapma niyetim var.
O sebeple 2 model arasında kaldım sizce hangisini almalıyım?

http://www.hepsiburada.com/dark-force-serisi-600w-3xsata-3xide-6-2pin-pci-e-power-supply-dkps600s1-p-BD304914

http://www.hepsiburada.com/high-power-element-smart-750w-mavi-ledli-80-bronze-56a-12v-power-supply-hp-ep-750s-p-BD303944

eğer 600w olan yetecek ise boşuna fazla para vermek istemiyorum.

şimdiden teşekkürler cevaplar için


edit:
http://www.hepsiburada.com/aerocool-vx-serisi-750w-58a-12v-aktif-pfc-guc-kaynagi-ae-vx750-p-BD803292?productId=bd803292&categoryId=1012
Bunu yeni gördüm kendimi en yakın bunu görüyorum. yorumlayabilirseniz sevinirim
Evet dostlar, şanslı bir Beşiktaş'lı kardeşime yarınki Beşiktaş - Bursaspor derbisine tek kişilik bilet hediye ediyorum.
Aslında maça kendim gidecektim ama hastayım ve olimpiyatın soğunu gözüme alamadım o yüzden bileti bi arkadaşa vermek en iyisi olucak.



MAÇ
BEŞİKTAŞ JK - BURSASPOR
TARİH: 14.02.2015 CUMARTESİ SAAT 16:00
YER: ATATÜRK OLİMPİYAT STADYUMU


KATILIM ŞARTI!!
Katılım için aradığım şartlar; Beşiktaş'lı olmanız, 'Passolig BEŞİKTAŞ' kartınız olması ve bileti kazandıktan sonra gerçekten maça gitmeniz.
Eğer maça gitmek gibi bir niyetiniz yoksa çekilişe katılmayınız lütfen..



---Çekiliş Kuralları---

Katılım yarın sabah saat 10'a kadar sürecektir.
Saat 10'dan sonra katılım sona erecek ve hemen random.org'dan çekilişi yapıp talihliyi açıklayacağım.

Konuya attığınız mesaj sırası sizin numaranız olacaktır.

Generate tuşuna 10.kez bastığımda gelen numara kazanacaktır.( Çekilişi videolu bir şekilde yapıp burayada ekleyeceğim, akıllarda soru işareti kalmasın :) )

3 tane kazanan belirleyeceğim. Eğer asıl kazanana sonuçları açıkladıktan sonra yarım saat içinde ulaşamazsam 2.yedek kazananla iletişime geçicem,
eğer ondan da yarım saat içinde cevap gelmezse 3. ile iletişime geçeceğim. Eğer üç kişiden de cevap alamazsam yeniden çekiliş yapacağım.



NOT: HERKESİN TEK KATILIM HAKKI VARDIR. EĞER KONUYA BİRDEN FAZLA MESAJ ATTIĞINIZI TESPİT EDERSEM ÖDÜLÜNÜZÜ İPTAL EDERİM..
NOT 2: KAZANAN ARKADAŞTAN TC KİMLİK NUMARASINI İSTEYECEĞİM VE BİLETİ ANINDA PASOLİG HESABINA TANIMLAYACAĞIM





İddaa bir sürü bahis açmış akşam ki maça,
bunlardan en bankosu 1.75 oranlı "Ronaldo gol atar" geldi bana :D
Varımı yoğumu basıcam ama bir yandan da tırsmıyo değilim şanssızlık tutarda yatarım diye..

Sizce basılır mı? Ronaldo bu akşam gol atabilir mi?

(bu arada varım yoğum 50 lira :D onları da dortmund ve Beşiktaş sayesinde kazandım)
Bugün şanssız bir şekilde telefonumu yere düşürdüm ve ön cam baya paramparça oldu.
Apple store'a götürsem ne yapıyorlar. Ne kadar bir fiyat çıkarıyorlar telefona?
Bide internette 30 liraya sadece ön cam buldum ama onu ekrandan ayırarak sökmesi falan çok zormuş sanırm, o yüzden
ekranda değişmeli sanırım, öyle oluncada 150 lira fiyat verdiler.
Ama benim korkum 150 liralık ekran taktırırsam ekranın kalitesi çok mu kötü olur..

Telefonun son hali
Hakkında
Konum: İstanbul, Şişli
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 204
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 288
İkinci El Bölümü Mesajları: 5
Konularının görüntülenme sayısı: 14.130 (Bu ay: 151)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 61 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Haberleşme ve Dijital Platformlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.