Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
726
Cevap
50
Favori
104.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akademik takvime ulaşamadım o yüzden sormak istedim. THY Uçuş Akademisi'nde eğitim üniversite eğitimi gibi dönem dönem mi oluyor? Kış - Yaz tatili gibi tatiller var mı?

    Dünya turu gibi bir planım olduğu için soruyorum. Uzun süreli tatiller oluyor mu?
  • merhabalar, pilotluk için gereken annex bilmem ne sağlık raporu varmış, bu raporu alırsak iş başvurusunda verdiğiizde kağıdın üzerinde değerlerimiz yazacak mı, yoksa sadece geçti gibisinden birşey mi yazacak? Gözümden şüpheleniyorum da tahminen 0.5 numara gibi olacak salı günü gideceğim hekime. 05 numara bildğim kadarıyla pilotluk için yterli fakat bu elenmeme sebep olur mu
  • ölçtürdüm sağ gözüm 1 sol da 0.50 bu gözlerle pilot olabilir miyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erotomaniac

    Akademik takvime ulaşamadım o yüzden sormak istedim. THY Uçuş Akademisi'nde eğitim üniversite eğitimi gibi dönem dönem mi oluyor? Kış - Yaz tatili gibi tatiller var mı?

    Dünya turu gibi bir planım olduğu için soruyorum. Uzun süreli tatiller oluyor mu?



    Dönem dönem değil sürekli bir eğitim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustys53

    merhabalar, pilotluk için gereken annex bilmem ne sağlık raporu varmış, bu raporu alırsak iş başvurusunda verdiğiizde kağıdın üzerinde değerlerimiz yazacak mı, yoksa sadece geçti gibisinden birşey mi yazacak? Gözümden şüpheleniyorum da tahminen 0.5 numara gibi olacak salı günü gideceğim hekime. 05 numara bildğim kadarıyla pilotluk için yterli fakat bu elenmeme sebep olur mu

    Sivil pilotluk için sıkıntı olmaz.

    Bahsettiğiniz rapor check up gibi bir şey, veren hastane tüm test sonuçlarınızı dosya halinde verir.
  • Merhaba hocam ben pilotaj okumak istiyorum , aklıma takılan birkaç soru var

    Öncelikle üniversiteye girerken sağlık belgesi istendiğini öğrendim , herhangi bir sağlık sorunum yok yalnız her insanda olabilecek ufak tedirgin olduğum konular var mesela uzun yolculuklarda veya dönen-kondol tarzı şeylere bindiğimde midem bulanabiliyo , böle bi durum pilot olmama engel midir ?
    Üniversiteye girerken alacağım sağlık raporunda mesleğe uygunluğum tamamen belli olacak mı ; sonradan uçuş eğitimi alırken midemin bulanmasını istemem :)

    Diğer sorum ise üniversitede pilotaj bitirip atpl lisansı aldıktan sonra sadece tip eğitimi mi kalıyo , mcc joc gibi eğitimler üniversitede mi veriliyor yoksa bunlar tipe mi dahil oluyo ?

    Ayrıca pilotların evine haftada birkaç kere geldiği , sosyal hayatının olmadığına dair yorumlar var . Bu konuda düşüncelerinizi öğrenebilir miyim :)

    Şimdiden Teşekkürler




  • thy uçuş akademisine kabul edilirsek ve ilerde derslerden başarısız olup kurstan bu sebebten dolayı ayrılmamız gerekirse eğitim masrafını ödüyormuyuz?
    Matematikten nefret ediyorum hatta çarpım tablosunu bile bilmiyorum sinavda bir şekilde çalışıp hallederim ama sürekli aklımda kalmıyor yani masmıyor matematiğe kafam bu sürekli karşıma gelecek bir sorun olurmu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cityliner06 -- 29 Mayıs 2016; 2:19:37 >
  • Merhaba bir sorum olucak ama,
    İngilizce sonuç belgemi aldım üniversitedeki son sınavıma dün girdim büyük bir ihtimalle sıkıntı olmayacak ve sonuçlar açıklanınca okulu bitireceğim başvurmak için formu doldurmaya başladım askerlik kısmına tecilliyi işaretledim çünkü tecilleyeceğim ancak tecil tarihi soruyor daha resmi olarak tecil etmedim ne yapmalıyım sizce tecilleyip mi başvurmalıyım.
    Şimdiden teşekkürler
  • Renk körlüğü sivil pilotluga engel midir
    Renkleri ayırd edebiliyorum ama renk körlüğü testinde sıkıntı yaşıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ayağımdan (kaval kemiğimden) kis olduğu için ameliyat oldum. Hala kemikte bir boşluk var. Yaşım 15. Ayağı inceliyorlar mı? Problem olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Super Man

    Merhaba hocam ben pilotaj okumak istiyorum , aklıma takılan birkaç soru var

    Öncelikle üniversiteye girerken sağlık belgesi istendiğini öğrendim , herhangi bir sağlık sorunum yok yalnız her insanda olabilecek ufak tedirgin olduğum konular var mesela uzun yolculuklarda veya dönen-kondol tarzı şeylere bindiğimde midem bulanabiliyo , böle bi durum pilot olmama engel midir ?
    Üniversiteye girerken alacağım sağlık raporunda mesleğe uygunluğum tamamen belli olacak mı ; sonradan uçuş eğitimi alırken midemin bulanmasını istemem :)

    Diğer sorum ise üniversitede pilotaj bitirip atpl lisansı aldıktan sonra sadece tip eğitimi mi kalıyo , mcc joc gibi eğitimler üniversitede mi veriliyor yoksa bunlar tipe mi dahil oluyo ?

    Ayrıca pilotların evine haftada birkaç kere geldiği , sosyal hayatının olmadığına dair yorumlar var . Bu konuda düşüncelerinizi öğrenebilir miyim :)

    Şimdiden Teşekkürler

    Merhaba,

    1. Sınıf sağlık muayenesine gir, ya da kafana takılan konuda sivil havacılık onaylı bir hastaneye git ilgili doktoru gör, sana net bir bilgi verir.

    MCC gibi eğitimleri işe gireceğin şirket koordine eder. Kendi bünyesinde simülatörü varsa verip tip eğitimine gönderebilir ya da tip eğitimi anlaşması yaptığı firmayla anlaşıp orada aldırabilir.

    Sosyal hayat konusu büyük oranda kişiye bağlı olmakla birlikte resmi olarak kaç gün evden uzak kalacağınıza dair bir kısıt yok. Misal 15 gün evden uzak olabilirsiniz 1 ayda.

    Rica ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cityliner06

    thy uçuş akademisine kabul edilirsek ve ilerde derslerden başarısız olup kurstan bu sebebten dolayı ayrılmamız gerekirse eğitim masrafını ödüyormuyuz?
    Matematikten nefret ediyorum hatta çarpım tablosunu bile bilmiyorum sinavda bir şekilde çalışıp hallederim ama sürekli aklımda kalmıyor yani masmıyor matematiğe kafam bu sürekli karşıma gelecek bir sorun olurmu

    Başarısızlık durumunda şirketin ücret talep etmesini engelleyen bir kontrat maddesi yok yani ipler şirketin elinde ama şu ana kadar benim kişisel gözlemim şirketin bu konuya iyi niyet çerçevesinde yaklaştığı ve sorun yaşayan öğrencileri mağdur etmediği. Bu konuda başvuracak arkadaşların kafası rahat olsun. Öğrenci kendi isteğiyle ayrılmak isterse durum farklı, eğitim masraflarının geri ödemesi söz konusu.

    Matematik bence İngilizce gibi bu işin olmazsa olmazı. Bana göre sıkıntı olur ama yine de başvurunu yap, içinde kalmasın. Olmazsa da kaybedecek bir şeyin yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty126

    Merhaba bir sorum olucak ama,
    İngilizce sonuç belgemi aldım üniversitedeki son sınavıma dün girdim büyük bir ihtimalle sıkıntı olmayacak ve sonuçlar açıklanınca okulu bitireceğim başvurmak için formu doldurmaya başladım askerlik kısmına tecilliyi işaretledim çünkü tecilleyeceğim ancak tecil tarihi soruyor daha resmi olarak tecil etmedim ne yapmalıyım sizce tecilleyip mi başvurmalıyım.
    Şimdiden teşekkürler


    Tecilleyip başvurman ilk belge tesliminde sorun yaşamamak için doğrusu olur. Eğer ilan tarihine yetişmiyorsa başvurunu yap belge tesliminde durumla ilgili bilgi verirsin insan kaynakları değerlendirir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeyHo

    Renk körlüğü sivil pilotluga engel midir
    Renkleri ayırd edebiliyorum ama renk körlüğü testinde sıkıntı yaşıyorum

    Engeldir.

    Yine de sivil havacılık onaylı göz doktoruna gidip geniş kapsamlı testi almak istediğini söyleyerek kafandaki soru işaretlerini kaldırabilirsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsyncb15

    Hocam ayağımdan (kaval kemiğimden) kis olduğu için ameliyat oldum. Hala kemikte bir boşluk var. Yaşım 15. Ayağı inceliyorlar mı? Problem olur mu?

    Genelde mümkün mertebe kapsamlı oluyor testler. Sivil havacılık onaylı bir hastaneye gidip ilgili bölüm doktoruna sorarsan daha net bir yanıt alabilirsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrExelance

    15 yaşındayım lise 1 e gidiyorum pilot olmak için ne yapmalıyım bu aada gözlük kullanıyorum

    Bu başlığı baştan sona okuyup kafana takılan kısımları sorarak başlayabilirsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birazda farklı sorular soralım

    Uçağın yumuşak inişi en çok ne ile alakalıdır? Uçağın yaşı, hava koşulları, pilotun el becerisi? Kötü hava koşullarında çok yumuşak hiç hissettirmeyen inişler yaptığımı hatırlıyorum. Aynı şekilde hava gayet açıkken pilot sekerek indirdi tabiri caizse.

    Hiç otomatik iniş yapıyor musunuz yoksa hep manuel şekilde mi son yanaşma, inişler? Bu tip konuları açıklayabilir misiniz elinizden geldiğince? :)
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim
    Ancak başvuru koşullarında eğitim başlangıcı itibari ile 2 yıl diyor bildiğim kadarıyla tecillemeye gittiğim an o 2 yıl başlayacak sıkıntı olur mu ayrıca okula falan biraz erken başladım kayıpsız bitirdim e-devlet sitesinde askerlik durum güncellemesine bakınca 2019 olarak gözüküyor birde online belge gönderdiler o tarihi yazarak başvursam sıkıntı olur mu ?
  • En merak ettiğim konulardan birisi de uçuş sırasında oluşan herhangi bir teknik arızada soğuk kanlılığınızı nasıl koruyorsunuz? Bu gibi durumlarda çok çabuk heyecanlanan birisine pilotluğu önerirmisiniz? Bu kişi , deneyim kazanarak kriz yönetiminde başarılı olabilir mi? Saygılar ve iyi uçuşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elasmosaurus

    Birazda farklı sorular soralım

    Uçağın yumuşak inişi en çok ne ile alakalıdır? Uçağın yaşı, hava koşulları, pilotun el becerisi? Kötü hava koşullarında çok yumuşak hiç hissettirmeyen inişler yaptığımı hatırlıyorum. Aynı şekilde hava gayet açıkken pilot sekerek indirdi tabiri caizse.

    Hiç otomatik iniş yapıyor musunuz yoksa hep manuel şekilde mi son yanaşma, inişler? Bu tip konuları açıklayabilir misiniz elinizden geldiğince? :)

    Düşük görüş şartları olmadığı sürece son yaklaşma ve inişler manuel.

    Normalde bir inişin yumuşak olması bizim için kriter değildir. Limitler dahilinde olduğu sürece öncelik güvenlikli bir iniş olmasıdır. Biz buna pozitif iniş deriz. Çok basite indirgersek ilk 900 metreye ya da pistin üçte birlik bölümüne(hangisi kısaysa) oturmak önemli diyebilirim.

    Şimdiye kadar yaptığım birkaç yüz inişlik tecrübeme göre uçağın ağırlığı buna bağlı olarak sürati yumuşak iniş için önemli bir etken. Tecrübeyle gelen elbecerisi de varsa ideal şartlar oluştuğunda hem güvenli hem de yumuşak inişler mümkün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 26 Haziran 2018; 18:35:37 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.