Şimdi Ara

PEUGEOT 301-ANA KONU (198. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.084
Cevap
56
Favori
678.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 196197198199200
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mc_FiRaR kullanıcısına yanıt
    110 - 120 km hızla giderken direksiyonun taş gibi olması gayet normal değil mi sence ?
  • Farkli modellerde çok araç sürdüm hiç birisinde bu yazdıklarımı yaşamadım. Burda belirtmek istedim. BENİM için sürüş KONFORU olmayan bir araç. Bindiğimiz hiç bir araçta bu kadar sert bir direksiyona rastlamadım. Sizin burda normal dediğiniz sey. Ölüm getirir. İyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mc_FiRaR kullanıcısına yanıt
    Hala ölmediğiniz, hayatta olduğunuz için problem yok demek ki. Size de iyi günler.
  • Hangi araca göre konfor hangi araca göre güvenlik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 Yıldan fazla 45 bin km kullanıp sattığım bir araç 301.

    Aracın yol tutuşu kötü değil. DAha doğrusu B sınıf diğer araçlardan kötü değil. Sorunu yanal rüzgarlardan çok etkileniyor olması. O nedenle rüzgarlı havalarda aracı şeridinde tutmak zorlaşıyor. Tek çaresi var hızı düşürmek. Makul hızlarda daha az etkilenmesini istiyorsanız spor yaylara geçip aracı 35 mm alçaltmak. Ben yapmıştım. 70-80 lere düşmek zorunda kaldığım rüzgarlı havalarda 100-110 bandını yakalamıştım. Ama elbette konfordan bir ölçüde de olsa vazgeçmek zorunda da kalmıştım.

    Diğer yandan aracın direksiyonun sertleşmesi, özellikle hız arttıkça sertliğin artması çok iyi bir özellik. Benim 301'in direksiyonu hız arttıkça yeterince sertleşmiyor diye şikayet ediyordum. İlk kez birisinin direksiyon sert diye şikayet ettiğini duyuyorum.

    Yakıt ekonomisi, iç ve bagaj hacmi ise rakipsiz. Ses yalıtımı bence de yeterli değil. O nedenle tüm aracı soydurup içten dıştan yalıtım yaptırmıştım. Ciddi fark yaratmıştı.

    Bence temel noktaları bunlar. Bunların dışında onlarca minik alan bulunabilir. Ama birini söylemeden geçemem, çok güzel aksesuar kaldıran bir araç. Çok yakışıklı bir hale gelebiliyor.




  • Hız arttıkça sertleşen direksiyon, üst segment arabaların özelleklerinde vardır ve istenen bir şeydir. Bizim arabalarda ise bildiğim kadarıyla bu özellik bulunmuyor. Benim aracın da sert değil. G kasa Astradan ve Focus 1'den çok yumuşak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mc_FiRaR kullanıcısına yanıt
    Öncelikle araçla ilgili düşünceleriniz sizi bağlar, buraya da gelip şahsi fikrinizi belirtmeniz en doğal hakkınızdır.

    Ben konuyu takip eden arkadaşlar için, sizin ortaya attığınız hususlarda kendi şahsi düşüncemi ve tecrübemi yazacağım. Takdir konuyu takip edenlerindir.

    Öncelikle aracı alalı 3,5 seneye yakın oldu, 96 bin küsür km yaptım şu ana kadar.

    "Araçla 110 - 120 ile gittiğimde yanımdan bir araç geçtiğinde arabanın kontrolu zorlaşıyor araç bildiğiniz yolda geziyor. yol tutuşu çok kötü."

    Sizin ifadeniz bu, bence durum şu: Aracın yol tutuşu için çok kötü demem, kötü demem, çok iyi demem. Yasal hız sınırlarında iyidir, herhangi bir sorun yaşatmaz. Emsallerinden kötü değildir. Ancak yüksek hızlarda (130 ve üzeri) güvenli bir araç olmadığını hep söylüyoruz.

    "hafif eğimlerde direksiyon taş gibi (bu yazdıklarım acemi sürücülere kaza yaptırır). "

    Burada ne demek istediğinizi anlamadım. Aracımda hiç direksiyonun sert olduğu bir durum hissetmedim.

    "içeri çok aşırı ses alıyor. "

    Araç içeri ses alıyor, dizel olduğu için motor sesi de fazla. Ancak bu ses için "çok aşırı" ifadesini kullanmam, "bu fiyatlardaki bir dizel araç kadar ses alıyor" derim ben. Rüzgar ve yol sesi için de aynı durum geçerli.

    "artılarıda vardır elbette zaten yazılmıştır bunlar. 200 tl mazotla 1200 km yol yaptım. 5 kişi, 5-6 saati klımalı. "

    Evet aracın artıları da var, bir tanesi dediğiniz gibi yakıt, diğeri de cümlenizde gizli olarak belirttiğiniz iç hacim. Başka artıları da var, eksileri de var.

    Araç değerlendirilirken, fiyatı ile beraber ve bu fiyattaki diğer araçlarla beraber değerlendirilmesi gerekir. Tutup da 100 binlik araçla kıyaslarsanız tabi ki daha kötü bir araçtır.

    Peki ben size sorayım, araç bu kadar kötü madem. 60-65 bin liraya sıfır km 301 1.6 hdi allure paket özelliklerine sahip ve çok daha iyi bir araç önerin. Varsa biz de bilelim.

    -Sıfır km,
    -Yakıtı az,
    -iç hacmi ve bagajı geniş,
    -motoru güçlü ve atik
    -donanımı 301 allure seviyesinde
    olsun.

    Zira biz bu aracı alırken temelde bu sebeplerle aldık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coundeel -- 16 Mayıs 2017; 12:4:1 >




  • Alana satana hayırlı olsun. Ben aracı 2 günlük kiraladim. Bindigim aracın bana hissettirdigi olumsuz yanlarını yazdım. Güzeldir kötüdür siz daha uzun süre bindiğiniz için daha iyi bilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar ışıklarda arkadan kalkışta ufak bi dokundular tampon yırtıldı sağ stop altı tampon ayakları gözüküyor bir parmak açıldı , tutanağı tuttuk adam hataliyim sitede yazdık , sizce yetkili serviste büyük ihtimal degisirler değişim mi yoksa autoking gibi yerlerde tamir ve lokal boyami , bi yanda 2000 tl ye yakın tramer bi yanda 500-600 tl gibi bir tramer olacak , aracın degisenide yok gecmiste.



     PEUGEOT 301-ANA KONU



     PEUGEOT 301-ANA KONU

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • derhce D kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun.
    2 ay önce benzer bir kaza geçirdim. Aynı şekilde benimde tamponum yırtıldı, ayrıca bagajın iç kısmındaki kilit kısmının bulunduğu yerden içeri doğru eğilme vardı. Stepnenin bulunduğu yere kadar eğilmişti. Darbe tam plakanın ordan geldiği için bagaj kapağı vs. hasar almadı. Toplam 700 TL fatura çıkardılar.

    Tamponu mini onarımdan hallediyorlar. En son 250 TL idi. Muhtemelen sizinki de öyle olacak.

    Bagajın içini de kontrol edin oralarda birşeyler olmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skrylmz

    Geçmiş olsun.
    2 ay önce benzer bir kaza geçirdim. Aynı şekilde benimde tamponum yırtıldı, ayrıca bagajın iç kısmındaki kilit kısmının bulunduğu yerden içeri doğru eğilme vardı. Stepnenin bulunduğu yere kadar eğilmişti. Darbe tam plakanın ordan geldiği için bagaj kapağı vs. hasar almadı. Toplam 700 TL fatura çıkardılar.

    Tamponu mini onarımdan hallediyorlar. En son 250 TL idi. Muhtemelen sizinki de öyle olacak.

    Bagajın içini de kontrol edin oralarda birşeyler olmasın.

    Tesekkur ederim , acaba nereden yaptırdınız memnun kaldıniz mi , bende bagajda hiçbir sorun yok çok şükür ışıklarda kalkışta debriyaj ayarlayamadi sanırım ufak bi dokunmayla böyle oldu , sağ far altıda bir parmak açıldı tırnaklar belli oluyor.yetkili servise gerek yok sanırım değişirler diyorlar çünkü 2000 e yakında tramer çıkar diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • derhce D kullanıcısına yanıt
    Ben Ankara Göral da yaptırdım. Kaskodan.

    Tamponu değiştirmezler. Benim tampon sizinkinden daha beterdi, mini onarımla halloldu. Tramere de 250-300 TL civarı yansır.
  • Ozaman pazartesi günü doğruca yetkili servise gidiyorum tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostlar forumun %90 unu okudum ama 2013 ve sonrası dizel symbol kullanmış olup da 301 ile kıyaslayabilecek var mı? Ha donanım olarak asla kıyaslanmaz ama Symbol bildiğiniz takoz ben Symbol ü satıp 301 alıyorum ses konusu benzer sanırım Symbol de son derece gürültülü bir araç ama en azından donanım açısından 301 daha iyi gibi geliyor bana ne dersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muzocan76

    Dostlar forumun %90 unu okudum ama 2013 ve sonrası dizel symbol kullanmış olup da 301 ile kıyaslayabilecek var mı? Ha donanım olarak asla kıyaslanmaz ama Symbol bildiğiniz takoz ben Symbol ü satıp 301 alıyorum ses konusu benzer sanırım Symbol de son derece gürültülü bir araç ama en azından donanım açısından 301 daha iyi gibi geliyor bana ne dersiniz?

    Öncelikle kararınız hayırlı olsun. Hangi araca binerseniz binin, sağlıklı, mutlu günlerde kullanmanızı dilerim.


    Symbol ve 301 aynı sınıf araçlar. Bildiğiniz gibi ikisi de B sınıfı. Doğal olarak aralarında konfor, aksesuar vs. konularında büyük fark olması mümkün değil.

    1.5 yıl ve 45 bin Km boyunca ağırlıklı olarak uzun yol yaparak kullandığım 301'im oldu.
    Daha önceki paylaşımlarda da farkedeceğiniz gibi 301'in üstün olduğu yönleri kısaca şöyle sıralayabilirim.

    1- Ekonomik, sağlam, atak motor
    2- Geniş iç hacim. Özellikle arka koltuk diz mesafesi muhteşem.
    3- Geniş bagaj.
    4- Elbette satın alma fiyatı.
    5- Bence aksesuar uygulamalarına çok elverişli bir kasa.


    Şikayet konuları ise, ( Bu konular sadece 301 ile ilgili değil, araştırınca görülüyor ki bir çok B sınıfı sedan araç içinde farklı bir durum yok)

    1- Rüzgarlı havalarda özellikle yan rüzgarlardan fazla etkilenmesi
    2- Motor sesinin kabine gelmesi
    3- Cam açma düğmelerinin kapılarda olmaması
    4- Motor, bagaj gibi bölümlerde yalıtım keçelerinin olmaması
    5- Bagaj kapağını yarı açık pozisyonlarda durmayıp, aşağıya doğru düşmesi

    ağırlıklı olarak konuşulan eksi yönleri. Bu sorunlardan ben de şikayetçiydim ve o nedenle aracıma rüzgardan daha az etkilenmesi için 35mm düşüren Eibach marka spor yay taktırdım. Sonuç olumlu oldu. Konfor birazcık düşse de savrulma duygusu ciddi ölçülerde azaldı.

    Ses yalıtımı konusunda ise bence aracım 301'ler arasında tekti. Bütün koltuklar ve taban döşemelerini söktürüp
    içeriden 1.5mm lik yalıtım malzemesi ile dışarıdan ise 20 kutudan fazla pütür ile kaplatmıştım. Kapı içlerine özel sünger takviyesi yaptırmıştım. Bagajı içten dıştan pütürle kaplatıp, kapur motor üstü keçesi, bagaja ise citroen c-elysee için imal edilmiş olsa da uymam demeyen keçeler ile kaplamıştım. Sonuçta ciddi bir sessizlik sağladım. Şöyle örnek vereyim şu anda kullanmakta olduğum 308 'den daha gürültülü değildi.

    Son olarak ses sorunu ve rüzgarda savrulma sorunu farklı boyutlarda da olsa bütün B sınıfı sedanlarda sık duysuğum bir şikayet. Hatta kendi deneyimim oldu. Skoda Rapid'i bir süre kullandım ve onda da rüzgar etkisi barizdi.

    Bagaj kapağına ise amortisör alıp, takıp pıs diye kendi başına açılır hale getirmek müthiş keyifli bir işlem ve sonuç olmuştu. :)

    Fiyat farkını konuşmaya gerek yok sanırım. Bir çok emsalinde daha ucuza alınabilen bir araç .

    Umarım bir ölçüde de olsa yazdıklarım işinize yaramıştır.




  • necdetpek kullanıcısına yanıt
    Yanıtlarınız yeterince açıklayıcı Symbol ü 1 aydır kullanıyorum. Bende şu tespitlerde bulunayım

    arka iki cam otomatik değil (active versiyonu ile fiyat başabaş gidiyor) direksiyonda elektrik desteği yok eski tip hidrolik ve şahinden hallice. İç malzeme kalitesi evet sert plastik ama her sert plastik de aynı değil b u nasıl anlatayım dandik bir sert plastik gibi sert olsa da zerre kalite hissi vermiyor.

    süspansiyonlar aşırı sert en küçük engebede paldır küldür sarsıntı oluyor ayrıca bu sertlik yol tutuşa da çok ekstra yansımış değil vasat bir yol tutuşu var.

    ses tarif edilir gibi değil. Bir kaç aydır ailemin araçlarını kullandım birisi 2010 symbol diğeri 2009 clio idi. Her ikisi de giriş seviyesi. Onlara gürültülü derken Symbol de aklımı kaybedecek gibi oldum. sürekli cam kapama isteği oluyor sanki biryerler açıkmış gibi. (Youtube da 2017 model yeni kasanın incelemesini izler iken yorumcu rüzgar sanki arabanın içinde esiyor diyordu) Motor sesi evet çok geliyor ama homojen değil garıl gurul net bir ses olsa sportif hava bile verebilir ama bu tam olarak öyle de değil. Zaten araç herşeyden önce renault değil. Dacia Logan ın yeni versiyonu. Yalnız Türkiyede symbol diye satılıyor. diğer tüm pazarlarında dacia logan. Sayabileceğim iki iyi nokta var. Birincisi geniş ve bagajı büyük o anlamda 301 den geride değil. İkincisi ise inanılmaz ötesi az yakıyor. 1300 km yalnızca 100km/saat hızı aşmamak ile bir depo ile mümkün.

    Neden bu kıyasa girdiğime gelince, acele bir araba almam lazımdı ayda 3000 km yol yaptığım için de az yakan bir araç olması önceliğim idi alelacele 2013 model symbol aldım 38.000 TL ye 50 binde kazasız bir araç. sonra araştırma şansım olunca 301- elysee grubunun fiyatlarının da yakın olduğunu farkettim. diğer herşey aynı kalsa bile 301 de symbol kadar geniş ve az yakıyor. (Fabrika verileri arasında 0.3 lt fark var ama symbol eco modunda o değerlere ulaşıyor araç 90 bg den 75 bg e düşüyor sanki ataklığını tamamiyle kaybediyor) active donanım 301 de elektrik destekli direksiyon, 4 cam otomatik aynalar elektrik ayarlı aracın genel görüntüsü kesinlikle daha şık, hız sabitleme var, denk getirilirse bazı active modellerde blouetooth falan da var, özellikle açık renkli iç dizaynı olan versiyon daha üst segment bir araç havası veriyor.

    Bütçemiz 38 bin olduğuna göre benzer fiyatlarda her iki aracı da alabileceğimiz varsayımı ile aradaki bunca fark için symbol satılıp 301 alınmaz mı? Sadece bahsetttiğim teknoloji farklarını (mümkün olmaz ama) dışarıdan eklettirmiş olsak 2-3 bin TL tutardı heralde. (symbol joy da yol bilgisayarı da yok servis işine gelirse 50 TL mukabilinde açabiliyor yani aslında var ama reno onu da kapatmış ve günümüzde 65 bin TL ye sattığı araca koymayı çok görmüş)

    Velhasıl hocam alımdı satımdı derken birebir aynı fiyatlı araba bulmak mümkün olmayabilir falan ama 1-2 bin TL farkla bu iş olacak gibi geliyor bana ve galiba yapıyorum yapacağım :) en azından gürültülü ama arabaya benzeyen bir arabaya bineyim rüzgar sesi gelsin de camları otomatik olsun direksiyonu bari yumuşak olsun ya en azından yakıt ortalamasını dışarısının sıcaklığını falan göstersin öyle değil mi ama?




  • Benim asol merakım Symbol kadar gürültülü olup olmayacağı çünkü bence cidden uzay seviyesine ulaşmış ses konusunda haniş her iki aracı da kullanmış birisi olsa kıyaslama yapabilir diye düşünmüştüm açıkçası varsa tabi forumda
  • Sürekli uzun yollarda kullandım. Sese de çok duyarlıyım. O nedenle öyle abartılı sayılacak bie yalıtım yaptırdım. Ama asla anlattığınız kadar gürültülü değildi. Benim araçta bir rüzgar sesi falan da yoktu. Motor mırıltısı birde çamurluklardan gelen lastik sesi beni rahatsız ettiği için yalıtım yaptırmıştım.



    Symbol kullanmadığım için çok iddia edemem ama anlattığınız gibi gürültü olsa anında satar kullanamazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motor sesi olayına kafam takıldı. Pek fazla dizel araba kullanmadım. Şu an Citroen C-Elysee kullanıyorum. Ses olayı muhtemelen 301'le aynıdır. Bu arabayı 1,6 Multijet Linea ile kıyasladığımda Linea bu araca göre inanılmaz gürültülü. Benim kulaklarda mı acaba sorun?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Nautilus-

    Bu motor sesi olayına kafam takıldı. Pek fazla dizel araba kullanmadım. Şu an Citroen C-Elysee kullanıyorum. Ses olayı muhtemelen 301'le aynıdır. Bu arabayı 1,6 Multijet Linea ile kıyasladığımda Linea bu araca göre inanılmaz gürültülü. Benim kulaklarda mı acaba sorun?

    Yoo kulaklarınız bence gayet sağlam. :)

    Linea ile kıyaslayınca öyle gelmesi de çok normal. Bir çok 301 kullanıcı dostumuz araçlarını C hatta D segmentteki araçlarla kıyasladıkları için beğenmezler. Yoksa kendi sınıfı içinde hadi en iyi demeyelim ama ilk 3 e rahatlıkla girecek bir araç bence.
  • 
Sayfa: önceki 196197198199200
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.