Şimdi Ara

Oyun yapımı hakkında güzel bir makale

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
2.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar gezerken çok güzel bir makaleye rastladım ve bunu sizlerle paylaşmak istedim :). Biraz birşeyler öğrenmek istiyorsanız bence sonuna kadar okuyun :)

    Günümüzden oyun yapmak bir hobi haline dönüşmüştür.Genellikle yazılım şirketleri ve mühendislikte okuyan öğrenciler oyun yapımı ile uğraş verirdi.Artık internette oyun yapımı hakkında çok döküman var ve bundan dolayı oyun yapımı artık eskisi gibi zor uraşı veren konu değildir. Ceida Software ailesi olarak bizde sizlere oyun yapmaya nasıl başlanır, kullanılan programlama dilleri ve kütüphaneleri nelerdir, oyun programlamaya ilk adımınız, bir 2D & 3D ekrana nasıl çizdirilir basıl boyutlandırlır, müzik ve ses dosayalarını nasıl projemize ekleyebiliriz, multiplayer ve network giriş, fizik ve matematik kuralları, yapay zekayı oyunumuza nasıl adepte ederiz bunları teker teker uygulamalı olarak sizlere göstereceğiz. İlk başta oyun programlamaya geçmeden önce bu işi sevmelisiniz ve gece gündüz bu işle uraşacaksınız belki, kimi zaman gelecek zorlandığınız içinden çıkamadığınız konular olacak ama yılmayacaksınız hiçbir zaman.

    Nedir bu oyun programlama sizlere bunu anlatacağım.Simdi bunları teker teker ele alalım.

    1) Senaryo
    2) Araçlar
    3)Programlama Dili
    4)API arayüz yardımcılar
    5)Yapay Zeka
    6)Yapım zamanı
    SENARYO
    Senaryo sürekli değişen bir yapıdadır ve esnek olaması gerekir.Oyun senaryosu nedir yani bir oyun dizaynı nasıl yapılır ve bunları gösterecem. Oyun taslağını ele alırsak

    * Oyunumuzdaki karekterler kimlerdir ve kim nekadar büyüktür?

    * Oyunumuzdaki karekterlerimiz neye benziyorlar. İnsanmı, yaratıkmı, hayvanmı, yoksam bir arabamı, veya bir tank, belki bir uçakda olabilir.

    * Oyunumuzda karekterler, karşı bir karekterle karşılaştığında nasıl bir tepkime verecekler?

    * Oyunumuzdaki karşı karekterler nereye neye göre hareket edecekler?

    * Oyunumuzdaki Alan nekadar büyük olmalıdır?

    * Oyunumuzun Grafikleri 2 boyutlumu yoksam 3 boyutlumu olacak?

    * Oyunumuzda Kotrolü ne ile sağlıyacağız maus, klavye ?

    * Oyunumuzda nasıl leveller olacak?

    * Oyunumuzun pualaması nasıl olacak?

    * Oyunumuzdaki karekterlerin bir hızı varmı ve nekadar olacak?

    * Oyunumuzda nasıl bir yapay zeka kullanacağız?

    * Oyunumuzun ismi neolacak? Oyununuz bittikten sonrada bir isim verebilirsiniz.

    Bunları oyun programlamaya geçmeden önce hayal gücünüzle düşünerek ve gerekirse not alarak çalışın. Bu senaryo’ ya bir örnek verelim. Bir 2 dünya savaş oyunu yaptığımızı düşünelim. Oyunumuzun baş karekteri hangi devletir, hangi silahlarımız, hangi cephanelerimiz, hangi araçlarımız ve nekadar bulunmaktadır.Oyun esnasın kiminle iftifakız kiminle düşmanız ve kime saldırmalıyız.Oyunumuz 2 boyutlumu, yoksam 3 boyutlumu olsun. Oyunun süresi nekadardır. Oyunda kontrollerimizi klavye ilemi maus ilemi yapacağız? … Bu senerio böyle sürer gider, yani amacımız oyunumuzun nasıl oluşacağını tasarlamak.

    Oyun Kontrolleri ve Ekran detayları
    Bir oyunumuzun ekranda çözünürlüğü nasıl olmalıdır veya oyun esnasında ayarlanmalımı olmalıdır. Oyunumuzun giriş menüleri nelerdir? Oyun sırasında ekran butonları olacakmı? Oyun sırasında hızlı çıkış olacak mı (ESC) tuşu gibi? Oyunumuzda kayıt(save) kısmı olacakmı? Oyunumuz multiplayer olacaksa, başka kişilerle irtibat kurabileceklermi? Bu olayları teker teker ele almamız gerekiyor.

    ARAÇLAR
    Oyun yapımı esnasında bir çok araçlara ihtiyacımız var.

    * Bunlardan biri photoshop. Texture(DESEN) nesnelerini photosop gibi resim aracı ile yaparız.

    * Oyun modellemelerini yapmak için bir 3D çizim aracına ihtiyacımız vardır.3D max studio, maya, blender, XSI, cinemada4D… bu araclarla oyumuzdaki kerekterler, odalar, duvarlar, nesneler ve oyunda bir çok görsel nesnemizi bu programlar ile yaparız.

    * Oyunumuzda bir muzik ve ses efekleri olacakmı. Bunun için gerekli araçlarımız olması gerekir.

    Araçlar kısmında başka aklıma gelen bir şey yok.geçiyorum bu konuyu

    Programlama Dili
    Oyunumuzu hangi programlama dili ile yapacağımız çok önemlidir. Bunlardan başlıcaları:

    * C/C++ (tavsiyem)

    * C#

    * Visual Basic

    * Delphi / Pascal

    * JAVA

    * Diğer diller…

    Seçeceğimiz dil çok önemlidir. Dilde şu unsurlara dikkat etmemiz gerekir; Güç, Hız, OOP, Kullanabilirlik, Taşınabilirlik ve İngilizce & Türkçe Dökümanlar.





    Görüyorsunuzki programlama dilinde C++ bir adım önde.Neden C++ dersenizki, kütüphaneleri, türkçe & ingilizce dökümanları bol miktarda ve güçlü bir programlama dilirdir. Büyük firmalar’ da C++ programlama dilini önermektedir. Birde programlama dilinde platformda önemlidir. Uygulamanızı Windows & UNIX ortamlarda yapacaksanız ona göre bir programlama dili ve ona görede kullnacağınız api’ ler seçmeniz gerekir.Mesala Directx API micsoroftun yapıtığı bir çalışma olup sadece windows ortamında çalışmaktadır.

    API ARAYÜZ YARDIMCILAR
    API’ nin açılımı “application Program Interface” dir. Önemli noktalardan biridir. Bir çok dalda ve ona bağlı bir çok API bulunmakta.

    GRAFİK API
    Nedir Bu API buradan bakabilirsiniz.Grafik apileri programlama içinde entegrelenmiş bir biçimde kullanılır. Sizin araçlarla yaptığınız modellemeleri veya API üzerinden programlayarak yapacağınız modellemeleri ekran çıktısı verdirmeye yarayan bir kütüphanedir. DirectX ve OpenGL iki çeşit Güçlü API vardır. Directx sadece windows ortamında çalışmakta olup, opengl windows ve unıx işletim sisteminde çalışmaktadır.Benim tercihim directx’ tir. Hem görsel açıtan iyidir, hemde DirectX Audio, DirectInput, DirectPlay… gibi kütüphaneleride içine barındırmaktadır. Directx ile bundan sonraki konuları CeidaSoftware.com Dersler kısımından inceleyebilirsiniz.

    YAPAY ZEKA
    Bir oyun ortamında sizin kontrolünüz dışındaki karekterlerin bir duvara toslaması veya yapılmayacak bi işi yapması ve buna benzer olayları engellemek için yapılan programlamaya yapay zeka denir.Hangi karekterler nasıl tepki vermelidir, hedefleri nasıl olmalıdır, yapacakları işi ne ile sınırlıdır, bunlar oyunumuz için önemli bir kavramdır. Günümüzde Yapay zeka kütühanelerinide çıkardılar artık bunlar nekadar istedeğimizi sağlar bilemeyiz denemek gerekir, internetten araçtırabilirsiniz.

    YAPIM ZAMANI
    Günümüzde oyun yapımı: seneryosunu hazırlamak, programlamak, test aşamasından geçirmek ve cdlerinin basılması ortalama 2 yıl ile 4 yıl arası bir vakit alabilir. Hobi olarak uraşacağız bizler derseniz 3 gün ile 1 sene arasında oyununuzu tamamlamak mümkündür.Bir tetris oyunu yaparsanız 3 gününüzü alır. Bir savaş oyunu yaparsınız 1 senenizi alır. Tamamen kişinin senaryosuna bağlıdır.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: botank

    Evet arkadaşlar gezerken çok güzel bir makaleye rastladım ve bunu sizlerle paylaşmak istedim :). Biraz birşeyler öğrenmek istiyorsanız bence sonuna kadar okuyun :)

    Günümüzden oyun yapmak bir hobi haline dönüşmüştür.Genellikle yazılım şirketleri ve mühendislikte okuyan öğrenciler oyun yapımı ile uğraş verirdi.Artık internette oyun yapımı hakkında çok döküman var ve bundan dolayı oyun yapımı artık eskisi gibi zor uraşı veren konu değildir. Ceida Software ailesi olarak bizde sizlere oyun yapmaya nasıl başlanır, kullanılan programlama dilleri ve kütüphaneleri nelerdir, oyun programlamaya ilk adımınız, bir 2D & 3D ekrana nasıl çizdirilir basıl boyutlandırlır, müzik ve ses dosayalarını nasıl projemize ekleyebiliriz, multiplayer ve network giriş, fizik ve matematik kuralları, yapay zekayı oyunumuza nasıl adepte ederiz bunları teker teker uygulamalı olarak sizlere göstereceğiz. İlk başta oyun programlamaya geçmeden önce bu işi sevmelisiniz ve gece gündüz bu işle uraşacaksınız belki, kimi zaman gelecek zorlandığınız içinden çıkamadığınız konular olacak ama yılmayacaksınız hiçbir zaman.

    Nedir bu oyun programlama sizlere bunu anlatacağım.Simdi bunları teker teker ele alalım.

    1) Senaryo
    2) Araçlar
    3)Programlama Dili
    4)API arayüz yardımcılar
    5)Yapay Zeka
    6)Yapım zamanı
    SENARYO
    Senaryo sürekli değişen bir yapıdadır ve esnek olaması gerekir.Oyun senaryosu nedir yani bir oyun dizaynı nasıl yapılır ve bunları gösterecem. Oyun taslağını ele alırsak

    * Oyunumuzdaki karekterler kimlerdir ve kim nekadar büyüktür?

    * Oyunumuzdaki karekterlerimiz neye benziyorlar. İnsanmı, yaratıkmı, hayvanmı, yoksam bir arabamı, veya bir tank, belki bir uçakda olabilir.

    * Oyunumuzda karekterler, karşı bir karekterle karşılaştığında nasıl bir tepkime verecekler?

    * Oyunumuzdaki karşı karekterler nereye neye göre hareket edecekler?

    * Oyunumuzdaki Alan nekadar büyük olmalıdır?

    * Oyunumuzun Grafikleri 2 boyutlumu yoksam 3 boyutlumu olacak?

    * Oyunumuzda Kotrolü ne ile sağlıyacağız maus, klavye ?

    * Oyunumuzda nasıl leveller olacak?

    * Oyunumuzun pualaması nasıl olacak?

    * Oyunumuzdaki karekterlerin bir hızı varmı ve nekadar olacak?

    * Oyunumuzda nasıl bir yapay zeka kullanacağız?

    * Oyunumuzun ismi neolacak? Oyununuz bittikten sonrada bir isim verebilirsiniz.

    Bunları oyun programlamaya geçmeden önce hayal gücünüzle düşünerek ve gerekirse not alarak çalışın. Bu senaryo’ ya bir örnek verelim. Bir 2 dünya savaş oyunu yaptığımızı düşünelim. Oyunumuzun baş karekteri hangi devletir, hangi silahlarımız, hangi cephanelerimiz, hangi araçlarımız ve nekadar bulunmaktadır.Oyun esnasın kiminle iftifakız kiminle düşmanız ve kime saldırmalıyız.Oyunumuz 2 boyutlumu, yoksam 3 boyutlumu olsun. Oyunun süresi nekadardır. Oyunda kontrollerimizi klavye ilemi maus ilemi yapacağız? … Bu senerio böyle sürer gider, yani amacımız oyunumuzun nasıl oluşacağını tasarlamak.

    Oyun Kontrolleri ve Ekran detayları
    Bir oyunumuzun ekranda çözünürlüğü nasıl olmalıdır veya oyun esnasında ayarlanmalımı olmalıdır. Oyunumuzun giriş menüleri nelerdir? Oyun sırasında ekran butonları olacakmı? Oyun sırasında hızlı çıkış olacak mı (ESC) tuşu gibi? Oyunumuzda kayıt(save) kısmı olacakmı? Oyunumuz multiplayer olacaksa, başka kişilerle irtibat kurabileceklermi? Bu olayları teker teker ele almamız gerekiyor.

    ARAÇLAR
    Oyun yapımı esnasında bir çok araçlara ihtiyacımız var.

    * Bunlardan biri photoshop. Texture(DESEN) nesnelerini photosop gibi resim aracı ile yaparız.

    * Oyun modellemelerini yapmak için bir 3D çizim aracına ihtiyacımız vardır.3D max studio, maya, blender, XSI, cinemada4D… bu araclarla oyumuzdaki kerekterler, odalar, duvarlar, nesneler ve oyunda bir çok görsel nesnemizi bu programlar ile yaparız.

    * Oyunumuzda bir muzik ve ses efekleri olacakmı. Bunun için gerekli araçlarımız olması gerekir.

    Araçlar kısmında başka aklıma gelen bir şey yok.geçiyorum bu konuyu

    Programlama Dili
    Oyunumuzu hangi programlama dili ile yapacağımız çok önemlidir. Bunlardan başlıcaları:

    * C/C++ (tavsiyem)

    * C#

    * Visual Basic

    * Delphi / Pascal

    * JAVA

    * Diğer diller…

    Seçeceğimiz dil çok önemlidir. Dilde şu unsurlara dikkat etmemiz gerekir; Güç, Hız, OOP, Kullanabilirlik, Taşınabilirlik ve İngilizce & Türkçe Dökümanlar.





    Görüyorsunuzki programlama dilinde C++ bir adım önde.Neden C++ dersenizki, kütüphaneleri, türkçe & ingilizce dökümanları bol miktarda ve güçlü bir programlama dilirdir. Büyük firmalar’ da C++ programlama dilini önermektedir. Birde programlama dilinde platformda önemlidir. Uygulamanızı Windows & UNIX ortamlarda yapacaksanız ona göre bir programlama dili ve ona görede kullnacağınız api’ ler seçmeniz gerekir.Mesala Directx API micsoroftun yapıtığı bir çalışma olup sadece windows ortamında çalışmaktadır.

    API ARAYÜZ YARDIMCILAR
    API’ nin açılımı “application Program Interface” dir. Önemli noktalardan biridir. Bir çok dalda ve ona bağlı bir çok API bulunmakta.

    GRAFİK API
    Nedir Bu API buradan bakabilirsiniz.Grafik apileri programlama içinde entegrelenmiş bir biçimde kullanılır. Sizin araçlarla yaptığınız modellemeleri veya API üzerinden programlayarak yapacağınız modellemeleri ekran çıktısı verdirmeye yarayan bir kütüphanedir. DirectX ve OpenGL iki çeşit Güçlü API vardır. Directx sadece windows ortamında çalışmakta olup, opengl windows ve unıx işletim sisteminde çalışmaktadır.Benim tercihim directx’ tir. Hem görsel açıtan iyidir, hemde DirectX Audio, DirectInput, DirectPlay… gibi kütüphaneleride içine barındırmaktadır. Directx ile bundan sonraki konuları CeidaSoftware.com Dersler kısımından inceleyebilirsiniz.

    YAPAY ZEKA
    Bir oyun ortamında sizin kontrolünüz dışındaki karekterlerin bir duvara toslaması veya yapılmayacak bi işi yapması ve buna benzer olayları engellemek için yapılan programlamaya yapay zeka denir.Hangi karekterler nasıl tepki vermelidir, hedefleri nasıl olmalıdır, yapacakları işi ne ile sınırlıdır, bunlar oyunumuz için önemli bir kavramdır. Günümüzde Yapay zeka kütühanelerinide çıkardılar artık bunlar nekadar istedeğimizi sağlar bilemeyiz denemek gerekir, internetten araçtırabilirsiniz.

    YAPIM ZAMANI
    Günümüzde oyun yapımı: seneryosunu hazırlamak, programlamak, test aşamasından geçirmek ve cdlerinin basılması ortalama 2 yıl ile 4 yıl arası bir vakit alabilir. Hobi olarak uraşacağız bizler derseniz 3 gün ile 1 sene arasında oyununuzu tamamlamak mümkündür.Bir tetris oyunu yaparsanız 3 gününüzü alır. Bir savaş oyunu yaparsınız 1 senenizi alır. Tamamen kişinin senaryosuna bağlıdır.



    yazdğın programlamaların sadece 2 tanesi oyun yapımına uygun onlarda C,C++,Java

    pascal,delphi,visual basic,C# bunlarla oyun yapılamaz sadece basit butonlarla çalışan uygulamalar yapılır.Çünkü bunlar daha çok masaüstü uygulama yapımı için kullanılır ve oyun yapımı için .NET dillerinin sadece Windows Phone kütüphanesi vardır. Pascal ve Delphinin oyun kütüphanesi yoktur olsa bile 3D veya 2D oyunlar için yeterli değildir.

    Edit imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2F6FBCC3F -- 24 Ocak 2015; 14:25:38 >




  • C# ile oyun yapılmazmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnamiks

    C# ile oyun yapılmazmı ?

    Windows Phone için yapılır yazmışım dikkatli okursan
  • sadece windows phone eminsin yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnamiks

    sadece windows phone eminsin yani

    Birde resimlerin timerler ile hareket ettirip araba yarışı falan yapılanlardan var ama onlarda 2d değil onun haricinde yapılmaz diye biliyorum
  • OpenGL kütüphanesi var C#'in biliyorsun değilmi
  • delpi pascal vb geçtimde c# nin olmadıgından eminmisin unityde c# ile kod yazısyosun çok yanlış ögrenmsiniz çok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8211A0778 -- 24 Ocak 2015; 23:39:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnamiks

    OpenGL kütüphanesi var C#'in biliyorsun değilmi

    bilmiyodum ogrenmem iyi oldu bunu tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: botank

    delpi pascal vb geçtimde c# nin olmadıgından eminmisin unityde c# ile kod yazısyosun çok yanlış ögrenmsiniz çok

    Cok yanlis derken sadece C# OpenGL kutuphanesi oldugunu bilmiyodum o kadar gerisi sonuna kadar dogru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • usta haklısın evet de unity de C# Script ile yazılan oyunlar C# ile yaptım denilemez çünkü unity onu yorumlarken assembly'e çeviriyor
    arkaplanda yazdığın C# Script değil yazdığın onun assembly'e çevirilmiş hali derleniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnamiks

    usta haklısın evet de unity de C# Script ile yazılan oyunlar C# ile yaptım denilemez çünkü unity onu yorumlarken assembly'e çeviriyor
    arkaplanda yazdığın C# Script değil yazdığın onun assembly'e çevirilmiş hali derleniyor.

    ama yinede C# ile yazıyosun evet yorumlandıgında assembly çevrildigini biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skoper25

    quote:

    Orijinalden alıntı: botank

    Evet arkadaşlar gezerken çok güzel bir makaleye rastladım ve bunu sizlerle paylaşmak istedim :). Biraz birşeyler öğrenmek istiyorsanız bence sonuna kadar okuyun :)

    Günümüzden oyun yapmak bir hobi haline dönüşmüştür.Genellikle yazılım şirketleri ve mühendislikte okuyan öğrenciler oyun yapımı ile uğraş verirdi.Artık internette oyun yapımı hakkında çok döküman var ve bundan dolayı oyun yapımı artık eskisi gibi zor uraşı veren konu değildir. Ceida Software ailesi olarak bizde sizlere oyun yapmaya nasıl başlanır, kullanılan programlama dilleri ve kütüphaneleri nelerdir, oyun programlamaya ilk adımınız, bir 2D & 3D ekrana nasıl çizdirilir basıl boyutlandırlır, müzik ve ses dosayalarını nasıl projemize ekleyebiliriz, multiplayer ve network giriş, fizik ve matematik kuralları, yapay zekayı oyunumuza nasıl adepte ederiz bunları teker teker uygulamalı olarak sizlere göstereceğiz. İlk başta oyun programlamaya geçmeden önce bu işi sevmelisiniz ve gece gündüz bu işle uraşacaksınız belki, kimi zaman gelecek zorlandığınız içinden çıkamadığınız konular olacak ama yılmayacaksınız hiçbir zaman.

    Nedir bu oyun programlama sizlere bunu anlatacağım.Simdi bunları teker teker ele alalım.

    1) Senaryo
    2) Araçlar
    3)Programlama Dili
    4)API arayüz yardımcılar
    5)Yapay Zeka
    6)Yapım zamanı
    SENARYO
    Senaryo sürekli değişen bir yapıdadır ve esnek olaması gerekir.Oyun senaryosu nedir yani bir oyun dizaynı nasıl yapılır ve bunları gösterecem. Oyun taslağını ele alırsak

    * Oyunumuzdaki karekterler kimlerdir ve kim nekadar büyüktür?

    * Oyunumuzdaki karekterlerimiz neye benziyorlar. İnsanmı, yaratıkmı, hayvanmı, yoksam bir arabamı, veya bir tank, belki bir uçakda olabilir.

    * Oyunumuzda karekterler, karşı bir karekterle karşılaştığında nasıl bir tepkime verecekler?

    * Oyunumuzdaki karşı karekterler nereye neye göre hareket edecekler?

    * Oyunumuzdaki Alan nekadar büyük olmalıdır?

    * Oyunumuzun Grafikleri 2 boyutlumu yoksam 3 boyutlumu olacak?

    * Oyunumuzda Kotrolü ne ile sağlıyacağız maus, klavye ?

    * Oyunumuzda nasıl leveller olacak?

    * Oyunumuzun pualaması nasıl olacak?

    * Oyunumuzdaki karekterlerin bir hızı varmı ve nekadar olacak?

    * Oyunumuzda nasıl bir yapay zeka kullanacağız?

    * Oyunumuzun ismi neolacak? Oyununuz bittikten sonrada bir isim verebilirsiniz.

    Bunları oyun programlamaya geçmeden önce hayal gücünüzle düşünerek ve gerekirse not alarak çalışın. Bu senaryo’ ya bir örnek verelim. Bir 2 dünya savaş oyunu yaptığımızı düşünelim. Oyunumuzun baş karekteri hangi devletir, hangi silahlarımız, hangi cephanelerimiz, hangi araçlarımız ve nekadar bulunmaktadır.Oyun esnasın kiminle iftifakız kiminle düşmanız ve kime saldırmalıyız.Oyunumuz 2 boyutlumu, yoksam 3 boyutlumu olsun. Oyunun süresi nekadardır. Oyunda kontrollerimizi klavye ilemi maus ilemi yapacağız? … Bu senerio böyle sürer gider, yani amacımız oyunumuzun nasıl oluşacağını tasarlamak.

    Oyun Kontrolleri ve Ekran detayları
    Bir oyunumuzun ekranda çözünürlüğü nasıl olmalıdır veya oyun esnasında ayarlanmalımı olmalıdır. Oyunumuzun giriş menüleri nelerdir? Oyun sırasında ekran butonları olacakmı? Oyun sırasında hızlı çıkış olacak mı (ESC) tuşu gibi? Oyunumuzda kayıt(save) kısmı olacakmı? Oyunumuz multiplayer olacaksa, başka kişilerle irtibat kurabileceklermi? Bu olayları teker teker ele almamız gerekiyor.

    ARAÇLAR
    Oyun yapımı esnasında bir çok araçlara ihtiyacımız var.

    * Bunlardan biri photoshop. Texture(DESEN) nesnelerini photosop gibi resim aracı ile yaparız.

    * Oyun modellemelerini yapmak için bir 3D çizim aracına ihtiyacımız vardır.3D max studio, maya, blender, XSI, cinemada4D… bu araclarla oyumuzdaki kerekterler, odalar, duvarlar, nesneler ve oyunda bir çok görsel nesnemizi bu programlar ile yaparız.

    * Oyunumuzda bir muzik ve ses efekleri olacakmı. Bunun için gerekli araçlarımız olması gerekir.

    Araçlar kısmında başka aklıma gelen bir şey yok.geçiyorum bu konuyu

    Programlama Dili
    Oyunumuzu hangi programlama dili ile yapacağımız çok önemlidir. Bunlardan başlıcaları:

    * C/C++ (tavsiyem)

    * C#

    * Visual Basic

    * Delphi / Pascal

    * JAVA

    * Diğer diller…

    Seçeceğimiz dil çok önemlidir. Dilde şu unsurlara dikkat etmemiz gerekir; Güç, Hız, OOP, Kullanabilirlik, Taşınabilirlik ve İngilizce & Türkçe Dökümanlar.





    Görüyorsunuzki programlama dilinde C++ bir adım önde.Neden C++ dersenizki, kütüphaneleri, türkçe & ingilizce dökümanları bol miktarda ve güçlü bir programlama dilirdir. Büyük firmalar’ da C++ programlama dilini önermektedir. Birde programlama dilinde platformda önemlidir. Uygulamanızı Windows & UNIX ortamlarda yapacaksanız ona göre bir programlama dili ve ona görede kullnacağınız api’ ler seçmeniz gerekir.Mesala Directx API micsoroftun yapıtığı bir çalışma olup sadece windows ortamında çalışmaktadır.

    API ARAYÜZ YARDIMCILAR
    API’ nin açılımı “application Program Interface” dir. Önemli noktalardan biridir. Bir çok dalda ve ona bağlı bir çok API bulunmakta.

    GRAFİK API
    Nedir Bu API buradan bakabilirsiniz.Grafik apileri programlama içinde entegrelenmiş bir biçimde kullanılır. Sizin araçlarla yaptığınız modellemeleri veya API üzerinden programlayarak yapacağınız modellemeleri ekran çıktısı verdirmeye yarayan bir kütüphanedir. DirectX ve OpenGL iki çeşit Güçlü API vardır. Directx sadece windows ortamında çalışmakta olup, opengl windows ve unıx işletim sisteminde çalışmaktadır.Benim tercihim directx’ tir. Hem görsel açıtan iyidir, hemde DirectX Audio, DirectInput, DirectPlay… gibi kütüphaneleride içine barındırmaktadır. Directx ile bundan sonraki konuları CeidaSoftware.com Dersler kısımından inceleyebilirsiniz.

    YAPAY ZEKA
    Bir oyun ortamında sizin kontrolünüz dışındaki karekterlerin bir duvara toslaması veya yapılmayacak bi işi yapması ve buna benzer olayları engellemek için yapılan programlamaya yapay zeka denir.Hangi karekterler nasıl tepki vermelidir, hedefleri nasıl olmalıdır, yapacakları işi ne ile sınırlıdır, bunlar oyunumuz için önemli bir kavramdır. Günümüzde Yapay zeka kütühanelerinide çıkardılar artık bunlar nekadar istedeğimizi sağlar bilemeyiz denemek gerekir, internetten araçtırabilirsiniz.

    YAPIM ZAMANI
    Günümüzde oyun yapımı: seneryosunu hazırlamak, programlamak, test aşamasından geçirmek ve cdlerinin basılması ortalama 2 yıl ile 4 yıl arası bir vakit alabilir. Hobi olarak uraşacağız bizler derseniz 3 gün ile 1 sene arasında oyununuzu tamamlamak mümkündür.Bir tetris oyunu yaparsanız 3 gününüzü alır. Bir savaş oyunu yaparsınız 1 senenizi alır. Tamamen kişinin senaryosuna bağlıdır.



    yazdğın programlamaların sadece 2 tanesi oyun yapımına uygun onlarda C,C++,Java

    pascal,delphi,visual basic,C# bunlarla oyun yapılamaz sadece basit butonlarla çalışan uygulamalar yapılır.Çünkü bunlar daha çok masaüstü uygulama yapımı için kullanılır ve oyun yapımı için .NET dillerinin sadece Windows Phone kütüphanesi vardır. Pascal ve Delphinin oyun kütüphanesi yoktur olsa bile 3D veya 2D oyunlar için yeterli değildir.

    Edit imla




    C# la oyun yapılamaz da ne demek ? Üstelik çok iddalı olmuş yapılamaz denilerek her dille oyun yapılır he tabi halihazırda kütüphanesi yok falan derseniz anlarım ama bu baştan yapmaya engel değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoolBomb

    quote:

    Orijinalden alıntı: skoper25

    quote:

    Orijinalden alıntı: botank

    Evet arkadaşlar gezerken çok güzel bir makaleye rastladım ve bunu sizlerle paylaşmak istedim :). Biraz birşeyler öğrenmek istiyorsanız bence sonuna kadar okuyun :)

    Günümüzden oyun yapmak bir hobi haline dönüşmüştür.Genellikle yazılım şirketleri ve mühendislikte okuyan öğrenciler oyun yapımı ile uğraş verirdi.Artık internette oyun yapımı hakkında çok döküman var ve bundan dolayı oyun yapımı artık eskisi gibi zor uraşı veren konu değildir. Ceida Software ailesi olarak bizde sizlere oyun yapmaya nasıl başlanır, kullanılan programlama dilleri ve kütüphaneleri nelerdir, oyun programlamaya ilk adımınız, bir 2D & 3D ekrana nasıl çizdirilir basıl boyutlandırlır, müzik ve ses dosayalarını nasıl projemize ekleyebiliriz, multiplayer ve network giriş, fizik ve matematik kuralları, yapay zekayı oyunumuza nasıl adepte ederiz bunları teker teker uygulamalı olarak sizlere göstereceğiz. İlk başta oyun programlamaya geçmeden önce bu işi sevmelisiniz ve gece gündüz bu işle uraşacaksınız belki, kimi zaman gelecek zorlandığınız içinden çıkamadığınız konular olacak ama yılmayacaksınız hiçbir zaman.

    Nedir bu oyun programlama sizlere bunu anlatacağım.Simdi bunları teker teker ele alalım.

    1) Senaryo
    2) Araçlar
    3)Programlama Dili
    4)API arayüz yardımcılar
    5)Yapay Zeka
    6)Yapım zamanı
    SENARYO
    Senaryo sürekli değişen bir yapıdadır ve esnek olaması gerekir.Oyun senaryosu nedir yani bir oyun dizaynı nasıl yapılır ve bunları gösterecem. Oyun taslağını ele alırsak

    * Oyunumuzdaki karekterler kimlerdir ve kim nekadar büyüktür?

    * Oyunumuzdaki karekterlerimiz neye benziyorlar. İnsanmı, yaratıkmı, hayvanmı, yoksam bir arabamı, veya bir tank, belki bir uçakda olabilir.

    * Oyunumuzda karekterler, karşı bir karekterle karşılaştığında nasıl bir tepkime verecekler?

    * Oyunumuzdaki karşı karekterler nereye neye göre hareket edecekler?

    * Oyunumuzdaki Alan nekadar büyük olmalıdır?

    * Oyunumuzun Grafikleri 2 boyutlumu yoksam 3 boyutlumu olacak?

    * Oyunumuzda Kotrolü ne ile sağlıyacağız maus, klavye ?

    * Oyunumuzda nasıl leveller olacak?

    * Oyunumuzun pualaması nasıl olacak?

    * Oyunumuzdaki karekterlerin bir hızı varmı ve nekadar olacak?

    * Oyunumuzda nasıl bir yapay zeka kullanacağız?

    * Oyunumuzun ismi neolacak? Oyununuz bittikten sonrada bir isim verebilirsiniz.

    Bunları oyun programlamaya geçmeden önce hayal gücünüzle düşünerek ve gerekirse not alarak çalışın. Bu senaryo’ ya bir örnek verelim. Bir 2 dünya savaş oyunu yaptığımızı düşünelim. Oyunumuzun baş karekteri hangi devletir, hangi silahlarımız, hangi cephanelerimiz, hangi araçlarımız ve nekadar bulunmaktadır.Oyun esnasın kiminle iftifakız kiminle düşmanız ve kime saldırmalıyız.Oyunumuz 2 boyutlumu, yoksam 3 boyutlumu olsun. Oyunun süresi nekadardır. Oyunda kontrollerimizi klavye ilemi maus ilemi yapacağız? … Bu senerio böyle sürer gider, yani amacımız oyunumuzun nasıl oluşacağını tasarlamak.

    Oyun Kontrolleri ve Ekran detayları
    Bir oyunumuzun ekranda çözünürlüğü nasıl olmalıdır veya oyun esnasında ayarlanmalımı olmalıdır. Oyunumuzun giriş menüleri nelerdir? Oyun sırasında ekran butonları olacakmı? Oyun sırasında hızlı çıkış olacak mı (ESC) tuşu gibi? Oyunumuzda kayıt(save) kısmı olacakmı? Oyunumuz multiplayer olacaksa, başka kişilerle irtibat kurabileceklermi? Bu olayları teker teker ele almamız gerekiyor.

    ARAÇLAR
    Oyun yapımı esnasında bir çok araçlara ihtiyacımız var.

    * Bunlardan biri photoshop. Texture(DESEN) nesnelerini photosop gibi resim aracı ile yaparız.

    * Oyun modellemelerini yapmak için bir 3D çizim aracına ihtiyacımız vardır.3D max studio, maya, blender, XSI, cinemada4D… bu araclarla oyumuzdaki kerekterler, odalar, duvarlar, nesneler ve oyunda bir çok görsel nesnemizi bu programlar ile yaparız.

    * Oyunumuzda bir muzik ve ses efekleri olacakmı. Bunun için gerekli araçlarımız olması gerekir.

    Araçlar kısmında başka aklıma gelen bir şey yok.geçiyorum bu konuyu

    Programlama Dili
    Oyunumuzu hangi programlama dili ile yapacağımız çok önemlidir. Bunlardan başlıcaları:

    * C/C++ (tavsiyem)

    * C#

    * Visual Basic

    * Delphi / Pascal

    * JAVA

    * Diğer diller…

    Seçeceğimiz dil çok önemlidir. Dilde şu unsurlara dikkat etmemiz gerekir; Güç, Hız, OOP, Kullanabilirlik, Taşınabilirlik ve İngilizce & Türkçe Dökümanlar.





    Görüyorsunuzki programlama dilinde C++ bir adım önde.Neden C++ dersenizki, kütüphaneleri, türkçe & ingilizce dökümanları bol miktarda ve güçlü bir programlama dilirdir. Büyük firmalar’ da C++ programlama dilini önermektedir. Birde programlama dilinde platformda önemlidir. Uygulamanızı Windows & UNIX ortamlarda yapacaksanız ona göre bir programlama dili ve ona görede kullnacağınız api’ ler seçmeniz gerekir.Mesala Directx API micsoroftun yapıtığı bir çalışma olup sadece windows ortamında çalışmaktadır.

    API ARAYÜZ YARDIMCILAR
    API’ nin açılımı “application Program Interface” dir. Önemli noktalardan biridir. Bir çok dalda ve ona bağlı bir çok API bulunmakta.

    GRAFİK API
    Nedir Bu API buradan bakabilirsiniz.Grafik apileri programlama içinde entegrelenmiş bir biçimde kullanılır. Sizin araçlarla yaptığınız modellemeleri veya API üzerinden programlayarak yapacağınız modellemeleri ekran çıktısı verdirmeye yarayan bir kütüphanedir. DirectX ve OpenGL iki çeşit Güçlü API vardır. Directx sadece windows ortamında çalışmakta olup, opengl windows ve unıx işletim sisteminde çalışmaktadır.Benim tercihim directx’ tir. Hem görsel açıtan iyidir, hemde DirectX Audio, DirectInput, DirectPlay… gibi kütüphaneleride içine barındırmaktadır. Directx ile bundan sonraki konuları CeidaSoftware.com Dersler kısımından inceleyebilirsiniz.

    YAPAY ZEKA
    Bir oyun ortamında sizin kontrolünüz dışındaki karekterlerin bir duvara toslaması veya yapılmayacak bi işi yapması ve buna benzer olayları engellemek için yapılan programlamaya yapay zeka denir.Hangi karekterler nasıl tepki vermelidir, hedefleri nasıl olmalıdır, yapacakları işi ne ile sınırlıdır, bunlar oyunumuz için önemli bir kavramdır. Günümüzde Yapay zeka kütühanelerinide çıkardılar artık bunlar nekadar istedeğimizi sağlar bilemeyiz denemek gerekir, internetten araçtırabilirsiniz.

    YAPIM ZAMANI
    Günümüzde oyun yapımı: seneryosunu hazırlamak, programlamak, test aşamasından geçirmek ve cdlerinin basılması ortalama 2 yıl ile 4 yıl arası bir vakit alabilir. Hobi olarak uraşacağız bizler derseniz 3 gün ile 1 sene arasında oyununuzu tamamlamak mümkündür.Bir tetris oyunu yaparsanız 3 gününüzü alır. Bir savaş oyunu yaparsınız 1 senenizi alır. Tamamen kişinin senaryosuna bağlıdır.



    yazdğın programlamaların sadece 2 tanesi oyun yapımına uygun onlarda C,C++,Java

    pascal,delphi,visual basic,C# bunlarla oyun yapılamaz sadece basit butonlarla çalışan uygulamalar yapılır.Çünkü bunlar daha çok masaüstü uygulama yapımı için kullanılır ve oyun yapımı için .NET dillerinin sadece Windows Phone kütüphanesi vardır. Pascal ve Delphinin oyun kütüphanesi yoktur olsa bile 3D veya 2D oyunlar için yeterli değildir.

    Edit imla




    C# la oyun yapılamaz da ne demek ? Üstelik çok iddalı olmuş yapılamaz denilerek her dille oyun yapılır he tabi halihazırda kütüphanesi yok falan derseniz anlarım ama bu baştan yapmaya engel değil.

    quote:

    oyun kütüphanesi yoktur olsa bile 3D veya 2D oyunlar için yeterli değildir.

    farkındaysanız böyle yazdım olsa bile yeterli değildir.(C# hakkında ki yanlış bilgimi üst tarafı okuma hareketinde bulunursanız görürsünüz.)
    Ve basit oyunların yapılabileceğinden bahsettiğimi görürsünüz.

    Edit:
    quote:

    basit butonlarla çalışan uygulamalar yapılır

    yazdığımı dikkatli okursanız görürsünüz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2F6FBCC3F -- 27 Ocak 2015; 15:45:40 >




  • Arkadaşlar merhaba. Ben bi süredir directx ile c dili beraber kullanılabiliyormu merak ediyorum. İnternetteki aratmalarımda, directx hep c++ ile beraber anılıyor. Wikipedia'da "C ve C++ programlama için geliştirilmiş DirectX Kütüphaneleri" diye bir ibare var. Başka görmedim. Sizin bilginiz varmı bu konuda?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.