Şimdi Ara

Otomatik vitesli Getz kullanıcılarının önerilerine ihtiyacım var. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
1
Favori
83.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orijinalden alıntı: engingvn

    Formun başından itibaren tüm yorumları okudum. 2008 model manuel Getz kullanıcısıydım. 1.4 Doch modeli ve lpgli. Lpgsi ne marka bilmiyordum. Çünkü aldığımda vardı çok ta önemsemedim. Araçtan oldukça memnundum. Şehir için 8.1 litre/lpg şehir dışında 5.8 litre/lpg ortalamalı yakıyordu. Eşim için otomatik vites bir araç almak için sattım. Bir ara punto baktım. ama tam otomatik olmadığı için önermediler. Yine bildiğim araç diye Getz'e yöneldim. 1.4 doch almayı düşünüyorum. Temel iki sorum var. Bilenlerden veya yaşayanlardan cevap bekliyorum.
    1) Vites geçişlerinde bir vuruntu, Vites geçmede zorlanma, 2500 devre çıktıktan sonra ses gelip ne kadar basarsan bas hem devir artmamakta hem de bir üst vitese geçmeme gibi bir şey duydum? Doğru mu? Karşılaşır mıyım? Karşılaşanlar varsa çözümü nedir?
    2) Bu araç bütçesi küçük otomatik vites arayanlar için en uygun araç olarak gözüküyor. Şehir içinde ortalama 8.5 Litre/ Benzin tükettiği yazılmış söylenmiş. Benzin fiyatlarının çok pahalanması nedeni ile alabilirsem LPG taktırmayı düşünüyorum. Uyum açısında önereceğiniz bir marka model var mı? Veya lpg taktırmaya gerek var mı?
    Şimdiden teşekkürler.

    2007 model var bende

    açıkçası otomatiği beni deli etmiyor değil

    bazen gaza ayağımın ucuyla dokunmama rağmen 3500 devirlerde çok az bir eğimde bile vites atmadan gitmek zorunda bırakıyor

    onun dışında düz yolda aşağı eğimli yolda vites atmada hiçbi problem yok

    2-3 arası vites değişimi çok sıkıntılı çok uzun sürüyor

    ama 3-4 arası tam tersi çok kısa arda 300 devir fark yok

    özellikle az eğimli yolda bu 2-3 arası delirtiyor beni


    vites geçişlerinde bir vuruntu veya yığılma olmuyor

    ben aldığımda benzinli idi 10 lt altına düşmedi

    kar lastiği taktığımda 11.5 litreleri gördü soğuklarda


    lpgde ise yazın 10 lt tüketiyor şuan kar lastiği ile 13 literleri buluyor ortalama 12 litre

    ankara yaptım geçen yaz 2 defa 7.5 - 8 litre lpg tüketti 120yi geçmedim

    Alıntıları Göster
    Okudum araştırdım. Aklımdaki soruları çeşitli sitelerden yorumlarla netleştirdim ve gittim nasip bu ya yine 2008 model 1.4 doch bir otomatik getz aldım. :) Yukarıdaki sorularımı hem bir iki haftalık tecrübe hem de okumalarım sonucu cevaplamaya çalışayım.

    Evet araç şehir içi 10 litre ortalamalı bir araç ve lpgsiz olmaz. LPG uyum problemi yok; ama motor küçük olduğundan iyi bir marka taktırmakta fayda var. Bana ithal malzemeli hani şu yeni çıkan atiker gold taktır yeterli dediler ve ondan taktırdım. Şimdilik memnunum; ama kısa bir süre oldu.

    Vites geçişleri evet sorunsuz JackDaniels arkadaşımızın bahsettiği gibi 3500 devir gibi bir şey yaşamadım; veya 2 den 3'e geçişte bir sıkıntı hissetmedim; ama daha dikkat edeceğim. Tespitlerimi paylaşırım; ama hem lpgli hem de küçük motorlu olması nedeni ile Ankara'da Farabi'den Cinnah caddesine girerseniz 3. vitese düzlüğe yaklaştığında geçiyor. Oraya kadar 2. viteste 3000 - 3500 devir arası gidiyor. Bulvardan cinnaha devrinde girerseniz 50 - 60 km hızla sorunsuz çıkıyor.

    Benim mesajımda bahsettiğim gibi bir vuruntu veya ses yok ancak sabahları motorun ısınması biraz sürüyor. En az 1 -2 dakika çalıştırmak lazım, yoksa aracın yok yere şanzımanı yorup vites geçişlerinde bir ses ve titreme hissedebilirsiniz. Tabii bu duru yine yokuş yukarı gidiyor iseniz geçerli. Düz yolda ve yokuş aşağı sorun yok.




  • engingvn E kullanıcısına yanıt
    Benimde dedigim hafif egimde 2. Viteste 3500u buluyor duz yolda sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    Benimde dedigim hafif egimde 2. Viteste 3500u buluyor duz yolda sorun yok
    Belirttiğim konuları hafta sonu dikkat ederek denedim. Evet araç 2 vitesten 3 vitese geçiş devri ile 3'den 4'de geçiş devri sanki farklı genelde 2500 devirde bir üst vitese geçiyor ama 2'den 3'e 3000 devirde geçiyor. Bir sorun mu veya bir benzin kaybına neden oluyor mu bilemiyorum. Bilen arkadaşların fikirlerini belirtmesi faydalı olabilir.

    Gaza az bir dokunuşla 3500 devirde gitme konusunu tam yaşadım diyemem ama Eğer bir yokuşa girecekseniz ve en az 200 - 300 metre tırmanacak iseniz devrini ve vitesi iyi ayarlamanız lazım. Yokuşta 3000 - 3500 devir de bir alt viteste çıkmak mı yoksa 2500 devir seviyesinde bir üst viteste gitmek arasında kalıyorsunuz yoksa? :) Belki farklı marka lpg taktıranların da yorumlarına bakmak lazım. Malum Ankara inişli çıkışlı. Ancak şunu belirtmeliyim ki muadili araçlara göre yokuşlarda performans gayet iyi.

    Ezcümle 30binin altında şehir içi kullanabileceğiniz bir araç arıyorsanız Getz en iyi tercihlerden biri. Ama yok ben biraz daha konfor ve performans arıyorum bütçem de 30binin üstünde diyorsanız piyasada çok başarılı ve güzel araçlar var. Herkese keyifli, kazasız, sıkıntısız sürüşler....




  • 3 yıldır kullanıyorum 2005 getzimi 78000 de hiçbir sorun yaşamadım şanzumanla ilgili ancak önceki başlıkta da açtığım gibi ilk çalıştırmada ses duyuyorum acaba başka kullanıcılarda merak ediyorum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahtom

    3 yıldır kullanıyorum 2005 getzimi 78000 de hiçbir sorun yaşamadım şanzumanla ilgili ancak önceki başlıkta da açtığım gibi ilk çalıştırmada ses duyuyorum acaba başka kullanıcılarda merak ediyorum....
    Ben sabah soğuk havalarda da dikkat etmeye çalıştım ama bir farklılık sesi duymadım. Nasıl bir ses ve nasıl oluşuyor biraz detay verirseniz ona da dikkat etmeye çalışayım :)
  • engingvn E kullanıcısına yanıt
    hocam ben de 2009 2010 otomatik getz düşünüyorum, ABS standart değil sanırım, sizin otomobilinizde ABS var mı_?

    Mahsuru yoksa aldığınız fiyatı paylaşabilirmisiniz_?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    hocam ben de 2009 2010 otomatik getz düşünüyorum, ABS standart değil sanırım, sizin otomobilinizde ABS var mı_?

    Mahsuru yoksa aldığınız fiyatı paylaşabilirmisiniz_?
    Merhaba,
    Son iki aracım da 2008 Getz'di. Biri manuel biri otomatik. Evet Bu araçlarda ABS ve AirBagler standart değil. Manuel aracımda tek AirBag ve ABS vardı. Bu aracımda hem ABS hem de çift AirBag var.
    Fiyatlama konusunda gelirse, aracın üzerinde orjinal fabrika lastikleri vardı, 50000 bakımı 1500 km geçmişti, muayenesi geçmişti ve lpg yoktu bu gibi nedenlerle satıcıya ödediğim ücret piyasa fiyatını belirlemez. Aracın lpg, lastikler, bakım, muayene, ruhsata işletme dahil maliyeti bana maliyeti 26250 TL civarıdır. Son not benim gördüğüm bu araçta model yükselince çok kalite ve / veya donanım değişmiyor. Bu nedenle donanımlı temiz kazasız boyasız lpg'li bir araç makyajlı kasası olması için 2008 model ve üstü olmak şartı ile 25500- 26500 arası alınabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engingvn

    Merhaba,
    Son iki aracım da 2008 Getz'di. Biri manuel biri otomatik. Evet Bu araçlarda ABS ve AirBagler standart değil. Manuel aracımda tek AirBag ve ABS vardı. Bu aracımda hem ABS hem de çift AirBag var.
    Fiyatlama konusunda gelirse, aracın üzerinde orjinal fabrika lastikleri vardı, 50000 bakımı 1500 km geçmişti, muayenesi geçmişti ve lpg yoktu bu gibi nedenlerle satıcıya ödediğim ücret piyasa fiyatını belirlemez. Aracın lpg, lastikler, bakım, muayene, ruhsata işletme dahil maliyeti bana maliyeti 26250 TL civarıdır. Son not benim gördüğüm bu araçta model yükselince çok kalite ve / veya donanım değişmiyor. Bu nedenle donanımlı temiz kazasız boyasız lpg'li bir araç makyajlı kasası olması için 2008 model ve üstü olmak şartı ile 25500- 26500 arası alınabilir.
    bendede 2006 1.4 otomatik getz var d ye taktığım zaman devir 700 civarıda duruyor buda rampalarda geri kaydırmasına neden oluyor sizlerde durum nasıl acaba rampada geri kaydırma varmı? vites geçişleri ise aynen dediğiniz gibi 3 ten 4 e eğer rampa çıkıyorsanız hiç atmıyor devir 3500 oluyor ayağımı gazdan çekiyorum atsın diye ama yok 3. viteste motor freni yapıp arabayı yavaşlatıyor tekrar gaza basınca 3500 e geliyor hemen ama düzde ve inişlerde hiç sorun yok gaza basmasam bile 1.2.3.4 diye hızlı bir şekilde yükseltiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akrep_44

    bendede 2006 1.4 otomatik getz var d ye taktığım zaman devir 700 civarıda duruyor buda rampalarda geri kaydırmasına neden oluyor sizlerde durum nasıl acaba rampada geri kaydırma varmı? vites geçişleri ise aynen dediğiniz gibi 3 ten 4 e eğer rampa çıkıyorsanız hiç atmıyor devir 3500 oluyor ayağımı gazdan çekiyorum atsın diye ama yok 3. viteste motor freni yapıp arabayı yavaşlatıyor tekrar gaza basınca 3500 e geliyor hemen ama düzde ve inişlerde hiç sorun yok gaza basmasam bile 1.2.3.4 diye hızlı bir şekilde yükseltiyor

    Alıntıları Göster
    sorun çözüldü bu durum çok normalmiş getzlerde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akrep_44

    bendede 2006 1.4 otomatik getz var d ye taktığım zaman devir 700 civarıda duruyor buda rampalarda geri kaydırmasına neden oluyor sizlerde durum nasıl acaba rampada geri kaydırma varmı? vites geçişleri ise aynen dediğiniz gibi 3 ten 4 e eğer rampa çıkıyorsanız hiç atmıyor devir 3500 oluyor ayağımı gazdan çekiyorum atsın diye ama yok 3. viteste motor freni yapıp arabayı yavaşlatıyor tekrar gaza basınca 3500 e geliyor hemen ama düzde ve inişlerde hiç sorun yok gaza basmasam bile 1.2.3.4 diye hızlı bir şekilde yükseltiyor

    ilk kalkışta yok ama durup kalktığında benim araç kaydırıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orijinalden alıntı: akrep_44

    bendede 2006 1.4 otomatik getz var d ye taktığım zaman devir 700 civarıda duruyor buda rampalarda geri kaydırmasına neden oluyor sizlerde durum nasıl acaba rampada geri kaydırma varmı? vites geçişleri ise aynen dediğiniz gibi 3 ten 4 e eğer rampa çıkıyorsanız hiç atmıyor devir 3500 oluyor ayağımı gazdan çekiyorum atsın diye ama yok 3. viteste motor freni yapıp arabayı yavaşlatıyor tekrar gaza basınca 3500 e geliyor hemen ama düzde ve inişlerde hiç sorun yok gaza basmasam bile 1.2.3.4 diye hızlı bir şekilde yükseltiyor

    ilk kalkışta yok ama durup kalktığında benim araç kaydırıyor

    ilk kalkış dediğiniz mesela rampada durdunuz vitesi N ye aldınız ayak frende tabi sonra D ye taktınız ve gaz vermeden freni bıraktınız geri kaydırma olmuyormu?




  • akrep_44 A kullanıcısına yanıt
    Yokusta durup vits degismeden kalktigimda kayiyor

    Ama sabah calistirdim d ye aldim kaymiyor

    Vites degisip denemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    Yokusta durup vits degismeden kalktigimda kayiyor

    Ama sabah calistirdim d ye aldim kaymiyor

    Vites degisip denemedim
    ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akrep_44 -- 16 Mayıs 2014; 16:11:39 >
  • akrep_44 A kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akrep_44 -- 16 Mayıs 2014; 16:12:05 >
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    cevaplar için teşekkürler...sabah çalıştırıp denediğinizde kaydırmaması normal soğuk motor haliyle rölanti biraz yüksek. Benim demem araba tam sıcakken yokuşta durdunuz vitesi N ye aldınız sonra tekrar D ye alıp gaz vermeden freni bırakınca kaydırma yapıyormu ve bu arada sıcak motorda rölanti 700 devir dakka civarı ayrıca sizin araçta son viteste yani 3000 devirde yaptığı hız nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akrep_44 -- 16 Mayıs 2014; 22:07:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akrep_44

    cevaplar için teşekkürler...sabah çalıştırıp denediğinizde kaydırmaması normal soğuk motor haliyle rölanti biraz yüksek. Benim demem araba tam sıcakken yokuşta durdunuz vitesi N ye aldınız sonra tekrar D ye alıp gaz vermeden freni bırakınca kaydırma yapıyormu ve bu arada sıcak motorda rölanti 700 devir dakka civarı ayrıca sizin araçta son viteste yani 3000 devirde yaptığı hız nedir?
    Merhaba,
    19 Mayıs tatilinden yararlanarak Ankara - Manavgat arası yol yaptım. Bu yolu ilk kez bir otomatik vites araçla gidip geldim. Aracı detaylı tecrübe etme şansı buldum. Bir kaç soruya da cevap olması açısından tecrübelerimi paylaşmak isterim.

    Önce geri kaydırma konusuna yorum yapayım. Esattan köroğuna çıkarken bir yokuş var. Hatta yokuşun en dik yerinde benzin istasyonun karşısında kırmızı ışık var. Orada çok durdum kalktım. Hiç geri kayma yapmadı; ama ben durunca aracı kesinlikle N'ye alıyorum. Çok kısa sürelerde D'de bekleyip devam ediyorum. Kaydığını hiç hissetmedim.

    Gelelim Ankara - Manvagat seyahatine. Seydişehiri çıkıp Aksekiye doğru tırmanmaya başlayınca LPG aldığım yeri değiştirmeyi, hatta keşke daha kaliteli bir LPG kiti taksaydım diye içimden geçirdim. Çünkü tırmanmaya 100 - 110 km hızla başladım, 200 - 300 metre gitmeden araç bayıldı ve 70 KM'ye düştü. Tınaz tepeye kadar hep böyle oldu. Bu durum çok canımı sıktı. Tınaztepede durdum ve biraz araştırdım. Motoru küçük bu tip araçların tırmanmaya hızlı başlaması değil devrinde başlaması önemli imiş. Benim kullanım hatamdan dolayı araç düşük devirde yokuşa başladığından tırmanamadığını fark ettim. Daha sonrasında tırmanmaya 3000 devir ve üzerinde başladığımda araç eğer gücü yetiyorsa hızlandığını bile fark ettim. Tabiki bu arada alınan LPG'nin kalitesi ve performansı çok önemli. Yeniden aracıma ne marka gaz alayım araştırmasındayım. PO Gaz kullanıyordum ama çok memnun kalmadım. Atiker kit için bu araca ne marka LPG önerirsiniz?

    Bir arkadaş 3 den 4'e vites geçişinde 3500 devre çıkmadan vites geçmiyor diyordu. Onu da tecrübe ettim. Araç düşük devirlerle vites geçişi yapıyor ise arkadaşımın dediği şey çok bariz yaşanıyor ve hele tırmanıyorsanız ve trafiği yavaşlatırsanız kornalar, el kol işaretleri kaçınılmaz oluyor. Ama biraz lpgye kıyarak vites geçişlerinin 3000 devir ve üzerinde olmasını sağlarsanız bunu o kadar hissetmiyorsunuz.

    Çok uzatmayayım şimdilik bu kadar yeter. sorusu olanlara cevap verebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engingvn -- 20 Mayıs 2014; 10:02:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engingvn

    Merhaba,
    19 Mayıs tatilinden yararlanarak Ankara - Manavgat arası yol yaptım. Bu yolu ilk kez bir otomatik vites araçla gidip geldim. Aracı detaylı tecrübe etme şansı buldum. Bir kaç soruya da cevap olması açısından tecrübelerimi paylaşmak isterim.

    Önce geri kaydırma konusuna yorum yapayım. Esattan köroğuna çıkarken bir yokuş var. Hatta yokuşun en dik yerinde benzin istasyonun karşısında kırmızı ışık var. Orada çok durdum kalktım. Hiç geri kayma yapmadı; ama ben durunca aracı kesinlikle N'ye alıyorum. Çok kısa sürelerde D'de bekleyip devam ediyorum. Kaydığını hiç hissetmedim.

    Gelelim Ankara - Manvagat seyahatine. Seydişehiri çıkıp Aksekiye doğru tırmanmaya başlayınca LPG aldığım yeri değiştirmeyi, hatta keşke daha kaliteli bir LPG kiti taksaydım diye içimden geçirdim. Çünkü tırmanmaya 100 - 110 km hızla başladım, 200 - 300 metre gitmeden araç bayıldı ve 70 KM'ye düştü. Tınaz tepeye kadar hep böyle oldu. Bu durum çok canımı sıktı. Tınaztepede durdum ve biraz araştırdım. Motoru küçük bu tip araçların tırmanmaya hızlı başlaması değil devrinde başlaması önemli imiş. Benim kullanım hatamdan dolayı araç düşük devirde yokuşa başladığından tırmanamadığını fark ettim. Daha sonrasında tırmanmaya 3000 devir ve üzerinde başladığımda araç eğer gücü yetiyorsa hızlandığını bile fark ettim. Tabiki bu arada alınan LPG'nin kalitesi ve performansı çok önemli. Yeniden aracıma ne marka gaz alayım araştırmasındayım. PO Gaz kullanıyordum ama çok memnun kalmadım. Atiker kit için bu araca ne marka LPG önerirsiniz?

    Bir arkadaş 3 den 4'e vites geçişinde 3500 devre çıkmadan vites geçmiyor diyordu. Onu da tecrübe ettim. Araç düşük devirlerle vites geçişi yapıyor ise arkadaşımın dediği şey çok bariz yaşanıyor ve hele tırmanıyorsanız ve trafiği yavaşlatırsanız kornalar, el kol işaretleri kaçınılmaz oluyor. Ama biraz lpgye kıyarak vites geçişlerinin 3000 devir ve üzerinde olmasını sağlarsanız bunu o kadar hissetmiyorsunuz.

    Çok uzatmayayım şimdilik bu kadar yeter. sorusu olanlara cevap verebilirim.

    Alıntıları Göster
    otomatik getz dik bir rampada gaz vermeden Dye takıp bırakınca kendi kendine hızlanıp vitesi 2 ye atarken küt diye vuruyor bu bir sorunmu acaba ben rölantide düşük basınç olduğunu düşünüyorum düşük basınç varmı yokmu bunu anlamanın bir yolu varmıdır mesela cihaza bağlayınca basınç değerleri görülebiliyormu teşekkürler...




  • Selamlar 2008 1.4 otomatik getzimde şanzıman sorunu baş gösterdi, vites geçişleri sarsıntılı ve vuruntulu oluyor bazen geçmiyor dahi ve motor arıza ışığı yanıyor, ne olduğunu bilen var mı acaba? Sanki debriyaj balatası varmışta bitmiş gibi bir türlü kavrayamıyor ve vitesi değiştirmiyor :(
  • Kac kmde arac

    Benim kuzenin aracta 150bin kmde iken bu sorunlar cikmisti ve 3500tl masrafi vardi o zamanlar tabii

    yaptirmadan sattilar oyle bayiye ama soru ne idi bilmiyorum

    Ayni sey olmayabilir senin aractads

    Bi servise goster bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    Kac kmde arac

    Benim kuzenin aracta 150bin kmde iken bu sorunlar cikmisti ve 3500tl masrafi vardi o zamanlar tabii

    yaptirmadan sattilar oyle bayiye ama soru ne idi bilmiyorum

    Ayni sey olmayabilir senin aractads

    Bi servise goster bence


    112000 civarında anlayamadım çok hor kullanmıyoruz zaten lpgli. Tam satmaya niyetlendik bu çıktı, hayırlısı bakalım. Özel servise götürmeyi düşünüyorum tanıdık ustamız, umarım çözebiliriz.

    Sizfeki sorun neydi acaba
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhp -- 4 Ocak 2015; 19:54:04 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.