Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (126. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
3.598
Cevap
243
Favori
1.242.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 124125126127128
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgin_computer

    Hocam benin aracim 86 model Toyota corolla otomotik vites aracım boşta iken de geri vitese taktığımda da hiçbir şekilde geriye girmiyor sebeb neden olabilir ilginiz için şimdiden çok çok tşk saygılarımla

    Düşük bir ihtimal ama geri vites müşürünü bir kontrol ettirin.

    Diğer ihtimalse aracınızı hareket halindeyken N'ye alıp yol gittiğiniz için şanzumanı öldürmüşsünüz. Her an tamamen kucağınızda patlamasına hazır olun.

    Bir diğer ihtimal ise geri vites dişlisi kırılmış olabilir ki bu nedenle de sıkışmış olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 8 Ağustos 2015; 23:05:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yasinulusoy Y kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun diliyorum. aracınız model itibarıyla xr25 denilen arıza tespit cihazı ile uyumludr o nedenle standart obdII connectoru yoktur. bahsettiğiniz arıza otomatik şanzımanın (ALD4 Modeli) kendisini elektronik, mekanik veya elektromekanik bir arızadan dolayı 3 viteste korumaya alma durumudur. Öncelikle ilk yapılması gereken işlemler,
    1.Şanzıman yağı,
    2.Yağ Filtresi.
    3.Valve body üzerindeki Basınç regülasyon ve tork kavraması işini yapan iki adet selenoidin değiştirilmesi,
    4.Şanzıman yağı basınç sensörü (Basınç kaptörü) nün değiştirilmesi.

    Bütün bunlar yapıldıktan sonra arıza devam ederse bu şanzımanın revizyon zamanının geldiğini gösterir. Burada avantajınız revizyon yapılırken değişmesi gereken parçaları en azından şanzıman araçtan inmeden değiştirerek şansınızı denemek olacaktır. Saygılarımla.
  • ARKADAŞLAR SELAMLAR
    1999 MODEL HONDA ACCORD 2.0 EX 267 bin KM ŞANZIMAN YAĞI ZAMANINDA DEĞİŞMİŞ TAM OTOMATİK 4 İLERİ VİTES ARACIM VAR
    SORUNUMA GELİNCE..
    ARACIM P den D ye bazen de R ye( her zaman değil) alınca vuruntu yapıyor ilk başlarda selonoid arızası olabileceğini düşündük ve değiştik buna rağmen arıza devam etti.. ayrıca araç durma esnasında en düşük vitese gelince yine vuruntu yapıyor bunun dışında hareket esnasında hiçbir sorun yok vites yükselirken veya düşerken gayet iyi..
    sorunumuz nereden kaynaklanıyor olabilir....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydınalbayrak -- 9 Ağustos 2015; 22:28:55 >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    hocam dediğimi yanlış anladınız herhalde ben şehir içinde ayağımı gazdan çektiğim rampalardan bahsediyorum. orneğin şehir içi 3. vitesle giderken çok dik bir iniş çıktı önüme ayağımı gazdan çektim diyelim. araç hemen vites büyütmeye başlıyor hadi diyelim 4 e aldı, az hızlanınca direk 5 ede atıyor.benim ilk otomatik vites aracım değil bu passat. Cmax vardı bende rampa aşağı hayatta vites büyütmezdi bağırır çağırır ben gaz vermeyene kadar büyütmezdi. Ben tork konvektöründen şüpheleniyorum ancak böyle bir sıkıntı çıkarır mı bilmiyorum :)
  • Her Aracın farklı çalışma prensipleri vardır.Birbirlerine asla benzemezler neden o böyle bu böyle demeyin fabrika mühendisleri böyle yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    Aracım 2012 cvt qashqai 57.000 km de. Tüp yok.
    Yol durumu hafif rampa aşağı iken 50 km hız ve 2000 devir civarında tam vites değişeceği zaman sanki frene basmış gibi araba hafifçe yavaşlıyor. Hızı kesiliyor. Daha sonra gaza basınca bu durumdan kurtulup normal şekilde hızlanmaya devam ediyor.
    Son zamanlarda ise 4000 devir üzerinde motor devri 4000-4500 arasında dalgalanıp duruyor ve daha yüksek devire çıkarmak için gaza bastığımda motordan bağırıyor, kısılıyor, araç daha yüksek devire çıkmıyor.
    Dün ise Kruise kontrol ile giderken bir anda kendi kendine kruise iptal oldu ve kavuniçi motor arıza ışığı yandı.
    Arıza ne olabilir? Tecrübesi olan yada çözümünü bilen yardımcı olursa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taydin66

    Merhaba,
    Aracım 2012 cvt qashqai 57.000 km de. Tüp yok.
    Yol durumu hafif rampa aşağı iken 50 km hız ve 2000 devir civarında tam vites değişeceği zaman sanki frene basmış gibi araba hafifçe yavaşlıyor. Hızı kesiliyor. Daha sonra gaza basınca bu durumdan kurtulup normal şekilde hızlanmaya devam ediyor.
    Son zamanlarda ise 4000 devir üzerinde motor devri 4000-4500 arasında dalgalanıp duruyor ve daha yüksek devire çıkarmak için gaza bastığımda motordan bağırıyor, kısılıyor, araç daha yüksek devire çıkmıyor.
    Dün ise Kruise kontrol ile giderken bir anda kendi kendine kruise iptal oldu ve kavuniçi motor arıza ışığı yandı.
    Arıza ne olabilir? Tecrübesi olan yada çözümünü bilen yardımcı olursa sevinirim.

    Devir bostada 4000-4500 deviri gecmiyorsa varsa eger eksantrik sensoru hatasi olabilir. Cruiseden attiktan sonra gaza bastiginda gitmemeye basladi ise de gaz pedali konum sensoru sorunu olabilir. Opelde basima gelen seyler :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetdemirci

    quote:

    Orijinalden alıntı: taydin66

    Merhaba,
    Aracım 2012 cvt qashqai 57.000 km de. Tüp yok.
    Yol durumu hafif rampa aşağı iken 50 km hız ve 1500 devir civarında tam vites değişeceği zaman sanki frene basmış gibi araba hafifçe yavaşlıyor. Hızı kesiliyor. Daha sonra gaza basınca bu durumdan kurtulup normal şekilde hızlanmaya devam ediyor.
    Son zamanlarda ise 4000 devir üzerinde motor devri 4000-4500 arasında dalgalanıp duruyor ve daha yüksek devire çıkarmak için gaza bastığımda motordan bağırıyor, kısılıyor, araç daha yüksek devire çıkmıyor.
    Dün ise Kruise kontrol ile yokuş yukarı 150 ile giderken sanırım devir 5000 civarındaydı bir anda kendi kendine kruise iptal oldu ve kavuniçi motor arıza ışığı yandı.
    Arıza ne olabilir? Tecrübesi olan yada çözümünü bilen yardımcı olursa sevinirim.

    Devir bostada 4000-4500 deviri gecmiyorsa varsa eger eksantrik sensoru hatasi olabilir. Cruiseden attiktan sonra gaza bastiginda gitmemeye basladi ise de gaz pedali konum sensoru sorunu olabilir. Opelde basima gelen seyler :)

    Merhabalar,
    Dediklerinizi test ettim. araç boşta iken devir 4000-4500 ü rahatlıkla geçiyor. Cruise devreden attıktan sonra gaza bastığımda ise tekrar devir yükselebiliyor. Bunlarda sorun yok gibi gözüküyor.

    Bugün yetkili servise gittim. Yağını değiştirdiler, aracı test ettiler, 15 gün kadar test edin dediler, Arıza devam ederse tekrar gelin dediler. Yağı değiştirince ne değişecek anlamadım. Araç daha 58000 de.

    Yukarıda yazdığım arıza hakikaten şanzumandan mı? bilemedim.
    Bu işlerden anlayan Ankara'da profesyonel bir yer var mı?




  • Arkadaşlar merhaba. 2006 Model CVT şanzımanlı (manuel olarak 7 ileri) W169 kasa A serisi araca sahibim.

    Aracımın vites geçişleriyle ilgili problem yaşıyorum. Araç 90-100km/h ile giderken devir saatinin 3000 göstermesiyle bir gariplik olduğunu anladım. Normal şartlarda 120km/h ile giderken 2100 devir civarı oluyordu. Hemen manuele aldım ve hızım yüksek olmasına rağmen manuelde 5. vitesi gösteriyordu. 6. vitese attım devirde değişiklik yok, 7. vitese attım devir yine değişmiyor. Aracın vites değiştirmediğini farkettim. Kısacası manuele aldığımda en son 5. vitesi görüyor, 6. ve 7. vitese atsam da ekranda sayısal olarak göstermesine rağmen devirde bir değişiklik olmuyor. Yetkili servise götürdüm, sorunun şanzıman kontrol ünitesi (beyin diyorlar) denen parçada olduğunu tespit ettiler. Bilgisayar, parçanın değişimi için aracın dört defa arıza kaydı oluşturmasını istiyordu ve arıza sayısı dört olmadığı için bilgisayar vasıtasıyla arıza silindi. Arıza silindi silinmesine de, şanzımanda bir değişiklik olmadı. Şanzıman kontrol ünitesi denilen parçayı 1,5 sene önce yaklaşık 5000 lira ücretle yine yetkili servise değiştirdiğim için sorunun üzerine düştüm (2 sene yedek parça garantisi olması sebebiyle) ve bilgisayar hata vermemesine rağmen parçayı garantiden bu sabah değiştirdik.

    Parça değişti fakat arıza malesef geçmedi. Bilgisayar arıza vermiyor ve sorunun kaynağını bulmanın şanzımanın açılmadan mümkün olmadığını söylediler. Araç yüksek devirde vites değiştirirken (3000 devir civarı) ara sıra bir sarsılma oluyor. Biliyorsunuz ki CVT şanzımanda vites geçişleri asla hissedilmez. Bu sebeple kavramadan şüphelendiklerini, ve ücretinin 5000 lira civarı olduğunu ayrıca başka ek parçaların da gerekebileceğini söylediler. Bu sebeple dışarıdan çıkma şanzıman bularak daha ucuza getirmeniz bile mümkün dediler.

    İşin özeti yetkili serviste en az 5000 lira parça ve buna ek işçilik ödemem gerekecek. Bu sebeple aracı alıp geldim. Böyle bir sorunun kaynağı ne olabilir, başına böyle bir şey gelen var mıdır?




  • Merhaba

    Sayfaları elimden geldiğince kurcaladım. Neredeyse hiç EDC arızası bulamadım.

    Gel gör ki arıza beni buldu. 1 ay önce aldığım araçta (2011-110000 de) Yani garantisi bitmiş. "Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz" yazısı çıkıyor.

    Nette birkaç yer buldum Reno garantiden yenisiyle değiştirmiş vs.vs.

    Yani bunun çözümü yok mudur? Buradaki duayenlerden geribildirim bekliyorum.

    Araç seyir halindeyken yoğun trafik yada değil birden ekranda sorun beliriyor. Bu sırda 2-4-6-R viteslerine geçmiyor. (R ye geçmemesi en kötüsü park bile edemiyorsunuz)

    Aracı kapatıp 15 dk kadar bekledikten sonra sorun ortadan kalkıyor. Ne zaman tekrar edeceği belli de olmuyor 3 Km de gittim 300 km de. Hatta bir seferinde gece 3 te 90-100 ile giderken birden 5. vitese aldı kendini devir 2500 e yükseldi. Yani şanzıman sıcaklığı sorunu değil.

    Nette yazılımla çözülen 1-2 vaziyet dışında çözebilen birilerini bulamadım. Bir kişi de yazılımla kalibrasyondan sonra kurtulmuş.

    Bunun adını daha önce somut olarak koymuş kimse yok mu? (Yazılım ve kalibrasyonu servisler bile kabul etmeyebiliyormuş) o kadar dengesiz bir durum var yani.

    Derdime derman birçok kullanıcıya yok bekliyorum. (Not: Bilgisayarda herhangi bir sorun gözükmuyor)




  • Değerli ustalar
    Arabam 2000 model golf tdi otomatik. Aracim döküntü olmasina ragmen ben daha iyi bir araba bulamadigim icin binmeye devam ediyorum. Arac 270 binde olup 160 bini tarafimca yapilmistir

    Aracımdaki sıkınti şudur.

    1. Normal zamanlarda araba sogukken bir performans dusuklugu var. Normalde asilirdi yolda giderken ama asilmiyor. Ben bunun nedenini şanzıman oldugunu düşünüyorum ama baska birsey de olabilir emin değilim. Hava akismetresi bir yil once değişti onun bilgisini vereyim.

    2. Esas sorunum ise viteste .soyleki
    A. Sabahları araba sogukken snaziman vitesi doldurmuyor gec dolduruyor.
    B. üst vitese gecerken araba çok bagiriyor. Sanki balata kaciriyor gibi
    C. Ve en onemlisi araba trafikte cok yorulunca vites atmamak icin direniyor. Resmen 4 bin devire kadar gelince atiyor. Bazen de atmiyor. Atinca da arabayi silkeliyor.
    D. Araba vites buyutmeuince gazi kesince alttan gaarrr diye bir metal sesi geliyor.
    E. Daha garibi arabayi 3 ile surunce araba 3 e kadar vitesleri düzgün atiyor.


    Benim sıkıntılarım bunlar. Arabanin sanziman yağıni 6 ay ince degistirdim. Ordaki filtre vs de değişti. Ama sonuc bu.

    Doğrusu sanayideki ustalara goturunce acip bakmak lazim deyip saglam arabayi da bozduklari oluyor. Cidden benim arabami en az benim kadar tanımayan ustalar var maalesef. Buradaki ustadlari bundan tenzih ediyorum.

    Benim istirhamim arabayi cidden bilen anlayan bir ustaya beni yonlendirmeniz ya da yukarıdaki sorunlar hakkinda bilgi alabilmek

    Simdiden çok teşekkür ediyorum.
    Evim maltepe istanbul da

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba, benim 2001 golf 4 otomatik aracım var. benim sorum ve sizlerden yardım almak istediğim konu;

    ilk araba çalıştırdığımda vites geçişlerinde yani d ye r aldığımda gayet iyi araba şahlanıyor resmen ama biraz gideyim geri ileri gidecek bir durum olduğunda d geçirdiğim zaman 3 5 saniye bekliyorum sonra araba hareket ediyor. eğer rampada ise doğal olarak araba geri kaçıyor. bu sorun neyden kaynaklanabilir. şansuman yağını yeni değiştirdim araba 170 binde vites geçişlerinde vuruntu yok çok şükür.
    yardımlarınız rica olunur.
  • TRADERX kullanıcısına yanıt
    Bostancı oto sanayide oto gross otomatik şanzuman adlı yer var. Ustasının adı Ferabi Serhat ama sanayide Fahri diye biliniyor. Ona gidip Elantra aracı olan hocanın da selamı var, seni tavsiye etti diyerekten derdini aynen anlat. Ben şanzumanı orda revizyondan geçirdim. Yaklaşık 2 yıl ve 40000 kmdir tık demedi. Yine de gidip konuşmanı öneririm. Sonuçta babamın oğlu değil ki ben memnun kaldım diye gözü kapalı önerebileyim. O yüzden gidip konuşup gözünün tutup tutmayacağına bir bakmalısın. Derdini de detaylıca anlatıp gerekirse bir test sürüşüne çıkarsınız ki sorunu, çözümü ve tahmini maaliyeti sana söylesin.

    Açıkçası şanzuman revizyon zamanı gelmiş gibi aksi aksi arızalar veriyormuş aracın. Kısa vadede değil ama uzun vadede ciddi anlamda masraf çıkartır. Şu an yolun başındayken 2000-4000 arası bir maaliyetle işin içinden çıkarsın.

    Ayrıca araç döküntü möküntü de olsa ayağımızı yerden kesmesi bile yetiyor bazen. Daha da ayrıcası haram yoldan Ferrarin olacağına helal yoldan döküntü Golfün olsun.

    Bir de neden kendi gözümüz kadar sevdiğimiz arabamıza döküntü diyelim ki? En döküntü araba bile bakımlıysa tıkır tıkır saat gibi çalışır en nihayetinde.

    Sırf bu yüzden speedy denen servistekilerle takışıp alayını genel müdürlüklerine kadar gidip şikayet edip ordan özür dilettirdiğimi bilirim. O speedy servis ki benim aracıma yürüyen ceset deme salaklığını yapmıştır. İt herif! Sen kimsin ki benim helal yoldan binbir güçlükle aldığım aracıma ceset dersin? Piyasası 13-15000 TL olan aracı 8750'ye alıp 5000 TL masrafla kusursuz hale getirdim sonuçta. Maddi imkanım ve zevkim neyse onu alırım, kimseyi bağlamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 20 Ağustos 2015; 23:28:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ustam kolay gelsın benım arabam 2008 model 1,6 dızel otomatık c4 aracım bugun durup dururken vıtes gecıslerınde cok ara vermeye sekmeye basladı suan elbıstanda ılcede oldugum ıcın usta bulma konusunda sıkıntı yasıyorum yagına baktık tamdı ama eskımı yenımı oldugunu bılemıyorum sanırım c4 ler yarı oto. sanzuman oluyor ve bunlar gecerken zaten hıssttırıyor ama benım arabanın yaptıgı cok fazla belırgın ne yapmam gerekıyor kıme gostermem gerekıyor cok sıkıntılı bır durum cok acıl cevap beklıyorum sımdıden saolun
  • Kamil Ustam Varmı bir yolu acaba yardımcı olsanız
  • Muratbank hocam teşekkür ederim. Bunu bir deneyeyim. Ama 20 bin liralık bir arabaya 4 bin lira masraf da etmek istemiyorum. Arac sogukken bir sıkıntı cikarmiyor aslında. Olmazsa elden cikarip o parayi ustune koyarak aynı ya da ust model bir araba da alınabiliyor.

    Ama belki o masraflar çıkmaz haftaya bostanci sanayiye ugrayip bir derdimi anlatayim.

    Ben bu arabaya şimdiye kadar hic bu kadar yüklü masraf yapmadığım için icimden bir ses daha kolay bir yolu vardir diye söylüyor.

    Daha kolay bir çözüm olanlardan katkılarını bekliyorum. Size de ayrixa teşekkür ederim.

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar.
    1999 model cliom var 1.6 rte otomatik.
    Araç 4. viteste giderken vuruyor ve 3. vitese geçiyor bundan sonra sürekli 3. viteste gidiyor eğer stop edip tekrar çalıştırmazsam durup kalktığımda 3. vitesle kalkıyor.Birdaha 4 e geçmiyor.Stop edip çalıştırınca düzeliyor bunu günde 1 kere yaparken simdi 4-5 kere yapar oldu daha önce başına bu tarz olay gelen arkadaşlar yardımcı olabilir sorun neden kaynaklanıyor.
  • Ustam kolay gelsin 2007 model yaris 1.4dizel yari otomatik aracim. Var 148 binde aracim özellikle klima acikken ya da 50-100 km geçince vites geçişlerinde tak tak ses yapiyor ilk başlarda yarı otomatik normal dedim fakat bugun uzun yol yaptim klima acik ve ses iyice belirgenleşti özellikle 2. Ve 3. Vitese geçerken daha cok cıkıyor sanki gazpedalına çekicle vuruyor gibide hissettiriyor sanayide ustaya gösterdim şanzıman yağındandır litresi 30 lira dedi fakat güvenemedim burdaki orjinal serviste cok kotu ve pahalı sizce gerçekten yağ dan mıdır yoksa dikkat etmem gereken başka birşey varmı daha kötü olsun istemiyorum araç şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok mu yardimci olucak biri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 124125126127128
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.