Arkadaşlar bildiğiniz gibi ÖSYM adı ne olursa olsun her yıl bir üniversite sınavı yapıyor ve biz öğrenciler de her yıl benzer sınavları çözerek derece yapıyoruz. Kimimiz 10k kimimiz ilk 100 vs. artık sıkılmaya başladık. Demek istediğim bu sınav günümüzde popülerliğini yavaş yavaş kaybetmeye başladı. Bu durum karşısında ÖSYM'nin yeni ve modern adımlar atması lazım. Ben de fikirlerimi sunmak istedim. 1- YKS Sınav Başvuruları ![]() Her giren öğrenci aynı amaç uğruna girmiyor. Bazısı barajı geçeyim yeter fikrindeyken bazıları sınav için ortaya ciddi bir emek koyuyor. Yine benzer mantıkla herkesin maddi gücü eşit değil. Maddi durumu kötü fakat derslerinde çok başarılı olan bir öğrenciyi kaybetmek doğru olmaz. Bu yüzden YKS başvuruları sırasında farklı öğrenci tipleri için farklı sınav paketleri olmalı. Paketleri yukarıda inceleyebilirsiniz. Alt tarafa da reklamlı kitapçık örneği koyuyorum: ![]()
2-YKS Draft ![]() Sınavda derece yaptım hoopp Boğaziçi-Koç-Bilkent... Birilerinin bu saçmalığa son demesi gerekiyordu, ben dedim. Mevcut sistemde iyi üniversiteler gittikçe iyileşirken kötüler de gittikçe kötüleşiyor. Üst tarafta yer alan resimde kahramanımız Ömer Yılmaz Sayısal TR 1.si olmuş ve tıp okumak istiyor. Günümüzde tıp fakülteleri için son sıralamadan alan Kafkas Üniversitesi, draft hakkını Ömer'den yana kullanıyor ve okulunu güçlendiriyor. Ama eğer ki Boğaziçi, Koç gibi üniversiteler draft hakkına karşılık bir üniversiteye bağış yapmak isterse o üniversite bu takas sistemini kullanabilir. 3- YKS Öğrenci Profilleri (YKS database) ![]() ![]() En sevdiğim başlık bu.. Hazırlık sürecinde öğrencilerin çözdüğü denemelerin sonuçları bir sistem altında kaydedilerek değerlendirilmeli, güçlü ve zayıf yanları tıpkı futbol oyunlarında olduğu gibi reyting sistemiyle herkese açık bir sitede yayınlanmalı. Öğrenci, site üzerinden kendisini objektif bir şekilde görmeli, kendini başka öğrenciler ile kıyaslamalı, motivasyon kazanmalı ve eksik yanlarını bir an önce kapatmak için çalışmaya başlamalı. Öğretmenler de bu site üzerinden öğrencilerinin eksik özelliklerini tespit etmeli ve o özellikleri güçlendirmeye çalışmalıdır. 4- YKS Bahisleri ![]() ![]() Bu sınav, sadece o sene girecek olan öğrencilerin umurunda olmamalı. Tüm Türkiye'den insanlar sınav hakkında kafa yormalı ve sınav zorluğu, sıralamalar, TR ortalaması üzerine bahisler yapmalı. Buradan gelecek para ÖSYM'ye aktarılmalı. (bu sayede öğrenci paketinden oluşan zararın önüne geçilmiş olur.) 5- MEB Lise Puan Sıralamaları ![]() Öğrenciler birbiriyle yarıştığı kadar liseler de kendi arasında yarışmalı. Öğrencilerin toplam sınav sonuçlarına göre belirlenen puanlar MEB sistemine aktarılmalı ve elde edilen lise sıralamalarına göre bu okullara toplanan ÖSYM Para Havuzundan ödeme yapılmalı. Bu sistemin sonucu olarak liseler kendi içlerinde başarıyı yükseltmek için çabalayacak, öğretmenler öğrencilerle daha çok uğraşacak ve ülke düzeyinde başarı artacaktır. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Evet.. siz bu 5 öneri arasından en çok hangilerini beğendiniz? Sizin de böyle aklınıza gelen fikirler oldu mu? Cevaplarınızı bekliyorum. 109luknouhei sundu. |
Bildirim