Şimdi Ara

Ortadoğu Bölgesinin ilk 100 üniversitesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkes soylediginde haklı, sorunun neresinden tutarsak tutalım hep bi yerinde baska bir sorun var, yök u ele alan biri bir cok eksigini, hatasını soyleyebilir; akademisyenleri yada ne bilim iste otdu yu ele alırsan yine aynı sey, bu aynı zamanda su anlama geliyor, demekki kimse sorunun temeline inememiş yada inmiyor..
    otdu nun eksiklerini yada hatalarını tartısmanın pek bi anlamı yok bence, butun bunlar zaten toplumla bakısımlı bir halde, toplumun icinde olay seyler.. toplum bilime nasıl bakıyor, bilgiden ne anlıyor, onu neden onemsiyor yada onemsemiyor..... iste bu soruların cevabı bence neden dunyada iyi universitelerin sınıfında olmadıgımzı daha iyi acıklar, local orneklerle biseyleri elestirisek ancak elestirmis oluruz, ama en makul olanı elestirdigimiz seyin sonucunda ortaya yapıcı bisey koyup koymadıgımızdır..
  • @alle: çok haklısın. Bilim yapamamamızın sebebi hâlâ toplumsal olarak başka önceliklerimiz olduğunu düşünmemiz belki de. Zaten ekonomisi çok güçlü olmayan, rejimi hakkında (daha en temel tanımlarla ilgili) bile bir sürü insanın tartıştığı henüz taşları tam olarak yerine oturamamış bir ülkede, bilimin çok iyi bir düzeyde olabileceğini pek düşünemiyorum.

    Hâlâ birbirine kuşkuyla bakan "lâikçi" - "dinci"; "Türk" - "Kürt"; "Hiristiyan" - "Müslüman" ve daha bir sürü sunî ayrımlarla vakit harcayan bir ülkeyiz. Hâlâ üniversiteleri siyasal nedenlerle suçlanan, üniversiteler sanki fethedilecek yerlermiş gibi imâlarda bulunulan bir ülkedeki bu karmakarışık yapıda ne kadar ilerleyebiliriz?
  • @mfiz

    üniversiteleri birileri "kale" olarak gördükçe, birileri de fethetmeye çalışacaklardır.
  • Atilla Yayla'nın üniversiteden atılmasına olumlu bakamıyorum şahsen. zaten üniversitelerin amacı fikir üretmek değil mi. "hiii ne dedii" diye prof. un üniden atıldığı nerde görülmüştür. herneyse bu konu dışı zaten.

    Bizim üniversitlerin sorunu düşük kaynak değil, lise şeklinde olmaları. yani burda liseyi bitiren biri, 4 sene daha lise okuyup diplomasını alıyor. bence hiç de beklemeyin ilk 500de üniversite. bilkent falan yanlışlıkla girmiştir muhtemelen.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: redstorm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Nihonjin

    Üniversiteler mason öğretim üyeleriyle dolu.


    Hay sen aklınla bin yaşa e mi! Millet de burada boşuna nefesini tüketiyor "üniversitelerin hali neden böyle" diye. Şu masonları allah islah etsin! Her taşın altından bunlar çıkıyor yahu. Marmara ve Düzce depremleri de bunların işiydi zaten. Hatta sıcak geçen bu kış bile masonların bize bir oyunu olabilir!



    yanlışlık olmuş, üniversitelerimiz saylonların elinde... resistance is futile. you will be assimilated
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    Bizim üniversitlerin sorunu düşük kaynak değil, lise şeklinde olmaları. yani burda liseyi bitiren biri, 4 sene daha lise okuyup diplomasını alıyor. bence hiç de beklemeyin ilk 500de üniversite. bilkent falan yanlışlıkla girmiştir muhtemelen.


    Aslında o iş için 2 yıllık yüksekokullar vardır (üstelik de sistem iyi işletilirse çok işe yarayabilir bu tür okullar) ama ne yazık ki bizde herkesin mutlaka 4 yıllık bir üniversite bitirmesi şartmış gibi görülüyor. Bu çok yanlış bir bakış açısı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alle

    toplum bilime nasıl bakıyor, bilgiden ne anlıyor, onu neden onemsiyor yada onemsemiyor..... iste bu soruların cevabı bence neden dunyada iyi universitelerin sınıfında olmadıgımzı daha iyi acıklar,



    quote:

    israildeki okullar gercekten cok iyi, bunu yahudi dusmanlıgını bi tarafa bırakıp saglıklı bir sekilde dusunursek nedenini daha iyi anlarız, neden cok basit aslında; yahudi toplumu bilgiye gercekten cok onem veren bir toplum, bilim tarihine bakarsanız daha iyi anlarsınız.. araplar onca zenginligine ragmen bilim uretemiyorlarsa bunun en onemli sebebi ki bizdede var bu; bilgiyi sadece ise yaradıgı zaman degerli gormesi, soylesenize boyle bir kulturde yetisen kac insan gidip nukleer fizikci yada teorik matematikci olmaya kalkar?



    Bilim, onu bir şeylerle yarıştırmayı bırakmadığımız müddetçe, anlamını ve yerini evrensel bakış açısının tam tersine, bir şeylerin altında ya da üstünde gördüğümüz sürece, halihazırda zorla pompalanıyor gibi görünen bir kavram olmaktan öteye geçemeyecektir. Daha da kötüsü, bu durumun sadece bilim için geçerli olmadığını, sahip olduğumuz değerlerin altında temel teşkil eden kavramların (Cumhuriyet, demokrasi, laiklik) dahi sindirilmesindeki güçlükten anlayabiliriz.
    Yukarıda bahsedilen ve hemen herkesin kabul ettiği bir takım olumsuzlukları (despot yönetim, maddi imkansızlıklar, v.s.), sistemin özüne karşı duyulan antipati ile harmanlayarak ve bütün bu sorunların kaynağı olarak sistemin bizatihi kendisini göstererek probleme yaklaşmanın, çözüm üretme niyetinden uzak olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    quote:

    Orjinalden alıntı: redstorm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Nihonjin

    Üniversiteler mason öğretim üyeleriyle dolu.


    Hay sen aklınla bin yaşa e mi! Millet de burada boşuna nefesini tüketiyor "üniversitelerin hali neden böyle" diye. Şu masonları allah islah etsin! Her taşın altından bunlar çıkıyor yahu. Marmara ve Düzce depremleri de bunların işiydi zaten. Hatta sıcak geçen bu kış bile masonların bize bir oyunu olabilir!



    yanlışlık olmuş, üniversitelerimiz saylonların elinde... resistance is futile. you will be assimilated


    Lacrima, aslında keşke dediğin doğru olsa da bizi de Number Six asimile etse. Bazı yönlerden düşününce, olması gerekeni ve evrensel doğruları bizden daha akılcı şekilde yaptıkları ortada.

    Zaten Number Six'e de neden direnir ki insan...?!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: redstorm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Nihonjin

    Üniversiteler mason öğretim üyeleriyle dolu.


    Hay sen aklınla bin yaşa e mi! Millet de burada boşuna nefesini tüketiyor "üniversitelerin hali neden böyle" diye. Şu masonları allah islah etsin! Her taşın altından bunlar çıkıyor yahu. Marmara ve Düzce depremleri de bunların işiydi zaten. Hatta sıcak geçen bu kış bile masonların bize bir oyunu olabilir!



    Hayırdır ne bu celal,damarına mı bastım.
  • bu arada israilin laik olmadığı doğru. hatta israil iranla aynı yapıda fundamentalist devlet ikisi de. mesela USA da laik değil. state bazında seküler stateler var ama USA devlet olarak seküler bi devlet değil.
  • @vese
    yazdıklarınızdan hareketle,üniversitelerimizin ,cumhuriyet ve demokrasiden nasipsiz olduğunu söyleyebilirmiyiz?

    @mfiz hocam,
    hakikaten üniversitelerimizde demokrasiyi içselleştirememe,cumhuriyet slogancılığından sıyrılıp önce kendisi cumhuriyetçi olamama gibi bir bakış ve dayanak ve bir hareket görmüyormusunuz?


    bu siyaset veya yök kaynaklı veya masonik olmuş farketmez.
  • bizde üniversite mantğı tam oturmamış gibi. şimdi sokaktan bi kişiyi çevirip sorun, üniversite niye vardır, niye gidilir diye. cv mize yazabilmek için der çoğu. yani burada üniversite iş bulabilmek için üzerinden atman gereken bi sorumluluk tarzında bi yer. yoksa kimsenin araştırmayla bilmemneyle uğraştığı yok. bakın kaç prof. un kaç dekanın rektörün ulusalarası düzeyde hakemli bi dergide makalesi yayınlanmış.

    her sene össde ilk 100ün 90-95 i mühendislik yazar. yani her sene 70milyonluk bi ülkenin en yetenekli 100 gencinden 95i mühendis oluyor. normalde böyle bi istatistiğe göre bizim mühendislikte çığır açmamız gerekiyor ama nerde. tayvandan, malezyedan gelen hazır parçaları birleştirme ustasıyız halen. zaten o işi bi çocuğa 5 kere göstersen altıncıda kendi yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacrima -- 27 Ocak 2007; 0:00:07 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    bizde üniversite mantğı tam oturmamış gibi. şimdi sokaktan bi kişiyi çevirip sorun, üniversite niye vardır, niye gidilir diye. cv mize yazabilmek için der çoğu. yani burada üniversite iş bulabilmek için üzerinden atman gereken bi sorumluluk tarzında bi yer. yoksa kimsenin araştırmayla bilmemneyle uğraştığı yok. bakın kaç prof. un kaç dekanın rektörün ulusalarası düzeyde hakemli bi dergide makalesi yayınlanmış.

    her sene össde ilk 100ün 90-95 i mühendislik yazar. yani her sene 70milyonluk bi ülkenin en yetenekli 100 gencinden 95i mühendis oluyor. normalde böyle bi istatistiğe göre bizim mühendislikte çığır açmamız gerekiyor ama nerde. tayvandan, malezyedan gelen hazır parçaları birleştirme ustasıyız halen. zaten o işi bi çocuğa 5 kere göstersen altıncıda kendi yapar.


    aynen böyle düşünüyorum. bi ezbercilik var üzerimizde. herşeyimiz başından sonuna mekanik olmuş. ders çalışan bi çocuk bile birşeyler öğrenmek için değil sadece ders çalışıyor görünmek için çalışır. bu durum ise ilkokuldan beri çocuklara aşılanıyor. bugün bi kanalda gördüm çocuğun biri teşekkür alamamış diye ağlıyor. ne kadarda komik. teşekkür nedir yaw? sanki bunu alanlar daha çok şey öğrenmiş. bizim eğitimde twek yapmamız gereken şey temelden başlayarak insanları ezberci olmaktan kurtarıp bilgiyi kullanan bireyler haline getirmek. cv ye bişey yazamayan genç bile ağlar bu kafayla. ilkokuldaki çocuktan farklı hiçbi yanı yok onun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    bu arada israilin laik olmadığı doğru. hatta israil iranla aynı yapıda fundamentalist devlet ikisi de. mesela USA da laik değil. state bazında seküler stateler var ama USA devlet olarak seküler bi devlet değil.


    abd anayasasından:


    Congress shall make no law respecting an establishment of religion,
    or prohibiting the free exercise thereof


    işte denge bu.

    laiklik sözcüğü ise sadece Fransa ve Türkiye'de mevcut ( bilin bakalım biz nereden aldık? )


    @driver

    yazdıklarımdan hareketle söylenir mi bilmem ama aynen öyle düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vese -- 27 Ocak 2007; 0:34:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vese

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lacrima

    bu arada israilin laik olmadığı doğru. hatta israil iranla aynı yapıda fundamentalist devlet ikisi de. mesela USA da laik değil. state bazında seküler stateler var ama USA devlet olarak seküler bi devlet değil.


    abd anayasasından:


    Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof


    işte denge bu.


    laiklik sözcüğü ise sadece Fransa ve Türkiye'de mevcut ( bilin bakalım biz nereden aldık? )

    @driver

    yazdıklarımdan hareketle söylenir mi bilmem ama aynen öyle.


    şunları bi çevirebilirsen çok memnun olurum. merak ettim şimdi. ingilizceden çakmıştım zamanında.




  • "Meclis bir dine dayanarak yasa yapamaz, Meclis bir dinin özgürce yaşanmasını yasaklayan bir yasa yapamaz"

    diye çevirebiliriz sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vese -- 27 Ocak 2007; 0:39:52 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vese

    "Meclis bir dine dayanarak yasa yapamaz, Meclis bir dinin özgürce yaşanmasını yasaklayan bir yasa yapamaz"

    diye çevirebiliriz sanırım.


    çok çok teşekkür ederim.
  • Seküler ile laik aynı şeydir. Atatürk ilkeleri ile ilgili yabancı sitelere bakarsanız "laiklik" ilkesinin "sekülerizm" olarak tercüme edildiğini görürsünüz. Sekülerizme ait daha eskiye dayanan bir geçmişe sahip ve bunu özümsemiş toplumlar, böyle bir ilkeyi anayasalarında belirtme ihtiyacı duymazlar. Laiklik Türkiye Cumhuriyetinin bir ilkesi ve anayasanın değişmez bir maddesidir.Günümüzde hala laikliği tartışmanın zararlı olduğunu düşünüyorum.
  • @vese
    öyle ise cumhuriyetçi,demokratik kelimeleri ile süslü konuşmak öyle olduğumuzu gösteremeyebiliyor,eğer halimiz,hareketimiz o paralelde gitmiyorsa.
    cumhuriyet ve demokrasi kelimeleri yapı itibari ile mi bu na müsait ?
    birde bilimsel kelimesi var çok sığınıldığı,çok önem verildiği halde ,tezat fikir sahibi,tezat hareketler yapanların dilinde.

    üniversiteler farkındalık eğitiminde sıfır mı o zaman bizim ülkede.

    farkındalık akıl ile değil,ideoloji ile besleniyor okumuş ,adam olmuş kesimimizde.

    gibi tespitler yapsam çokmu abartmış olurum?
  • ideoloji ile beslenen farkındalık,her sese tahammul edemediği gibi ,beğenmediği sesi kısmak için kendi kriterlerini bile delebilir mi?
    bu kavga ortamını,farklı fikirler arasında köprü olması gerekirken,uçurumu doğuruyor olabilir mi?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.