Şimdi Ara

OpenGL 2.0 destegi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
11.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar,

    Call of Duty 4 kurmaya çaılışırken "seperate alpha blend" hatası veriyordu. Google'da yaptıgım aramalardan bunun OpenGL 2.0 desteklenmemesinden kaynaklandıgını ogrendim (belkide yanlıs bilgidir emin degilim).

    Nvidia'nın OpenGL 2.0 destegini ararken RivaTuner2006 programıyla yadahttp://developer.nvidia.com/object/nvemulate.html sayfasından nvemulate.exe ile OpenGL 2.0 sorunu çözülebiliyor diye anladim ama benim bu konularla ilgili pek bilgim yok. Bunları denerken ekran kartını yakmaktan korkuyorum.

    Bu konuda yardım istiyorum...







  • ekran kartın ne? opengl 2.0 desteklemiyorsa yazılımla falan olmaz boşuna uğraşma. fakat cod4'ün opengl 1.1 ile çalışması lazım
  • Tek bildigim "seperate alpha blend" hatası aldıgım ekran kartı nvidia fx5900
  • OpenGL ile alakası yok bence
    Bu oyunun opengl ile yapıldığını hiç sanmıyorum.
    En az NVIDIA® Geforce™ 6600, ATI® Radeon® 9800Pro gerekiyormuş oyun için
  • tüm cod serisinin grafik motorları opengl.

    kartın yetersiz, 5900 olduğunu önceden söylesene =). 9800'den bile kötüydü zamanında ama daha pahalıydı ehahe.

    2. el 7600gs/gt, 6600gt, 6800gt falan al derim ucuza.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silphatos -- 17 Ocak 2008; 14:17:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Silphatos

    tüm cod serisinin grafik motorları opengl.

    kartın yetersiz, 5900 olduğunu önceden söylesene =). 9800'den bile kötüydü zamanında ama daha pahalıydı ehahe.

    2. el 7600gs/gt, 6600gt, 6800gt falan al derim ucuza.


    Bana COD4 ün opengl motoru kullandığına dair bi link verebilirmisin. Ben bulamadımda

    Ama şunu bi okuyun isterseniz

    http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty_4

    Game engine
    An example of the lighting, shadows, and weather effects in the game's single-player mode.
    An example of the lighting, shadows, and weather effects in the game's single-player mode.

    Call of Duty 4: Modern Warfare runs on a proprietary engine, and has features such as true world-dynamic lighting, HDR lighting effects, dynamic shadows and depth of field. "Bullet Penetration" is calculated by the engine, taking into account things such as surface type and entity thickness. Certain objects, such as cars, and some buildings are destructible. This makes distinguishing cover from concealment important, as meager protection from as wooden fences, thin walls and such no longer fully shields players from harm. Bullet speed and stopping power are decreased after penetrating an object, and this decrease is calculated realistically depending on the thickness and surface of the object penetrated. The game also makes use of a dynamic physics engine, which was not implemented in previous Call of Duty titles for the PC. Death animations are a combination of pre-set animations and ragdoll physics. Some mistook the game's graphics to be DirectX 10 based, but it is stated that the graphics use DirectX 9. All console versions of Call of Duty 4: Modern Warfare run at a consistent 60 fps.


    OpenGL nerde ?




  • tüm cod oyunları q3 motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor, q3 motoru da opengl olduğuna göre temelinde opengl var yani fakat cod4'de üstüne dx ekledilerse bilemem.
  • Tüm CoD'da OpenGL kullanıldığı bilgisi yeni oldu benim için.

    CoD1 ve CoD: UO gerçekten OpenGL idi. Q3 motoru üzerineydi.

    Ama, oyun ayarlarında dx7 ve dx9 seçeneği barındıran CoD2, ayrıca CoD4'ün gerçekte OpenGL tabanlı olduğunu bilmiyordum.


    Bu arada, CoD 4 GeForce FX'le çalışıyor mu? Yani, FX'in kendine özgü SM 2.0'ı ile uyumlu mu?
  • quote:

    The game engine is based on the modified Quake III engine used in Call of Duty, with a new renderer written from scratch by Infinity Ward. This replaces the Quake 3 engine's standard OpenGL renderer with support for Direct3D 7.0 and 9.0 paths. The latter features pixel shader effects such as bump mapping, dynamic lighting and bloom.


    http://www.codeweavers.com/compatibility/browse?app_id=2710


    anladığım kadarı ile render için OpenGL, patlama efektleri ve ışıklandırma için dx7-9 kullanılıyormuş.




  • cod 4 sadece shader 3,0 arar ekran kartın desteklıyorsa oynarsın.

    oda zaten yuklerken degıl oyunu acerken hata verır
  • http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=244352 bu sitede opengl 2.0 yuzunden oldugu ve rivatuner ile duzeltilebilecegi soylenmis. Bu programı kurdum bisey anlamayınca nvidia opengl 2.0 destegini arastırdım. Karsımahttp://developer.nvidia.com/object/nvemulate.html sayfası cıktı. "nvemulate.exe" ile opengl 2.0 destegi verilebildigini okudum ama tam emin olamadigimdan nasil yapilacagini bilemiyorum.

    Bu soyledigim programlari deneyen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmenoz -- 18 Ocak 2008; 9:03:06 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.