|
OPEL ASTRA 1.4 T LPG SONRASI ARIZA LAMBASI
-
-
Merhaba bende de aynı araçtan var, sizin sorununuzda bikaç ihtimal var, esp arızası akımla alakalı oluyor genellikle. yani kalibrasyon için ateşleme bobininden bağlantı alındıysa ondan yapabilir, onu krank devir sensöründen aldırın, obd bağlantısı yapılmışsa ve yanlış bağlantı varsa ondan yapabilir, bobin ve bujiler eskiyse-orjinal değilse ondan yapabilir.
sormak istediğim başka bir konu var size, sabahları araçta ilk çalıştırmada bir sarsıntılı çalışma mevcut mu, AFR ayarını yaptırdığınız için soruyorum. -
quote:
Orijinalden alıntı: ugur_86
Merhaba bende de aynı araçtan var, sizin sorununuzda bikaç ihtimal var, esp arızası akımla alakalı oluyor genellikle. yani kalibrasyon için ateşleme bobininden bağlantı alındıysa ondan yapabilir, onu krank devir sensöründen aldırın, obd bağlantısı yapılmışsa ve yanlış bağlantı varsa ondan yapabilir, bobin ve bujiler eskiyse-orjinal değilse ondan yapabilir.
sormak istediğim başka bir konu var size, sabahları araçta ilk çalıştırmada bir sarsıntılı çalışma mevcut mu, AFR ayarını yaptırdığınız için soruyorum.
uğur bey cevap verdiğiniz için teşekkür ederim öncelikle.
aracı 39binde aldım .43 binde de lpg taktırdım.elektrik aksam konusunda bilgim yok malesef.bobin ve buji konusunda da.
yarın resimleri atmaya çalışırım.
sabah çalıştırdığımda titreme olmuyor.ilk takıldığı zamanlarda lpg ye geçerken bir sarsıntı oluyordu.Başka bir ustaya gittim.lpg nozul çapı 2.5mm yapıldı.
enjektör sonrası ve öncesi hortumlar kısaltıldı.130kw lık regülatör mevcut bu arada.
ama araştırmalarıma göre elektrik aksam ve lpg nin kaynağı ile ilgili görünüyor.sizin de dediğiniz gibi.
obd bağlantısı da devre dışı bırakıldı.
Ankarada kim çözer bunu bilemiyorum.
-
Ankara'da Mocan Otogaz var, onlar iyidir, çözerler. -
Sorunun cozumu cok basit aslinda, cruze da da benzer sorun vardi, sorunu araca atikerin obd test cihazini araca baglayip aracin obd protokolunu bulup, bu protokolu atikerin programinda obd protokolu otomatik secenegi yerine secerek kaydetmeniz gerekir. Bundan sonra hicbir sorun kalmaz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: discrepancy
Sorunun cozumu cok basit aslinda, cruze da da benzer sorun vardi, sorunu araca atikerin obd test cihazini araca baglayip aracin obd protokolunu bulup, bu protokolu atikerin programinda obd protokolu otomatik secenegi yerine secerek kaydetmeniz gerekir. Bundan sonra hicbir sorun kalmaz
çok teşekkür ederim.Dediğinizi deneyecem hafta içi bakalım.inşallah işe yarar. -
quote:
Orijinalden alıntı: discrepancy
Sorunun cozumu cok basit aslinda, cruze da da benzer sorun vardi, sorunu araca atikerin obd test cihazini araca baglayip aracin obd protokolunu bulup, bu protokolu atikerin programinda obd protokolu otomatik secenegi yerine secerek kaydetmeniz gerekir. Bundan sonra hicbir sorun kalmaz
hocam dediğinizi yaptık doğru kodu bulmaya çalıştık.sanırım bulduk.2 gündğrarıza lambası yanmıyor.obd yi kapatmadık da. -
2 gun yanmadiysa merak etmeyin hic yanmaz. Benim Cruze da da ya her gun yada 2 gunde bir yanan ariza lambasi obd protokolu acik olmasina ragmen yaklasik 5 aydir yanmiyor. Cozum bu kadar basit ama genelde Lpgciler "Abi opel grubu obd sistemlerde bu sorunu veriyor, en mantiklisi obd yi kapatmak obd yi kapatalim" teklifi yapiyorlar ama obd yi kapatmak obd nin artilarindan mahrum kalmak diyince "Abi obd yerine iyi bir ayar isgorur, obd nin duzeltme payi cok dusuk oranda" diyerek gecistiriyorlar. Belki dediklerinde hakli olabilirler ama Atiker Grand kitte dedigim sekilde obd protokoli bulunarak programda eslestirildiginde sorun ortadan kalkiyor.Bana bu bu yolu atiker grand takili bir Astra sahibi onermisti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: discrepancy
2 gun yanmadiysa merak etmeyin hic yanmaz. Benim Cruze da da ya her gun yada 2 gunde bir yanan ariza lambasi obd protokolu acik olmasina ragmen yaklasik 5 aydir yanmiyor. Cozum bu kadar basit ama genelde Lpgciler "Abi opel grubu obd sistemlerde bu sorunu veriyor, en mantiklisi obd yi kapatmak obd yi kapatalim" teklifi yapiyorlar ama obd yi kapatmak obd nin artilarindan mahrum kalmak diyince "Abi obd yerine iyi bir ayar isgorur, obd nin duzeltme payi cok dusuk oranda" diyerek gecistiriyorlar. Belki dediklerinde hakli olabilirler ama Atiker Grand kitte dedigim sekilde obd protokoli bulunarak programda eslestirildiginde sorun ortadan kalkiyor.Bana bu bu yolu atiker grand takili bir Astra sahibi onermisti.
Dediğin gibi hocam sorunun çözümünü bilemeyince hem para hem vakit harcıyorsun ve kafa daha da bulanıyor.Dediğin gibi kapatmak da bir çözüm imiş ama bende açık kalarak çözülmesi yanındayım.Çok teşekkür ederim yardımın için.Şu an için bir sıkıntı yok umarım daha da olmaz.
-
Merhaba, ben de lovato obd'li kit taktırdım. 5000km filan oldu ,gayet sorunsuz çalışıyor.Hem gidişinden hem de tüketimden gayet memnunum. Ayarı filan gayet düzgün hiç arıza lambası yanmadı. Ancak bende de ara sıra aynı mesaj çıkıyor. 3,5 çalıştırmada bir servis park yardımcısı, servo direksiyon mesajı beliriyor. 1-2 saniye sonra kayboluyor.Ne direksiyonda ne park sensöründe bir sorun yok. LPG'ciye gittim çözemediler. Lovato'da da çözümü aynı mı acaba? -
Merhaba,
Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.
Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)
Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :
motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj
karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı
servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu
servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi
motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi
Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.
LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.
İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.
Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X