Şimdi Ara

Oğlum Arabayı Çok Zorlayarak Kullanıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Başlığı görünce babam konu açtı sandım abi sende haklısında cocugunda napsın o devirdin verdiği ivme ses mukemmel bi duygu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90hp yazılımla 115hp max 117hp olması lazım. 1.4 d4d dizel toyota motoru 90hp’den 115hp’ye çıkmıştı,yaris ok gibi fırlıyordu:) Dci,tdi,d4d motorlar yazılımla sorun çıkarmıyor,bazı motorlar siyah duman atıyor tdci,hdi 💨

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayiye yolla para nın değerini anlasın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyisi ona bir motorlu testere alin palasinida cikartin gezsin dursun onunla

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet araç zarar görebilir. Benzinli araç olsa yüksek devir çevirmesi çok sorun olmaz ama dizel araçlarda genel olarak 3500 deviri geçmek gereksiz, hatta günlük normal kullanımda 2500 deviri geçmeye bile pek ihtiyaç duyulmaz. Maksimum ise 4000 devir olmalıdır, 5000 devire çıkmak saçmalık, zaten boşa devir çevirir güç alamazsın.



    En önemlisi ise motor ısınmadan asla yüksek devirlere çıkılmamalıdır. Motor ısınmadan hem benzinli hem dizel araçlar için 2500-3000 deviri asla geçmemek gerekir. Aksi takdirde motor ciddi anlamda zarar görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sahibinin aslında baba değilde, oğul olduğunu düşünüyorum.



    Bizim Türk babalar olaya anında müdahale eder. Buraya konu açmaz. Müdahele de azarla başlar, dürtmeye kadar gider.



    Konu fake

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende ehliyeti ilk aldığımda babamla otobana çıkardım. Çok merak ederdim araba kaç bin devirde ne yapıyor nasıl hızlanıyor vs. Onun yanında gazlardım. Ama malın kıymetini bilmek lazım birazda. O şekilde kullanmaya devam ederse aracı alın altından sürünsün aklı başına gelir. Yok denemek için yapıyorsa bırakın yapsın onlarıda öğrenmesi lazım..
  • Arabada Redline Nasıl Yapılır? (Motorda Redline Ne Demek?)

    Motorun bir dakikada maksimum döndürebileceği krank devrine, maksimum motor devri denir. Sürücü gösterge panelindeki devir saatinin son 2000 devirlik kısmı kırmızı şeritlidir, motor devrinin yükseltilerek, devir ibresinin bu alana gelmesine arabayı redline'a sokmak denir. Maksimum devir, bu redline devir aralığındadır.



    Motor devrinin birimi devir bölü dakikadır(devir/dk). Sürücü gösterge panelinde devir saatinde genelde İngilizce olarak rev/min (devir/dk) yazar. Devir göstergesinde, devirler 1-2-3-4-5-6-7 şeklinde tek rakamlarla gösterilir ve saatin ortasında (x100/min) şeklinde, 1000 ile çarpılıp okunması gerektiğini ifade eden bir yazı bulunur. Dizel otomobillerin motor devirleri kadranda 4-5 bine kadar çıkarken, benzinli motorlarınki 8 bine kadar çıkıyor. Yarış motosikletleriyse dakikada 17000 devir çevirebilmektedir.



    Araba (motor) Kesiciye Nasıl Girer? Devir Kesici Ne İşe Yarar?

    Gaz pedalına sonuna kadar basılıp motor devri yükseltildiğinde, motor kontrol ünitesi yakıt enjeksiyonunu sınırlar, buna motorun devir kesiciye girmesi denir. Motor kontrol ünitesi (ECU), motorun çok yüksek devirlere çıkıp zarar görmesini engellemek için, belirli bir devire çıkıldığında (yaklaşık 6000 devir) yakıt enjeksiyonunu kısarak, motorun belirli bir limit devri geçmesini engeller ve sabitler. Böylece motorun aşırı devir sebebiyle zarar görmesi engellenir. Bazı durumlarda; motor soğukken, duruyorken, bir arıza algılandığında vb. motorun kesiciye girme devri, ECU tarafından düşürülebilir.



    Motorun kesiciye girmesi için tam gaz yapılması ve motor devrinin sonuna kadar yükselmesi gerekir.



    Arabayı Kesiciye Sokmak Zararlı mıdır?

    Her ne kadar mühendisler devir kesici sistemle motoru korumuşlarsa da, motoru yerli yersiz kesiciye sokmak zarar verebilir. Motor devri aşırı yükseldiğinde, piston ve supapların çalışma hızları inanılmaz değerlere çıkar, supapları kapanmasını supap yayları sağlar. Çok yüksek devirlerde çok yüksek hızlarda çalışan supap yayları (zamanla malzeme yorgunluğu da olabilir), supapları yeterince hızlı geri çekip kapatamayabilir, bu durumda supaplar yukarı çıkan pistona çarparak pistonu ve supapları parçalar, silindiri çizer, hatta motor kol çıkarma dediğimiz (biyel kolunun silindiri delmesi) olay gerçekleşebilir. Bu durumda çok büyük masraflar karşılaşılabilir, sandık motor getirtip motoru komple değiştirmek zorunda kalabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Camouflage`` -- 24 Ekim 2017; 5:12:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Genç çocuk fazla üzerine gitmeyin, güzelce anlatın.

    Ben de 16, 17 yaşlarında daha ehliyet falan yokken babamın arabasını kaçırırdım. Birkaç kere yakalanmışlığım da var. Babam sağolsun, genç adamın halinden anlıyordu, pek bişey demezdi.
  • 19 yaşında adam olmuş. 1 sene sonra askere gidebileceğine göre çocuk değil artık. Eskilerin deyimiyle "eversen çocuğu olur". Önce açık açık anlatın. Yakıtı o alsın, farkı görsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _mp_

    Dizellerde fazla devir çevirmemek lazım. Benzinli olsa 10bin devir çevrilir.

    10 bin devir de abartı oldu şimdi. Ne bu, wankel motorlu rx-8 mi?
  • Arabaya yazılım attırınca oğlan da gaza gelmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bize ne anlatiyorsun al elinden anahtari. Yeni bir troll akimi mi basliyor nedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herşeyi anladım da niye yazılım attırdınız . oğlanda sizin yazılım var bir deneyim yapıyor , inşallah düzgün kullanır
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.