Şimdi Ara

ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği 3. sınıfım, soruları alayım. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
4
Favori
1.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • baband kullanıcısına yanıt
    Siz kimsiniz hocam hangi okuldan bahsediyorsunuz ? Bilkentte mi okuyorsunuz ?
  • hocam suanki siralamamla ya istanbul esenyurt gibi bi tabela universitesinde ya da 19 mayis Universitesinde okuyacagim bilgisayardan baska bi sey dusummuyorum mezuna. zaten kaldim 88 bin siralama elimden olan sey ben napayim sizce istanbulda is imkani olacak bi yandan ise girerim diyorum ama tabela universitesi olmasi korkunc bi yanda... bilemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Revolved kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle dürüst ve samimi açıklamanız için teşekkür ederim. Sorum şu ki ODTÜ bilgisayar için hep “Size düşünmeyi öğretiyor“ deniyor. Dolayısıyla eğitiminin diğer üniversitelerle kıyaslanamayacak düzeyde iyi olduğu söyleniyor. Böyle bir şey var mı? Ayrıca hocalar dersleri derste anlanılabilecek kadar iyi mi anlatıyor yoksa evde kendiniz mi anlamak zorunda kalıyorsunuz? Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birkaç sorum olacak
    1)50K bandındayım pc mühendisliği seçmek mantıklı mı?
    2)İngilizce seviyem B1-B2 arası kendimi geliştirirsem Türkçe okumanın açığını kapatabilir miyim veya Türkçe okumak çok dezavantaj olur mu?
    Aklıma geldikçe yazarım bunları cevaplarsan çok sevinirim
  • Beko_123 B kullanıcısına yanıt
    EE öğrenci profili olarak yakın, ancak binaları filan gayet güzel (bilgisayar ile karşılaştırılamaz). Ayrıca dönemdeki kişi sayısı daha fazla.
  • cahilintegral C kullanıcısına yanıt
    hahaha, Anadolu'da dandik bir tabela üniversitesi olduğu için olabilir.
  • böylebuyurdudh kullanıcısına yanıt
    bence kesinlikle değer. şu yönden, ülke içerisinde odtü mezunu ile hacettepe mezunu asla aynı kefeye konmaz. bu bir gerçek.

    üniversite için başka bölüm yazmak ne kadar doğru olur bilemiyorum, sonuçta üniversiteden önce meslek seçmek gerek.
  • Hocam genel ve klasik bir soru olacak fakat şu sıralar çok kafamı çeliyor beni hedefimden caydırıyor.
    Ben ileride Bilgisayar Mühendisi olarak hayatıma devam edersem mutlu olabilirim, bu meslek bana uygun diyemiyorum tam fakat taaa ortaokuldan beri bilgisayar mühendisi olma gayem vardı. Büyüdükçe doğayı,bilimi sevdikçe aklımda şu soru belirdi: Ben 40 yıl boyunca her gün vaktimin büyük bir çoğunu bilgisayar başında geçirebilecek miyim?
    Biliyorum çoğu meslek böyle fakat bir programlama dili bilmiyorum, donanımsal ve yazılımsal bilgi birikimim sıfır, şimdiye kadar hiç ilgilenemedim bu aktivitelerle. Yani ben bu iş için yaratılmadım ama oraya doğru bir yönelme var aklımda nedenini bilmediğim. Sanırım iş olanakları yaşam koşullarını beğeniyorum bu mesleği icra edenlerin. Sırf önü çok açık ve kaliteli bir yaşam sunması, kendini geliştirip iyi işler yapabilmenin en mümkün olduğu, çok fazla alanı kapsaması nedeniyle istenilecek bir bölüm müdür? Bu bakış açısıyla bu bölüm okunur mu? Çok fazla kararsızım. İlgimi çeken Biyoloji Jeoloji Maden Gemi gibi bölümlere yüz çeviriyorum imkan ve koşulların beni kötü etkileyeceğinden dolayı. Gemi İşletme okursun 3 ay eve hasret kalırsın gibi gibi nedenlerle her bölümü eleyip gene bilgisayar mühendisliğinin olanaklarına sarılıyorum. Bu kafa yapısı yanlış mı? Siz nasıl seçtiniz?




  • odtü bilgisayar size düşünmeyi öğretmez, sizi iyi not alabilmek için düşünmeye mecbur durumda bırakır. bunun "iyi bir eğitim" stili olduğunu düşünmüyorum. zira özensiz hazırlanan ders içeriği ve ödevlerde başarılı olabilmenizin tek yolu, öğrenmeye çalıştığınız bir şeyde kendinizi ekstra hırpalamanız.

    parayla ödev yaptıranından tutun, kopya gani dönüyor. herkes tam anlamıyla not köpeği. kimse bir şeyi iyi öğrenmek ve kullanmak derdinde değil.

    ders konusu şöyle, her dersin 2 veya 3 sectionı vardır. bu sectionlara soyadınızla atanırsınız. seçme hakkınız yoktur. bunlardan en fazla birisi iyidir, veya hiçbiri. eğer derste bulunmanız not anlamına geliyorsa yandınız, başka sectionda ders dinlemeniz bir harf notu demektir, bu da çok büyük bir şey.

    eğer yoklama ders içi etkinlik vs. yoksa herkes aynı sectiona doluşmuştur. 70-80 kişinin full doldurduğu g*t kadar bir amfide nefes alma mücadelesi vereceksiniz.




  • amechania A kullanıcısına yanıt
    seçtiğiniz kariyerin hedeflerinize uygunluğu çok önemli. ileride ne yapmak istiyorsunuz?

    mesleğe ilgili misiniz, bu meslekte kendinizi geliştirebilir misiniz? bu soruları cevaplayın.

    bilgisayar mühendisliği konusunda internette ulaşabileceğiniz kaynakların hepsi zaten ingilizce, zira terminoloji de öyle, kendinizi türkçe geliştirmeyi unutmanızı tavsiye ederim.
  • memoşumutolacak kullanıcısına yanıt
    benim her zaman ilgim vardı, ancak ilgim hep sizinki gibi ileride yapabileceğim şeylerle ilgiliydi. bilgisayarla ve oyunlarla hep iç içeydim. ve bilgisayar başında oturmak halen beni baymıyor ona bakacak olursak.

    tabiki ileride süreceğiniz hayat standardı seçiminizi etkilemeli. türkiye'de yaşıyoruz, hayalperestlik oranımızı sınırlamak zorundayız.

    size verebileceğim en iyi tavsiye tercih döneminden önce bir dil öğrenmeye çalışın. python mesela. ne kadar sürede nereye gelebiliyorsunuz? çabukça sıkılıyor musunuz? kodunuzdaki minik bir hatayla saatlerce uğraşabilecek misiniz?
  • baband kullanıcısına yanıt
    post-apokaliptiklik konusunda. neredeyse bütün bölüm binalarında bulundum. en rezaleti bu. açık ara. koku da içerisindeki insanlardan ve yapılmayan tuvaletinden geliyor. hiçbir bölüm binasında rastlamadım buna.

    kağıda kod yazma konusunda, data structures finalinde 5 sorudan 3'ü baştan aşağı sıfırdan kod yazma'ydı mesela.

    lab examlerde önceden soru veriliyor, o sorudan farklı ya da benzer sorular soruluyor. 1. sınıfta C dersinde verilen sorunun çözümü 150-200 satır arası olabiliyor. sınavda compiler çalışmıyor, veya yanlış çözümü okuyor. bu tarz rezaletler. verilen ekstra 10 dakika sınavın yarısında uğraştığınız bir şey için hiçbir anlam ifade etmiyor.

    zaten derste öğrenilenin üzerine konulmadan hiçbir ödev yapılması mümkün değil, o yüzden ekstra site takip etmek her düzgün not almak isteyen insanın yükümlü olduğu bir şey. benim sorunum, sınavların içerik olarak çok düşüncesizce, ve aptalca hazırlanması.

    ilk sınıfta bizim T.A.'lerimizin yapmış olduğu şey tahtada çözümü gösterip 30 saniye sonra bir sonraki slayta geçmekti.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.