Şimdi Ara

Nvidia GeForce RTX 50 mobil ekran kartları sızdırıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia GeForce RTX 50 mobil ekran kartları sızdırıldı
    Bildiğiniz gibi Nvidia RTX 50 serisinin bu yılın sonunda piyasaya sürülmesi bekleniyor ve şimdiye kadar sadece amiral gemisi GB202 GPU’nun temel özelliklerini öğrendik. Ancak bu belirsizlik yavaş yavaş sonlanmaya başladı. Clevo merkezli bir veri sızıntısında RTX 50 mobil GPU’lara dair yeni bilgiler ortaya çıktı.



    GeForce RTX 50 mobil ekran kartları ortaya çıktı



    Bilmeyenler için Clevo, Tayvan'ın en büyük kişiselleştirilmiş dizüstü bilgisayar üreticilerinden biri konumunda. Söz konusu sızıntı ise, Nvidia Blackwell tabanlı RTX 50 mobil ekran kartlarını resmen doğruluyor. Buna göre Nvidia, dizüstü bilgisayarlar için az altı farklı model planlıyor. Bu sürümler ise şu şekilde olacak;




    • GN22-X11 (16 GB GDDR7)

    • GN22-X9 (16 GB GDDR7)

    • GN22-X7 (12 GB GDDR7)

    • GN22-X6 (8 GB GDDR7)

    • GN22-X4 (8 GB GDDR7)

    • GN22-X2 (8 GB GDDR7)



    Nvidia GeForce RTX 50 mobil ekran kartları sızdırıldı
    Bunlar arasından GN22-X11 ve GN22-X9 GPU'lar üst düzey dizüstü bilgisayar segmentine ait. Bu yongaların her ikisi de muhtemelen GB203 GPU'dan güç alacak ve bu kuruluma 256 bit veri yolu ve 16 GB GDDR7 bellek eşlik edecek. Bir alt model GN22-X7 ise, GB205 GPU, 192-bit veri yolu arayüzünde 12 GB GDDR7 belleğe sahip olacak. 



    Üstelik üç sürümün de RTX 40 GPU'larla uyumlu olmayan GN22 Board 1 PCB'yi temel alacağını görüyoruz. Giriş seviyesi parçalara geçecek olursak, burada GN22-X6, GN22-X4 ve GN22-X2'ye sahibiz. Bu yongalar 8 GB GDDR7 belleğe sahip ve muhtemelen 128 bit veri yoluna sahip olacak. Bu da en azından mobil bölümde büyük bir yükseltme olmayacağı anlamına geliyor.



    Ancak üst GPU'larda olduğu gibi bu kartlar da GN22 Board 2 PCB ile kullanıma sunulacak. Üstelik ilginç bir şekilde RTX 3050 4 GB ve RTX 2050 4GB (64 bit) sevkiyatlarının 2025'te de devam edeceği belirtiliyor. 



    Ayrıca Bkz.Nvidia, masaüstü ekran kartı pazarında %88 paya ulaştı, AMD eridi



    GeForce RTX 50 “Blackwell” ekran kartlarının Ocak ayı tarihli CES 2025'te tanıtılması ve yeni nesil dizüstü platformlarına güç vermesi bekleniyor. GeForce RTX 50 masaüstü GPU'lar ise, muhtemelen 2024'ün sonlarında veya 2025'in başlarında piyasaya çıkacak.




    Kaynak:https://wccftech.com/nvidia-next-gen-geforce-rtx-50-blackwell-laptop-gpu-lineup-gddr7-leak-2025-launch/







  • Hadi hayrlısı

  • Yıl olmuş 2024 halen 8gb vram olan kartları çıkarıyorlar yeni nesil bu en az 12gb tan başlatmalıydı Nvidia. 8gb nereye kadar 6000 serisi çıkarsan yine 8gb tan mı başlayacaksın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snakefatih -- 12 Haziran 2024; 12:52:21 >
  • snakefatih kullanıcısına yanıt

    Mobilde yani notebook tarafında zaten nvidia'nın malesef rakibi yok. Yani varda yok. Masaüstü tarafında hadi gene biraz amd var ama mobilde neredeyse yok gibiler. Şimdi bence ilk sebebi vram işinin bu gibi geliyor.


    İkinci sebebiyse mobil tarafta cihazlar ufak ince olsun diye ekranları çerçevesiz falan feşmekan eee anakart el kadar oluyor.


    Nvidia GeForce RTX 50 mobil ekran kartları sızdırıldı

    Bakın bu örnek i7 işlemcilisi sağda soldaki ise 3080 ti gpu yanlarındaki ise bellekler ve 16 gb. Hani bakın ne kadar sıkış tepiş daha buna soğutucu ünitesi takılacak 2 tane fan takılacak ssdler şunlar bunlar ve 15.6 inç yada 16 inçlik 2 cmlik cihaza konulacak vs. Arkaya vramleri alsalar aslında sığar ama sorun da şu ki vram ısınıyor, arkaya alması demek ekstra soğutma yapamayacak demek çünkü klavyede bir soğutma yok. O yüzden tek seferde ön kısma yerleştirip soğutucu blok ve ısı borularından ayarlayıp yapıyorlar.


    Masaüstü ekran kartlarındaki gibi kocaman bir alan yok. E güç belli anakartta bir ssd eksik işlemci dip dibe vs. e birde tabi ilk başta dediğim gibi bir segmentasyonu da var rekabette yok bu pazarda nvidia tekeli dönüyor. Burada çözüm oyunların artık en ölüsünün bile 10 gb vram istemesinde yatıyor gta 6 eğer 10 gb vram üstü isterse en düşük ayarlarda bile o zaman işte nvidia efendi eli mahkum birşeyler yapacak. Başka türlü zor. Zaten özellikle dikkat edin frame generation gibi özellikleri de felaket vram istiyor. E nvidai efendi masaüstü bile kısıyor belleği vermiyor.





  • OrcunFix kullanıcısına yanıt

    GTA 6 çıkınca zaten piyasada bulunan oyuncu leptoplarının %80 90 ı GTA 6 yı GPU vram ından dolayı oynatamayacak olması üzücü. Benim de asus rog leptop 3050ti 4gb vram 128 bit modeli. 2 sene önce bile 21k fiyata almıştık şuanda zaten 40k civarlarında geziyor fiyatı. Yani GTA 6 oyunu dediğiniz gibi hem masaüstü hem leptop camiasında NVİDA yı vram yükseltmesi yapmaya zorlayacak itecek fiyatları da sabit tutması gerekiyor. Yani şuanda satılan 4gb vramli modeli kaç paraysa aynı paraya 12gb vramli modeli satması gerek. Yoksa ps5 sahibi olmayan herkes GTA 6 ya ekmek banacak yayıncıları izlerken...

  • Dalga geçiyorlar resmen. 4060 ve üzeri gpularin halefi en az şimdikini +4vram ile gelmeliydi. 12gb vram yeni nesil oyunlari yüksekte oynamak için minimum gibi bir şey zaten.
  • doyurucu acıklamandan ötürü tesekkürler kardeş,ben de niye ramleri düsük tutuyorlar dıyordum hep.
    Alan yetmiyormus
  • snakefatih kullanıcısına yanıt

    3070 var 8gb vramlı 16gb vram gelmedikten sonra hayatta upgrade etmem. bilerek yapıyorlar ki insanlar daha pahalısını alsın 60 serisi 8, 70 serisi 12 80 serisi 16 20 olmalıydı. hatta iyi düşünürsek 70 serisi 16, 80 serisi 20 olmalıydı.



    üstte arkadaş açıklamış çok teşekkürler, ama uzun vadeli düşününce 8gb vram upgrade etmeye değmez kesinlikle..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuksws_99 -- 9 Haziran 2024; 21:57:29 >
  • OrcunFix kullanıcısına yanıt

    nvidianın paragöz olmasından kaynaklı başka birşey değil


    alan dar yok bellek kontrolcüsü sayısı az felan hikaye


    rtx 4060ti 16 gb 4 tane 4 gb gddr6 bellek kullanıyor kaldıki gddr7'de tek yonga 8 gb kullanabiliyor yani isterse 5060 mobil 32 gb vramle gelebilir.



    Nvidia GeForce RTX 50 mobil ekran kartları sızdırıldı


    https://videocardz.com/newz/first-generation-of-gddr7-graphics-cards-sticking-to-16gbit-2gb-modules-3gb-on-roadmaps


    diğer yandan masaüstünde de durum pek farklı değil oradada bellek kontrolcüsü sayısı az deniyor bellek kontrolcüsü 2 yonga kontrol edebiliyor


    bildiğin 3070ti'nın farklı versiyonu 8adet 1 gb yerine 2 gb modül kullanılmış sonuç 16 gb olmuş.

    https://www.techpowerup.com/gpu-specs/rtx-a4000.c3756


    gene titan xp ile aynı gpu bellek kontrolcü sayısı aynı ama ne hikmetse 2 katı modül kullanmış yani 1 kontrolcü 2 adet modülü kontrol edebiliyor


    https://www.techpowerup.com/gpu-specs/quadro-p6000.c2865


    rakip amd 4 sene önce 3070 rakibini 16 gb vram ile çıkarttı 3070 ve üsttü 16 gb çıksaydı şuan kimse ekran kartı felan almazdı


    nvidia influencera böyle söyleyin diyorlar millet yer diyor nvidiaya uluslararası düzeyde soruşturma açılması gerekir


    https://www.technopat.net/sosyal/konu/nvidia-israilli-sivil-yardim-kuruluslarina-15-milyon-dolarlik-bagis-yapti.2996017/


    açarlarmı açmazlar Nvidia GeForce RTX 50 mobil ekran kartları sızdırıldı  o yüzden hem insanlık düşmanı hem oyuncu düşmanı nvidia ne kadar stabil çalışırsa çalışsın ne kadar performanslı olursa olsun alınmamalı aldırılmamalı





  • Valla ne yalan söyleyeyim, "LOSSLESS SCALING" kullanmadan önce RTX 3070 kartımı RTX 5070 ile değiştirmenin farz olduğunu düşünüyordum.


    https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling


    Yani düşünsenize yukarıda paylaştığım APP sayesinde oyun ve ekran kartınız FRAME GENERATION desteklemese bile bu teknolojiden yararlanabiliyorsunuz.


    Ekran kartı işi tamamen bitti diyemem ama bu tür DLSS, FSR, FRAME GENERATION gibi muhabbetler sayesinde ömrü uzadı diyebilirim.

  • OrcunFix kullanıcısına yanıt
    Laptop lar için anakart tasarımları değişmeli anakartin on ve arka yüzünü çift taraflı olarak kullanmalı ve termal tasarımını ona göre kullanmalı bide rekabet edecek kimse yokken argeye çok para ayirmazlar AMD bı atılım yapsa Nvidia ile mobilde rekabet etse o zaman işler değişir
  • rastomm R kullanıcısına yanıt

    Belirli bir seviye ekran kartlarında atıyorum xx70 xx80 xx90 gibi mobil kartlarda bence hbm tipi belleklere geçmeleri lazım. Direkt tek çipte bellek işini de bitirmeliler. Zaten şimdi mobildeki kartların kas gücü düşük. Atıyorum bendeki 130 wattlık 3060 bile kas gücü olarak masaüstündeki 2070 super'e denkti. Normalde masaüstü 3060 mobildeki 3060'dan daha performanslı. Ama işte rakip yok yani. AMD'i göremiyoruz ki mobilde. Yani gelse bile çok az sayıda geliyor modeller kısıtlı vs. hani nvidia gibi mobil tarafta amd yok.

  • OrcunFix kullanıcısına yanıt
    Bı ara Nvidia d ekran kartlarında atılım yapınca karşı cevap olarak masaüstü katlardaki gpu ları.mobil e getirdiler sonradan termal tasarım felan hikaye uydurdular geri kaldırıp kirpik versiyonlari koydular tekel cilik böyle işte
  • OrcunFix kullanıcısına yanıt

    Nvidia bir kart tanırırken yeni. teknollnisini sunarken en büyük kozunu öne sürüyor ben bu teknoloji yi çıkardım bu nesilde işte bu teknolojiyi kullanan ileride çıkacak olan oyunlar şunlar başliyor göstermeye oyunu normal gösteriyor bir de yanına yeni teknoloji açık olan bölümü koyuyor bakıyorsun bariz fark var. Yazılımlar da şunları bunları yapıyor diyor açıyor Adobe programlarını gösteriyor. Şimdi oyun oynayan adamsan zaten çıkacak teknolojiden etkileniyorsun yok grafik çizim 3d programlama animasyon vs bunlardan para kazanıyorsan asıl senin işini daha daha da kolaylaştıracak bir teknoloji zaten alırsın yeni kartı adam her türlü sağlam gidiyor. Yani şahin i çıkartıp bu 400km gider demiyor Bugatti yapıp 400kn hıza ulaştığını canlı gösteriyor. Şu an yaptıkları ön yıllar önce başladıkları teknolljiler yani bugün düşünüp seneye çıkaracakları teknolojiler değil onun için amd nal topluyor. Bu taraf çıkarıyor amd benzerini yapmaya çalışıyor. Tekel durumunda olduğu için istediği kartı istediği zaman istediği özellikte çıkarabiliyor. İnsanlar tıplu hareket edip almıyorum dese çılardığı yüzbinlerce kart ellerinde kalsa ne bu fiyata satabilir. Ne de böyle kırpılmış kartlar çıkarabilir





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.