Şimdi Ara

NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB (Bu nasıl oluyor)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ekran kartım bu. Vista yüklüyken Bellek 256+255= 511 mb görünüyordu.Şu an Xp yüklü sadece 320 mb görünüyor.Hatta kartın kendi sistem bilgilerinde bellek 577 mb görünüyordu. Böyle birşey olabilirmi okadar araştırdım bir sonuca ulaşamadım.


    Bilgisayarım PC ASUS WGT TURNUVA GAME PC
    Anakart ASUS COMMANDO P965 DDR2 S+GLAN+SATA2+1394+16X 775p İşlemci INTEL CPU E6320 1.86 GHz 1066MHz 4MB Core2Duo Bellek KINGSTON 3 GB 800 MHZ DDR2 RAM Sabit Disk WD 160 GB 7200 RPM 8MB SATA2 WD1600JS Kasa ASUS 7700 VENTO KASA+450W PSU (SİYAH) Ekran Kartı ASUS VGA EN8800GTS/HTDP 320 MB 320Bit DDR3 SLI 16X Monitör ASUS PG191 19" MM LCD Monitör Gri 2ms Woofer-Cam



  • ekran kartı sistembelleğinden çalıyor yani ramlerden sadece gerekdiği zaman kullanır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PeGaSuS@01

    ekran kartı sistembelleğinden çalıyor yani ramlerden sadece gerekdiği zaman kullanır

    sistemin icin gerektigi durum da ramlerinden kullanıyor
  • ama vista yüklüyken ne kadar kullanacağını gösteriyordu şu an paylaşıma dair bir bilgi görünmüyor sanırım xp yle alakalı
  • XP'de de kullanır.

    Vista'yla aynı şekilde mi (yöntem olarak) bilmem; fakat GTS 320 ile XP'de toplam (ekran kartı belleği + sistem belleğinden) kullanım 550 - 555 düzeyine kadar çıkabiliyor (RivaTuner göstergesine göre söylüyorum, rakamı).

    Daha fazlası olmuyor.


    512 GeForce'lerde bu rakam 750 civarı. 768 GeForce'lerde 1000'e yakın.


    Radeon'da bu şekilde işlemiyor, en azından XP altında.

    Misal, 512 GeForce ile Crysis'te 650 - 700 MB civarı kullanım görülebilen bir yerde, 512 Radeon'la zar zor 540 görüyorsunuz. Gerçekten zor oluyor ama. 512'yi geçirtmemek için bayağı direniyor.
    3DMark donanım bilgisine bakılırsa, Radeon'un sistem belleğinden kullanacağı miktar "0". Başka deyişle, "Total Local Video Memory" değeri de, "Total Local Texture Memory" değeri de "512", Radeon'da.
    (Ama, meselâ 8800 GTS 512'de, "Total Local Texture Memory" değeri: 753 MB.)

    Yine de, zorlayınca aştırılabiliyor, anlaşılan.


    Muhtemelen, GeForce'nin sistem belleğine hiç düşünmeden, görmemiş gibi yayılmasını sağlayan kendine özel bir tekniği var (3DMark da bunu gösteriyor olabilir) ve Radeon'da gördüğümüz 540 (- 512) örneği, klâsik "Texture Memory" hikâyesi. Hani, eskiden oyunların, belli bir miktarın altında belleğe sahip kartlarda kesinlikle çalışmaması gibi durumları önlemek için çıkan mesele (hâlâ çalışmaz, ama sınır miktar aşağıya çekilmiş oldu). Sabit diske (sanal belleğe) bile yazılabilir.

    Sistem belleğine yazma olmazsa, 512 sınırı geçildiğinde görüntü hataları oluşabilir veya oyun doğrudan kapanabilir. Bu da, saçma olurdu biraz.

    Zaten, 256 MB 3850'li durumda, sistem belleğine bayağı veri yazılıyor, Crysis'te. Yüksek ayar seçilirse, aynısı 512'de de olabilir.
    Ama alt - tab'la kare/sn artmıyor; daha doğrusu, alt - tab veya başka bir yöntemle karenin artmasını sağlayacak bir düşüş, zaten olmuyor. Bu da işin önemli kısmı. Üstteki düşüncem doğruysa, onla bağlantılı olabilir.



    Ki, Radeon'un kendi belleği dolmadan asla sistem belleğinden kullanım olmuyor. 0.0'da gidiyor. GeForce'li durumda ise, kartın kendi belleği dolmamışken de sistem belleğinden küçük miktarlarda kullanım oluyor. Bu da, GeForce'nin sistem belleğiyle başından beri "ilişki" içinde olduğunu gösteriyor ve benim üstte bahsettiğim düşüncemi destekliyor.
    RivaTuner'in doğru gösterdiğine güveniyoruz tabii, bunları derken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 21 Mayıs 2008; 18:33:00 >




  • quote:

    NVIDIA GeForce 8800 GTX Driver 6.14.11.7516

    Description NVIDIA GeForce 8800 GTX
    Manufacturer NVIDIA
    Total Local Video Memory 768 MB
    Total Local Texture Memory 1008 MB
    AGP Aperture Size 0 B
    Driver File nv4_disp.dll
    Driver Version 6.14.11.7516
    Driver Date 5-2-2008
    Driver WHQL Certified true
    Max Texture Width 8192 px
    Max Texture Height 8192 px
    Max User Clipping Planes 8
    Max Active Hardware Lights 8
    Max Texture Blending Stages 8
    Fixed Function Textures In Single Pass 8
    Vertex Shader Version 3.0
    Pixel Shader Version 3.0
    Max Vertex Blend Matrices 0
    Max Texture Coordinates 8
    VGA Memory Clock 1000.0 MHz
    VGA Core Clock 610.0 MHz
    Max VGA Memory Clock 0.0 Hz
    Max VGA Core Clock 0.0 Hz



    8800GTX de 1008 mb gösteriyormuş.




  • teşekkürler hocam karşılaştırmalarınıda inceliyorum eline koluna sağlık
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Görüntü bağdaştırıcısı türü NVIDIA GeForce 8800 GTS
    Toplam kullanılabilir grafik belleği 1566 MB
    Ayrılmış grafik belleği 320 MB
    Ayrılmış sistem belleği 0 MB
    Paylaşılan sistem belleği 1246 MB
    Görüntü bağdaştırıcısı sürücü sürümü 7.15.11.7516
    Birincil monitör çözünürlüğü 1280x1024
    DirectX sürümü DirectX 10


    Vistayı tekrar yükledim En güncel sürücüyü yükledim biosu güncelledim (ekran Kartı ve Ana Kart) Sistem bu hale geldi bişey anlayan varmı.Ben bu ekran kartının hiçbir yerde paylaşım özelliğini görmedim.Şimdi arttıkça artıyo.Daha ne kadar artacak varsa bilen gelsin beri
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.