Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (857. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
15 Misafir (12 Mobil) - 3 Masaüstü12 Mobil
5 sn
28.195
Cevap
203
Favori
1.767.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 855856857858859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Farcı altan var üstat.Eski stopları yollarsan yenisine 100-150 tl arası istiyor.Google amcaya sorarsan sana söyler.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thursy

    pioneerdan çıkan soket ile arabanın içindeki farklı değil mi? yeni olanı takmak daha iyi olmaz mı? pek anlamıyorum soketi falan kusura bakmayın.

    Harici soketi olması lazım. Aşağıdaki resim gibi. ben aldım. 10$ (22tl felan). Bunu takınca direksiyondan kontrol edebiliyon.



    merhaba. benim arabamda da usb li aux lu olsun ve ses çıkışı daha iyi olsun diye 3 sene kadar önce orjinal cd çaları sökmüştüm pioneer marka deh-2250ub model cd çalar almıştım. Doğal olarak direksiyondan kısa yol tuşları devre dışı kalmıştı. Ancak bu paylaşımınızı gördüm ve oldukça beğendim bu ürünü. Şuan almak istesem nerden alabilirim bana uygun fiyata olan bir site linki atabilirmisiniz ?
    _____________________________
    Nissan Almera 1.5 Tekna Sdn '05




  • "bagaj kısmı bittikten sonra arka oturma bölmesine koltuğun alt zemini ve sol sağ arka kapı ile arka koltuğun sağ sol arasında kalan çamurluk üst kısmının arka kabine gelen kısmınında ki plastik aksamını da söküp izole edeceğim. "

    Usta okurken yoruldum

    Her araba aldığımda mutlaka yalıtım yapıcam derim ama yapamadan değiştirdim hep. Bu defa yalıtım resimlerini biriktiriyorum, inşallah kısmet olur. Sizin uygulamaların da resimlerini bekleriz.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. bagaj taban kısmını izole etmek zor olmayacak gibi çünkü simit tüp kullanmıyorum . bagajın sağ arka köşesine sığdırtabildiğim kadar köşelenmiş 30 litrelik tank var. dolayısıyla taban kısmını kolay yapacagımı düşünüyorum stepneyi çıkartıp. ayrıca bagajın sol ve sağ kaplamaları söküp çamurluk üst kısmının iç olan yerlerini de izole etmeyi düşünüyorum. bagaj kısmı bittikten sonra arka oturma bölmesine koltuğun alt zemini ve sol sağ arka kapı ile arka koltuğun sağ sol arasında kalan çamurluk üst kısmının arka kabine gelen kısmınında ki plastik aksamını da söküp izole edeceğim. çünkü arka lastik sesini koltuğun sağ ve sol köielerinden oldukça fazla hissettiriyor. Aracım tekna sedan. zaten önden ziyade en çok arkada rüzgar ve lastik sesi hissettirdiğinden bagaj ve arka oturma bölümlerine arka kapılara fazla yoğunlaşacağım. daha sonra da ön kapılara gireceğim. en sona da motor kaputunun iç kısmını el girecek olan bütün kısımlarına uygulama yapacağım. Birde aklımda olmayan ve siz tarafından akla getirilen kaput lastik fitilini değiştireceğim faydası var demişsiniz. birde motor bölümü ve on konsol arasındaki kalın metal kısıma yani aracın şasi numarasının yazılı olduğu kaput altındaki metal aksamlara da düşünüyorum. Sıkılmazsam erinmezsem davlumbaz ve çamurluk kısımlarınada dış taraftan uygulama düşünüyorum.

    Rica ederim. Genel bilgilendirme maksatlı uzunca bir yazı olacak. Kaput altına şasi numaralarının olduğu yere kadar yalıtım yaparsan Simota'nın sesi yalan olur. Kaput altını yaptıktan sonra, yeterli bulmazsan oraları düşün.

    Lastik sesi sandığımız kabin uğultusu tamamen kabinin rezonansı nedeniyle oluşan bir ses, motor sesi de büyük oranda bu rezonansla yayılıyor. Ses titreşim yoluyla yayılır. Karoseri ne kadar toklaştırır titreşimi ne kadar kesersek ses o kadar yok olur. Yalıtımsız araçta bagajın sacı motor sesini bile yayar. Başlamışken uygun bir zamanda aracın tümüne yapmanı tavsiye ederim. Kapılar en zor yerler zaten. Ayrıca parçaları takarken sünger takviyeleri yaparak her yalıtımı artırır hem parçaları fabrikadan çıktığından daha iyi montajlamış olur, mevcut olan veya oluşabilecek tıkırtıları da önlersin.

    Burada titreşim engelleyici hiç bir şey yok ve ses olduğu gibi diğer tarafta.


    Şu iki fotoğrafta ise titreşim amorsitörler vasıtasıyla kesilmiş. Titreşim kesildikten sonra ses doğrusal yayılır.





    Bu arada yumuşak süspansiyonlu araçlar ve yumuşak ve büyük yanaklı lastikler ile düşük basınçla şişirilmiş lastikler doğal olarak kabinde az rezonans yaratır.

    Almeranın tabanında yalıtım var demiştim ancak, temel ilkemiz Almera'nın ön tarafı daima arkasından daha özenli üretilmiştir ilkesi burada da çalışmış. Tabanın ön tarafında kalınca keçe varken, arkadaki yalıtım malzemesi kauçuğumsu bir ısı yalıtımı malzemesiymiş. Ses yalıtımına etkisi çok düşük. Dipnot: Caponlar yine sorunsuzluk ilkesini çalıştırmış, halı altındaki bu malzemenin üstüne su geçirmez bir kaplama yapmışlar. Halıya su dökseniz de bir şey olmaz yani.




    Alpzoom üstadın dediği gibi fitillerden serum hortumu(solunum kanülü -farklı markalar aynı gibi görünmelerine rağmen farklı sertlikte, yumuşağını bulmak lazım-) geçirmek çok işe yarıyor. Fitillerdeki rüzgar sesini azaltıyor. Yalnız Almera'nın kapı fitili ve kapı yapısı nedeniyle direklerdeki rüzgar sesinden tamamen kurtulamıyoruz.

    Kapı tasarımı ve fitiller önemli. Yeni model çift fitilli fabrikasyon yalıtımı iyi B sınıfı bazı araçlarda rüzgar sesi yokken Almera'da var. Almera'da tek fitil var buradan bir eksi veriyoruz. Yalnız tek fitile destek olan ön kapıların ön tarafında bağımsız bir ikinci fitil, ön arka kapının birleşim yerinde arka kapıya takılı bir ara fitil ve ayrıca yağmur olukları var. Yine de kapının kendisi üzerinde fitil yok.

    Çift fitil sistemi şudur. Yağmur oluğu bir fitille bütünleşmiş şekilde kapı üzerinde bulunur, gövde üzerinde de ayrıca bir fitil bulunur.


    Rüzgar sesi açısından kapı tasarımı da çok önemli. O fitile doğrudan rüzgar geliyorsa fitil her türlü ses yapar. Önce rüzgarı fitilden uzaklaştırmak gerekir.






    Almera'nın kapısı tavan sacına kadar uzanırken, rüzgar sesi olmayan araçlarda kapının üstü daha aşağıda biter ve kapı gövdeyi örtmek yerine gövdeye gömülür.








    Ayrıca lastiklerin kabinden uzaklığı arttıkça ses de doğal olarak uzaklaşır.



    Yalıtım üzerine çalışınca insan artık araçlara daha farklı gözle bakıyor ve onları daha farklı açılardan inceliyor. Araçta nelerin değiştirilemez, nelerin iyileştirilebilir, nelerin önemli-önemsiz olduğunu anlar hale gelip, yeni aracında arayacağı hususlar iyice belirginleşiyor. Bu bile başlı başına büyük bir kazanç. Size de virüsü bulaştırdım, geçmiş olsun.

    Önemli not: Sessizlik istiyorsanız sürat yapmayın. Desibel değil, gürültü hissi değerlerime göre yapılmış bir testte 100km/h ile giden dizel Golf, 130km/h ile giden MB S500'den de, Rolls Royce Ghost'tan da, Bentley Mulsanne'den de daha sessiz.

    http://www.bksv.com/NewsEvents/Waves/Waves_2014_1/03-quietest-car

    Son olarak bir uyarı: Çok yalıtımlı bir aracı kullanırken ara sokaklarda camı aralamak zorunda kalabileceğini unutmayın. Trafiği takip etmekte işitme duyusu devre dışı kalıyor. Müziği hafif açtıktan sonra kornaları duymanız bile mümkün olmaz. Trafikten soyutlanmak çok konforlu olsa da, aslında kısmi güvenlik zaafiyeti doğuruyor. Tabi bunun yanında camlarında LLumar gibi kaliteli ısıyı ve UV'yi kesen cam filmi, kabindeki ısı ve ses yalıtımı, kabinin klimayla 24-25 derecelere sabitlenmesi kabin içi stresi çok azalttığından agresif sürüş çok azalıyor. Bu da güvenlik açısından büyük bir artı. Yine de iklimlendirme sistemiyle birlikte, ses ve ısı yalıtımı bir araçtaki eeeennnn önemli konfordur. Her gün aracınızla 1.5-2 saat ve daha fazla yolculuk yapıyorsanız iyi bir müzik sistemiyle birlikte bunları arayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 19 Haziran 2014; 14:04:49 >
    _____________________________




  • Şahane tespitler, neden sonuç ilişkisi, ağzınıza sağlık.
    _____________________________
  • Aynı modelin yıllar içinde değişiminden bir örnek vereyim. N16 Almera ile aynı yıllarda tasarlanmış Golf IV'ün kapı tasarımı Almera gibiyken, Golf V'te kapı tasarımı değişmiştir.



    _____________________________




  • Jackdaniels_35 kullanıcısına yanıt
    Faydalı olduysa ne mutlu.
    _____________________________
  • matay555 kullanıcısına yanıt
    Hgs de en guzeli kart yapistirmami asla en azindan omurluk ve cikarmasi takmasi kolay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinan3405 -- 19 Haziran 2014; 15:42:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Hayalimde bir tane ford tannus modifiye etmek var. İnsallah gerceklesecek fordun tadida bir baskadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Arkadaşlar merhaba 2001 Nissan almera 1.5 lux modelini kullanmaktayım. yokuşlarda, rampalı yollarda 4.vitesde devir düşüyor. yardımcı olurmusunuz ? Bu sorunu nasıl giderebilirim.
    Not : Çok para harcamak istemiyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncyalnizgul

    Arkadaşlar merhaba 2001 Nissan almera 1.5 lux modelini kullanmaktayım. yokuşlarda, rampalı yollarda 4.vitesde devir düşüyor. yardımcı olurmusunuz ? Bu sorunu nasıl giderebilirim.
    Not : Çok para harcamak istemiyorum.


    Hiç para harcamak istemiyorsan 3.vitese düşür.
    _____________________________
  • Teşekkürler üstat.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalcinekmekci

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    Evet arkadaşlar aracı aldım arac çok şükür istediğim gibi çıktı Ford taunus 89 model 20.GLS Arabamı (masraflıydı kaporta,Mekanik) +14.600 TL verdim.Sigortasını 150 Tl ye Kaskosunu 820 Tl ye yaptırdım.1 hafta 10 gündür kullanıyorum araç mükemmel eee ford dan sonra:) km de araç 0.22 kuruş yakıyor bazen motorun çalıştığını unutuyorum.Yalnız benim Sol arka stop lambasının koruması yok onu yaptırabilirmiyim yoksa komple almam gerekiyormu Bu arada alpzoom hocamada teşekkür ederim bana bayağı yardımcı oldu


    0 Paylaş


    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yalcinekmekci -- 18 Haziran 2014; 21:49:56 >



    Rica ederim... yardımcı olabildiysem ne mutlu bana...

    Arka stop lambasının korumasını polyester madde ile kaplama yapıyorlar. Bunu Adana, İzmir, Ankara, İstanbul, Gaziantep de yapıldığını biliyorum. Siz yanlış hatırlamıyorsam Antalya da idiniz. Antalyada var mı bu işi yapan bilemiyorum.

    Aracınız da hayırlı uğurlu olsun... Kazasız sürüşler dilerim.. Emniyet Kemerinizi Takmayı Unutmayın.. (Diyerek de sosyal mesajımızı verelim )

    Ben Konyada yım.Konyadan halletmeye çalışıyorum.Emniyet kemerini zaten polisler sağolsun unutturmuyorlar her an ceza yazmak için elleri tetikte

    hAYIRLI UGURLU OLSUN aLLAH AGIZ TADIYLA BINMENİZİ NASİP ETSİN..
    _____________________________
    2008 Grande Punto 1.4 Fire Active
    2003 Renault Clio 1.6 16v Dynamique
    2005 Nissan Almera 1.5 Tekna Sedan

    Yanlış bildiğin yolda; herkesle yürüyeceğine, doğru bildiğin yolda; tek başına yürü...




  • Arkadaşlar almeramız hastalandı kendi kendine gaz veriyor hava akış metre bulup değiştirdik ama sorun ac valfinde yani rölanti ayarlayıcıda olduğunu tespit ettik ayarlayıcıyı çıkardık hiç tepki vermiyor, , çıkma arıyorum bi kaç çıkmacıyı aradım ama bulamadım yardımcı olursanız memnun olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Milliyetçilik bıyıkla değil, yerli mala teşvik ile olur.
  • arkadaşlar eniştem 2011 toyota corollaya binior sıfır almıştı..benim arabay bindi araban yumşak çok rahat dedi şaşırdım :D
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Faydalı olduysa ne mutlu.


    Abi ayıptır sorması sen ne iş yapıyorsun? Yani sen yazarken nasıl yazıyorsun ya da ben nasıl okuyorum ve okurken kendimi nasıl ... Biz aynı arabaya mı biniyoruz, aynı dünyada mıyız ... Ne oluyor ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akresi -- 19 Haziran 2014; 23:11:32 >
    _____________________________
    Hudâ bes. baki heves!
  • Arkadaşlar nasip olursa C.tesi günü Mersin'de olacağım. 5 günlük tatil maksatlı... Birtek wolverin33 üstad orada diye biliyorum. Bana PM den tel ve msg atan arkadaşlarla görüşüp fikir teatisinde bulunmak istiyorum. Almera film, ön ve varsa arka tampon demiri, tampon boyama vs...
    _____________________________
    Hudâ bes. baki heves!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi

    Abi ayıptır sorması sen ne iş yapıyorsun? Yani sen yazarken nasıl yazıyorsun ya da ben nasıl okuyorum ve okurken kendimi nasıl ... Biz aynı arabaya mı biniyoruz, aynı dünyada mıyız ... Ne oluyor ...

    Mesleği söylemeyeyim de teknik adamlık benim doğamda var diyeyim otomobiller sadece ilgi alanım. Yorgunum yalnız, o yazıda ne kadar çok imla hatası yapmışım.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: awensis

    arkadaşlar eniştem 2011 toyota corollaya binior sıfır almıştı..benim arabay bindi araban yumşak çok rahat dedi şaşırdım :D

    Yazasım geldi yine. Farklı araçlardan Almera'ya geçince Almera bir farklı geliyor. Zamanında eski Civic'lere, Corolla'lara göre yüksek gelen oturma pozisyonu güncel araçlara göre alçak kaldı. Başka bir araçtan sonra Almera'nın ön koltuğuna oturunca bir anda yayla gibi geniş geliyor insana. Almera'nın süspansiyon sertliği çok değil zaten. Sert hissettiren süspansiyonların sesi. Müziğin sesini 20'lerin üstüne çıkarıp bozuk zeminlerden geçince süspansiyonların çok sert olmadığı anlaşılıyor.

    Ayrıca Almera'nın süspansiyonun salınım mesafesi kısa olduğundan biraz rahatsız ediyor gibi geliyor. Sert süspansiyonlu diye bilinen bazı B sınıfı miniklerlerin kasislerden geçişi ve darbe emişi Almera'dan yumuşak gelebiliyor. Bunda aks mesafesinin kısa olmasının süspansiyonların hareketini içeriye daha çok yansıtmasının da etkisi var. Ancak 2-3 kasis sonra bu kadar yaylanma ve koltuktan yukarı zıplama hissi bıktırıyor, darbeyi sertçe emip salınıma girmeyen, güven veren kasa kendini aratıyor.

    Bir de çok şey bekliyoruz yahu. W211 E-Classta bile kasislerde hızlı geçerken tak-tak hissediliyor. Bazen yumuşak süspansiyon arıyorum ancak yumuşak süspansiyonlu araçlara her bindiğimde çok kısa sürede inmek istedim. Konforu sağlayan yegane unsur süspansiyon yumuşaklığı değil ancak sürüşü anında zevksizleştiren bir unsur.
    _____________________________




  • MÜNÜRB kullanıcısına yanıt
    aynen öyle kardeşim, simit tüp stepne yerine koyulmuş. stepne olmaması hafif kusur olarak geçiyor.
    _____________________________
    2006 TEKNA-Almera HB
  • 
Sayfa: önceki 855856857858859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.