Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (525. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28.195
Cevap
203
Favori
1.759.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 523524525526527
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozas_91

    quote:

    Orijinalden alıntı: almera_men

    herkese merhaba arkadaşlar .debriyajın kaçırmasıyla alakalı sıkıntım vardı baskı balata setini değiştirerek bu sıkıntıdan kurtuldum.valeo marka set ve şanzıman yağı 165 tl ve işcilik 150 tl olarak değişimini sağladım.tek fark artık kaçırmıyor debriyaj..performanssa aynı..şimdi gelelim asıl soruna aracı aldığımdan beri p1111 hata kodunu alıyordum sonunda yetkili servise gitme zamanım oldu arıza tespiti yaptırdım.sorunum triger zinciri uzamasıymış.ee dedim zincir ne kadar 445 tl he iyimiş dedim ondan sonra sıraladı açı sensörleri,zincir,gergi,palet,ayna işçilik v.s. dedim başka yokmuydu açınca belli olur dedi toplam fiyat 2250 tl..sıkıntısı olurmu dedim performans kaybın olur araba yavaşlarken devir inip geri çıkar v.s dedi.ciddende öyle devir inip çıkıyordu bazen kurcalıyordum sağını solunu düzelir gibi oluyordu sonra gene başlıyordu.meğerse triger zincirinin uzamasıymış sorun.bu sorunla ilgili tavsiyeleriniz nelerdir üstadlar yaptırmazsak ne olur yada yaptırmak için sanayiyi mi tercih edeyim. saygılar..

    arabanız kaç binde? debriyaj setini ilk değişiminiz mi? 2 gün önce bir arkadaşın almerasının debriyaj set değişimini yaptırdık. valeo onun setide, aynı paraya. ama onun balata tam gitmişti. arabası 120 bindeydi. nerdeyse hiç kavramıyordu. benim balatamda bitiyor. merak ettiğim için sordum sizin aracı.
    zincir uzamasınıda aynı şekilde merak ediyorum. motor ömrüyle eşdeğer deniliyordu?

    araba 170 binde, üstünden çıkan aisin marka sanırım oda fabrikasyon değil.benim sıkıntım ani vites yükseltme yapıp tam gazda kaçırıyordu yoksa yavaşca hızlandığımda sorun yoktu.2. vitesle 100 km üstüne çıkıbiliyodum.değişimden sonra balata tam dipte kavrıyordu şimdi biraz yumuşayıp ortada kavrıyor..zincir uzamasını bende servisten öğrendim .benimde anlamadığım krank ve egzantrik sensörü ne alaka ikiside çalışıyor farklı markada olsa..çünkü daha önce krank sensörünü değiştirmiştim.onlar eski zincire göre adapte olduğundan zincir değişsede arıza sönmez dediler..sanırım söylemek istedikleri krank ve egzantrik sensörünün açısını uzayan zincir bozuyor, böylelikle emme ve egzoz subapalarında zamanlama hatası oluyor yada krankta ateşleme hatası. belkide sente atlaması denen sorun? neyse üstadlar daha iyi yorum yapacaklardır..birde servistekiler özelikle aracın yağını sordu yağ var dedim kontrol ettiler sonra eve gelince acaba neden yağı sordu zincirle ne alakası var dedim ,nedeninide sormayı unuttum,sonra servis manualinden biraz bakındım ve söyle bi bilgiye ulaştım.,zinciri gerdiren gergi mekanizması aracın yağ basıncıyla çalışıyor yani yağ azsa yada basınç azsa gergi mekanizması görevini tam yapamıyor.ben bidahaki yağ değişimine motor içi yağ temizleyicilerinden koymayı düşünüyorum belkide kanallar tıkalı olabilir.çünkü aracımda zincir sesi, gürültülü rolanti v.s yok zaten servistekilerde şaşırdı.kısacası arıza lambası ve arada bir yavaşladığımda rolanti düşüp geri çıkmasından başka belirti yok..




  • Aracıma iridyum performans bujisi takmayı düşünüyorum. Hangi marka hangi model öneriyorsunuz bilen ustadlar? ve Ne gibi artısı eksisi olur orjinal bujiye göre ?
  • sayın volverin üstad ,dediğim gibi zincir sesi yok,rolantide aracın içinden motorun çalışması dahi neredeyse duyulmayacak sessizlikte,en güzelide bir gram yağ ve su eksiltme yok..yaklaşık 7500 km oldu yağ değişeli katkı koymadım ama temizleyicilerden koymayı düşünüyorum . servisteki ustaya bu p1111 hatası veriyor dedim daha cihaza bağlamadan rolantide düşüp çıkma oluyormu dedi evet dedim kendinden emin bi şekilde zincir uzaması dedi.hatayı elindeki cihaz dahi silemedi resmen ecu ya yapışmış yaklaşık bu kodla 20.000 km yaptım bişey olmadı ki benden önceki sahibi kimbilir kaç km yaptı..birde üstad arac hız sensörü demişsin cidden bir arada bu arızayı veriyordu, şanzımanın üstünden soketini temizleyip biraz kurcaladım sonrada cihazla silmiştim.şu an artık yanmıyor sanırım dediğiniz gibi birbirine bağlı sensörlerde bir iletişim sorunu var..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanthomaz

    arkadaşlar hepinize selamlarımı sunuyorum. yaklaşık on aydır lpgli 2005 almera tekna sahibiyim. araç 121.000 km de. ilk aldığımda bütün bakımlarımı yaptırdım. yağ değişimi de bu arada gerçekleşti. 5000 km kullandıktan sonra ilk dolumda max seviyesinde olan yağın min seviyesinde olduğunu gördüm. 10w 40 yağdan kalan (4 lt lik) 1 litreyi ilave ettim max çizgisini biraz aştı. sanırım iki çentik arası 750 gr. sorum şu 5000 km de 750 gr yağ eksilmesi normalmidir? yağ sızıntısı, mavi duman atma vb herhangi bariz bir işaret gözlemlemedim. aracın sürekli park halinde durduğu beton tertemiz. ne yapmam gerekli tavsiyelerinizi yazarmısınız. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Aynı sorun bende de var. Henüz bir çözüm bulamadık. Volverin önerileri onları takip edeceğim. Bakalım bir sonuc çıkarsa paylaşırım. Aynı konu
    http://www.nissan-almera.tr.gg/SORU_CEVAP-ve--Ue-YE-KAYIT-B-Oe-L-Ue-M-Ue-/thema-1-ya%F0-eksiltme-sorunu.htm

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: almera_men

    sayın volverin üstad ,dediğim gibi zincir sesi yok,rolantide aracın içinden motorun çalışması dahi neredeyse duyulmayacak sessizlikte,en güzelide bir gram yağ ve su eksiltme yok..yaklaşık 7500 km oldu yağ değişeli katkı koymadım ama temizleyicilerden koymayı düşünüyorum . servisteki ustaya bu p1111 hatası veriyor dedim daha cihaza bağlamadan rolantide düşüp çıkma oluyormu dedi evet dedim kendinden emin bi şekilde zincir uzaması dedi.hatayı elindeki cihaz dahi silemedi resmen ecu ya yapışmış yaklaşık bu kodla 20.000 km yaptım bişey olmadı ki benden önceki sahibi kimbilir kaç km yaptı..birde üstad arac hız sensörü demişsin cidden bir arada bu arızayı veriyordu, şanzımanın üstünden soketini temizleyip biraz kurcaladım sonrada cihazla silmiştim.şu an artık yanmıyor sanırım dediğiniz gibi birbirine bağlı sensörlerde bir iletişim sorunu var..

    P0500 arıza kodu veren hız sensörü gaz pedalının hemen üst bölümündedir. Motor alt bloğunda ön teker verilerini alan Araç Hız Sensörü (Hız-km-yük algılayıcı) Boğaz adaptasyonunuda bozarak km-devir dalgalanmalarına yol açabilir. Sadece frene hafif basarak debriyaja basmadan yavaşlamalarda devir dalgalanması oluyorsa zincir uzamasıyla alakası yoktur bu durumun. P1111 arıza kodu vermesinin sebebi hız sensörü P0500 arıza kodunu verdiği anda egzoz-emme millerinin çalışma zamanlamasında kararsızlaşmasına, motorun geç çalışmasına sebep olup arıza kaydını belleğe almasından başka birşey değildir kanımca. Aracın hiçbir aksamında bir problem yaşamadığınızı herşeyin normal olduğunu belirtmişsiniz devir dalgalanması haricinde. O halde aküyü söküp hız sensörünü tekrar kontrol edin, gevşek mi, oksitlenmiş mi vs. Daha sonra manuel kontak-gaz boğaz adaptasyonunu uygulayınız. Hata kodu silinmez diye birşey yok. Yazılımında ya da cihazın donanımında olan bir problemden silinememiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2005almera

    Aynı sorun bendede var rölantide yerde fazla gelmiyor gaza basınca geliyor 2-3 dk sonra geçiyor sizinki nasıl?

    benim ki de aynı şekilde.Hatta araç 2000 devirde kopresörde giderken bile geliyor bu ses ,sanki bir pervane bir yere sürtüyor gibi.Çok can sıkıcı bir gürültü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xfenk

    bakalım dün spariş verdim gelsin bir bakalım nasılmış,
    Diger sitelerde 50 TL den aşağı yok Almak isteyen olursa Siteye girince online mesajlaşma sistemi var ordan sorup pazarlık yapabilirsiniz

    eski anahtarlığı içinden mekanizmayla birlikte çıkarıp bu yeninin içine mi monte etmek gerekiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xfenk

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Kargo dahil ne kadara geldi?


    hocam Mesaj attım size

    çok gizli değilse bizimle de paylaşırsan seviniriz birde eski anahtarlığı açıp anahtarı ve mekanizmayı yenisinin içine mi monte etmemiz gerekiyor? benim hoşuma gitti valla. çantaya falan koyarken anahtar çizilecek diye piypirikleniyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    Teşekkür ederim. Artık optiarc başta olmak üzere ve diğer bekar almeradaşlara bir gün istedikleri süre kadar gelin arabası olarak hediye edebilirim.

    Teşekkürler. R-Design yapıp geri teslim ederim. Size bir ö.m. gönderdim. Bakabilirseniz sevinirim.



    uff harikaymış valla, maşaallah maaşallah. bidaha mı evlensem netsem hayırlı uğurlu olsun. darısı bize inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    çok gizli değilse bizimle de paylaşırsan seviniriz birde eski anahtarlığı açıp anahtarı ve mekanizmayı yenisinin içine mi monte etmemiz gerekiyor? benim hoşuma gitti valla. çantaya falan koyarken anahtar çizilecek diye piypirikleniyorum

    bana kargo dahil 30 TL ye geldi. ama ben kullanamadım henuz
    çünkü benim anahtarı çeken arkadaş sağolsun bozdu elindede yoktu muadili kaldı öyle,bir kaç anahtarcıya baktım bulamadım. Bulursam düzgün bir şekilde çektirip kullanırım.

    Mekanızmayı aynen dediğiniz gibi içindeki kartı ve tuşları yeni anahtara monte ediyorsunuz öyle zor bir şey değil yalnız yay kısmı biraz sakat ona dikkat edin geri takması biraz zor oluyor.

    Bu arada Anahtar kabı orjinaline göre daha kalın ve daha geniş benim pek hoşuma gitmedi öyle çok kibar durmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xfenk

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    çok gizli değilse bizimle de paylaşırsan seviniriz birde eski anahtarlığı açıp anahtarı ve mekanizmayı yenisinin içine mi monte etmemiz gerekiyor? benim hoşuma gitti valla. çantaya falan koyarken anahtar çizilecek diye piypirikleniyorum

    bana kargo dahil 30 TL ye geldi. ama ben kullanamadım henuz
    çünkü benim anahtarı çeken arkadaş sağolsun bozdu elindede yoktu muadili kaldı öyle,bir kaç anahtarcıya baktım bulamadım. Bulursam düzgün bir şekilde çektirip kullanırım.

    Mekanızmayı aynen dediğiniz gibi içindeki kartı ve tuşları yeni anahtara monte ediyorsunuz öyle zor bir şey değil yalnız yay kısmı biraz sakat ona dikkat edin geri takması biraz zor oluyor.

    Bu arada Anahtar kabı orjinaline göre daha kalın ve daha geniş benim pek hoşuma gitmedi öyle çok kibar durmuyor.

    "anahtarı çektirmek" derken ? kusura bakma anlayamadım ne demek istediğini. yaşlılık bu olsa gerek. kafa artık eskisi gibi basmıyor




  • Arkadaslar selam

    Uzun zamandir malesef foruma bakamiyorum is yogunlugu sebebi ile. Umarim herkes iyidir

    Is yerinden bir abimiz arac bakiyor 20.000 TL civari bende bizim Almerayi tavsiye ettim tabiki zaten aracida gordu ben kullanirken ozelliklerinden bahsettim. Acaba Ankara'da forumda veya bildiginiz cevresinden satilik temiz bir Almera varmidir ??
  • Motor ısınınca geçiyor demi.Benimkide öyle 2-3 dk içinde ısınınca geçiyor.Motor soğukken fincanlar motoru yağlayana kadar ses çıkartıyor daha sonrada geçiyor büyük ihtimal fincanlarda sorun var dediler fincanları söküp temizleyip takacaz dediler.Ama 7-8 aydan beri arabam bende 3-4 bin ort.yol yaptım daha bişe olmadı.Uygun bir zamanda temizlettirim.Sizde motor soğukken bi gösterin.
  • merhaba arkadaşlar, bende 2006 model sedan nissan almera tekna aldım. size birkaç sorum olacak. araçla hızlandığım zaman direksiyon ağırlaşması gerekirken daha da hafifleşiyor ve rot ayarı düzgün olmasına karşın titreme yapıyor. sizce sebebi ne olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    quote:

    Orijinalden alıntı: xfenk

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    çok gizli değilse bizimle de paylaşırsan seviniriz birde eski anahtarlığı açıp anahtarı ve mekanizmayı yenisinin içine mi monte etmemiz gerekiyor? benim hoşuma gitti valla. çantaya falan koyarken anahtar çizilecek diye piypirikleniyorum

    bana kargo dahil 30 TL ye geldi. ama ben kullanamadım henuz
    çünkü benim anahtarı çeken arkadaş sağolsun bozdu elindede yoktu muadili kaldı öyle,bir kaç anahtarcıya baktım bulamadım. Bulursam düzgün bir şekilde çektirip kullanırım.

    Mekanızmayı aynen dediğiniz gibi içindeki kartı ve tuşları yeni anahtara monte ediyorsunuz öyle zor bir şey değil yalnız yay kısmı biraz sakat ona dikkat edin geri takması biraz zor oluyor.

    Bu arada Anahtar kabı orjinaline göre daha kalın ve daha geniş benim pek hoşuma gitmedi öyle çok kibar durmuyor.

    "anahtarı çektirmek" derken ? kusura bakma anlayamadım ne demek istediğini. yaşlılık bu olsa gerek. kafa artık eskisi gibi basmıyor

    Hocam Anahtar boş kap olarak geliyor,Orjinal anahtarlıkta eski anahtarınızın metal kısmını söküp yeni kaba monte edebiliyorsunuz ama bunda gelen anahtarı anahtarcıda çektirmeniz gerekiyor. bildiğiniz anahtar kopyalama işlemi.




  • Bu gün sabah Yetkili servisten randevu aldım,Ücretsiz checkup için gittim.
    Yağ Filtresi ve Yağıda değiştirdim.
    yağ olarak 5X40 Yağ koydular. filtre,yağ ve işçilik için %20 Parça %30 İşçilik indirimiyle 135 TL Para verdim,Dışarda daha uygun bir fiyata yaptırabilirdim belki ama uğraşmak istemedim.

    Ücretsiz Checkup ise Ustanın Elle ve gözle yaptığı toplamda 2 dk süren bir olaymış,Bu muayene sonucunda Direksiyon kutusunun yağ sızdırdığını ve akümün bitmek üzere olduğunu söylediler.
    Akü için 200 TL
    Direksiyon kutusu tamiri için 500 TL fiyat verdiler.
    Farımın biri az yanıyor merceği gitmiş komple farın değişmesi gerektiğini söylediler ama onun fiyatını almadım.

    verdikleri fiyatlar nasıl? dışarda kaça yaptırabilirim Direksiyon kutusunu ve aküyü,
    yeni yakın işlem yaptırmış olan arkadaşlar varsa bilgi verirseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xfenk

    Bu gün sabah Yetkili servisten randevu aldım,Ücretsiz checkup için gittim.
    Yağ Filtresi ve Yağıda değiştirdim.
    yağ olarak 5X40 Yağ koydular. filtre,yağ ve işçilik için %20 Parça %30 İşçilik indirimiyle 135 TL Para verdim,Dışarda daha uygun bir fiyata yaptırabilirdim belki ama uğraşmak istemedim.

    Ücretsiz Checkup ise Ustanın Elle ve gözle yaptığı toplamda 2 dk süren bir olaymış,Bu muayene sonucunda Direksiyon kutusunun yağ sızdırdığını ve akümün bitmek üzere olduğunu söylediler.
    Akü için 200 TL
    Direksiyon kutusu tamiri için 500 TL fiyat verdiler.
    Farımın biri az yanıyor merceği gitmiş komple farın değişmesi gerektiğini söylediler ama onun fiyatını almadım.

    verdikleri fiyatlar nasıl? dışarda kaça yaptırabilirim Direksiyon kutusunu ve aküyü,
    yeni yakın işlem yaptırmış olan arkadaşlar varsa bilgi verirseniz sevinirim.


    mutlu akü 130 tl,direksiyon kutusu tamiri 150 tl.




  • Teşekkürler Bilgi için hocam,Aküyü en kısa zamanda almam lazım önereceğiniz bir yer varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xfenk

    Teşekkürler Bilgi için hocam,Aküyü en kısa zamanda almam lazım önereceğiniz bir yer varmı?

    Mutlu akuyu ben 140 litaya aldim iki hafta once. Cetinkayaya varmadan sahin otonun yanindaki mutlu aku bayisinden. Ama daha ucuz varsa ordan alin siz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 523524525526527
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.