Şimdi Ara

NIKON D7000 VE NIKON KULLANANLAR KULUBU (400. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.018
Cevap
34
Favori
390.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 397398399400401
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imaginePerest

    Crop sensörlü makineler içinde D7000nin imaj kalitesi eşdeğer özellikteki rakiplerinin yanında hala başarılı bir makine.
    Tampon 17-50 nonVC+Shanny Flaş


    Hocam yanlış anlamazsan naçizane yorumum görüntü kalitesi iyi hoşta portre çekerken altın orana uymak bence daha iyi sonuçlar veriyor.
    Altın oran bakış boşluğu vs. bende fazlasıyla vakıf değilim ama bu portre pek hoşuma gitmedi açıkcası.
  • Kıvan Ç kullanıcısına yanıt
    Ne demek efenim bizim gayemiz insanları hoşnut edebilmek :) sizin için derhal düzenleyip yüklüyorum

     NIKON D7000 VE NIKON KULLANANLAR KULUBU


    Şaka bir yana bundan önceki fotoğrafı yüklememdeki amaç yazımda da belirttiğim gibi ''imaj kalitesi''ydi :) Yine de kadraj konusunda haklısınız...
  • Nikon uyumlu lensler ve dahası için bakmak isteyebileceğinizi düşündüm.

    http://www.izmirhayyam.com/
  • arkadaşlar d7000 normalde fazla mı pozluyor
    0 da iken özellikle güneşli havalarda fotoğraflar patlıyor. pozlama - 1 -2 ile çekersen anca düzeliyor normal mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyler ben makineyi vizöre netleme noktalarını koymak için kurcalarken başka çizgiler koydum şimdi de yok edemiyorum yardım edebilir misiniz?

    sadece vizörde değil fotoğrafı çektikten sonra fotoğrafın üstünde de gözüküyor;
     NIKON D7000 VE NIKON KULLANANLAR KULUBU
  • NİKON D7000' ime( mesela );

    PJ540 Dahili Projektörlü Handycam' daki 60x optik çözünürlük
    (http://www.sony.com.tr/electronics/handycam-video-kameralar/hdr-pj540e#product_details_default )

    ya da

    Sony DCR-SX22E Standart Video Kamera daki 60x optik çözünürlük teki yakınlaştırma mesafesi kadar yakınlaştırabilecek lens varmıdır ?
    (http://www.morfare.com/asp/product/6164/Sony-DCR-SX22E-Standart-Video-Kamera )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beyler fikrinizi almak istiyorum. Geçenlerde D7000'imi lensleriyle birlikte satmak durumunda kaldım.

    Şimdi de makinesiz yapamayacağımı fark ettim :) ve bütçem şu anda çok sınırlı olduğundan 500TL'ye Sony a200 almayı düşünüyorum. 50mm 1.7 ile birlikte. İkinci el tabi.

    90mm f2.8 de alirsam ek olarak bir 50 veya en fazla 70-80 daha ister sanırım

    Önerir misiniz. Yani dslrsiz kalmayayım d3000 kadar veya ne bileyim canon 450D kıvamında bir makine alayım istedim. Sonra yine satar full frame alırım belki ama bu sene zor. Fazla açıldım da :D

    Önerilerinizi bekliyorum ses çıkmazsa yarın alacağım pişman olur muyum.

    Bu makineyi bilen duyan varsa. D7000'i çok seviyorum ve kullanıcılarına da güveniyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cyp02 -- 9 Mayıs 2016; 20:43:26 >
  • Selamun aleyküm arkadaslar ben Nikon D3200 aldım fotografı çektikten sonra bilgisayarda yakınlaştırıyorum fotograf bulanıklaşıyor 18-55 lens var üzerinde 18-105 alsam daha iyi sonuçlar elde edebilirmiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeMeZ

    Selamun aleyküm arkadaslar ben Nikon D3200 aldım fotografı çektikten sonra bilgisayarda yakınlaştırıyorum fotograf bulanıklaşıyor 18-55 lens var üzerinde 18-105 alsam daha iyi sonuçlar elde edebilirmiyim

    Örnek görebilir miyiz ? Sorununuzu daha iyi anlayabilmek açısından eğer bilginiz var ise exif bilgisini de görebileceğimiz bir paylaşım sitesine (flickr.com veya direk üyeliksizhttps://imgsafe.org/ ) yada dosya olarak yüklenen bir siteye yükleyip 1-2 örnek göstermeniz mümkün mü ? Size yardımcı olabilmemiz açısından, doğru teşhis koyup eğer sorun lenste değil ise boşuna sizi lens masrafına sokmamak için bunu istiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 21 Haziran 2016; 2:42:14 >




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    http://i.hizliresim.com/7v68Rl.jpg birincisi bu yüz kısmına yakınlaştırınca bulanıklaşma oluyor
    http://i.hizliresim.com/1dGMa5.jpg bundada bulanıklaşma var
    http://i.hizliresim.com/o7OYEb.jpg böyle toplu resim çekince kötü çekiyor canon 600d'ye kıyasla
    http://i.hizliresim.com/0DLqWL.jpg gecede böyle çekim yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeMeZ

    http://i.hizliresim.com/7v68Rl.jpg birincisi bu yüz kısmına yakınlaştırınca bulanıklaşma oluyor
    http://i.hizliresim.com/1dGMa5.jpg bundada bulanıklaşma var
    http://i.hizliresim.com/o7OYEb.jpg böyle toplu resim çekince kötü çekiyor canon 600d'ye kıyasla
    http://i.hizliresim.com/0DLqWL.jpg gecede böyle çekim yapıyor.

    Yardım edebilmek için sizden exif bilgilerini görebileceğimiz bir yere yüklemenizi özellikle belirtmiştim. Bu neden ? Çekim ayarları görünür exif bilgilerinde. Bu sayede sorun lenste mi, yoksa kullanıcının makinayı doğru ayarlayamamsında mı onu görebilirdik. Bu yüklediğiniz site fotoğrafların exif bilgilerini siliyor. Eğer bakmasını biliyorsanız bunların iso ve kaç mm. ve enstantane(perde hızı), diyafram(F3.5-F5 vb) bilgilerini yazar mısınız ?

    Sınıftaki fotoğrafta sorun yüksek ISO ile çekilmiş olması. Daha düşük iso ile çekilebilir miydi ? Bunu da işte exif bilgisini görsek, hani o fotoda zum var mı ? F değeri(diyafram) kaçta çekilmiş mi buna göre daha iyi çekilme imkanı var mıydı görür size yardımcı olabilirdik.
    İlk 2 fotoğrafta da yanlış yere netleme sorunu var. Bunun nedeni de makina mı yoksa kullanıcı mı anlamak zor. Deklanşöre basılı tutup 1-2 saniye gibi beklerseniz eğer makina basıldığı andaki odakladığı yer hareket halinde ise ve/veya siz ufak bir hareket ettiyseniz böyle sonuçlar olabilir.
    Gece fotosunda da pek sorun yok. Benim görebildiğim kadar hepsinde kullanıcı hatası var. Siz makinanın kullanım kitabını okudunuz mu ? Makinanıza hakim misiniz ? Kontrol sizde mi ? Ayrıca çok zor değildir ISO, Enstantane ve diyafram konuları hakkında araştırırsanız yüzlerce açıklama bulursunuz. Bu en temel 3 ayağın birbiri ile ilişkisini de öğrenirseniz elinizdeki makinanın gerçek performansını görebilirsiniz. Yoksa böyle kompakt makinadan bile daha kötü fotoğraflar çekersiniz.
    Makinanın netlemesinde bir problem var mı , bunu anlamak için makinayı masaya koyup, iso 100'e getirip, duvarda bir resmi, kitaplıktı vb. veya masada makinanın önüne (30-40 cm. ileriye koyacağınız) bir objeyi fotoğraflayın. Yerinizde olsam önce kendime sağlam bir fotoğraf arşivi için flickr.com'dan hesap açardım (1 terabyte ücretsiz alan veriyor ve exif bilgileri de görünüyor). Sonra da evde boş vakitlerde makinayı kullanır, kullanım kılavuzundan iso, enstantane ve f değeri nasıl ayarlanıyor okur-evde bunları değiştirerek fotolar çeker, exif bilgilerine de bakmayı öğrenip bu fotolarımı incelerdim. Şöyle de bir fikir olması açısından link paylaşayım...
    http://m43turkiye.com/viewtopic.php?f=31&t=1351



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 21 Haziran 2016; 12:53:04 >




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    1. Fotoğrafta ki değerler 1/200 f4.2 iso 400 50mm
    2. Fotoğrafta ki değerler 1/100 f13 iso 100 55mm
    3. Fotoğrafta ki değerler 1/100 f5.6 iso 5000 18mm
    4. Fotoğrafta ki 1/60 f8 iso 6000 22mm fotografı P modunda çektim

    Makine netlemeyi otomatik olarak yapıyor şuanda makine yanımda değil garantiye gönderdim bu sorunlar için bi kaç fotografçı arkadaşım var onlara makineyi gösterdim onlar çekincede aynı sonuçları verdi makine genel olarakta enstantane'yi 1/100 ile 1/80 arasında kullanıyorm diyafram açıklıgını mekana göre ayarlamaya çalışıyorum isoyuda 100 ile 200 arasında kullanmaya özen gösteriyorum makinenin odakladıgı yerleri zaten vizörden bakınca kırmızı ışık yanıyor netlemede bir sıkıntısı olacagını sanmıyorum.
    Bide iso 200 olarak görünüyordu çekim yaptıgımda böyle 6000 değildi gecede
    1. fotograftada isoyu 100'e ayarlamıştım bundan eminim sınıftaki fotografta ise iso yine 100'de idi isoyu makine kendisi mi ayarlıyor acaba onu ayarlardan kapatmıştım ben ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeMeZ -- 21 Haziran 2016; 18:40:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeMeZ

    1. Fotoğrafta ki değerler 1/200 f4.2 iso 400 50mm
    2. Fotoğrafta ki değerler 1/100 f13 iso 100 55mm
    3. Fotoğrafta ki değerler 1/100 f5.6 iso 5000 18mm
    4. Fotoğrafta ki 1/60 f8 iso 6000 22mm fotografı P modunda çektim

    Makine netlemeyi otomatik olarak yapıyor şuanda makine yanımda değil garantiye gönderdim bu sorunlar için bi kaç fotografçı arkadaşım var onlara makineyi gösterdim onlar çekincede aynı sonuçları verdi makine genel olarakta enstantane'yi 1/100 ile 1/80 arasında kullanıyorm diyafram açıklıgını mekana göre ayarlamaya çalışıyorum isoyuda 100 ile 200 arasında kullanmaya özen gösteriyorum makinenin odakladıgı yerleri zaten vizörden bakınca kırmızı ışık yanıyor netlemede bir sıkıntısı olacagını sanmıyorum.
    Bide iso 200 olarak görünüyordu çekim yaptıgımda böyle 6000 değildi gecede
    1. fotograftada isoyu 100'e ayarlamıştım bundan eminim sınıftaki fotografta ise iso yine 100'de idi isoyu makine kendisi mi ayarlıyor acaba onu ayarlardan kapatmıştım ben ama

    Ayarladınız da ISO'yu makinayı hangi modda kullandığınıza da göre değişir o. Auto moda aldığınızda o iso ayarı işlevsiz kalır makina kendi otomatik ayarları değiştirir. Benim gördüğüm kadarı ile makinada hiçbir şey yok. Sorun kullanıcı hatası. Gerek makinayı kullanmayı bilmemek ve gerekse nerede ne ayar ile çekeceğini bilmemekten böyle sonuçlar çıkmış. En kolayı A moda alın siz sadece diyaframı ayarlayın. Manzarada F5-F11 arası, portrede F3.5 ve zumsuz yakın mesafeden çekmeyi deneyin(dış çekim ve hava aydınlık ise zum yapmak da mümkün olur o zaman). P moddan daha iyidir A mod.

    2. fotoğraftaki bulanıklaşma diyaframın F13 gibi aşırı kısık bir değere gelmesi sebebi ile enstantane hızının düşmesi nedeni ile hareket halindeki kişilerin hareketini donduramamaktan fotoğrafa yansıması neticesinde olmuş.
    3. fotoda F5.6'ya P modda makina getirdi ise hatalı işte, makinalardaki yüklü programın yapay zekası çok kötüdür. Burada diyafram açıklığı can alıcı noktadır. Ortamda ışık az ve sizin de ışık ihtiyacınızı karşılayacağınız ilk önemli imkan diyaframı açmak. F3.5(kit lens) imkanı var iken F5.6 tam saçmalık olmuş. Bu hatanın devamında da makina ISO'yu 5000'e getirmiş ki bu da aşırı kumlanmanın sebebi. Tahminim F3.5 ve iso 1600 veya belki iso 800 ile bu fotoğraf çok daha temiz çekilebilirdi. A modda olsa işte sadece siz F'i mevcut lensinizin imkan tanıdığı en düşük değere getirirdiniz işlem tamam. Yani böyle makinanın sizden habersiz fotoğrafı mahvetmesini engellemiş olurdunuz. Ben yıllardır A modda çekerim, hiçbir eksiğini de görmedim.




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    Güneşli havalarda ben diyafram değeri kısılır diye biliyorum yanlış biliyorda olabilirim. makineyi bu yüzden garantiye gönderdim bide vizöründe toz var diye gönderdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeMeZ -- 21 Haziran 2016; 23:03:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeMeZ

    Güneşli havalarda ben diyafram değeri kısılır diye biliyorum yanlış biliyorda olabilirim. makineyi bu yüzden garantiye gönderdim bide vizöründe toz var diye gönderdim.

    Öyle kalıp şeklinde bir şey söylemek zor. Hava güneşli de olsa fotoğraflanacak yere, şeye, kişiye (kişinin ve makinanın pozisyonuna) göre çok değişken durumlar vardır. Ancak makinanın maksimum perde hızı 1/4000'dir mesela, elimizdeki lens de F1.8'dir mesela ve F1.8'de çekmek istediğimiz sahne 1/4000 üstü gerektiriyordur da kısmak zorunda kalabiliriz. Böyle bir zorunluluk haricinde diyaframı açıp-kısmak fotoğrafçının fotoğraftan ne istediğine göre tercih edeceği bir ayardır.

    - Misal genel olarak manzara fotoğraflarında 5 metre önümüzdeki yer de 5 km. ilerideki dağ da aynı netlikte çıksın istenir ve bunun için diyafram kısılarak olabildiğince yakın ve uzak kadraja giren herşeyin aynı netlikte olması sağlanmaya çalışılır.

    - Başka bir örnek, portre fotoğraflarında ise kişi net ön/arka plandaki görülen herşey flu(bulanık) çekilerek dikkatin kişiye yöneleceği fotoğraflar tercih edilir, bunu da diyaframımızın en düşük değeri ile sağlarız. Hava güneşli diye portre fotoğrafında da diyaframı kısmayız mesela. Fakat arkaplan da fotoğrafçı için önemlidir, ne bileyim bir tarihi eser + işte başarılı bir kişi markanın iş yerinin vs. önünde poz vermiştir de biz kişiyi de markasını da net fotoğrafa yansıtmak isteriz diyaframı kısarız ki arkaplan flu olmasın net çıksın. Sonsuz örnek hayal edilebilir, sonsuz örnek gerçekte karşımıza çıkabilir. O nedenle "Şunun için şu yapılır" demek başlangıç seviyesinde fotoğrafçılar için bir nevi moral bozmadan devam etme yolu gibisinden önerilerdir. Başka örnek, bir fotoğrafı titrek-flu-hareketlerin silik vs. göründüğü şekilde çekmek midir önemli yoksa net ama biraz kumlu (yüksek iso sebebi ile) çekmek mi önemlidir ? Her iki şekilde sonuç da fotoğrafçının tercihine kalmıştır. Sahne-olay içinde o hareketi yansıtmak ister iso'yu arttırmaz, kasti enstantaneyi bile kısar ki perde hızı düşsün ve uzun pozlama olsun. Farklı bir durumda misal zıplayan çocuğu havada donmuş gibi fotolamak ister ışık koşulları ve en açık diyafram yüksek perde hızına yetmiyordur ISO'yu yükseltmekten başka seçeneği yoktur o an.

    Yine güneşli bir gün dış çekimde ışık çok portre çekeceğim ama F1.8'e getirdim mi 1/4000 az geliyor aşırı parlak çıkıyor fotoğraf ?! Kanun değil işte bunlar, ille de F1.8 veya işte F1.2 diyaframlı lens var ve bu diyaframda kullanmak isteniyor ise ND filtre kullanılabilir.




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    Ben net fotograflar çekmek istiyorum mesela uzaktan çekilmiş fotografları yakınlaştırınca bulanıklaşmasın istiyorum bu A modunda mümkün olur mu ? Geneldede arkayı flu olarak çekmek istiyorum yani portre gibi 18-105 lens iyimidir yani bu konuda çünkü 18-55 55-200 var bende birisini satıp 18-105 almada niyetim var. NIKON D7000 VE NIKON KULLANANLAR KULUBU
    bu çekilen fotografıda ben çektim facebooktan aldıgım için kalitesi düşümüş olabilir makineyi alalım daha 4 ay oluyor garantiye gönderdim hemen :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeMeZ -- 22 Haziran 2016; 15:21:26 >




  • Sizin mesele lens ile çözülecek şey değil. Alın paranızı harcayıp bizzat görün. Bu arada giden paralar olsun !.. Sorununuzu da tam anlaşılır şekilde anlatamıyorsunuz, fotoğraf paylaşıyorsunuz exif'i yok. Hani size yardım edecek olana da Allah'ın ciddi sabır verip yardım etmesi gerek.

    Bu yakınlaştırmak ifadenizden o kadar çok şey çıkar ki, siz bir fotoğrafı dijital zum gibi kabul edilebilecek 1:1 tam boyutta veya daha fazla 2:1 falan yakınlaştırıyor iseniz (bunun bilgisini veremediğiniz için, olabileceğini düşünmemiz gerek) size 10.000 liralık gövde+lens versek aynı sorunu yaşarsınız. Ayrıca madem ki yakınlaştırıyorsunuz ve o hali hoşunuza gitmiyor. Peki merak ettim, eminim yardımcı olmak isteyen başka arladaşlarımız için de (öncelikle size yardım edeceğimiz için) yararlı olacaktır diye sormak istiyorum, bu yakınlaştırdığınız fotoğrafları ne yapıyorsunuz sonra ? Yakınlaştırıp o hald mi kullanmak istiyorsunuz ? Yoksa "Ben bi şuna detaylı, yakından bakayım ne olmuş" deyip bakıp "Hmm bu da bulanık" gibisinden sadece bir nevi kontrol amaçlı bakmak mı bu yaptığınız ?

    Hiçbir mod fotoğraf kalitesini iyileştirmez sadece mod kadranını değiştirmekle. Mod tercihi bilen(şu anda bilmeseniz de öğrenmesi çok uzun süren ve zor bir şey olmayan) kullanıcı için makinanın otomatik modda saçmalamasının önüne geçip, kontrolü kullanıcının eline alıp en iyi sonuca ulaşması içindir.

    Şu linkteki fotolara bakmanızı öneririm. Bakın kit lensler ile ne kadar iyi çeken de var, vasat çeken de. Hatta daha küçük sensörlü makina ile daha büyük sensörlülerden iyi çekenler de var. Neden ? Olay ne makinada, ne lenste, kullanıcıda işte.
    Bakın :http://forum.donanimhaber.com/m_58072200/mpage_16/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 22 Haziran 2016; 21:09:59 >




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    Ben bi şuna detaylı, yakından bakayım ne olmuş diye bakıyorum. makine gelince A modunda kullanmaya başlıyayım ben iyisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeMeZ

    Ben bi şuna detaylı, yakından bakayım ne olmuş diye bakıyorum. makine gelince A modunda kullanmaya başlıyayım ben iyisi


    Öyle ise bu bakmanın çok bir önemi yok. 1:1 ölçekte açtığınızda, o halini gerçek yaşamda görmeniz için o fotoğrafı 9 full HD monitörün yüzölçümü kadar bir kağıda basmanız lazım. Yani o kadar büyük bir baskı almayacaksanız 1:1 ölçekte baktığınız fotoğraf sadece bize mikro ölçekte (pixel bazında) kıyaslama için gerekir. Misal x makina ile aynı lens ile (var ise çevrenizde arkadaşınızda) koyun aynı yerden aynı objeyi aynı ayarlar ile çekip 1:1 ölçekte bakın fark var mı ? Ciddi fark var mı ? Gerçi bununla da uğraşmaya gerek yok, yabancı bir çok inceleme sitesi bunu yapıyor çünki.
    Mesela,
    http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_d3200_review/image_quality/
    http://www.photographyblog.com/reviews/canon_eos_700d_review/image_quality/

    Görüldüğü üzere ISO 1600'den sonra imaj kalitesi iyi fotoğraf almak günümüzde bu seviye d-slr'lar için zor. ISO 1600'e ve üstüne çıkmamanızın bir çaresi diyaframı daha açık bir lens almaktır. Mesea 35mm F1.8G, F1.8'e getirdiğinizde loş ortamda daha çok ışık alacağından ISO'yu da 18-55 kit lenste olduğu gibi yükseltme ihtiyacınız daha az olacaktır. Gidip 18-105, 18-140 vb. gibi F3.5 - F4 diyaframlı lens almayın aynı şeyleri yaşarsınız. Sizin beğenmediğiniz bir fotoğrafınız ISO 5000 ile çekilmişti, bakın zaten ISO 3200'de bile artık o fotoğrafın imaj kalitesinin beğenilecek bir hali kalmıyor şu incelemedeki örneklerde.

    A modda kullanın, F'i eğer ortamın aydınlığı ışık az ise(gölgedeyken bile yaz günü olsa o gölgede ışık azdır) her zaman F'i (diyaframı) F3.5'a getirerek mümkün olan en fazla şekilde ışıktan yararlanmış olun. Buna rağmen mesela F3.5'a aldınız perde hızı 1/5, 1/20 falan veya daha da yavaş ise 1"(saniye) vb. gibi o zaman ISO'yu 400 yapıp çekin, 800 yapıp çekin... ve eğer o fotoğrafı o an öyle çekmek zorundaysanız ancak ISO 1600'e getirip çekin. Fotoğrafın görsel kalitesi öncelikli ise ISO 1600 son sınır olmalı bana göre günümüz teknolojisinde bu seviye makineler için. Bu sınır benim kişisel görüşüm. Çünki misal makro fotoğrafı çekeceğim, hali ile detaylar çok önemli, makroyu ISO 1600'de çekseniz hayli detay kaybı olur bu iso kumlanması nedeni ile. Evde bir obje, çiçek vb. makrosu çekiyor isem zaten ISO'yu hiç yükseltmeme gerek yoktur çoğu durumda. Çünki çok imkan vardır. Masaya koyar makinayı sabitlerim iso 100'de gece karanlığında bile makro çekebilirim. Ne bileyim işte, saksıdaki güzel çiçeği saksısı ile gölgeden alır daha aydınlık bir yere koyar öyle çekerim. Harici masa lambasıydı vb. kullanır objeyi aydınlatır çekerim vs. vb. ISO'yu yükseltmek düşüneceğim en son seçenek olur. Keza flaş da öyle, makinalardaki yatay düzlemde ışığı objenin makinaya bakan kısmına şiddetle veren flaşlar da zorunlu olmadıkça çok tercih etmediğim bir çaredir. Fotoğrafı çekilecek konuyu bu tip flaşlar resmen katlediyor.

    O ISO5000 ile çekilmiş topluluk fotoğrafında mesela imkan var mıydı bilemiyorum ama güzel bir fotoğraf olmasını herhalde herkes ister. Dolayısı ile rica ederdim, hava müsait ise bina dışına-önüne uygun bir yere çıkıp ışıktan en iyi şekilde yararlanarak o fotoğrafı çok daha iyi şekilde çekebilirdim. Yine bir diğer seçenek de, pek işe yaramaz gibi sanılır ama odadaki lambaları açmak bile az da olsa katkı sağlar. Pencere önüne fotoğrafçı geçer, tam karşı cephesine ışığı karşılayacak şekilde insanlar geçer, böylece de ışıktan en yüksek verim alınabilir kapalı ortamda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 23 Haziran 2016; 15:17:01 >




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim beni aydınlattıgınız için sizede böyle zahmet verdigim içinde kusura bakmayın. bide makinem garantiden gelince size bi kaç daha sorum olucaktı gelince yine foruma yazarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeMeZ -- 23 Haziran 2016; 16:47:53 >
  • 
Sayfa: önceki 397398399400401
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.