Artık dünya Web 2.0 denilen internet siteleri dönemine girdi. Eskisi gibi sadece bilgi veren Web 1.0 siteleri geride kaldı. Web 1.0 mantığında sadece tanıtım ve bilgi esastı, tek bir kişi tarafından yönetilen sitede kullanıcı sadece okuyucu konumundaydı. Sadece bilgi tüketiyor, yeni bir bilgi üretmesi gerekirse nasıl ne şekilde yapacağını bilemiyordu.
Web 2.0 deyince bazı arkadaşların kafasının karıştığının farkındayım. Web 2.0 site ziyaretçilerinin etkin bir şekilde katkıda bulundukları, ilaveler yapabildikleri web siteleri demektir. Bunun en güzel örneği Google Adsense, Vikipedi, Flickr, WordPress, Blogger gibi sitelerdir.
Birkaç örnek vermek gerekirse, eskiden sitelerde sabit kalan ve değişmeyen banner reklamlar dönemi, şimdi Web 2.0 ile yerini, genelde Google Adsense vasıtası ile tanıdığımız metin reklamlar dönemine bıraktı. Artık metin tabanlı olan reklâmlar, sayfadaki içeriğe göre görüntüleniyor ve böylece reklâmlar amacına daha net ulaşıyor. Diyelim ki siz, "Akciğer kanseri" ile ilgili bir bilgi okuyorsanız, sayfada onunla alakalı reklâmlar görüntüleniyor. İnternetin yeni reklâm pazarı olan bu metin tabanlı reklâmlarla hem Google, hem de Adsense uygulamasını sitesinde kullanan web sitesi sahibi kişiler para kazanıyor.
Bir diğer örnek de Vikipedi. Vikipedi’de her kullanıcı herhangi bir maddeye bilgi ilave edebiliyor, düzeltebiliyor. Ayrıca WordPress ile salgın haline gelen blog’ları bilmem anlatmaya gerek var mı? Artık herkes kendi blog sitesini oluşturarak istediği her şeyi sitesinde paylaşabiliyor.
Web 2.0 ile değişen daha başka pek çok şey var. Sitenizin akılda kalıcı bir isme sahip olması eskisi kadar önem taşımıyor. İnsanlar artık sadece arama motorlarını kullanıyorlar, özellikle de Google. Ben pek çok insanla karşılaştım; interneti sadece Google’dan ibaret zanneden ve "Vay be, bütün siteler Google’a ait" diye düşünen. İşte bunun için arama motorlarında ilk sıralarda çıkmanın da belli kriterleri oluştu. Reklamların tıklama başına önem kazanması, CSS, Ajax, RSS, XML, SEO optimizasyonu ve sitenizin insanlara faydalı görüldüğü sürece en üstlerde çıkabilmesi, Web 2.0’la gelen belli başlı yenilikler oldu.
Bu yüzden Web 2.0 mantığını da iyi bilmek web tasarımının başlıca esaslarından biri haline geldi.
Gerçi Web 3.0 ismi verilen teknoloji hızlı bir şekilde geliyor. Ancak Türkiye’de daha yeni yeni Web 2.0 yaygınlaşmaya başladı. Kimbilir diğerine ne zaman geçilir?
Alintidir...
Guzel paylasım olmus dostum, arama motorları konusunda gercekten de denılenlere katılmamak elde degıl gunumuzde bır cok kullanıcı adres cubuguna adres yazmak yerıne adresi google a yazıp aratmayı secıyor. ornegin adres cubuguna donanimhaber.com yazmak gerıne onceden acılıs sayfası olarak hazırlanmıs google a donanımhaber yazıp aratmayı secıyor
quote:
Orjinalden alıntı: Kuva-i milliye
Guzel paylasım olmus dostum, arama motorları konusunda gercekten de denılenlere katılmamak elde degıl gunumuzde bır cok kullanıcı adres cubuguna adres yazmak yerıne adresi google a yazıp aratmayı secıyor. ornegin adres cubuguna donanimhaber.com yazmak gerıne onceden acılıs sayfası olarak hazırlanmıs google a donanımhaber yazıp aratmayı secıyor
en basisit olan ssk.gov.tr gibi cok basit bi adres bile tr de google da en cok aranan kelimelerinden direk yazmayi degil aratarak girmek daha kolay gelio insanlara nedense