Şimdi Ara

NEDEN VOLKSWAGEN (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
458
Cevap
5
Favori
31.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • anlaşılan polemikçi (bkz.cihanair) ve anti vw arkadaşlar fena alınmış ama sonuçta bir halk arabası markası olan vw lüks araba üreten markalarla kıyaslanabilecek kalitede olması güzel bir olay..

    birincisi bu lüks markaların her ürettiği model de herşeyden üstündür kafasından bir sıyrılmak gerekir. Ör: A3, BMW1, Mercedes C180K modelleri firmaların pazar alanlarını artırmak için üerttikleri modellerdir ve halk arabası kategorisindedir..

    benim gözümde bir Golf highline ,A3ten, BMW1 den ve bir Passat CC, C180K dan daha kalitelidir..ya da karşılaştırılır..çünkü bunların üretim felsefesi farklıdır..
    diğer modeller(A4,5,6,7 ..BMW 3,5,7 Mercedes S,E)vs tabiki karşılaştırılamaz çünkü bunlar lüks kesime hitap eder..kaldı ki bu segmentte yer alan "vw phaeton" modeline bir göz atın sonra konuşun vw in bu tür bir arabası yok diye;

    http://www.volkswagen.com/vwcms/master_public/virtualmaster/en2/models/phaeton.html?action=no

    tamam vw, bmw audi ya da mercedes ten daha üstün bir marka değil ama her açıdan bu böyle değil (kazın ayağı öyle değil)
    gerçekler acıdır (bilen bilmeyen herkes konuşuyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendux -- 14 Mart 2011; 21:19:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendux

    anlaşılan polemikçi (bkz.cihanair) ve anti vw arkadaşlar fena alınmış ama sonuçta bir halk arabası markası olan vw lüks araba üreten markalarla kıyaslanabilecek kalitede olması güzel bir olay..

    birincisi bu lüks markaların her ürettiği model de herşeyden üstündür kafasından bir sıyrılmak gerekir. Ör: A3, BMW1, Mercedes C180K modelleri firmaların pazar alanlarını artırmak için üerttikleri modellerdir ve halk arabası kategorisindedir..

    benim gözümde bir Golf highline ,A3ten, BMW1 den ve bir Passat CC, C180K dan daha kalitelidir..ya da karşılaştırılır..çünkü bunların üretim felsefesi farklıdır..
    diğer modeller(A4,5,6,7 ..BMW 3,5,7 Mercedes S,E)vs tabiki karşılaştırılamaz çünkü bunlar lüks kesime hitap eder..kaldı ki bu segmentte yer alan vw phaeton modeline bir göz atın sonra konuşun vw in bu tür bir arabası yok diye

    tamam vw, bmw audi ya da mercedes ten daha üstün bir marka değil ama her açıdan bu böyle değil (kazın ayağı öyle değil)
    gerçekler acıdır



    Arkadaşım bence biraz eksik bahsettin VW Phateon High-End Luxurious sınıfı yani F Segmenti Lüks sınıf içerisindedir. A6 falan değil Mercedes S Seriisi, BMW7 ve Audi A8 ile yarışan bir araçtır. Eksik kapak atmışsın tamamlayayım istedim.




  • VW fanatiklerine; Üniversite son sınıf öğrencisiyim. Çocukluğumdan beri araba merakım var, geçtiğimiz yıl Almanya da INGOLSTADT da Audi nin MARKETİNG i içinde pazarlama üzerine staj yaptım 60 gün. Bir Audi nin bir vw den, Bir Bmw nin bir vw den, Bir Mercedes in bir vw den neden daha pahalı olduğunu, Neden farklı bir kategoride incelendiğini, Neden bmw nin en küçük c segmenti araç olan 1 serisi nin ve Audinin aynı şekilde A3 ün size vw golf den tüm dünyada daha pahalıya satıldığını, oradaki pazarlama çalışanlarından duyduklarımı, öğrendiklerimi hatırladığım kadarı ile size buraya yazayım.

    VW= volks wagen, almancada HALKIN ARACI anlamına gelir. Audi markası vw nin, aynı grup firma olmalarına rağmen hem A3 modelinde hem de diğer segmentlerde bariz derecede kalite farkı söz konusudur. Kaliteden kast nedir? Bir audi a3 ün otomatik vites topuzundaki deri kaplama ile bir golfün otomatik vites topuzundaki deri aynı kalitede değildir. Size şaka gibi gelicek veya ne önemi var diyceksiniz ama bunu ben orada bizzat hem türk hem de alman pazarlama uzmanlarından öğrendim. Bu en basit örnekti. Başka bir örnek; bir golfte kullanılan xenon ampül ile bir bmw 1 serisinde kullanılan angel eye bi xenon far olarakda adlandırılan aydınlatma öğesi aynı kalitede ve aynı hünerlere sahip değildir. Bu da size saçma gelebilir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Neden bmw 1 serisinde bile standart olarak RUN FLAT lastik kullanılıyor da vw de bu yok? Bu bir donanım ancak premium marka olmak işte böyle birşey. bu araçlar işte buyüzden daha pahalı fiyata satılıp hedef kitle farklı oluyor. Bu dünyanın neresine giderseniz böyledir. Audi nin a1 inden tutun bmw nin en dandik dedğiniz 1 serisine kadar. A3 teki kumaş koltuk döşemeleri, bmw deki kumaş koltuk döşemeleri golfün taban modeli olan trendline hatta comfortline dan iyice incelerseniz kalite farkını sizinde görebileceğiniizi düşünüyorum ve bunu da orada öğrendim. Yani demek istediğim Audi ninde BMW nin de Mercedes inde C serisi 1 serisi a3 bunların hepsi pazarı genişletmek amacı ile değil, o sınıfta da farklı kaliteyi göstermek ve o sınıfında premium müşterilerini bulmaktır. Buyüzden 116 beygir olan bmw 1 serisi, 102 beygir olan Audi a3 1.6, 1.4 tsi DSG highline golf ile aynı fiyatta.
    Ben bu örnekleri aero twin sileceklerden tutun daha birçok yerde size örneklerini söyleyebilirim. Bmw 1 serisi bu sınıfta arkadan itişli yani aktarma organı tek olan, direksiyon hassasiyeti, aliminyum aks, yüzde 50 ye 50 ağırlık dağılımı gibi sadece süper spor otomobillerde bulunan bu özellikleri c segmentinde sunan tek araçtır. Bunların hepsi maliyettir, tecrübedir ve fark yaratan özelliklerdir. Buyüzden daha pahalı fiyattan etiketlendirilir ve dünya da premium marka özelliği taşır. Aynı şey kusursuz işçilik ve malzeme kalitesi olan audi a3 için de geçerli. Aynısı eşi benzeri olmayan konforlu mercedes c içinde geçerli.

    Objektifliğime yani tarafsızlığıma gelince; bmw 1 serisi satın aldım, aracımı övmek için değil size aradaki bazı farkları anlatmak için bunu yazdım. Ben bunları staj yaparken öğrendim. Atıp tuttuğumu düşünen varsa ona artık bi lafım yok size kalmış. Ayrıca anti vw ci değilim ailemde bir passat ve bir polo kullanan bireyler var. O araçları ben de kullanıyorum. Ama durumum müsade ederse, aracımı ileride değiştireceğim zaman yine daha güçsüz motoru olan belki daha konforsuz olan belki daha donanımsız olan bir AUDİ BMW veya Mercedes i tercih edeceğim..
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Arkadaşım ben de üniversite 3. sınıf işletme öğrencisiyim. Branşlarımız aynı

    Ben VW'nin BMW, Audi veya Mercedes'ten iyi olduğunu savunmadım ki. Hatta kıyaslanmasının gülünç olacağını da söyledim. Hatta ve hatta bu markalarla olan farkın D segmentinden itibaren daha belirgin oranda hissedildiğini, kullanılan malzemenin, işçliğin vb. standartların daha yüksek olduğunu ve maliyetlerin arttığını bunun da fiyatlarına yansıdığını da söyledim. Buna bağlı olarakta hitap ettikleri kitlenin de farklı olduğunu söyledim. Hepsini kısaca ben de söyledim zaten

    Söylediklerine kesinlikle inanıyorum.

    Benim üzerine basa basa söylediğim Toyota Renault gibi markalardan kesinlikle çok daha iyi olduğunu ve Audi ve BMW gibi markalardan da geri kalmayacağını söyledim. Bu tezimde de haklı olduğumu düşünüyorum.
    Bahsettiğin en ufak bir fark mesela vites topuzundaki deri kaplama gibi.. evet hepsi maliyettir ama unuttuğun bir şey var..

    Burası TÜRKİYE.. Ekonomik durumları daha farklı, ilgileri, merakları, beklentileri diğer milletlerden tamamen farklı bir ulus..

    Adam tutupta incelemeyecek vites topuzunda kullanılan deriyi..

    Ben kullanan ve tecrübe eden arkadaşlardan yola çıkarak yorum yapıyorum. A3 ile Golf'te aldıkları hazıı, konforu ve esnekliği alamamışlar. Senin de bahsettiğin gibi neredeyse 1.4 TSI 160PS Highline olan aracıyla aynı fiyat.
    Golf tercih etmek Audi'ye de ulaşamamak değildir. Golf'e 60 bin lira verdiğinizde "Abi ne yaptın o paraya Audi alabilirdin!" diyen tonla insanın yaşadığı bir ülkedesin.

    Full donanımlı ve daha güçlü motoru hatta ve hatta kullanıcılarına göre daha konforlu buldukları Golf'ü tercih etmek ahmaklık mıdır?

    Hoş Megane gibi bir arabanın satış rekorlarını paramparça ettiği bir ülkede yaşıyoruz..




  • ya arkadaş adam roman yazmış bu markaların vw'den daha üstün olduğunu ispatlamak için..kim vw daha iyi bir marka dediyse..

    tercih diye bir kavram var ..sen vites topuzunun derisinin çok kaliteli olmasını istersin ,diğeri canavar gibi turbo supercharger motordan keyif alır..şimdi çık işin içinden bakalım

    biz üstün olan durumları ve karşılaştırılabilir durumları söyledik..

    lütfen artık asıl konumuza dönelim, diğer arkadaşlar da gitsin "NEDEN BMW" ya da "NEDEN AUDİ" konuları açsınlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendux

    anlaşılan polemikçi (bkz.cihanair) ve anti vw arkadaşlar fena alınmış ama sonuçta bir halk arabası markası olan vw lüks araba üreten markalarla kıyaslanabilecek kalitede olması güzel bir olay..

    birincisi bu lüks markaların her ürettiği model de herşeyden üstündür kafasından bir sıyrılmak gerekir. Ör: A3, BMW1, Mercedes C180K modelleri firmaların pazar alanlarını artırmak için üerttikleri modellerdir ve halk arabası kategorisindedir..

    benim gözümde bir Golf highline ,A3ten, BMW1 den ve bir Passat CC, C180K dan daha kalitelidir..ya da karşılaştırılır..çünkü bunların üretim felsefesi farklıdır..
    diğer modeller(A4,5,6,7 ..BMW 3,5,7 Mercedes S,E)vs tabiki karşılaştırılamaz çünkü bunlar lüks kesime hitap eder..kaldı ki bu segmentte yer alan "vw phaeton" modeline bir göz atın sonra konuşun vw in bu tür bir arabası yok diye;

    http://www.volkswagen.com/vwcms/master_public/virtualmaster/en2/models/phaeton.html?action=no

    tamam vw, bmw audi ya da mercedes ten daha üstün bir marka değil ama her açıdan bu böyle değil (kazın ayağı öyle değil)
    gerçekler acıdır (bilen bilmeyen herkes konuşuyor)


    ben polemikçi değilim sadece gördüğüme bindiğime inanıyorum ona göre yazıyırum vw siz büyütüyorsunuz ben değil ben renocudan laguna passattan kat ve kat daha kaliteli yazısını gördüm okudum ona bile şaşırmadım ama vw hayranlığı artık çığır aştı audi a3 sözde golften aşağı arabaöıymışş bunuda gördüm ya daha ölmem herhalde ben bu vw bağımlılığı öyle bir hal aldıki yakında siz PASSAT A8 DEN TİGUAN Q5DEN POLO A1 DEN DAHA İYİ DERSİNİZ BEN ŞAŞIRMAM BU NASIL BİR MARKA DÜŞGÜNLÜĞÜ ALLAHIM SEN YARDIM ET BU VW FANATİKLERİNE YAKIN ZAMANDA SİZ DAHA VW NEYLERİ KIYASLARSINIZ YA bugün golf dedeğiniz arabayı BU ÜLKEDE NASIL BİR HAYRANLIK VARSA KLİMASIZ ALAN VAR YA GÖZÜMLE ŞAHİT OLDUM ADAM VW OLSUNDA KLİMA OLMASA NE OLUR DİYOR HINGLİNE GOLFTE 55.000 tl ESP STANDART DEĞİL SADECE DSG STANDDART BEN DAHA NE DİYİM YA




  • cihanair sen de git "NEDEN KLİMA" , "NEDEN DSG" ya da " NEDEN herhangi bir donanım" konusu aç..
  • meganeım olacağına klimasız golfüm olsun razıyım. gerçekten.

    not: opel sahibiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendux

    ya arkadaş adam roman yazmış bu markaların vw'den daha üstün olduğunu ispatlamak için..kim vw daha iyi bir marka dediyse..

    tercih diye bir kavram var ..sen vites topuzunun derisinin çok kaliteli olmasını istersin ,diğeri canavar gibi turbo supercharger motordan keyif alır..şimdi çık işin içinden bakalım

    biz üstün olan durumları ve karşılaştırılabilir durumları söyledik..

    lütfen artık asıl konumuza dönelim, diğer arkadaşlar da gitsin "NEDEN BMW" ya da "NEDEN AUDİ" konuları açsınlar



    Önce şu uslubunu bi değiştir. Sonra ben roman yazmıyorum bilgiye dayalı yorum yapıyorum.

    Ayrıca konuyu dağıtan ben değilim, durup dururken bmw 1 serisi ve audi ile ilgili yorumlar benden gelmedi.




  • yeri gelmişken belirteyim, ben vw fanatiği falan değilim. Geçmiş yorumlarıma bakarsanız yeni jetta'yı en çok eleştirenlerden biriyim.. doğruya doğru.. fakat kalitenin ne olduğunu da biliyorum.. Audi A3'ü (1.6), BMW 1.16 sı olan arkadaşlarım var ve bizzat sürüp test ettim..Mercedes C180K yı da gidip bayide inceledim.. bunların sınıflarındaki vw marka araçlardan öyle bahsedildiği gibi aşırı bir farkları yok.. örneğin C180K'nın içindeki işçilikle E serisi arasında dağlar var.. o yüzden o fiyata Passat CC al daha iyi..
    ayrıca şunu da belirtmeliyim ki benim bir sonraki aracım muhtemelen BMW 3 serisi, A4 ya da passat olacak.. ille de VW değil..
  • arkadaşım asıl sen üslubunu değiştir bakalım "vw fanatiklerine ve şakşakçılarına" ne demek ya sen kime konuşuyorsun?..

    bmw 1 konusunu da kim açtıysa ona hitap et..

    ve hangi marka hakkında yazacaksan ilgili foruma gir ..

    quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan


    quote:

    Orijinalden alıntı: mendux

    ya arkadaş adam roman yazmış bu markaların vw'den daha üstün olduğunu ispatlamak için..kim vw daha iyi bir marka dediyse..

    tercih diye bir kavram var ..sen vites topuzunun derisinin çok kaliteli olmasını istersin ,diğeri canavar gibi turbo supercharger motordan keyif alır..şimdi çık işin içinden bakalım

    biz üstün olan durumları ve karşılaştırılabilir durumları söyledik..

    lütfen artık asıl konumuza dönelim, diğer arkadaşlar da gitsin "NEDEN BMW" ya da "NEDEN AUDİ" konuları açsınlar



    Önce şu uslubunu bi değiştir. Sonra ben roman yazmıyorum bilgiye dayalı yorum yapıyorum.

    Ayrıca konuyu dağıtan ben değilim, durup dururken bmw 1 serisi ve audi ile ilgili yorumlar benden gelmedi.






  • her mesaj yazan, bismillah der gibi 'vw halkın arabası demektir' demese olmaz zaten, anladık halkın arabası, iğrenç bir araba markası.....
    her zaman yazıyorum, şu anda piyasada seat exeo diye bir araç var, eski a4ün aynısı, fiyatıda piyasaya göre çok iyi, neden çatır çatır satılmıyor, neden herkes birbirine tavsiye etmiyor, anti vwcilerin ağzından hiç arabaya o kadar para verilir mi, git exeo al diyen gördünüz mü? marka fanatikliği ile suçlayanlar audi,mercedes,bmw nin dandik modellerine bile toz kondurmazlar, 55000tllik vwde esp yoksa , 30000€ dan başlayan bmw 1 serisinde de jant kapaklı araçlar sokakta geziyor....sonuç olarak VW belli bir kaliteyi en uygun fiyata alabileceğiniz araçlar üretmiştir, hala da üretiyor......
  • valla siz yakında beni doğuş otonun önünde bir çuvala koyum vw parçalarıyla taşlarsınız ondan korkuyorum ya üç gruba ayrılırınız biriniz hava fitltresi birisi yakıt yağ filtresi atrsınız
  • beyler birbirimizi kırmayalım laflarımıza cümlelerimize dikkat edelim lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    her mesaj yazan, bismillah der gibi 'vw halkın arabası demektir' demese olmaz zaten, anladık halkın arabası, iğrenç bir araba markası.....
    her zaman yazıyorum, şu anda piyasada seat exeo diye bir araç var, eski a4ün aynısı, fiyatıda piyasaya göre çok iyi, neden çatır çatır satılmıyor, neden herkes birbirine tavsiye etmiyor, anti vwcilerin ağzından hiç arabaya o kadar para verilir mi, git exeo al diyen gördünüz mü? marka fanatikliği ile suçlayanlar audi,mercedes,bmw nin dandik modellerine bile toz kondurmazlar, 55000tllik vwde esp yoksa , 30000€ dan başlayan bmw 1 serisinde de jant kapaklı araçlar sokakta geziyor....sonuç olarak VW belli bir kaliteyi en uygun fiyata alabileceğiniz araçlar üretmiştir, hala da üretiyor......



    Hep söylüyorum ve her rastladığım konuda da söylemeye devam edeceğim. Volkswagen fiyat/performans lideridir. Almanya'da halk arabası olarak lanse ediliyormuş. Türkiye'de de bazı çok bilmiş arkadaşlarım da böyle olduğunu söylüyor. Diğer konularda VW'nin çok pahalı olduğunu abartılacak kalitesinin olmadığını hatta prestij denilen bir değere sahip olmadıkları da yazılmış çizilmiş. Bunları söyleyince de biz fanatik oluyoruz

    Fiyat olarak eleştirenler önce Corrolla, Fluence, Civic, Focus gibi araçların fiyatlarını ve sağladıkları premium paketler ile Highline Jetta arasındaki fiyat farkını bir araştırsın.

    Volkswagen halk arabasıyDI. Phateon, Passat CC, Touareg gibi araçları üreten ve hedefledikleri kitleye bunları satmayı başaran bir marka halk arabası mıdır?

    Daha önceki cevabımda da söyledim. 60 bin lirayı Highline hem de DSG şanzımanlı bir arabaya vermenin ahmaklık olduğu aynı paraya "Abi Audi neden almadın?" diyen tonla insanın yaşadığı ülkedeyiz. Doğaldır böyle cevaplar almamız. Yine söylüyorum VW'ciler fazla cevap verme konusunda kasmasınlar kendilerini Megane gibi bir arabanın tüm rekorları altüst ettiği bir yerde böyle yorumlar almanız çok normal.




  • vw deyince kalite ve prestij. Artık günümüzde bunların geçerliliği tartışılıyor. Günümüzde yolda gördüğü vw araca bakıp "Şu prestijli markaya bak." denmiyor. "Bu vw'nin hangi modeli acaba? Jetta mı, pasat mı? Aslında önden bakınca Cadd'ye de benziyor." deniyor.

    Hele yeni jettayı gördükten sonra "Bu vw kalitesi ve prestiji olamaz" diyor insan.

    Orta sınıfta vw'den başka kaliteli ve prestijli marka yokmuş. Bunu da öğrenmiş olduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezginaydogan

    vw deyince kalite ve prestij. Artık günümüzde bunların geçerliliği tartışılıyor. Günümüzde yolda gördüğü vw araca bakıp "Şu prestijli markaya bak." denmiyor. "Bu vw'nin hangi modeli acaba? Jetta mı, pasat mı? Aslında önden bakınca Cadd'ye de benziyor." deniyor.

    Hele yeni jettayı gördükten sonra "Bu vw kalitesi ve prestiji olamaz" diyor insan.

    Orta sınıfta vw'den başka kaliteli ve prestijli marka yokmuş. Bunu da öğrenmiş olduk.



    Söylediklerinize kısmen katılıyorum. Bir önceki sayfada bir Bora kullanıcısı olarak Jetta'nın daha fazla konfor sunmadığını söylemiştim. Sadece ben değil tüm Bora kullanıcıları da benimle aynı fikirde. Sadece 2011 kasalarını bilemiyorum. VW kalitesinde sadece bazı araçlarda bir düşüş söz konusu. Ancak bu VW'nin prestijini sarsacak kadar büyük olduğu söylenemez. Orta sınıf içinde milyonlarca aracı geri çağıran Toyota'mıdır prestijli olan yoksa tüm dünyada ucuz olduğu için tercih edilen Renault veya Fiat'mıdır? Siz Jetta'yı Caddy'ye benzetiyorsunuz. Hatta ben çoğu Renault marka aracı lastikli tenekelere benzetiyorum. Ayrıca BMW veya Audi'nin hiç sıradan otomobili yokmuş gibi konuşuyuorsunuz. Ayrıca Phateon ve Passat CC'yi incelemenizi öneririm. Şimdi bunlar üst segmentte olduğu için ayrı değerlendirilebilir. Ancak her aracı kendi segmentinde incelemek gerek. Jetta C segmenti bir araçtır. Rakipleri Corolla ve Fluence gibi modellerdir. Kıyaslamanızı buna göre yapmalısınız. Ayrıca VW'nin üst segmentte nasıl rekabet ettiğini ve bu araçların kalitesini hatta Audi marka araçlarda bile VW üretimi parçalar kullanıldığını inceleyin gözlemlerinizi bizle de paylaşın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 15 Mart 2011; 15:30:16 >




  • VW parçası kumandası vs. skoda ve seat te kullanılır. Bir audi parçası vs.. vw de kullanılmaz, ayrıca bir vw parçası da audide kullanılmaz.

    Sevgili meslektaşım; Tekerlekli tenekeye benzettiğin otomobil markası olan Renault, avrupada ve dünyadaki en önemli güvenlik kuruluşlarından biri olan EuroNcap te şu anda tüm segmentlerde 5 yıldız alan tek markadır. Tipini, içindeki malzemeyi, aydınlatmasını beğenmeyebilirsin. İmajı türkiye de alt kesim arabası olabilir. Bu koskoca dünyanın en büyük otomobil devlerinden biri olan Renault un teneke gibi arabalar ürettiği anlamına gelmez. Hatırladığım kadarıyla, d segmentinde en yüksek puanı alan araçlardan biri Lagunay dı. Bana göre vw nin farkı yarattığı kısım, Çift kavramalı Dsg şanzıman, ve aşırı beslemeli turbo motorlar. Bunların da kronik arızalarının olduğunu herkez biliyor. Ve ayrıca bunların yüksek bakım maliyetleri gibi dezavantajları da var. Turbo arızası, Dsg şanzıman ile ilgili kronikleşen sesler vs.. Dsg şanzıman normal otomatik vitesten daha hızlı vites değiştrdiği doğru ancak bunun bir TAM otomatik şanzımandan maliyeti daha düşüktür ve arıza yapma olasılığı çok daha fazladır.

    Senin bora ile jetta meselesine gelince. Aynen benim söylemek istediğimi, hatta bir kaç sayfa önce bakarsan mesajlarıma eskiden vw nin daha kaliteli araçlar ürettiğini misal golf 4 misal bora misal 2 önceki kasa passat anlayabilirsin. Bir dönem Opel in vectra ve astra ile böyle tavan yaptığını türkiyede buyüzden daha pahalıya satıldığını söylemiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34

    quote:

    Orijinalden alıntı: sezginaydogan

    vw deyince kalite ve prestij. Artık günümüzde bunların geçerliliği tartışılıyor. Günümüzde yolda gördüğü vw araca bakıp "Şu prestijli markaya bak." denmiyor. "Bu vw'nin hangi modeli acaba? Jetta mı, pasat mı? Aslında önden bakınca Cadd'ye de benziyor." deniyor.

    Hele yeni jettayı gördükten sonra "Bu vw kalitesi ve prestiji olamaz" diyor insan.

    Orta sınıfta vw'den başka kaliteli ve prestijli marka yokmuş. Bunu da öğrenmiş olduk.



    Söylediklerinize kısmen katılıyorum. Bir önceki sayfada bir Bora kullanıcısı olarak Jetta'nın daha fazla konfor sunmadığını söylemiştim. Sadece ben değil tüm Bora kullanıcıları da benimle aynı fikirde. Sadece 2011 kasalarını bilemiyorum. VW kalitesinde sadece bazı araçlarda bir düşüş söz konusu. Ancak bu VW'nin prestijini sarsacak kadar büyük olduğu söylenemez. Orta sınıf içinde milyonlarca aracı geri çağıran Toyota'mıdır prestijli olan yoksa tüm dünyada ucuz olduğu için tercih edilen Renault veya Fiat'mıdır? Siz Jetta'yı Caddy'ye benzetiyorsunuz. Hatta ben çoğu Renault marka aracı lastikli tenekelere benzetiyorum. Ayrıca BMW veya Audi'nin hiç sıradan otomobili yokmuş gibi konuşuyuorsunuz. Ayrıca Phateon ve Passat CC'yi incelemenizi öneririm. Şimdi bunlar üst segmentte olduğu için ayrı değerlendirilebilir. Ancak her aracı kendi segmentinde incelemek gerek. Jetta C segmenti bir araçtır. Rakipleri Corolla ve Fluence gibi modellerdir. Kıyaslamanızı buna göre yapmalısınız. Ayrıca VW'nin üst segmentte nasıl rekabet ettiğini ve bu araçların kalitesini hatta Audi marka araçlarda bile VW üretimi parçalar kullanıldığını inceleyin gözlemlerinizi bizle de paylaşın.





    Söylediklerinizin çoğuna katılıyorum ama vw için bu "prestij ve kalite" konusu bana göre çok abartılıyor. Öyle bir izlenim var ki sanki toyota, ford, reno, honda vb. markalar kalitesiz ve prestijsiz olarak lanse ediliyor.
    Eğer kalite ve sorunsuzluk denirse toyata akla gelir. Sorunsuzluğu dünyaca kabul edilmiştir.
    Aracın fiyatının yüksek olması onun kaliteli ve prestijli olduğu anlamına gelmez.
    Önceki mesajlarımda belirttiğim gibi 1.2 benzinli motorlu jettanın 43.000 TL (Metalik boyalı) olan fiyatına göre çok övülen kalite ortada fakat 46.000 TL olan dizel golf kalite yönünden parasını hakeden bir araç.

    Ayrıca kaliteli ve prestijli sözleri sadece vw için değil, günümüzde birçok marka için geçerli.




  • Audi, Skoda ve Seat Volkswagen grubu markalarıdır. Skoda ve Seat'ta olduğu gibi Audi'de de VW üretimi parçalar kullanılmaktadır.

    Tekerlekli tenekeye benzetmem Laguna, Fluence ve yeni çıkan Latitude model araçları dışında hepsini kullandım. Kullanmakta olan arkadaşlarım, akrabalarım da var. Kimisi şehirde kimisi kırsal kesimde kullanıyor.
    Her ortamda her koşulda kesinlikle dayanıklı bir araç değil. Size üstün güvenlik sunabilir ancak çıkardığı arzlarla servisten eve gelmez. Parçası ucuzdur, işçiliği ucuzdur tüm dünyada da ucuz olduğu için tercih edilmektedir.
    Kırsal kesimde, dağda bayırda, devamlı hareket halinde kullanmak durumda olanların ilk tercihi Renault oluyor. Neden? Seninde bahsettiğin gibi çünkü ucuz. Bakım masrafları Volkswagen kadar yüksek değil. Masrafsız sorun çıkarsa bile külfetsiz halledebiliyorsunuz.

    Güzel memleketimin favori markasıdır bu yüzden Renault amiral gemisi de Megane II'dir.

    Volkswagen deyince herkesin aklına DSG şanzıman gelir olmuş. DSG şanzıman yanılmıyorsam Türkiye'de 2-3 seneden beri var. Volkswagen'in de yeni sayılabilecek teknolojisi. Bu şanzıman yokken hiç mi tercih edilmiyordu? İnsanlar sıraya girip aylarca arabasının gelmesini bekliyordu. Renault gibi öyle gidip alıp gelmiyordunuz Ayrıca örnek olarak Toyota yaptığı üretim ve satışlarla dünyada birinci sırada. Milyonlarca aracı geri çağırmasıyla da bence tüm prestijini yitirmiştir. Ki bu sadece Corolla ile sınırlı olan problem de değildi. Ayrıca Renault ve Toyota'nın en çok tercih edilmesinin nedenlerinden birisi de düşük yakıt tüketimidir. Ben kendimi bildim bileli VW'nin yakıt konusunda cimri bir araç ürettiğini görmedim açıkçası. Ekonomik durumu çokta iyi olmayan bir ülke için Volkswagen lükstür. Dünyada ise halk arabası anlamına da gelmez. Örnek verdiğim modellerinden ve satışlarından da bunu ispatlayabiliriz. Turbo arzaları ile meşhur olan da Opel'dir. Uzun vadede uygun fiyata daha kaliteli sorunsuz araç isteyenlerin tercihi olmuştur VW. Bakımlarını ihmal etmediğiniz sürece en az 300 bin km rahat yapabilecek araçları var. Renault için bu geçerli değil ne kadar özensenizde arabanıza ucuz işçiliğin hüsranını her şekilde çekiyorsunuz.

    VW eski kalitesini biraz aratıyor doğrusu ancak sadece bir iki modelinde. Zaten bu konuda ilk sırada gelen araç Jetta'dır. Golf yine geçmişe nazaran biraz daha iyi. Belki biraz da Passat hayal kırıklığı yarattı. Bunun dışındaki tüm modolleri oldukça kaliteli ve göz alıcı. Kullanıcıları oldukça memnun diyebiliriz.

    Son olarak Volkswagen bir tutkudur. Renault gibi fanatiklik değildir. Ben de bir fanatik değilim. Kısmet olursa bir sonraki araç tercihim A4'ten yana olacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.