Şimdi Ara

Neden Dizel. Açıklayabilir misiniz? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
4.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    ben zaten en baştan beri, dizel alacağın zaman alacağın marka ve yılda yaptığın km önemli diyorum ama bazı arkadaşlar al al, ne km yaptığın önemli değil, kontağı çevirdiğinde kar etmeye başlarsın diyorlar ben onlara derdimi anlatmaya çalışıyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    "dizelde verdiğin parayı almaya uğraşıyorun, benzinlide zaten vermediğin parayı almıyorsun"

    quote:

    Orjinalden alıntı: neverlate
    Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.


    Dostlarım, canım forum arkadaşlarım, eğer ben anlatamıyorsam anlamıyorum diyin, walla ayı değil bir daha, bir daha tekrar tekrar daha açık yazarım ama Allah aşkına bir bilgi veriyorsanız lütfen doğru ve araştırarak verin. Yoksa boşu boşuna oturuyorsuz şu bilgisayarın başına vakit öldürüyoruz, gidelim daha yararlı işler yapalım. Bakın 3. kez aynı postu yolluyorum, eğer yanlış hesaplıyorsam mantıklı bir şekilde siz anlatın, hatalıysak biz de yolun başındayken dönelim hatamızdan. Ama okumuyorsanız bari okumadığınızı bileyim de daha fazla çabalamayayım. Sonuçta ben arabamı almışım ve memnunum, sizlerin de az çok yararlanmasını istiyorum. Araba karşılaştırma biri 1,6 biri 1,9 yapılmaz, olmaz, karşılaştırmanın mantığına aykırı. Bakın size tıpatıp aynı iki araba, herşeyiyle (donanımlarına kadar aynı) iki araç biri benzinli biri dizel.
    Benzinli 0km Focus C-max Trend 5K 1.6i 32.470,21 YTL
    Dizel 0km Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 37.667,58 YTL

    Benzinli ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6i 28.900,00 YTL
    Dizel ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 34,500,00 YTL

    0 km araçta fark 32.470 - 28.900 = 3.570 YTL
    ikincielde fark 37.667 - 34.500 = 3.167 YTL

    SONUÇ : Mazot 1,98 YTL, Süper Benzin 2,50 YTL. 3.570 - 3.167 = 403 YTL fark var. 403 YTL ile 203 litre mazot, 161 litre benzin alırsın. 203 litre mazotla en az ( 5,8 lt/100km tüketim yukarıdaki tablodan aldığım değer atmasyon değil) 3500 km gidersin, 161 litre benzinle en az (7.7 lt/100 km tüketim-yukarıdaki tablodan aldığım değer atmasyon değil) 2.090 km yol gidersin. Ya sen 2000 kilometreden sonra direkt pozitif kara geçiyorsun. Şimdi soruyorum hangi babayiğit 2000 km yapmadan arabasını değiştiriyor??? 2000 km yaptığın an direkt pozitif kar etmeye başlıyorsun, cebinden para eksik çıkmaya başlıyor.


    Umarım artık anlatabilmişimdir ya da sabırla okuyabilmişsinizdir, varsa sizin de bu kadar ince hesaplamanız ekonomi bazında paylaşın da bilelim. Ha dizel almam dersin, sevmem dersin, gıcığım dersin, alamıyorum dersin anlarım saygı duyarım ama kalkıp da "bunlar birbirini dolduruyor", "almışlar ellerinde kalmış", "dizel ekonomik değil her sene yolları aşındırmadıkça" falan bunlar hikaye ve iftira ayrıca çok da ayıp hatta bazıları yalan.




  • hani bir sürü hesap kitap yapılıyor işte su kadar zamanda amorti eder dizel kendini yada çok kullanmak lazım yosa benzinli ideal falan diyoruz ya ne olursa olsun o hesaplara girmeden sunu söyleyeyim piskolojik olarak da dizel daha iyi çünkü alırsın 40 milyonluk benzin 20 lt gidersin en az 250 belki 300 km 40 milyonluk benzinle 150 km işte keyif budur arkadaslar ya alırken 3 milyar fazla verdiğini düşün a para verildi artık sanki o üç milyarı bankaya atıp onunla benzin mi alıcaz yoo benzinliye donanım alıcaz gene gidecek o para sürwkli fazla vermek ense 1 kerede toplu para verip sonrada az yakıt parasının tadını çıkarmak aha iyidir bence
  • VALLA ARKADAŞLAR,UZUN YILLARDAN BERİ BENZİNLİDEN ŞAŞMAYAN BİRİ OLARAK ARTIK DİZEL ALDIM VE İNANINKİ ÇOK AMA ÇOK MEMNUNUM.YAKIT GÖSTERGESİ YERİNDEN OYNAMIYOR YAHU.TAM 7 GÜNDE 86 MİLYONLUK MAZOTLA 750 KM.YOL YAPMAK NEDEMEKTİR BİLİRMİSİNİZ.MAAŞLI ÇALIŞAN BİRİSİ OLARAK BENİM İÇİN ÇOK ŞEY DEMEKTİR.AMA MAAŞ SORUNU OLMAYAN ARKADAŞLAR TABİİKİ DİZELİ TERCİH ETMEYECEKLERDİR,ÇÜNKÜ ONLAR İÇİN MAX HIZ VE GÖSTERİŞ DAHA ÖNEMLİDİR.ANCAK YENİ DÖNEM DİZELLERDEKİ KONFOR BENZİNLİ MODELLERİ KESİNLİKLE ARATMIYOR.BUNUDA BİLELİM.BEN AYNI MARKA VE MODELİN 1.4 BENZİNLİSİYLE 500 KM GİDERKEN DİZELLE 750 KM YOL ALDIM.Kİ BENZİNLİ 110 MİLYONA DOLARKEN DİZEL 86 MİLYONA DOLDU.GERİSİ BOŞ BE ARKADAŞLAR
  • Motor hacmi önemlidir. verilen örnekte önemi yok lastik ebatları da önemlidir fren mesafesi de ama tartışılan konu ile alakası yok. iki şeyi kıyaslarken hangi fakörlerin dışarıda hangi faktörlerin içeride bırakılacağı önemlidir. yoksa hiç bir şeyi mukayese edemezsiniz.
    Dizel x benzinli araçların fiyatlarını karşılaştırırken neden beygir güçleri eşit arabaları seçmiyoruz ? çünki doğaları gereği benzinli ve dizel araçlar arasında eşit beygir gücünde torklar çok farklı değerlerde oluyor. ve beygir gücü performansı tek belireyici olmuyor . neden motor hacimerini dikkate almıyoruz? beygir gücü kadar dahi bizi enterese etmiyor.
  • yalnız motor hacmi konusunda kaçırdığınız bir nokta var. dizel golf ile benzinli golf arasındaki 9 milyarlık fiyat farkının büyük bir kısmını vergi farkı oluşturuyor. benzinli golf 1.6 motor olduğu için %36 lık vergi diliminde ancak golfun dizeli 1.9 olduğu için %60 lık vergi dilimine giriyor yani dizel golfte %24 daha fazla ÖTV ödüyorsunuz ayrı o ÖTV nin de %18 KDV si alındığı için dizel golfe verdiğiniz vergi oranı benzinli golfe verdiğinizden yaklaşık %30 fazla oluyor. yani golfteki 9 milyarlık fiyat farkının yaklaşık 3 milyarını devlete vergi olarak veriyorsunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    quote:

    Orjinalden alıntı: bersoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: neverlate

    Dizel motorların torkları benzinliye göre çok daha yüksek oluyor. Yokuş yukarı performansının sebebi de bu...Hemen beygir gücüne bakıyoruz önce ancak bence asıl önemli olan tork...
    Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.Ancak sokaklarda çok dizel görüyorum, bu kadar kullanılıyor mu arabalar?

    Alırken 3000 YTL farkla aldığın arabayı satarken de 3000 YTL fazlasına ve benzinli arabalara göre daha çabuk satıyorsan , 7500 km yerine 15.000'de bir bakıma giriyorsan , yılda 100 YTL daha az vergi ödüyorsan , neden yılda 15000 km yapman gereksin ki?


    hangi külüstür benzinli 7500 de bakım istiyor ?




    benzinliyi bilmem ama fabia adlı külüstür dizel 7500de bakıma giriyormuş. (yanlışsa düzeltin ey dizel fabia sahipleri)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    ben zaten en baştan beri, dizel alacağın zaman alacağın marka ve yılda yaptığın km önemli diyorum ama bazı arkadaşlar al al, ne km yaptığın önemli değil, kontağı çevirdiğinde kar etmeye başlarsın diyorlar ben onlara derdimi anlatmaya çalışıyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    "dizelde verdiğin parayı almaya uğraşıyorun, benzinlide zaten vermediğin parayı almıyorsun"

    quote:

    Orjinalden alıntı: neverlate
    Yanlız araba alacağım , dizel almanın insanların çoğuna kar ettirmediğini düşünüyorum... Ancak yılda 15.000-20.000 km gibi kullanılırsa normal bir sürede karşılıyor.


    Dostlarım, canım forum arkadaşlarım, eğer ben anlatamıyorsam anlamıyorum diyin, walla ayı değil bir daha, bir daha tekrar tekrar daha açık yazarım ama Allah aşkına bir bilgi veriyorsanız lütfen doğru ve araştırarak verin. Yoksa boşu boşuna oturuyorsuz şu bilgisayarın başına vakit öldürüyoruz, gidelim daha yararlı işler yapalım. Bakın 3. kez aynı postu yolluyorum, eğer yanlış hesaplıyorsam mantıklı bir şekilde siz anlatın, hatalıysak biz de yolun başındayken dönelim hatamızdan. Ama okumuyorsanız bari okumadığınızı bileyim de daha fazla çabalamayayım. Sonuçta ben arabamı almışım ve memnunum, sizlerin de az çok yararlanmasını istiyorum. Araba karşılaştırma biri 1,6 biri 1,9 yapılmaz, olmaz, karşılaştırmanın mantığına aykırı. Bakın size tıpatıp aynı iki araba, herşeyiyle (donanımlarına kadar aynı) iki araç biri benzinli biri dizel.
    Benzinli 0km Focus C-max Trend 5K 1.6i 32.470,21 YTL
    Dizel 0km Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 37.667,58 YTL

    Benzinli ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6i 28.900,00 YTL
    Dizel ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 34,500,00 YTL

    0 km araçta fark 32.470 - 28.900 = 3.570 YTL
    ikincielde fark 37.667 - 34.500 = 3.167 YTL

    SONUÇ : Mazot 1,98 YTL, Süper Benzin 2,50 YTL. 3.570 - 3.167 = 403 YTL fark var. 403 YTL ile 203 litre mazot, 161 litre benzin alırsın. 203 litre mazotla en az ( 5,8 lt/100km tüketim yukarıdaki tablodan aldığım değer atmasyon değil) 3500 km gidersin, 161 litre benzinle en az (7.7 lt/100 km tüketim-yukarıdaki tablodan aldığım değer atmasyon değil) 2.090 km yol gidersin. Ya sen 2000 kilometreden sonra direkt pozitif kara geçiyorsun. Şimdi soruyorum hangi babayiğit 2000 km yapmadan arabasını değiştiriyor??? 2000 km yaptığın an direkt pozitif kar etmeye başlıyorsun, cebinden para eksik çıkmaya başlıyor.


    Umarım artık anlatabilmişimdir ya da sabırla okuyabilmişsinizdir, varsa sizin de bu kadar ince hesaplamanız ekonomi bazında paylaşın da bilelim. Ha dizel almam dersin, sevmem dersin, gıcığım dersin, alamıyorum dersin anlarım saygı duyarım ama kalkıp da "bunlar birbirini dolduruyor", "almışlar ellerinde kalmış", "dizel ekonomik değil her sene yolları aşındırmadıkça" falan bunlar hikaye ve iftira ayrıca çok da ayıp hatta bazıları yalan.


    trcapital dostum hesabın doğru ona bir itirazım yok ama ben baştan beri tutku ile bağlı olduğun marka varsa diye söze giriyorum, yani benim alacağım modelde, markada maalesef aynı cc dizel / benzinli araç yok

    ford sevmiyorum arkadaşım , şirkette fieasta dizel kullanıyorum, dayımda focus var kullanıyorum ama ben ford u sevemedim

    benim için vw / biraz kasarsam audi çooook kasarsam bmw mercedes (Allah izin verirse)

    ne yapayım vw de 1,6 dizel yoksa, 5 yıl kullanacağım arabayı bana 500-600 mio kar ettirecek diye sevmediğim modelden mi alacam

    senin hesabına gelince ben dün o hesaptanda yola çıkarak dedim ki, aradaki farkla 28,000 km lik benzin parasını peşin ödüyorsun, ben 30,000 km yi yaklaşık 3-3,5 yılda yaparım 5 yılda arabamı satacağıma göre bana değmez dedim

    soruyu ilk soran ve topiği açan arkadaşada dediğim şuydu, kaç km gidiyorsun yılda bu önemli, bir de marka takıntın var mı

    bu sorulara vereceğin cevaba göre kararını ver dedim

    ama bazı arkadaşlar hala diyor ki yok kontağı çevirdiğinde kardasın, yok daha neler

    bir başka arkadaş bir makale yapıştırmış diyor ki neden kamyonlar, otobüsler dizel , çünkü motor daha dayanıklı vs vs

    o peki o zaman neden yarış arabaları dizel değil diye sorarlar adama

    benim için yanlış anlaşılmasın performans çok önemli değil, 2 çocuk taşıyorum arabamda

    güvenli bir araca binmek herseyden önce gelir, ve bu aracın bahsettiğim markalardan biri olması önemlidir

    bu tipte bir alıcı olduğumu düşün ve yaptığım hesabı benim tarzımdaki bir adam için uyarla o zaman benim yaptığım hesaba geliyorsun

    zaten bu topiğin bu kadar uzamasındaki neden konuyu açan arkadaşın söylemesi gereken en önemli şeyi baştan söylememesi, eşyayı yükleyecem, hergün haldır haldır kullanacağım demiş bir cevağta

    o nedenle elbet dizel alacak, ben de katılıyorum, neden kendi şirketime gidip dizel aldım ? hesap işi bu

    ama kendi keyfim söz konusu olunca, ailem mevzu bahis olunca, kusura kalmasın kimse bana dizel yaramaz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    yalnız motor hacmi konusunda kaçırdığınız bir nokta var. dizel golf ile benzinli golf arasındaki 9 milyarlık fiyat farkının büyük bir kısmını vergi farkı oluşturuyor. benzinli golf 1.6 motor olduğu için %36 lık vergi diliminde ancak golfun dizeli 1.9 olduğu için %60 lık vergi dilimine giriyor yani dizel golfte %24 daha fazla ÖTV ödüyorsunuz ayrı o ÖTV nin de %18 KDV si alındığı için dizel golfe verdiğiniz vergi oranı benzinli golfe verdiğinizden yaklaşık %30 fazla oluyor. yani golfteki 9 milyarlık fiyat farkının yaklaşık 3 milyarını devlete vergi olarak veriyorsunuz.



    bende bunu diyorum anlatamıyorum...
    neden okadar cok fiyat farkı olduğu bariz belli işte onun için 1.6 ile 1.9 cc lik motorlu araçlar fiyat olarak örnek verilemez bu sadece dizel in farkını yansıtmaz...
    ne zaman aynı hacimli aynı model aynı donanımlı ve aynı markalı araçları karsılaştırıp biri sadece dizel ve bezinli olursa işte dizelin fazladan fiyat farkı orada belli olur...




  • bir soru dizelci arkadaşlara

    bir başka topikta arkadaş focusunu ilk 6 ay bakımına götürdüğünü yazmış, 122 ytl tutmuş

    dizellerde bakım 6 ayda bir mi ? veya 15,000 km hangisi ilk gelirse ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    bir soru dizelci arkadaşlara

    bir başka topikta arkadaş focusunu ilk 6 ay bakımına götürdüğünü yazmış, 122 ytl tutmuş

    dizellerde bakım 6 ayda bir mi ? veya 15,000 km hangisi ilk gelirse ?



    6 ay olayı fordlara mahsus
    fiatın diesellerinde bakım 10 binde
  • Opellerde 1 yıl veya 15000 km.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    bir soru dizelci arkadaşlara

    bir başka topikta arkadaş focusunu ilk 6 ay bakımına götürdüğünü yazmış, 122 ytl tutmuş

    dizellerde bakım 6 ayda bir mi ? veya 15,000 km hangisi ilk gelirse ?




    o tam bir fiyasko kimine 1 sene kimine 6 ay demişler...
    ama en mantıklısı 15k ya gelince gidiceksin işte süreye değilde km ye bakarak gitcem en azından ben böyle yapıcam...
  • vw de de 15,000 km veya 1 yıl hangisi önce ise

    ama dizellerini bilmiyorum

    6 ay bana biraz komik geldi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71


    vw de de 15,000 km veya 1 yıl hangisi önce ise

    ama dizellerini bilmiyorum

    6 ay bana biraz komik geldi

    6 ay tam bir komedi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71

    trcapital dostum hesabın doğru ona bir itirazım yok ama ben baştan beri tutku ile bağlı olduğun marka varsa diye söze giriyorum, yani benim alacağım modelde, markada maalesef aynı cc dizel / benzinli araç yok
    (...)
    ama kendi keyfim söz konusu olunca, ailem mevzu bahis olunca, kusura kalmasın kimse bana dizel yaramaz


    Dostum para senin, ister gider 150 milyarlık alırsın ister 10 milyarlık ama bizim de ailelerimiz var ben en az senin kadar sevip değer veriyorum onlara, komik olma dizelle ne alakası var? Ha dersen ki benim sevdiğim modelde dizel yok, motor hacmi yok, donanımı yok vs yerden göğe kadar haklısın, hatta daha önce dedim ya "bana ne ben benzin kokusunu seviyorum" dersin alırsın, sebepler ve zevkler hakkında konuşmaya zerre kadar hakkımız yok. Ama konfordu, ailemdi vs. dersen aslında cevap bile vermemek lazım ama neyse, Allahım ya sanki biz çuval taşıyoruz, hem komiğime hem gücüme gitti. Allahtan arabam teslim edildi de kullanıyorum da gerçeği biliyorum. Okuyan da bir şey sanacak.

    NOT : Kontağa basıldığı an (arabadan arabaya değişmekle beraber ortalama 2000 - 3500 km gittikten sonra, az bir mesafe olduğu için böyle yazıyoruz, kontağa basılma anına takıldıysan açıklayayım) kara geçiliyor dostum, biz hesaplayarak konuştuk, iki kere iki dört. 6 ay servis konusu Ford dizellere has bir şey değil, Focus'un çıktığı ilk dönemlerde alan herkese (benzinli-dizel) bu şekilde söylenmiş. Ford'un klasik yapmaya çalıştığı çirkin taktikler, yakında 1 yıl diye açıklanacak merak etmeyin. Çünkü kimine 1 yıl kimine 6 ay deniyor, bir ağız birliği bile yapamamışlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71

    trcapital dostum hesabın doğru ona bir itirazım yok ama ben baştan beri tutku ile bağlı olduğun marka varsa diye söze giriyorum, yani benim alacağım modelde, markada maalesef aynı cc dizel / benzinli araç yok
    (...)
    ama kendi keyfim söz konusu olunca, ailem mevzu bahis olunca, kusura kalmasın kimse bana dizel yaramaz


    Dostum para senin, ister gider 150 milyarlık alırsın ister 10 milyarlık ama bizim de ailelerimiz var ben en az senin kadar sevip değer veriyorum onlara, komik olma dizelle ne alakası var? Ha dersen ki benim sevdiğim modelde dizel yok, motor hacmi yok, donanımı yok vs yerden göğe kadar haklısın, hatta daha önce dedim ya "bana ne ben benzin kokusunu seviyorum" dersin alırsın, sebepler ve zevkler hakkında konuşmaya zerre kadar hakkımız yok. Ama konfordu, ailemdi vs. dersen aslında cevap bile vermemek lazım ama neyse, Allahım ya sanki biz çuval taşıyoruz, hem komiğime hem gücüme gitti. Allahtan arabam teslim edildi de kullanıyorum da gerçeği biliyorum. Okuyan da bir şey sanacak.

    NOT : Kontağa basıldığı an (arabadan arabaya değişmekle beraber ortalama 2000 - 3500 km gittikten sonra, az bir mesafe olduğu için böyle yazıyoruz, kontağa basılma anına takıldıysan açıklayayım) kara geçiliyor dostum, biz hesaplayarak konuştuk, iki kere iki dört. 6 ay servis konusu Ford dizellere has bir şey değil, Focus'un çıktığı ilk dönemlerde alan herkese (benzinli-dizel) bu şekilde söylenmiş. Ford'un klasik yapmaya çalıştığı çirkin taktikler, yakında 1 yıl diye açıklanacak merak etmeyin. Çünkü kimine 1 yıl kimine 6 ay deniyor, bir ağız birliği bile yapamamışlar.


    son bölümde demek istediğim, benim beğenip güvendiğim markalarda mevcut olan dizel seçenekleri benzinlilere göre pahalı o sebeple dizel bana yaramaz demek istedim, açıklamam ve kelimelerim eksik kalmış

    + yukarıda ford a ait benzinli ve dizel bir araçta verilen yakıt sarfiyatları ve ödenen farkı ben de hesapladığımda 28500 km ediyor kafa kafaya gelmesi

    bana 3-3,5 yıl eder

    yani benim için hala dizel bir "lüks"




  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    (...)
    yukarıda ford a ait benzinli ve dizel bir araçta verilen yakıt sarfiyatları ve ödenen farkı ben de hesapladığımda 28500 km ediyor kafa kafaya gelmesi
    bana 3-3,5 yıl eder


    Benzinli ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6i 28.900,00 YTL
    Dizel ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 34,500,00 YTL

    0 km araçta fark 32.470 - 28.900 = 3.570 YTL
    ikincielde fark 37.667 - 34.500 = 3.167 YTL


    3.570 YTL - 3.167 = 403 YTL dizelin varsa kayıp

    403 YTL / 2,50 YTL = 161 litre, dizel almayıp benzinli alırsan aradaki fark sayesinde alabileceğin benzin

    Benzinli araç 100km de 7,7 litre yakarsa, 1 kmde 0,077 litre yakar

    161 litre / 0,077 = 2091 km. dizel yerine benzinli alırsan aradaki fark sayesinde gidebileceğin menzil

    Sen dizel almayıp benzinli alırsan ancak "2091 km" yol gidene kadar karda olursun, 2092. kilometreden itibaren kar etmeye başlarsın. Amacım polemik değil sakın yanlış anlama ama şu "28.500 km'de ancak kar edersin" hesabını kamuoyuna açıklarsan sevinirim, çünkü ben de 28500 kilometrede ancak kar edeceksem zararın başından döneyim satayım bu arabayı, hatanın neresinden dönsem kardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    (...)
    yukarıda ford a ait benzinli ve dizel bir araçta verilen yakıt sarfiyatları ve ödenen farkı ben de hesapladığımda 28500 km ediyor kafa kafaya gelmesi
    bana 3-3,5 yıl eder


    Benzinli ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6i 28.900,00 YTL
    Dizel ikinci el Focus C-max Trend 5K 1.6 TDCi 34,500,00 YTL

    0 km araçta fark 32.470 - 28.900 = 3.570 YTL
    ikincielde fark 37.667 - 34.500 = 3.167 YTL


    3.570 YTL - 3.167 = 403 YTL dizelin varsa kayıp

    403 YTL / 2,50 YTL = 161 litre, dizel almayıp benzinli alırsan aradaki fark sayesinde alabileceğin benzin

    Benzinli araç 100km de 7,7 litre yakarsa, 1 kmde 0,077 litre yakar

    161 litre / 0,077 = 2091 km. dizel yerine benzinli alırsan aradaki fark sayesinde gidebileceğin menzil

    Sen dizel almayıp benzinli alırsan ancak "2091 km" yol gidene kadar karda olursun, 2092. kilometreden itibaren kar etmeye başlarsın. Amacım polemik değil sakın yanlış anlama ama şu "28.500 km'de ancak kar edersin" hesabını kamuoyuna açıklarsan sevinirim, çünkü ben de 28500 kilometrede ancak kar edeceksem zararın başından döneyim satayım bu arabayı, hatanın neresinden dönsem kardır.


    senin hesabında 2. el fiyatları arasındaki fark var

    buradan hareketle senin hesabın doğru

    benim hesabımda ise ikinci el satış konusunda almayı düşündüğün (ümit ettiğin) fark yok

    6-7 yıl sonra 2. elin ne olacağı, fiyatların ne seviyede olacağı belli değil

    senin yaptığın 0 - ikinci el karşılaştırması 1-2 yıllık bir araba gibi duruyor tahminimce

    ortalama bir arabayı 6-7 yıl kullandığımı düşünürsem, ikinci elde verdiğim paranın ne kadarını geri alacağım biraz meçhul

    o sebeple ben oradan gelecek ek parayı hesaba katmıyorum, çünkü reel olarak ne geleceği belli değil

    bu arada 3-4 yıl boyunca dizele ödeyeceğin kasko + farkı + 3-4 yıl içinde dizelin tahminen tutacak daha fazla servis ücretleri falan dersen zaten alacağın fark erimeye başlıyor

    sen peşin verdiğin bir parayı almaya çalışıyorsun 2. elde, ben vermediğim bir parayı almıyorum

    6-7 yıl sonra nasılsa alırım ben bu farkı satarken mantığı bana ters geliyor, daha önce de belirttiğim gibi model / kasa yaşlandıkça birde kasa değişirse ki kesin 5 yılda bir, almayı ümit ettiğin fark tatlı bir hayal olarak kalıyor

    elbet benzinliden farklı oluyor neticede ama makas küçülüyor

    hele dizellerde bu şekilde hızlı gelişme, inanılmaz kampanyalar varken 2. elde dizele senin tahmin ettiğin farkı verecek insan sayısıda azalacaktır, azalmaktadır

    derdim stres yaratmak değil sende hesabını yapmışındır muhakkak alırken arabanı, ama ben bu şekilde yapıyorum, çevremde her yaştan yıllardır araç kullanan insanlar var, onların tecrübeleri, sözleri, yaşadıklarını da harmanlayınca, benim özelliklerimde araç kullanan bir adamın dizel alması "mevcut şartlarda" lüks oluyor




  • bence konu cok uzadı boss arkadaşın olayını ben çözdüm...
    tabiki kendi durumunda cok haklı çünkü kendisi belirttiği üzre golf plus sahibi ve golf için 1.6 dizel yok (vw de 1.6 dizel yok) bu yüzden tabikide dizeldeki fiyat farkı aşıyor...
    onun 28.500km diye belirttiği kara geçme limiti golf üstüne kurulu sanırsam...
    tabikide öyle olabilir sonucta cc farkı ötv farkı olan bir araba'nın fiyatını arttıra bilir...
    ama tekrar söylüyorum bu hesabı golf üstüne yapamassınız arkadaşlar arada 300cc ve ötv farkı var bu dizel farkı değildir sadece dizel farkı hesaplayacaksanız trcapitalin yaptığı hesap ile hesaplanır...
    yani aynı marka,aynı model,aynı hacimli motor,aynı donanım arabaları alıp biri benzinli diğeri dizel olarak fiyatlarını cıkarıp farkını benzinin litresi ve mozatun litresi ile oranlayarak hesaplamanız gerekir...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.