Şimdi Ara

MUTLAK HİÇLİK VARMIDIR? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
0
Favori
3.326
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    matematiksel gerçek diye birşey yoktur matematik ve özellikle geometri boyutlar arasında zaman mekan kavramlarına göre değişkenlik gösterir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Epirus

    quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    ya gerçekte senin kare olarak algıladığın şekil kare değilse



    "Matematiksel gerçeklere" bile şüpheyle yaklaşıyorsanız size hiç bir şey ispatlayamam!




    Matematik ve geometri boyutlara göre değişiklik gösterir mi bilinmez, ancak bizim boyutumuzda matematik kesindir. Bunun açıklamasını bi sayfa önce yapmıştım. Matematik somut bir kavram değildir. İnsanlar matematiği düşünsel olarak kabullenirler ve matematik düşünsel olarak kesindir. Çünkü mantığa ve kurallarına dayalı bir biçimde oluşmuştur. Tümdengelimsel yollarla ortaya çıkarılmıştır. Matematiksel şeyler bu varlık düzleminde kesindir.




  • tam söylemek istediğim şeyi açıklamısınız teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: Arukard


    quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    matematiksel gerçek diye birşey yoktur matematik ve özellikle geometri boyutlar arasında zaman mekan kavramlarına göre değişkenlik gösterir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Epirus

    quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    ya gerçekte senin kare olarak algıladığın şekil kare değilse



    "Matematiksel gerçeklere" bile şüpheyle yaklaşıyorsanız size hiç bir şey ispatlayamam!




    Matematik ve geometri boyutlara göre değişiklik gösterir mi bilinmez, ancak bizim boyutumuzda matematik kesindir. Bunun açıklamasını bi sayfa önce yapmıştım. Matematik somut bir kavram değildir. İnsanlar matematiği düşünsel olarak kabullenirler ve matematik düşünsel olarak kesindir. Çünkü mantığa ve kurallarına dayalı bir biçimde oluşmuştur. Tümdengelimsel yollarla ortaya çıkarılmıştır. Matematiksel şeyler bu varlık düzleminde kesindir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramazan_abi



    quote:

    Orjinalden alıntı: ramazan_abi


    quote:

    Orjinalden alıntı: Arukard

    @ramazan-abi

    An; aslında açıklaması çok zor bi kavram. Ama sanırım, bir şeyden bahsederken "o an, şu an" falan deriz ya, sanırım zamanı kısıtlamaya yarayan bir kelime. Geçmişten veya gelecekten daha özel bir kelime. Özelden kastım gelecek ve geçmiş daha geniş, genel bir anlam. An ise daha özele inen bir şey. Geçmişte olan bir şeyden bahsederken mesela; o an .... gibi bir cümle kurarız. Bu zamanı kısıtlamaya yarıyor, hangi durumda olduğunu gösteriyor gibi bir şey. An bence bir zaman dilimi değildir. Sadece zamanı kısıtlamaya, biraz daha özelleştirmeye yarar.



    "An" ı zaman kavramının içine sokamadı değil mi? Bu zaten normal çünkü saniye desek saliseler var, saliseninde nano salisesi... onunda için de ve sonunda bir sonsuzluk kavramına dalış yapıyoruz..

    an bir anda sonsuzluk oldu zaman kavramı içinde. Bu an için bile ölçemediğimiz zaman nasıl olurda geçmiş ve gelecek için referans olabilir?

    Dünyada ben bir şey yaparken aynı anda da şu süreçte şu başka yerde bu dersek bu ilk etapta ortak anlar için doğru gibi olsada her sürecin başlangıç ve bitişi için aynı anda kavramı yanlış olur. çünkü şu an ölçülemez ve ne kadar derine gidersek bir o kadar aynı anda başlamış dediğimiz iki süreç zaman açısından ayrılır birbirinden. O zaman hiç bir süreç aynı anda başlamıyorsa sonsuzluğa gidiyorsa süreçler zamandan bağımsız işliyor diyemez miyiz.?


    ]Evet haklısın. Süreçler zamandan bağımsız işler o halde. Ancak sürece, tam bir tanım bulmamız lazım diye düşünüyorum. Süreç herkesin kafasında farklı bir şey oluşturabilir. Mesela sürecin bence tanımı olamaz . Süreç değişkendir, süreç değişkense tanımıda değişken olmak zorundadır. Çünkü süreç sürekli değişir, değişen bir şeyin tanımı hep aynı kalamaz. O halde sürecin bir tanımı olamaz mı. Süreç sonsuzsa, süreç sonsuza kadar değişecektir. Bu halde sürecin sonsuz tanımı olmaz mı? Sürece bir tanım bile getiremiyorsak, o halde sürecin tanım getiremediğimiz zamandan pekte farkı yok aslında.
    Bu konuyu ortaya atmamın nedeni, süreci bir tanıma kavuşturamassak, süreç hakkında tartışmak, saçma olur. Çünkü sürecin tanımı değişiyorsa, biz süreçten bahsederken süreç çok farklı bi hal alabilir.

    Ramazan_abi:

    Biz burada konuşuyoruz ama dışarıdan birisi konu ne bunlar ne hakkında konuşuyorlar diyebilir. Zaten zaman kavramı tam açıklanabilseydi biz bu tartışmayı yapmazdık. sorun zamanın kendisinde. Zaman hep bir referansa ihtiyaç duyuyor bu bile sonsuz bir anlam katıyor ona. süreç derken ingilizcedeki process kavramından bahsediyordum yani süre ile başlamlı süreç ten değil.





    quote:

    Bunun cevabı aslında yazımda var. Varlığın bir başlangıcı olduğuna inanmıyorum. Varlık hep var.

    Şimdi söylediğimin zaman kavramına ters olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat çoğu arkadaş gibi zaman kavramının beynimizin süreçler için bir atama olduğunu ve bu atamanında yanlış bir atama olduğunu düşünenlerdenim.

    Şimdi sizden istediğim birşey var: Zamanla ilgili bildiklerinizi unutun yani zamanı kafanızdan silin ne kalıyor geriye. işte geriye kalanlar size benim haklılığımı gösterecek. Gerçeğe bir adım daha yaklaşmış olacaksınız. Felsefik konularda açılım yapmak istiyorsanız bir kavramları teker teker silerek konuyu öyle değerlendirin. Bu şekilde göreceğininiz en önemli olay kavramlarının bizi ne kadar fazla esir aldığı olacaktır.

    Eksik kavramlar insanı doğruya götürmez. Zaman gibi bir kavramı referans alırsak zamanın kendine referans aldığı her noktaya bağlı kalırız.

    bence mursel134 arkadaşımızda buna atıfta bulunmuş. "Zaman ve mekandan münezzeh " cümlesi bencede her şeyi açıklıyor


    Ramazan_abi:

    Zaman kavramıyla süreç kavramını genellikle bir bütün olarak düşünme yanılgısı vardır bence. Her süreç bir zamana bağlıdır denir. Süreç vardır fakat zamana bağlı değildir. Biz süre ye ç ekleyerek süreç veya işlengeç vs ne dersek diyelim bu zamana bağlı değildir. örneğin zaman için aldığımız referans noktası güneşim doğuşu batışı olursa dünyanın farklı yerlerindeki süreçler farklı faklı işlemeliydi ki bu doğru olsun. süreçler her yerde aynı işliyor. ( herhangibir kimyasal reaksiyon örnek olabilir) O zaman süreçlerin kendisi birebir zamana bağlı değil. şimdi bana değişken zamana bağlı aynı süreçler derseniz bende derim ki eğer zaman her sürecin bir fonsiyonuysa zamanın değişkendliği sürecide değiştirmesi gerekir ki süreç değişken değil.

    Kısaca süreç vardır fakat bu zamana bağlı değildir. Bizler süreçleri zamana bağlamışız ki başlangıç ve bitişi hakkında yorum yapabilelim. zaman sürecin birebir fonksiyonu değil ancak ölçüsü olabilir.

    geçmiş ve gelecek mevzuunda ise gelecek konusu bizim için muammadır ve bu nedenle zamanı geleceğe bağlayamayız. Örneğin bir sürecin zamanı için 5 dk. sonra bitecek dendiğinde bu aslında hiç bir zaman kesin bir yargı olmaz. Geçmiş tecrübeler bunu söylesede kainatın bu şekilde işleyeceği değişmeyeceği garantisi olmadığından bu sadece kuvvetli bir ön görü olur. zaman kavramı gelecek için kesinlik ifade edecek şekilde kullanılamaz sadece geçmişten şu ana kadar bir ölçü olur.

    başlangıç ve şu an içinse sadece başlangıcını kesin bildiğimiz zamanlar için kullanılabilir. bu sadece yakın gelecek için geçerlidir. Şimdi zaman bir ölçüdür ve geçerliliği sadece yakın geçmiş ve şu an için geşerlidir. Uzak geçmiş ve gelecek için zaman kavramı özelliğini yitirmektedir.

    Şimdi geleceğe ne kadar gidersek zaman kavramı O kadar zayıflar, geçmişede ne kadar gidersek bir O kadar zayıflar. Gelecekle geçmiş arasında bu şekilde bir benzerlik vardır.


    Bende Ramazan_abi ye katılıyorum.

    Kısaca varlık hep var ve bu zamandan münezzeh. Açıklayamadığımız nokta ise yaratılma süreci.

    Bu kadar konuşmadan sonra hep var olanın Allah olduğunu ve diğer süreçlerin başlangıcının yaratma ile başladığını. "Allahın zaman ve mekandan münezzeh olduğu" sözünün ne olduğunu tam kavradım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.t.y. -- 5 Mayıs 2008; 23:38:12 >




  • Gerçekten güzel konuşmaydı arkadaşlar.Ancak bence gerçek bildiğimiz algılarımızın bize sunduğundan başka bişey değil.algımızın dışında kalan kim bilir neler vardır
  • quote:


    Bende Ramazan_abi ye katılıyorum.

    Kısaca varlık hep var ve bu zamandan münezzeh. Açıklayamadığımız nokta ise yaratılma süreci.

    Bu kadar konuşmadan sonra hep var olanın Allah olduğunu ve diğer süreçlerin başlangıcının yaratma ile başladığını. "Allahın zaman ve mekandan münezzeh olduğu" sözünün ne olduğunu tam kavradım.


    Ancak bu değişir. Tanrı zamandan münezzeh ise o zaman Tanrı hep vardı ve Tanrı varsa o halde varlıkta vardı. Bu yanlış. Çünkü bu Tanrı'nın olmadığını düşünenler için hiçbir anlam ifade etmez. Tanrı'nın olmadığını düşünmeleri her ne kadar gerçeği değiştirmesede, Tanrı'ya inanmak ya da inanmamak gibi iki şık varıdr. İnanmak için hiçbir somut kanıt yoktur. Ancak inanç meselesidir ve biz Tanrı'ya inanırız. Ancak inanmayanlar yanlızca somut veriler isterler. Tanrı'yı kesin olarak kanıtlamamızın, ölünceye kadar imkanlı olduğunu sanmıyorum.
    Yani buna göre, Tanrı kavramı kişiden kişiye değişebilir. Buda öyleyse, varlık ve hiçlik kavramlarının kişiden kişiye değişebileceğine işarettir. Felsefenin ortaya koymak istediğiyse, kişiden kişiye değişmeyen bir olgudur. Eğer biz Tanrı zamandan münezzehtir ve Tanrı hep vardı, öyleyse varlıkta hep vardı dersek bu kesin bir yargı olmaz. Ancak inananlar için kesin bir yargı olur. Bizim ulaşmaya çalıştığımız, varlık felsefesinin ulaşmaya çalıştığı ise herkes için aynı olan varlık ve yokluk kavramını ortaya koymak, bir açıklama getirmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lokomatif Portakal -- 6 Mayıs 2008; 13:33:33 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SinanBest

    Gerçekten güzel konuşmaydı arkadaşlar.Ancak bence gerçek bildiğimiz algılarımızın bize sunduğundan başka bişey değil.algımızın dışında kalan kim bilir neler vardır


    Algılayamadığımız hiçbir şey yoktur malesef. Düşünsel olarak kesin olan şeylerde vardır. Bir şeyin kesin var olabilmesi için 5 duyu organımız dışında, düşünsel şeylerde vardır. Bu düşünsel olgular, matematik, geometri- rüya, düşünce, kızgınlık, seninç, adillik v.b şeylerdir. Bunları yaşantılayabildiğimiz için bunlar vardır. Matematik ve geometrinin neden kesin ve değişmez olduğunuda söylemiştim zaten. Bizim yaşantılayamadığımız ve 5 duyumuzla hissedemediğimiz şeyler yokturlar.
    Bu demek değilki öyleyse Tanrı, melekler vs yok. Tanrı tamamen tinsel bir olgudur. Bu kişiden kişiye değişir. Yani kesin kanıtlanamaz, yanlızca inançsal olarak inanılabilir. Bu tamamen maneviyatla alakalıdır. Aynı kefeye koymak anlamsız olucaktır bence.




  • algılayamadığımız bir şeye örnek vereyim:
    insan normalde ortalama 20 hz ile 22000 hz arası sesleri duyabilir. daha yukarsını algılayamaz.demekki algılayamadığımız ancak var olan yüksek frekanslarda vardır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SinanBest

    algılayamadığımız bir şeye örnek vereyim:
    insan normalde ortalama 20 hz ile 22000 hz arası sesleri duyabilir. daha yukarsını algılayamaz.demekki algılayamadığımız ancak var olan yüksek frekanslarda vardır


    Ancak sadece insanlarla kısıtlanamaz bunlar, bizim duyamadığımız sesleri köpekler kediler vs diğer canlılar duyabiliyorlar. Buda öyle seslerin var doluğunu kanıtlar.
  • ya dünyada hiç bir canlının duyamadığı sesler varsa.hep düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SinanBest

    ya dünyada hiç bir canlının duyamadığı sesler varsa.hep düşünüyorum


    Dünyada hiçbir canlının duyamadığı bir ses yoktur.. Çünkü sesin amacı duyulmaktır. Duyulmayan bir şey ses olamaz. Hiç bir şey onu duyamıyorsa, öyle bir ses yoktur.
  • bilemeyiz bence
  • bu soru bi türlü kafamdan çıkmıyor
  • Zaman, madde ve enerjinin olmadığı yer mutlak hiçlik değil midir İnsan beyninin bunu kavraması zordur çünkü beyin hiçbir bilgisi olmadığı şey hakkında bir fikir yürütemez beynimizin algıladığı herşey zaten varlıktır hiçliği algılayamadığı için anlamamız zordur. Yani sen kalemin ne olduğunu bilmesen ve ben sana burda kalem yok desem zaten kalemin ne oluğunu bilmediğin için aklında tam birşey belirmez..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.