Bi hocamız sey demisti a+nin bizde neden 4.30 olmadigi ile ilgili. A+ya 4.30 verince millet okulu 4 yerine 4.30 uzerinden gormeye basliyor eger bilinmiyorsa diye. Kocun sınavlarının boyle kolay/a alınmaya musait sekilde yazilmasi acaba zaten aslolan a+, okulumuz 4.30 uzerinden dusuncesinden mi acaba < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
MÜHENDİSLİĞİN EZBER OLMASINA YORUMLARINIZ NELERDİR??( devletteki okullar için) (2. sayfa)



-
-
bizde de aynı sorun var a ile a+ 4 üzerinden 4 çevriliyor
ama normalde 90-100 a
100-110 a+
eski dekan 4lük üzerinden düzenleme yapacağız demişti araya corona girdi ve sonra da başka dekan geldi
bir düzenlenme getirilmesi gerek
a+ ile a nın farkının olması için boşuna a+ almıyoruz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ankaratıplı -- 4 Mayıs 2021; 23:49:32 > -
Ben en iyisi chem201 midtermunun izi olan aynami kaldirayim canım acımaya başladı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence de a+ 4.30 olmali, bosa mi kastim o kadar
Hem ortalamam 4.00un ustunde kalirdi boylece.
Bizde okul 1.ligi icin tiebreaker oluyor a+ sizde oyle bir islevi var mi sadece havalı a mı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sadece şu an havalı a
-
Hocam bilgisayar mühendisliğinde durum nasıldır? Örneğin veri yapılarından ne gibi bir ezber soru sorabilirler ki? En kötü sık sorulan bir soru tipi vardır, algoritmasına biraz yabancısındır sınavda süren yetişmez onda ezber veya önceden karşılaşmış olman durumu kurtarabilir(örneğin: infix to postfix algoritması). Ama en fazla ne olabilir ki, yani hocanın anlattığı bir şeyi verilenden bağımsız bir şekilde derinlemesine öğrenirsen bence yapacağın tek şey kağıt kalemle algoritmayı oluşturup kodu kullanılması gereken bilgiler dahilinde yazmak olur. Yanlış mıyım?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-33247115E -- 4 Mayıs 2021; 23:2:27 > -
Dogrusun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-1DC210C7A
Bu mesaj silindi.
Alıntıları GösterHocam açıkçası ben de pek kağıda algoritma yazdıran hocalardan taraf değilim, bana kalırsa sınav da pek gerekli değil. En iyi gelişim yolu proje yapmak. Ben veri yapılarını çalıştığım kitapta her bölüm sonunda verilen proje ödevlerini yapmaya çalışırken aynı sorunu çözen onlarca farklı algoritmayı görme fırsatı yakalıyorum. Birçok da bakış açısı tanıyorum ve bazen "bu adam nasıl düşünmüş lan böyle" diyebiliyorum. Haliyle basit 1 projeyi yapmaya çalışana kadar onlarca yeni şey öğreniyorum ve öğrendiklerimi de somut bir temele oturtabiliyorum. Yani bunun üstüne kalkıp universitedeki zamanlarımı çıkmış soruları çalışıp şu soru tipi gelebilir diyerek algoritma ezberlemeye çalışarak harcadığımı düşünmek inanılmaz derecede saçma ve zaman kaybı geliyor. Umarım ben de bu dersi Universitede aldığımda proje ödevlerine ağırlık veren bir hocayla karşılaşırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-33247115E -- 4 Mayıs 2021; 23:41:41 >
-
Benim anlamadıgım odtu itude ezberci yapı diyorsunuz da okul ne yapacak? yani fizikte yaratıcı dusuncelerin yeri 1. 2.sınıf ee makine bolumleri degil fizik bolumu veya yukseklisans bolumleri olabilir yoksa lisans ogrencisine adam akıllı yaratıcı sorular sor cogu hicbir halt anlamaz anlamazsa da onu soruyla sınayamazsın.Tum ogrencilik hayatı boyunca ezber mantıgıyla yetisirse o adamı nasıl yaratıcı sorularla sınayabilirsiniz ki.Bu isin temelden baslaması lazım ki bu da turkiyede imkansız.sizin mantıgınıza gore isaac newtondan sonra gelen tum klasik fizik bilenler ezberci mi oluyor hocam?
bazı okullar yaratıcı oldugunu falan zannediyor sordukları orijinal, yaratıcı (!) dedikleri ise (cogu kitapta acıklanan) dusunce deneyleri
fizik okumuyorsanız temel bilgiler ve lisansda ise yarayacak kadar olanını alırsınız yaratıcı dusunce yapınız iise bolum derslernde ortaya cıkar cunku o dersleri ilk kez sıfır bir temelle goreceksiniz tabula rasa gibi dusun.yani fizik matta o mantık islemez. belirli bir duzende sorulacak zaten havuz dersi bir halta yaramıyor ogrencinin ufkunu acacak bir yonu de yok temel bilim okumuyorsa.asıl olay bolum derslerinde. ayrıca odtu itu diye ayırıyorsunuz da ben ne bilkentin ne de baska okulların sorularında zorluk olarak belirgin bir farklılık gormedim.bilkentte de calculus soruları her yıl belirli bir mantıkta soruluyor(olması gerektigi gibi cunku ogrenciye ancak ogretilen bilgi sorulursa ogrenci dusunup cevaplayabilir).fizikte bence odtunun soruları bilkentten daha zordu ama 1 yıl icin baktım o yuzden net bir kriter olarak soyleyemem.yani okullar arası sınav zorluklarında spesifik bir fark yok kocda sabancıda zaten cogu ogrenci yetersiz duzeyde olmalarına ragmen notlar 3.5/4 civarında buradan anlayın zorlugunu
.Bakın odtude itude saglam bolumlerde var mı adam akıllı 3.7 ustu adam(pandemi oncesi)(olanlar da yabancı ogrenci cogu).Ha dersen ki turkiyede genel olarak sistem bu yonde onu anlarım cunku top class yurtdısı okullarının sınavlarına baktıgınızda (ivy league) farkı anlarsınız.birisi de limitte epsilon deltaya ezber sorusu falan demis ya zaten limitin en genel tanımı o limitin var oldugunu o tanımla kanıtlıyorsun oyle sagdan geldim soldan geldim yok
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stevennpaulJobs -- 5 Mayıs 2021; 1:43:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
ucak motoru yapamamanın sebebinin ezberci egitimle flaan uzaktan yakından alakası yok.bir motor gelistirip tedarikcisi olman icin onun parcalarını da uretip belirli bir assembly e gore uretecek fabrikasyon ve uretim tesislerinin olması,gerekli sermayenin de buraya ayrılması gerekir.bundan sonra da bu sistemleri duzgun bir yapıda kullanacak muhendisler devreye girer.bunların 2.kısmı turkiyede var ama 1. kısım yok o yuzden o 2.kısımda issizlik sorunu var maalesef.bir icten yanmalı motoru yapman icin gereken bilgi gereken tasarım zaten ortada ortaya yaratıcılıgınızı koyacagınız bir alan yok zaten combustion sistemleri ignition sistemleri her sey belirli fizik kanunlarına gore isler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tusaş başkanı böyle bir şey demiyor ama
adama soruyorlar o da öyle diyor ben bu alanda tezim var o kadar kolay şey değil, diyor
hatta yurtdışında 70 yaşında bir adamı getirtmişler ve hep bu alandaki mühendislerin azlığı ve deneyimsizliğinden şikayet ediyordu biz onları yetiştirip iyi seviyeye getirmek çok uzun zaman alıyor biz de yurtdışından iyi adamları alıyoruz diye bir cümlesi vardu
yeterli tesisler var sorun kalifiyeli insan bulmakte adam tüm desteğini türk öğrencilere veriyor ve şuan 1000 mühendis varmış ama kalifiyeli 9bin mühendise ihtiyaçları var ama yetşmiş eleman yok çok kısıtlı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ankaratıplı -- 5 Mayıs 2021; 2:53:7 >
-
"Üniversite sınavında derece yapmış adamım ve bugüne kadar hiçbir şeyi ezberlememiştim" ok bro
-
adam öyle yazdı ben yazmadım ki zaten de üniversitede daha çok ezber yaptığını söylüyor yksde en azından ezber istemeyen yerler vardı türkçe matematik gibi
koç ee de durumlar nasıl hocam
+ neden koç ee seçtiniz boğaziçi bilkent gibi üniler dururken
+ foruma koç ee tavsiye konusu açarsanız insanlar da yararlanır kimse koç hakkında bilgi sahibi değil yorumlar çok ama türkiyenin en iyi okullarından biri olduğunu biliyoruz ama forumda bilgi biriimi çok az
sanırım hazırlıktasınız iyi geçsin döneminiz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ankaratıplı -- 5 Mayıs 2021; 4:0:42 > -
Güzel konu, güzel tartışma. Keşke hep böyle konular açılsa. Teşekkürler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X