ayıp ya 4000 dolara kart al oraya buraya fan tak resmen ayıplı mal satıyorlar almayın kardeşim patlasın ellerinde yanlış anlaşılmasın sözüm tedbir alana değil almaya mecbur bırakana.. |
Msi 5090 vanguardin güc kablosu yandi (2. sayfa)




-
-
Mesajima video da koydum. Bakabilirsiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Enermax'ın kendi güç kablosunu kullanmak yerine, neden MSI'ın dönüştürücü aparatını kullanmaya karar verdiğinizi merak ettim!
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yük altında ısınma olur , kablo kaliteli olduktan sonra corsair seasonic gibi problem yok. 20w telefon şarj bile nasıl ısınıyor. Normal çalışma şartlarında bu kablolar o yüke ve fazlasına rahatça dayanıyorlar zaten. Burada temelde problem yarattılar. psu tarafında adaptör kullanıp yükü topladılar kart tarafında da 4090 ile power balancer kaldırıldı ne akla hizmetse. böyle olunca da yük dengeli dağılarak değil bazen tek pin üzerinden geçiyor bu da pini yakıyor doğal olarak. çözüm olarak ya asus un power balancer bulunan modelinden kullanmak lazım ya da multi rail 12v desteği bulunan yüksek kalite bir psu alıp native olarak bağlamalı. bu şekilde en azından denetlenmese de yük psu tarafından dengeli gelir. Native 12V-2x6 kablo+ multi-rail PSU + asusun korumalı modelleri ile çözülür. Ama temelde saçmalık yaptıkları. FE ile dahili olması lazım bu sistemin eskiden olduğu gibi. Sizin koyduğunuz fan da pin için değil ama eğer kablolar zamanla eğilip gevşerse direnç birikmesinde onu rahatlatır ama çok olası değil. Işıktan pek seçemedim ama sanırım noctua fan, o sessizdir ama eğer ufak fanların yaptığı gıcık seslerden vermeye başlarsa hiç uğraşmayın. 2000 dolara koydukları karttan şant resistörleri 3 den 1 e indirmekten ettikleri kar 1 dolar yoktur. Bizi uğraştırdıkları şeylere bak.
-
Orginal iyidir diye dusundum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Cuma gununden beri msi musteri hizmetlerine ulasmaya calisiyorum. Telefonu acan yok. 02122884230. Hepsiburadanin kendi urunu. Onlari aradim. Ayni telefonu verdiler. 2 gundur onlarda ulasmaya calisiyor. Msi.tr sitesinde herhangi bir iletisim numarasi yok. Sizi yabanci bir siteye yonlendiriyor. Ordada ayni telefon numarasi. Kaldik boyle.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tamamdır.
Bu dönüştürücüler, PSU'larında PCIe 3.x güç çıkışı ve dolayısıyla kablosu olmayanlar için(di).
Dönüştürücünüzdeki 4 adet algılayıcı (sensor) pin, Güç dağılımı konusunda PSU'nuz ile iyi anlaşamıyor gibi.
Kendisi üretim hatası barındırıyor olabilir mi? Evet.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
yazdıklarınızdan bir elektrik mühendisi vibe'ı aldım. hocam, asus'un korumalı modelleri de yanıyor.
bende güç kaynağı olarak: "NZXT C1500 Platinum ATX 3.1 1500W" var. güç kablosunun giriş ve çıkış kısmında ekran kartının sıcaklığına göre devri ayarlanmış noctua fanlar var.
güç kaynağının kabloları yansa yine telafi edilir, ekran kartının güç giriş kısmının yanması baya sıkıntı. kullanıcı hatası deyip geri gönderme ihtimalleri olabilir bu durumda.
-
-
Korumalı dediğiniz 3 şant olan mı yoksa uyarı sistemi olan mı. ikisi aynı değil. 3 şantlı modelde teknik olarak mümkün değil bu problem, psu tarafı da corsair gibi t2 ve native 12 bağlı ise. asus astral lc gibi 3 şant modeli sizin tier1 nzxt plat gibi psu bağladığınızda pin tarafında problem olmayacağının garantisini verebilirim. kullandığınız suprim de 2 şant var yine FE dan iyidir ama her pin için ayrı ölçüm yapmaz. yanan vanguard da native bağlansa problem çıkma olasılığı düşüktü, detaylı düşünmeyip kutu içeriğini kullanmış. sonuçta böyle kullanabilirsiniz diye imkan sunmuşlar , native desteği olmayan bir psu kullanıyor da olabilirdi. 5090 a t2 kalite PSU ben bağlamam, ama bu şekilde sunuyorlarsa ürünü; kendi tasarım hatalarından kaynaklanan problemi kullanıcıya yıkamazlar. Dediğim gibi ana problem güç denge sistemini kaldırıp tek şanta düşürmeleri. Bu durum şuna benziyor: adamlar dairenin elektrik hattına topraklama yapmamış, kaçak akım rölesi yok. Çarpılan kullanıcıya diyorlar ki evde plastik terlikle dolaşın , prizi ıslak elle tutmuşsunuz vs.
-
Astral'larda kaç şant var hocam siz daha iyi biliyorsunuz konuyu. Astral 5080 da kullandım, asus kartlara güveniyor ki güç limiti diğer 5080'lerden yüksekti. Overclock yapmadan 400 watt'ları görüyordu. Astral 5090 yakanlar da vardı o açıdan söylüyorum.
Arkadaşın yaktığı kablonun aynısı benim ekran kartı kutusundan da çıkmıştı, sonuçta benim 5090'da MSI.. ama ben o kabloyu hiç kullanmadım.
Arkadaş'ta Enermax 1350watt ATX 3.0 PSU'yu var sanırım, bu psu'ya ekran kartından çıkan güç kablosuna bağlamış. Bu durumda aslında ekran kartı üreticisi MSI'a verdiğiniz kablo yandı ekran kartı zarar görmüş olabilir değiştirin deyip kartı gönderebilir sanıyorum. MSI'da kartı inceler, kartta sorun yoksa güç kablosunun yenisini kutuya koyup geri gönderebilirler sanıyorum?
-
Astralde pin başına resistör oluyor bu da her pinin ayrı ayrı ölçülmesini sağlıyor. kartı modlayıp daha fazla yüklenenler bile var ona. 5090 astral lc için yanma haberi pcb tarafında vardı o da her kartta olabilecek bir durum. msi kartı teste sokar sadece adaptor yanık ise başka problem yoksa muhtemelen o şekilde dönüş olur.
Siz asusta o şekilde adaptörlü bağlasanız bile problem olasılığı yine daha düşük çünkü asıl problemi yaşatan ucuza kaçma kısmı asus üst seride yok. Hem power balance ı kaldırıp hem de yükleri üstüste bindiren adaptöre geçince sonuç böyle saatli bomba gibi oldu.
-
Enermax 1350 rev. Videoda gorunuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahrimar -- 6 Ağustos 2025; 18:5:15 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arkadaslar msi musteri hizmetlerine en sonunda ulastim. Aslinda ulasmadim cunku msi.tr nin bir musteri hizmetleri yok. Servispoint diye taseron bir tamir servisleri var. Msi marka bir sey alan varsa bilsinki problem de aldiniz. Neyse, urunu hepsiburada.comda almistim onlara derdimi anlattim. Yardimci olucaz dediler. 2 gun sonra aradilar . Bana yine ayni numarayi verdiler ve burayi arayin dediler. Şakamisiniz dedim bu numaradan ulasamiyorum. Dediler ki defalarca arayin eninde sonunda acarlar. Hepsiburada.coma tesekkur ediyorum. Cok yardimci oldu. Yine 2 gun once msi.com (com.tr degil) yani orjinal msi a ticket attim. Msi.trnin musteri hizmetlerine ulasamiyorum diye. Dun donus yaptilar, ayrinti istediler. Bugun serispointten mail geldi soyle yapin boyle yapin diye. Tesekkurler orjinal msi. Neyse, Yine bugun tam yarim saat msi.tr nin musteri hizmetlerini aradim. Israrla. Sirf meraktan yani. En sonuda biri cikti. Kargo gonderi numarasi verdi. Kargoyu gonderdim. Msi. Tr taseronla is dondurmeye calisan, herhangi bir musteri hizmetleri olmayan, telefona cani istedigi zaman bakan bir office boyu olan firmadir. Telefon numarasi 02122884230. Arayin bi. Acan var mi? Telesekreteri dinleyin
Ne diyor anlayan var mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahrimar -- 6 Ağustos 2025; 18:20:44 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Asus, MSI, Gigabyte bu 3 firmanın da distribitör garantili anakart ve ekran kartlarına Servispoint bakıyor. MSI ve Gigabyte için sadece teknik servis değil baya TR ofisi gibi çalışıyorlar. Asus'ta durum biraz farklı ama yine de servis yetkisi tümüyle onlarda.
Forumlarda, şikayetvar'da vs. bu firma ilgili tonla şikayet var hepimiz biliyoruz. Ama benim için şöyle ilginç bir durum var, bugüne kadar iki kez farklı Asus Ekran kartı için, iki kez farklı MSI Anakart için, bir kez MSI sıvı soğutucu için, bir kez de Gigabyte ekran kartı için kendilerine işim düştü, hepsinde 10 numara hizmet aldım. MSI anakartların birisi (eğik pin) ve MSI sıvı soğutucu (braket kaybı) hatası bariz kullanıcı hatası iken ikisinde de memnuniyet için ücretsiz hizmet aldım. Asus 4080 ekran kartımın hotspot sıcaklığı 110+ dereceye çıktığı için verdim, ben macun pad vs. değişimi yaparlar diyordum, biz bunu hiç açmayalım, ürün alınalı 6 ay olmamış size DOA raporunu direkt verelim diye kendileri söylediler, benim hiç aklıma gelmemişti, Asus'tan 4080 Super aldım sayelerinde. Ondan önce Asus ROG 3080'i RGB yanmadığı için verdim, 2 sene 11 aylık karta yine DOA raporu verdiler, aldığım yer ile ürünün o günkü değeriyle hesaplaşıp başka ürünler aldım. Servis süreçlerinde telefonla ne zaman arasam ulaştım bilgi aldım. Hatta geçen hafta arkadaşımın aldığı ekran kartının için işimiz düştü, bilgi almak için aradık, öğle arasıymış, açan kişi numaramı aldı, sonradan arayıp bilgi verdiler. Yani ben mi çok şanslıyım bilemiyorum ama düşünüldüğü kadar kötü hizmet veren bir yer olduğunu sanmıyorum. Yine de bu forumda ve bir çok yerde kullanıcıların çok şikayetçi olduğunu bildiğimden, bu mesajı da temkinli yazıyorum. Telefonla ulaşamamanız gerçekten garip olmuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YerliMakina -- 8 Ağustos 2025; 6:2:10 >
-
Hocam okurken şanslı mısın şanssız mısın anlamadım
40 seneye yakındır PC'lerle içli dışlıyım, hatırladığım 1 kez aldığım SSD çalışmayı durdurdu, 1 kez de dandik PSU arızalandı. Onun dışında bolca mekanik harddisk arızası gördüm ki zamanla onlar da dayanıklı hale geldiler, 10-15 sene önce aldıklarım bozulmadı, uzun süre kullanıp sattım SSD'lere geçtikçe.
Yani bizim gibi bir ülkede kaliteli teknik servis hizmeti alman şık olmuş ama modern zamanlarda bu kadar arızanın sana denk gelmesi de fazla gerçekten. Yazdıklarını okurken içim karardı.
Şimdi böyle yazdım diye eldeki PC'lerde ne var ne yok su koyuvermeye başlarlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 8 Ağustos 2025; 6:59:42 >
-
Hocam biraz benden oluyor. 2 sistem bende 1 sistem kardeşimde var, rahat duramayıp sürekli ekran kartı, anakart vs. değiştirip alıp satıyorum. O kadar ürün geçince elden, illa arada sorunlu olan geliyor. Bir de etrafımda ne kadar arkadaşım varsa, pc'lerini ben topladım, bir şey olunca şuna bi bakalım diye bana geliyorlar. Ha bir de bahsettiğim yaşadığım hiç bi sorun konu sahibi arkadaşın yaşadığı gibi major bi problem değildi.
Bi yandan da biraz fazla pimpirik var. Misal Asus'ta 4080 kartların bir kısmında bahsettiğim hotspot sorunu var ama kullanıcıların çoğu farkında olmadan kullanıyorlar kartlarını çünkü performansa hiç bi etkisi yok. Sadece normalde %40'la dönmesi gereken fanlar %55-60 ile dönüyor. Geçen yıl forumdan'da bir kaç kişiyi yönlendirdim bu sorun için, hiç birisi kartlarının sorunlu olduğunun farkında değildi. Yine bahsettiğim RGB sorununda insanların büyük kısmının 3 senelik kartı bu sorun için servise bile göndereceğini sanmıyorum. MSI anakart ve soğutucu ise dediğim gibi tamamen kullanıcı hatasıydı aslında. Gigabyte ekran kartı ise mining çıkmasıydı, 2 fan durmuştu, blok değiştirdiler. Böyle bakınca pek ortalamanın üstünde olduğumu sanmıyorum :) Neyse arkadaşın konusunun biraz dışına çıktık, inşallah o da sorunsuz çözer problemini.
-
Telefonla en sonunda ulastim. Hepsiburada.com daki musteri hizmetleri defalarca ara dedi. Bende yarim saat boyunca aradim. Ulastim. Ama daha onceden msi.com sayesinde servispointten de mail almistim. Kargo numarasi vs. Verdiler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bugun servispoint aradi guc portunu degistirmisler. Yeni bir kabloda verecekler. Kartta sikinti yok. Isterseniz para iadesi yada degisim de yapabiliriz dediler. 6 ayi doldurmamis urun. Cok sasirdim. Benden para isteyeceklerini dusunuyordum. Servis raporunu yolladilar. Hepsiburadaya gonderdim. Para iadesi istedim. Ayni karti kullanmak istemiyorum. Zamaninda tesadufen fark etmesem yangin da cikabilirdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahrimar -- 8 Ağustos 2025; 15:54:32 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Servispoint'e ulaşmak zor ancak ürünü ulaştırabilirseniz sorunu hızlı çözüyorlar.. yakın zamanda benim de msi 1300w meg ai1300p psum'dan koku gelme sorunu vardı, ürün servise ulaştığı gün iade veya değişim kararı çıktı.
5090'dan devam edecekseniz @Salvador_Limones 'in de dediği top tier bir ATX 3.1 psu'yu ve mümkünse asus 3 şant bir 5090 almanızda fayda var. (Astral LC mümkünse)
pompası sesli coil whine'ı çok diyecek kişiler görebilirsiniz onları da bloklayın bir zahmet.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SLaYeR KiNG -- 8 Ağustos 2025; 16:10:54 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X