merhaba arkadaşlar bende dayun toledo 110 var ben bu motorla düz yolda ortalama 100-115 arası yapıyorum bunun hızını nasıl artıracağım kmileri biliyorum 110 cc lik motora daha fazla hız yaptırıp ne yapacaksın diyecek ama ben yaptıracağım sizce neleri değiştireyim hava filtre si fln işe yararmı veya egzos u dişlileri değiştirsem daha önce bu tip şey ile hızlandıran varsa lütfen yardım etsin farklı pejo lara geçilmiyelim yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla
karbüratörün altında vida var ..benzin-hava karışımını ayarlıyo onu açarsan yokuşlarda falan fark yapar çekişin artar ama fzla benzin tüketirsin...rölenti ayarını demiyorum o farklı
hava filtresi işe yarar.dişli değişimide ya hız arttırır yada hızlanmayı arttırır dişli sayısına göre değişir tabi.egzosda etkiler ama o kadar masrafa değmez bence.
Dişlileri değişirsen son hızı artar gibi gözüksede çekişi azalacağından dolayı eskisi kadar bile hızlanmayabilir. Motorun yaptığı devir sabit zaten arttıramazsın, eğer motor maximum devirine çıkıyorsa dişli değişmek işe yarar, ama son devrine çıkamayacak kadar güçsüz olanlar var o yüzden ivmeden ciddi şekilde kayıp olur. 0-100 arası 15sn'de çıkıyorsa 110'a 1dk'da çıkar
herkese teşekür ederim dediklerinizi deniyeceğim
benimde ybr 125 imi ilk modifiye ettiğim yer ön dişli olmuştu.Ybr lerin ön dişlileri 14 tü ben 15 takrım.Sonuçmu sadece dişliyi değiştirdiğin zaman 4. viteste ortalama 10km arttı.Ama 5. vitesi kullanamaz hale geldim.Çünkü motor güçsüz kalıyordu.Şimdi ise yaptığım modifiyeler sayesinde motosiklet hiç zorlanmadan kaldırabiliyor.Ama bir sorun daha çıktı.Dişliyi büyülttüğün taktirde motosikletin ilk kalkışında debriyaj sıyırmaya başladı ve gitgide debriyaj artık ayırmamaya başladı.Bende bu duurumu görünce eski orjinal dişlisini taktıım ve debriyaj balatalarını yeniledim.Şimdi ise hiç bunları düşünmüyorum kafam rahat ben ne isticem bu kadar küçük bi motordan hız falan.Bana bir sürü sorun çıkartıyor.Modifiye yaptığım için hiç pişman değilim şimdi bile 135 i rahat görüyor.Ama bıktım artık hergün hız yapa yapa.Yani ben hevesimi aldım dişik cc li motorlarla çok oynamanın sana bir yararı olmayacak.Bunu yaşadığım için söylüyorum.He bu arada motorum en son 160 km ye yakın bir hız görmüştü.Ama ben motoru falan büyülttüm yani çok masraf harcadım.180cc motor var üstünde karbüratör komple açık ve benzin memeleri bir numara daha büyük performans egzostu daha büyük arka lastik falan.
yapabilirsen en uygun olan modifiye, arka dişlinin paraleline ikinci bir küçük dişli takmak. vitesli bisikletler gibi. iki diş küçük olanı takabilirsen tabi sanırım muhtemelen galiba mümkün değil 110 la giderken o dişliye zinciri geçireceksin ve hızın artmaya başlayacak. bu iş te sadece son hızda giderken yapacağın için motorun hiç bir yerine zarar gelmez. diskovery de böyle bir sistemi her tarafı elle yapan motorsiklet ustaları yapmış görmüştüm