Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (118. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    ARAÇTA ERKEN ÖNLEM ALMANIN ZARARI NEDİR? Bakıma 10000'de gel dediler. Ben 8000'de gidersem zararı nedir?


    hiçbir zararı olmaz ,aksine motor ömrünü uzatırsınız , bununla ilgili yazıları daha önceki sayfalarda linke vererek açıklamaya çalışmıştım.Bakım olayında sizin düşünce ve eylem tarzınıza proactive veya önceleyici ,kestirimci bakım deniliyor ve mühendislere yıllarca bu konunun faydalarını anlatmaya çalışıyorlar .Yani okullarda bu iş öğretilmiyor veya üzerinde durulmuyor ama gerçek hayatta tecrübeli mühendis ile çaylak mühendis arasındakiş en temel farklardan biridir. (kimse üzerine alınmasın özeleştiri yapmak için vurguladım. her işin uzmanlık aşamasına gelene kadar bizlerinde çaylak mühendis (junior) aşamalarından geçtik)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    ARAÇTA ERKEN ÖNLEM ALMANIN ZARARI NEDİR? Bakıma 10000'de gel dediler. Ben 8000'de gidersem zararı nedir?


    hiçbir zararı olmaz ,aksine motor ömrünü uzatırsınız , bununla ilgili yazıları daha önceki sayfalarda linke vererek açıklamaya çalışmıştım.Bakım olayında sizin düşünce ve eylem tarzınıza proactive veya önceleyici ,kestirimci bakım deniliyor ve mühendislere yıllarca bu konunun faydalarını anlatmaya çalışıyorlar .Yani okullarda bu iş öğretilmiyor veya üzerinde durulmuyor ama gerçek hayatta tecrübeli mühendis ile çaylak mühendis arasındakiş en temel farklardan biridir. (kimse üzerine alınmasın özeleştiri yapmak için vurguladım. her işin uzmanlık aşamasına gelene kadar bizlerinde çaylak mühendis (junior) aşamalarından geçtik)


    Vezir hocam bilgilendirici cevaplarınız için çok ama çok tşk. ederim. Dediğiniz gibi bakım aralığını biraz öne çekersek oluşabilecek olumsuzları önceden tespit edebilme şansımız da doğacak. Ama bunu yurdum insanına anlatabilmek önemli. kaldı ki garanti kitapçığında benim araç için Motor yağını 10000km de değiştir diyor. Ama küçük yıldızla aşağıya gönderme yapmış:
    * İşaretli bakım işlemlerinin "Zor sürüş koşulları altında bakım" konusuna uygun olarak DAHA SIK gerçekleştirilmesi gerekir. Zor koşullara örnek olarak Tozlu yollarda kullanmak, Sürekli kısa yolculuklar yapmak, Römork veya karavan çekmek, Uzun süre rölantide çalıştırmak, Ortam sıcaklığının aşırı soğuk veya aşırı sıcak olduğu değişken iklim şartlarında veya bölgelerde kullanmak, Rutubetin yüksek olduğu veya dağlık bölgelerde kullanmak, Yol tuzu veya diğer korozif(paslandırıcı) maddelerin bulunduğu bölgelerde kullanmak, Bozuk ve/veya çamurlu yollarda ve ya çöllerde kullanmak, Aşırı sıklıkla frenlerin kullanıldığı veya dağlık bölgelerde kullanmak, Sık sık off road veya suda kullanım, Sürekli aşırı hızda ve/veya yüksek motor devrinde kullanmak, Kısa mesafelerde, soğuk hava şartlarında ve soğuk motor kullanımlarında.

    Şimdi adamlar bir de böyle not düşmüşler. Bu gibi durumlarda kullanıyorsan 10000'i bekleme ey arkadaş servise uğra diyor. Nasılsa bakım 10000'de diye boşverme demek istiyor. Umarım arkadaşlar bu yıldızlı yerleri okuyorlardır.


    Paylaşımlarınızın devamı dileğiyle. Slmlar, saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgisatan -- 31 Mart 2011; 10:46:46 >




  • Vezir üstadım yaklaşık 2 yıldır 25 bin km kadar aracımda castrol edge turbo diesel 5/40 yağ kullandım.Aracı kışın Erzincan da yazın İzmir de kullandığım için bu yağı tercih ettim.Castrol firmasıyla yaptığım telefon görüşmesinde 5/40 ın gereksiz olduğu aracınızda 5/30 yağı güvenle kullanabileceğimi belirttiler.Aklım karıştı bildiğim kadarıyla 5/40 da 5/30 dan daha fazla polimer var ve gereksiz yere fazlasını kullanmakta fazla yararlı değil,artı anladığım kadarıyla 5/40 yerine 5/30 kullanılması yakıt tüketiminde az da olsa bir tasarruf sağlayacak.Siz ne dersiniz araç şu anda 59 bin km. de 65 bin km. gibi bakıma girecek,5/30 a geçmem de bir sakınca olur mu?
  • HAYIR bir sakıncası olmaz. Gerekli olup olmadığına ancak araç sürücüsü karar verebilir. Çünkü aracın kullnım koşulları yıpranma durumu ve şehir içi gibi bir sürü noktadan kaynaklanan daha farklı viskosite değerlerini araç isteyebilir.

    Buı konuda hep aynı şeyi yazıyorum ama işin püf noktası da burası zaten,
    5w30 denemeden 5w40 geçememek gerek. Eğer 5w30 da bir problem yoksa araç aşırı sıcak ortamda bile eksiltme yapmıyorsa 5w40 tercihi için temel nedenler ortadan kalkacaktır. Ama tüketim miktarı açısından bakım periodu içerinden yağ tüketimi diğer benzer (aynı model ve marka) araçlardan fazla bir tüketim değeri gösteriyorsa , o zaman 5w30 dan 5 w40 geçiş yapılmasının daha geçerli bir nedeni olacaktır. Bu bahsettiğim ayrıntılar yüzdesel olarak az olabilir. Ama aşınma artmaya başladıktan sonra 5w30 eksiltirmesi dikkate değer bir miktar olduğunda 5w40 seçimi daha uygun bir geçiş olacaktır

    Not: Aracınızın kmsi ,sizin özenli ve dikkatili kullandığınızı bildiğim için genç sıfatına girmektedir. Bu nedenle yıpranma olduğunu düşünmüyorum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Vezir üstadım yaklaşık 2 yıldır 25 bin km kadar aracımda castrol edge turbo diesel 5/40 yağ kullandım.Aracı kışın Erzincan da yazın İzmir de kullandığım için bu yağı tercih ettim.Castrol firmasıyla yaptığım telefon görüşmesinde 5/40 ın gereksiz olduğu aracınızda 5/30 yağı güvenle kullanabileceğimi belirttiler.Aklım karıştı bildiğim kadarıyla 5/40 da 5/30 dan daha fazla polimer var ve gereksiz yere fazlasını kullanmakta fazla yararlı değil,artı anladığım kadarıyla 5/40 yerine 5/30 kullanılması yakıt tüketiminde az da olsa bir tasarruf sağlayacak.Siz ne dersiniz araç şu anda 59 bin km. de 65 bin km. gibi bakıma girecek,5/30 a geçmem de bir sakınca olur mu?




  • Benim 100.000kmyi aşmış dizel bir aracım olsa ayda 700 yada 800km yol yapsam yağını ve hava filtresini 5000km 'de bir değiştiririm.

    Çünki yeni yağ ile turbo mekanızman daha iyi yağlanacak ve belki olası bir turbo arızasını bu önlemle mesela 20.000km uzatacağım.bu da bir tasarruftur.

    Eğer aracım fazla eksilkme yapmaz ise 0W30 kullanırım,eğer eksiltme yaparsa önce 5W30 dahada eksiltirse 5W40 kullanarak doğru yolu bulurum.


    Benzinli bir araçım var ise ve yine 100.000km'yi aşmış ise bu sefer yağ değişim periyodunu 7500km de bir gerçekleştiriim.Ama hava filtresini 5000km de bir değiştiririm.
  • altrea özelden mesaj atmışınız ama ben cep numarasıyla kayır yaptıramadığım için cevaplayamadım. kayseri merkez endüstri meslek lisesi motor bölümü kocaeli üniversitesi otomotiv mühendisliği bölümü mezunuyum. ne sormak istediğiniz anlamadım paralı üniversitelerde motor bölümü yok malesef
  • sn altrea olası turbo arızalarının hemen hemen tek nedeni vardır.yağdan ziyade araçta turbo hafif bir yokuşta bile devreye girebilir bu tür durumlarda aracı hemen durdurmak yerine 20-30 sn rölantide çalıştırmak gerekir çünkü spral taş kesici gibi elektiriği kesince taş dönmeye devam eder tıpkı turbonun mili gibi ve siz motoru stop ederseniz mil duruncaya kadar motordan yağlama yaptığı için kuru döner ve turbo arızalanır. tüm mesele bu türkiyede çeşitli yağ firmalarında çalışan arkadaşlarım var çoğunun ortak kanısıdır bu yazdıklarım yani yağ ile ilgili olanlar. adamlar 20 000 km kullanılan yağı test ediyorlar ve bu bir yerli firma ve hala yağlama özelliğini kaybetmiyor. peki 20 000 km ye kadar dayanan yağı neden 3000 de değiştiriyoruz ben bunu anlatmaya çalıştım ama çoğu anlayamadı yada işine gelmedi. fiat neden 20 000 km de çağırıyor siz neden 5000-7500-10000 de değiştiriyorsunuz. aracım 265 000 de ve yılda 30 000 km yol yaparım 1 kere yağ değiştiririm 5 yıldır hiçbir sorunum yok sadece eksilirse tamamlarım isterseniz 500 km de değiştirin beni hiç ilgilendirmez ben sadece tecrübemi aktardım
    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Benim 100.000kmyi aşmış dizel bir aracım olsa ayda 700 yada 800km yol yapsam yağını ve hava filtresini 5000km 'de bir değiştiririm.

    Çünki yeni yağ ile turbo mekanızman daha iyi yağlanacak ve belki olası bir turbo arızasını bu önlemle mesela 20.000km uzatacağım.bu da bir tasarruftur.

    Eğer aracım fazla eksilkme yapmaz ise 0W30 kullanırım,eğer eksiltme yaparsa önce 5W30 dahada eksiltirse 5W40 kullanarak doğru yolu bulurum.


    Benzinli bir araçım var ise ve yine 100.000km'yi aşmış ise bu sefer yağ değişim periyodunu 7500km de bir gerçekleştiriim.Ama hava filtresini 5000km de bir değiştiririm.




  • arkadaşlar vallahi şu ön yargıları kırmak kadar zor birşey varmı dünyada karbon 12 arkadasım ne güzel bir reklam paylaşmış 1963 te 15000 km giden yağın reklamını paylaşmış biz 2011 de 3000 km de servise gideyim mi diyen bir adamın polemiğiyle başbaşayız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 31 Mart 2011; 23:52:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    arkadaşlar vallahi şu ön yargıları kırmak kadar zor birşey varmı dünyada karbon 12 arkadasım ne güzel bir reklam paylaşmış 1963 te 15000 km giden yağın reklamını paylaşmış biz 2011 de 3000 km de servise gideyim mi diyen bir adamın polemiğiyle başbaşayız


    Bana bak kimse polemik falan yaratmıyor. Sen 20000'de yağını değiştirmeye devam et. Sen üniv. mezunuysan biz de üniv. mezunuyuz. İnsanlar senin yaptığını yapmak zorunda değiller. Sen olayı uzatmak istiyorsun. Artık bu konuyu kapat. Can sıkmaya başladın. Herkesin sürüş tarzının aynı olduğu üzerinden giderek nasıl kesin rakamlar verebiliyorsun? Sen okuduğunu anlayamayanlardansın. Bak bir daha yazıyorum iyi oku. Bizim milelt alttan kayan yazılara, numaralandırmalara, yıldızlara aşağı gönderme yapılanları pek okumaz. Sen üniv. mezunusun ya anlarsın belki. Proje falan hazırladıysan bit. tezi. Ha. işte yazı içinde aşağıya ya da sayfalara gönderme olur anladın sen diye geçiyorum. Bak ne diyor garanti el kitabında iyi oku sonra bir düşün herkes benim gibi mi kullanıyor.

    Motor yağını 10000km de değiştir diyor. Ama küçük yıldızla aşağıya gönderme yapmış:
    * İşaretli bakım işlemlerinin "Zor sürüş koşulları altında bakım" konusuna uygun olarak DAHA SIK gerçekleştirilmesi gerekir.

    Zor koşullara örnek olarak Tozlu yollarda kullanmak, Sürekli kısa yolculuklar yapmak, Römork veya karavan çekmek, Uzun süre rölantide çalıştırmak, Ortam sıcaklığının aşırı soğuk veya aşırı sıcak olduğu değişken iklim şartlarında veya bölgelerde kullanmak, Rutubetin yüksek olduğu veya dağlık bölgelerde kullanmak, Yol tuzu veya diğer korozif(paslandırıcı) maddelerin bulunduğu bölgelerde kullanmak, Bozuk ve/veya çamurlu yollarda ve ya çöllerde kullanmak, Aşırı sıklıkla frenlerin kullanıldığı veya dağlık bölgelerde kullanmak, Sık sık off road veya suda kullanım, Sürekli aşırı hızda ve/veya yüksek motor devrinde kullanmak, Kısa mesafelerde, soğuk hava şartlarında ve soğuk motor kullanımlarında.

    Simdi benim müh. arkadaşım adam aracını üstteki gibi durumlarda sürüyorsa, kullanıyorsa, kullanım tarzı böyle gerektiriyorsa 10bini beklemek zorunda mı? Sen bunu bir türlü anlamak istemiyorsun. Herkesi kendin gibi mükemmel düşünme. Sen 20000'de yağ değişimi yapıyorsan bravo helal sana alkışlıyorum. Ama yurdum insanı böyle değil.

    Soruma cevap bile veremedin. Bak vezir arkadaş ne güzel açıklamış. Kaçırmışsındır diye bir daha hatırlatayım ve buna nokta koyalım. Slmlar.

    ARAÇTA ERKEN ÖNLEM ALMANIN ZARARI NEDİR? Bakıma 10000'de gel dediler. Ben 8000'de gidersem zararı nedir?

    hiçbir zararı olmaz ,aksine motor ömrünü uzatırsınız , bununla ilgili yazıları daha önceki sayfalarda linke vererek açıklamaya çalışmıştım.Bakım olayında sizin düşünce ve eylem tarzınıza proactive veya önceleyici ,kestirimci bakım deniliyor ve mühendislere yıllarca bu konunun faydalarını anlatmaya çalışıyorlar .Yani okullarda bu iş öğretilmiyor veya üzerinde durulmuyor ama gerçek hayatta tecrübeli mühendis ile çaylak mühendis arasındakiş en temel farklardan biridir. (kimse üzerine alınmasın özeleştiri yapmak için vurguladım. her işin uzmanlık aşamasına gelene kadar bizlerinde çaylak mühendis (junior) aşamalarından geçtik)






  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    bu konu hakkında en ufak bilgisi olmayanların körü körüne birilerini savunması diyecek kelime bulamıyorum allah yolunuzu açık etsin en ufak bilgi diyorum 3200 km de servise gitmeniz açıklıyor bunu ve lütfen en ufak fikrinizin olmadığı konularda yorum yapmayın


    Arkadaşım sendeki bu agresifliğin nedeni nedir anlamış değilim!? Sen Allah vere arabana yağ bile koyma arkadaşım. Burda kimse kimseyi savunmuyor. Ne ben seni ne de veziri tanırım. Yumurta kıça gelince mi yağ koyacağız aracımıza. Erken önlem almanın kötü yanı nedir? Milli servetten bahsediyorsun bırak bunları. Şu kadar okudum şunu ettim bunu ettim deyip ukalalık yapmanın anlamı yok. Kimse yalakalık yapmıyor. Haddini bil öyle konuş. Sen herkesin nasıl araç kullandığını biliyor musun? İlla yağ ışığı yandıktan sonra mı yağ koyalım, ekleyelim? Analiz ettirecekmişiz. Bırak yağ değiştirmeyi adam bakım bile yaptırmıyor. Yollarda kabak lastiklerle bir sürü katil dolaşıyor. Bir 20000 km tutturmuşsun gidiyorsun. Ben kendi isteğimle yağımı değiştireceğim. Servis tabiki gel demeyecek. Zaten servis yolmak için seni bekliyor. Sanki burada servislerin ne durumda olduğunu bilmiyorsun da öyle konuşuyorsun. Şimdi kitapçığa baktım. Benim araç için 5W 30 yağ koy diyor. Ama servistekine sordum 10W 40 koyduk diyor. Şimdi bu çelişki değil midir? Kitapçıkla servis neden çelişiyor? 5W 30 koysa g0000d olan göstergem g00d 3200 km'de belkide düşmeyecekti. Tek bir soru: ARAÇTA ERKEN ÖNLEM ALMANIN ZARARI NEDİR? Bakıma 10000'de gel dediler. Ben 8000'de gidersem zararı nedir?

    Neden senle polemiğe giriyorum anlamadım senle takmısın üniversite mezunu işinr arkadasım senin uzmanlığın farklıdır benimki farklı konuştukca batıyorsun yservis 10 40 yerine 5 30 koysaydı yağın dahada azalacaktı servis yanlıs yapmamış sen 3200 de servise gidicem dedin beni bağlamaz şimdi 8000 de gitsem ne olur diyorsun vezir hocaımın söyledikleri beni bağlamaz yrıca aracını anormal sürüş koşullarındamı kullandın oraya takılmışın şu an birçok servis yağ değişim aralığını uzatmıyor bakım dan elde eeittikleri kar neredeyse yüzde 50 azalacak şu an fiat 20de çağıran 1-2firmadan biri bunu anlatmaya çalıştım. Bu uzmanlık alanın değil uzmanlık alanında orum yap veya başkalarının yorumlarını onayla veya benim müdahil olduğum konuya lütfen karışma olaya o kadar uzaksınki servis 5 30 yağ koysa belki eksilmezdi diyorsun yağ inceldikçe eksilme riski artar




  • Aslında senn 3000 km de servise gitmene yani para harcamana mani olduğum için aslında bende çok üzgünüm istersen 500 km de git yeterki o muhtesem yorumlarını benim müdahil olduğum konulara yapma
  • Bu konu gerçekten çok bilgilendirici. Motor yağı motor sağlığı için önemli olduğu kadar ve yakıt tüketiminide gerçekten etkliyor.

    2006 model Seat cordoba TDI aracım var 90000 bakımında yağ değişimimde servisin ısrarlarına rağmen kendi yağlarını koydurtmadım. Buradan edindiğim bilgiler ile dışarıdan satın alıp Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 koydurdum. şu an aracım 92000 oldu. sonuç arabanın sesinde azalma, ortalama yakıt tüketimim 5.8'den 5.3'e indi.

    değerli bilgiler için herkese teşekkürler...
  • sayın fnss,

    29 mesajındasın ama forumun da okuyucuları da bilgi düzeyin ve yazılarından birşey anlamadı. Lütfen konuyu uzatma .Sen 10 biliyorsan 100 bilen de vardır 1 bilen de önemli olan herkesin üzerinde paylaşabildiğin ve anlatabildiğin kadar biliyorsun denir.

    siz demek ki bildiklerinizi anlatmakta sorun yaşıyorsunuz ki , polimik için fırsat yaratıyorsunuz . Buraya yazan herkezi bağlar ben 500 mesaj yazdıysam beni bağlar (kendiniz ayrı bir konu başlığı açar ve doğru bildiklerinizi alt başlıkta yazabilirsiniz, katılımcılarında cevaplarına ve katkılarına göre yorum yaparsınız ), öyle foruma dalıp herkesin dengesini bozmak yerine , bildiklerinizi anlatın doğru olanı herkes anlar merak etmeyin. Anlamak ve anlatmak için okul deyil akıl ve ahlak gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Nisan 2011; 12:09:27 >
  • 29 mesajla gelip burda ahkam taslayanları çok gördük. Bir de müdahil olduğu konulara yorum yapmayacakmışım. Ya sen bu hakkı kendinde nasıl buluyorsun? Zaten bana kalmadan ilgili mesaj şikayet edilmiş. Neyse vezir hocam kardeşim az önce servisten aracı çıkarmış. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişimi yapılmış. Dediğimiz gibi Total 5W-40 yağ konulmuş. 4,5 litre. Bir de araç genel olarak kontrol edilmiş. Özellikle hava filtresinin durumu çok kötüymüş. Bu da bizi zor koşullarda kullanma durumuna göre daha sık değiştirine bir kanıt olmuş durumda. Çok tıkalı bir durumdaymış. Hava filtresi değişim 5000 km'de bir yapılıyor halbuki. Ama 3200 km'de bile işlevini yerine getiremiyebiliyormuş. İlgili değişiklik toplamı işçilik dahil 232 tl. tutmuş. Araçta bariz bir farklılık gözlemlediğini de kardeşim belirtti. Servise gitmeden önceki araçla ilgili değişimlerden sonra araç daha farklı dedi. Özetle bu değişimlerden sonra 10000 km. bakım aralığımı 8000-9000 km. aralığına çekerek rutin bakımları mı yaptıracağım. Aracını düşünen ondan uzun yıllar verim almayı düşünen arkadaşlara da altınız çizerek tavsiye ediyorum. Yapıcı, bilgilendirici yorumlar yapan arkadaşlara slmlar, saygılar. Ayrıca burası donanımhaber çok farklı bir yer. Öğrenmeyenler var daha aramızda. Slmlar, saygılar. Allah'tan kazasız, belasız sürüşler diliyorum. Önce emniyet sonra tevekkül et.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    HAYIR bir sakıncası olmaz. Gerekli olup olmadığına ancak araç sürücüsü karar verebilir. Çünkü aracın kullnım koşulları yıpranma durumu ve şehir içi gibi bir sürü noktadan kaynaklanan daha farklı viskosite değerlerini araç isteyebilir.

    Buı konuda hep aynı şeyi yazıyorum ama işin püf noktası da burası zaten,
    5w30 denemeden 5w40 geçememek gerek. Eğer 5w30 da bir problem yoksa araç aşırı sıcak ortamda bile eksiltme yapmıyorsa 5w40 tercihi için temel nedenler ortadan kalkacaktır. Ama tüketim miktarı açısından bakım periodu içerinden yağ tüketimi diğer benzer (aynı model ve marka) araçlardan fazla bir tüketim değeri gösteriyorsa , o zaman 5w30 dan 5 w40 geçiş yapılmasının daha geçerli bir nedeni olacaktır. Bu bahsettiğim ayrıntılar yüzdesel olarak az olabilir. Ama aşınma artmaya başladıktan sonra 5w30 eksiltirmesi dikkate değer bir miktar olduğunda 5w40 seçimi daha uygun bir geçiş olacaktır

    Not: Aracınızın kmsi ,sizin özenli ve dikkatili kullandığınızı bildiğim için genç sıfatına girmektedir. Bu nedenle yıpranma olduğunu düşünmüyorum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Vezir üstadım yaklaşık 2 yıldır 25 bin km kadar aracımda castrol edge turbo diesel 5/40 yağ kullandım.Aracı kışın Erzincan da yazın İzmir de kullandığım için bu yağı tercih ettim.Castrol firmasıyla yaptığım telefon görüşmesinde 5/40 ın gereksiz olduğu aracınızda 5/30 yağı güvenle kullanabileceğimi belirttiler.Aklım karıştı bildiğim kadarıyla 5/40 da 5/30 dan daha fazla polimer var ve gereksiz yere fazlasını kullanmakta fazla yararlı değil,artı anladığım kadarıyla 5/40 yerine 5/30 kullanılması yakıt tüketiminde az da olsa bir tasarruf sağlayacak.Siz ne dersiniz araç şu anda 59 bin km. de 65 bin km. gibi bakıma girecek,5/30 a geçmem de bir sakınca olur mu?






    çok teşekkür ederim üstad,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    HAYIR bir sakıncası olmaz. Gerekli olup olmadığına ancak araç sürücüsü karar verebilir. Çünkü aracın kullnım koşulları yıpranma durumu ve şehir içi gibi bir sürü noktadan kaynaklanan daha farklı viskosite değerlerini araç isteyebilir.

    Buı konuda hep aynı şeyi yazıyorum ama işin püf noktası da burası zaten,
    5w30 denemeden 5w40 geçememek gerek. Eğer 5w30 da bir problem yoksa araç aşırı sıcak ortamda bile eksiltme yapmıyorsa 5w40 tercihi için temel nedenler ortadan kalkacaktır. Ama tüketim miktarı açısından bakım periodu içerinden yağ tüketimi diğer benzer (aynı model ve marka) araçlardan fazla bir tüketim değeri gösteriyorsa , o zaman 5w30 dan 5 w40 geçiş yapılmasının daha geçerli bir nedeni olacaktır. Bu bahsettiğim ayrıntılar yüzdesel olarak az olabilir. Ama aşınma artmaya başladıktan sonra 5w30 eksiltirmesi dikkate değer bir miktar olduğunda 5w40 seçimi daha uygun bir geçiş olacaktır

    Not: Aracınızın kmsi ,sizin özenli ve dikkatili kullandığınızı bildiğim için genç sıfatına girmektedir. Bu nedenle yıpranma olduğunu düşünmüyorum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Vezir üstadım yaklaşık 2 yıldır 25 bin km kadar aracımda castrol edge turbo diesel 5/40 yağ kullandım.Aracı kışın Erzincan da yazın İzmir de kullandığım için bu yağı tercih ettim.Castrol firmasıyla yaptığım telefon görüşmesinde 5/40 ın gereksiz olduğu aracınızda 5/30 yağı güvenle kullanabileceğimi belirttiler.Aklım karıştı bildiğim kadarıyla 5/40 da 5/30 dan daha fazla polimer var ve gereksiz yere fazlasını kullanmakta fazla yararlı değil,artı anladığım kadarıyla 5/40 yerine 5/30 kullanılması yakıt tüketiminde az da olsa bir tasarruf sağlayacak.Siz ne dersiniz araç şu anda 59 bin km. de 65 bin km. gibi bakıma girecek,5/30 a geçmem de bir sakınca olur mu?






    çok teşekkür ederim üstad,

    ne demek




  • demekki burda otomobiil uzmanı olmak için mesaj atmak gerekiyo bu iş konusunda bilgin olması boş. arkadaşım bir mühendis 3000 km deki aracı yağ değişimi için servise yönlendirmez bu etik değildir. sen mühendis değilsin.otomobil uzmanıda olamazsın bırak o yorumu formdakiler versin sen değil verdeğin bilgilerin çoğu doğru değil veya eksik bunu belgeli olarak ispatlarım. çocok gbi bu konu benim sen başka konu aç çok komik ya :)
    bilgisatan arkadaş takılmış bende üniversite mezunuyum muhabbetine sanki kendine cahil diyen var mezun olduğun konu hakkında yorum yapsan daha iyi olur kabahat serviste 10 40 yağ koydular yağ eksiltti 5 40 koysalar eksiltmezdi diyecek kadar konudan uzak (yağ inceldikçe aracın yağ eksiltme riskinin artacağını bilmiyor yazık) ama yoruma gelince maaşallah en iyisini bilir ve onay makamı bravo ya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 1 Nisan 2011; 18:30:11 >
  • silinmiştir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Nisan 2011; 8:23:16 >
  • 29 mesaj yazan bilgisiz binlerce mesaj yazan bilgili işte sizin mantığınız bu kadar basit. kahkaha atıyorum. 3000 km de hava filtresi tıkanacakmış kum fırtınasında kullansan yine 3000 km de tıkanmaz servis sizi kandırıyor deyince kızıyorsunuz. servisin bu kadar sallıcanı sanmıyorum bu da muhteşem bilgili yorumlarından biri gibi geliyor bana
    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisatan

    29 mesajla gelip burda ahkam taslayanları çok gördük. Bir de müdahil olduğu konulara yorum yapmayacakmışım. Ya sen bu hakkı kendinde nasıl buluyorsun? Zaten bana kalmadan ilgili mesaj şikayet edilmiş. Neyse vezir hocam kardeşim az önce servisten aracı çıkarmış. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişimi yapılmış. Dediğimiz gibi Total 5W-40 yağ konulmuş. 4,5 litre. Bir de araç genel olarak kontrol edilmiş. Özellikle hava filtresinin durumu çok kötüymüş. Bu da bizi zor koşullarda kullanma durumuna göre daha sık değiştirine bir kanıt olmuş durumda. Çok tıkalı bir durumdaymış. Hava filtresi değişim 5000 km'de bir yapılıyor halbuki. Ama 3200 km'de bile işlevini yerine getiremiyebiliyormuş. İlgili değişiklik toplamı işçilik dahil 232 tl. tutmuş. Araçta bariz bir farklılık gözlemlediğini de kardeşim belirtti. Servise gitmeden önceki araçla ilgili değişimlerden sonra araç daha farklı dedi. Özetle bu değişimlerden sonra 10000 km. bakım aralığımı 8000-9000 km. aralığına çekerek rutin bakımları mı yaptıracağım. Aracını düşünen ondan uzun yıllar verim almayı düşünen arkadaşlara da altınız çizerek tavsiye ediyorum. Yapıcı, bilgilendirici yorumlar yapan arkadaşlara slmlar, saygılar. Ayrıca burası donanımhaber çok farklı bir yer. Öğrenmeyenler var daha aramızda. Slmlar, saygılar. Allah'tan kazasız, belasız sürüşler diliyorum. Önce emniyet sonra tevekkül et.




  • kusura bakmayın arkadaşlar dengesiz saplantılı kişiler her meslekte çıkabiliyor , bilgiyi ahlakı olmayanların eline verdiğimizde , saldırgan ve mesneyi olmayan konuları abartıp , gerçekleri ise geçersiz diye savsaklayabiliyorlar. Bilimde teori ile pratik arasındaki fark buradan meydana gelmektedir.Bazı konular yorum gerektirrken kesin saptama için doğruların içindeki sapmalara yol açabilmektedir.Bunu hem istatiksel olarak hem de risk analizi olarak yorumlamak söz konusu olunca meydana gelen vakaların incelenmesi ve yorumlanması gerekmektedir.

    yağda km meselesi de böyle birkonudur. Bu forumda en doğru tespitleri ve gerçekleri yazan karbon arkadamız da nazikçe ,yorumlamalara neden olan gerçekleri yağ bilimine göre ifade etmeye çalışmıştır .

    km olayında temel mesele koşulların sabit olmamasından kaynaklanmaktadır. Eğer koşullar sabit tutulabilse zaten garanti konusu da netleşir ve atık olarak dünyaya katkımızın olabileği bir noktaya sevinebilirdik.

    Koşullar söz konusu olduğunda ise sadece majör etmenleri öngörebilmek söz konusu olduğu için minorleri maalesef göz ardı etmek gerekmektedir. Şimdi benzer durum insan vucudu için de söz konusudur. Tasarım olarak belki 120 yaşına kadar(belki fazla) yaşamamız gerektiği halde beslenmeden başlayarak yaşam boyunca vucudumuzu maruz bıraktığımız etmenleri üst üste koyunca tasarımdaki mükemmeliyeti azaltacak parametrelerin yaşam süresini ne kadar azaltacağını net olarak ifade etmekte bilim , istatiksel verileri inceleyerek yorumda bulunmaktadır . mesela sigara içmeyi belirli bir miktarda günlükolarak alarak yaşam süresini yine net sayılar değil ,belirli bir aralıkta düşürmesini açıklayabilmektedir.

    yağda da böyle bir durum söz konusudur. Eğer sadece Km olayına bakarak motor ömrünü ve motor alt parçalarının etkilenmelerini sabit tutmayı denersek büyük bir yanıgı ve sonuç olarak farklı vakalara rastlayabilmek mümkün olmaktadır. Peki neye güveneceğiz ve ne yapmalıyız konularını zaten onlarca sayfadır yazıyorum .Tekrar etmeye gerek yok ama okuma özürlü ve okumaya harcayacağı zamanı israf olarak gören ve incelemeden yorum yapabilenler için benim yapabileceğim bir katkı yok. Aynı şeyleri yazmak oldukça yorucu olabiliyor. Belki kesin ve net sorulara daha kısa ve öz cevap verme nedenim bu olabilir. Zaman benim için değerli ve oldukça yoğun çalışıyorum,

    elimizdeki ürün ne kadar kaliteli olursa olsun km net olarak şudur diyemeyiz. Ama birbirine göre göreceli olarak daha uzun dayanabilir diyebilmekteyiz. Tam sentetik yağların yarı sentetiklere karşı daha dirençli olmasını ifade edebilmekteyiz. Ama 30000km dayanır 20000 km dayanır diyebilenler ancak yağ firmalarıdır ve reklam kampanyasının bir parçasıdır. Çoğu reklam kampanyalarında benzer şeyler söz konusudur abartı reklam konusunun önemli bir parçasıdır. Gerçekler ve hatalar ortaya çıktığında ise aksini ispat edebilmesi güç olduğu zaman , yadsıma ve firma gücü ve etkisi söz konusu olabilmektedir.

    Risk analizi de benzer vaka analizlerinde sıkça kullnılan bir metoddur .Herhangi bir şey inclenmek istendiğinde TEORİDEKİ GERÇEKLERİN SAPMASINI tetikleyen riskler belirli bir puanlama ve analiz teknikleri ile irdelenerek ömür , maksimum değerler veya sınırlamalar ortaya konulmaya çalışılır.işte herkesin kendine göre yapması gereken risk analizi de benzer şeydirç Kimisi bu gereksiz ben ideal koşullarda aracımı kullnırım , ideal bakım şartlarına uyarım, hava sıcaklığı nem ve aşırı şartların olmadığını , yakıtın kontrol eltında olduğunu , denizden yükseklik , basınç ve yanma şartlarının benzer denetim olduğunu ifade ederse teoriye o kadar yaklaşır ve riski minimize eder denilebilir.

    Ayrıca yine majör etmenlerden olan ateşleme veya patlama sayısının piston hızının ve dizel ,benzinli çalışma prensiplerini ve koşullarının da araca göre tasarımda netleştiği ama kullnımda farklılaştığını göz önünde tutmamız gerekmektedir.

    şimdi bazısı şehir içi değişken devir ve stilde kullnım yaparken diğeri sabit hızla ve devirle binlerce km şehirler hatta ülkeler arası yol yapabilir. her ikisini de aynı kmde aynı yağ yıpranmasını ifade edenin zaten konuyla alakalı olmadığını ve hatta mühendis kalıbını ifade etmesi , okullardaki eğitimin ne kadar yozlaştığını ve ne kaltede insan yetiştirdiğimizi ne ispat etmektedir. başbakanımızın LPG ile nükleeri karşılaştırması ne kadar yeterli ve bilimsel ise ağitimin sadece diplomayla kazanılamayacağını göstemek açısından da manidardır. Yozlaşma her noktada vardır ve maalesef üllemizde başta kaliteli insan yetiştirmekte sayısal çokluğu yakalamakta ama niteliksel olarak yetersiz insanları piyasaya saldığı gerçeğini değiştirmemektedir. Keşke farklı olsa diyoruz ama 20 -30 sene önceki mühendislerin olaylara yaklaşım ve çözümseme farkıyla şimdiklier veya 10 sene öncekiler arasında ciddi bir fark olduğunu ifade edebilirim. Aynı şeylerin 50 sene önce daha farklı olduğunu bilen babalarımızın ifadesini hatırladıkça yenilik adı altında sadece yozlaşmanın ve dfar görüşün yaygınlaşmakta olduğunu da ifade etmek istiyorum.

    bugun haberlerde YGS ile ilgili birşeyler okudum ve çok üzüldüm .Yani bir okula kopya ile adam sokarak ve bitirterek hangi noktaya gideceğimizin farkında olmayan dar görüşlü ve vasıfsız ,ahlaksız kişilerin yönlendirmesi bundan kaç sene sonra konusunda yetersiz ve konusunun hakkını veremeyecek doktor mühendis avukat adı altında aslında konusunun hakkını hiçbir zaman veremeyecek nitelikteki insanı piyasaya süreceğinin ne kadar bilincindeler. Zalim diktatörlerin yapamadığını 80 sonrasında hızla yozlaşan eğitim fakülteleri yapmıştır. Hile , yandaşçılık , partiçilik gözetilerek yandaş yetiştirerek dünyada bir noktaya geleceğimizi sanmak büyük bir yanılğıdır. Sayıya bakarak gelişmişlik düzeyi ölçülemez. Küçücük ülkelerin dünyada bilimde ve litaratürde öne çıkması bizim hep geriye doğru gidişimizin temel suçlusu kimdir. Aile mi, okullar mı , sistem mi ,bireyler mi .Hepsi bir bütün olarak yer almadığında ahlakın aslında toplumsal olarak benimsenmesi gereken en büyük değer olduğunu ancak kaybettiğimizde anlayabiliyoruz.Yani bir üklede ne kadar teknolojik ürün satılırsa satılsın içeriğini anlayamayan veya değerlendiremeyen bireyler oldukça nerede hata yaptığımızı asla kavrayamayacak , kendimizi hep haklı diğerlerini ise haksız olarak gören bir zihinsel durumun içine sürükleneceğiz.




  • 
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.