Şimdi Ara

motor neden hararet yapar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
48.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: player_x

    arkadaşlar hepinize öncelikle selamlar

    benim sorum ve sorunum şu;

    93 model lpgli doğan sl otomobilim var

    aracın önce hiçbir hararet problemi yoktu sonra radyatörü temizleyici sıvılardan koydum ve çamur pas vb. temizlemek için tüm sıvıyı boşalttım sonra 6 litre shell marka antifiriz koydum ve üzerine 2 litre su ekledileryani antifirizi biraz fazla oldu galiba
    bide izmirdeyim yani hava sıcaklığı biçok ile göre fazla şimdi araba çok çabuk hararete kalıyo sebep bumudur yoksa başka bişimidir. bide fazla antifriz aracıma zarar verir mi? b
    u arada radyatörümün durumuda iyi ve bakır radyatör.

    ilgilenecek herkese teşekkürler.

    bakır radyatör en iyi radyatördür.Artık birçok nedenden dolayı yeni araçlara konulmamaktadır.
    İlk önce radyatörünüzü kimyasal ile temizleme yaptığınızdan bahsetmişsiniz.Acaba bir yerler tıkanmış olabilir mi? bu tür kimyasallar iyidir hoştuır ama bazen zarar da verebiliyor özellikle eski radyatör ise.yaopılması gereken şeu radyatörün sükülerek basınçlı su ile yıkanması sonra hava testi ile delik veya kaçak olup olmadığının tespiti gereklidir.Bunlardan sonra eğer kaçıran yer varsa bakır radyatörlerin tamiri çok kolaydır.Lehim ile dışarıdan delikler kapatılır.

    Atrifiriz ve su %50-%50 derişik biçimde konulması faydalıdı.Saf antifizin donma derecesi ve kaynama dereceleri farklıdır.Bu yüzden derişim oranı %50-50 olacak şekilde ayarlarsanız daha soğutma gücü dayanıklı bir karışım elde edersiniz.

    Şunu hiçbir zaman unutmayın.Sıcaklık termostatınızın yükselmesi demek soğutma gücünüzün düştüğününün belirtisidir.tabii ki başka bir problem yoksa




  • öncelikle ilginize teşekkür ederim

    aracımda kullanmış olduğum radyatör kale marka(normal radyatöründen az biraz daha büyük) bakır radyatör ustam temizlikten sonra dediğiniz gibi tazyikli su ile yıkayıp temizlettim sonrada %75 antifiriz, %25 su koydum

    bide izmirde oturuyorum malum havalarda ısınmaya başladı ama daha temmuz gelmediki bukadar hararet başka neden yapabilir

    araç termostat açıyor ama sürekli 90 derecede ,normalde kolay kolay 75 derece civarını geçmezdi( tabi aracı zorlamazsam)


    çok fazla antifirizin motora veya contalara zararı olur mu?


    ilginize teşekkür
  • hararete başka neler sebep olabilir fikriniz var mı?

    (yağ durumu felan da daha iyi yeni değiştim)
  • Aracınızın üstünde bulunan termostat kılık tabir edilen ısı aralığında olabilir.İzmir için kışın da dahil olmak üzere , yazlık termostat takılmalıdır.Bu foroumu açan arkadaşında aynı problem nedeniyle muzdarip olduğu ortaya çıkmış.Bu yüzden ilk önce düşük ısı yani yazlık termostatın aracınızda takılı olduğundna emin olun.
    Çok büyük bir ihtimal ile sorununuzun kaynağı burasıdır.Çünkü devamlı hararetin yükselmesiği ve 90 derece civarında sabit kaldığından bahsetmişsiniz.

    Eğer problem burada değilse hava yapma olayı sisin radyatörde oluyor mu bilemem ama sistemde hiç hava kalmamalıdır.Bu devri daim işini engeller ve antifirizli su dirençle karşılaşır.Bi,rde antifiriz oranınınızı 50-50 şeklinde ayarlarsanız daha güvende olursunuz.

    hararet konusunda majör 2 ayırım vardır.Devamlı bir artış eğilimi veya artarak sabitlenen bir eğilim.

    BUNA GÖRE HANGİ NOKTA ÜSTÜNE ODAKLANACAĞI belirlenir.

    1- ISININ DEVAMLI ARTMASI , bu duruma birçeok neden dolayısıyla uşalılır.Soğutma sıvısının teyersizliğinden tutun zengin karışım olmasına kadar ciddi tehlikeler söz konusudur.Uzman birinin müdahalesini gerektirir.Kök nedene ulaşılmadan konunun peşini bırakmamak lazımdır.Usta adı altında birçok zihni kıt tamircimiz , böyle durumlar için ya termostadı komple sökerek çözüm sağlarlar yada bir buton takıp fanı açmanızı sağlayacak türklere ait çözümler bulurlar.İkiside külleyen hatalıdır.Ama eğer elinizde seçenek yok dağ başında veya uzun yolda yolda kalma tehlikesi varsa GEÇİCİ çözüm olarak uygulabilir.Ancak bunun arıza tespiti ile kıdsa vadede çözülüp sökülmesi gerekir.

    2-ISININ BEKLENENDEN FAZLA ARTMASI VE SABİTLENMESİ .
    bu durumu düşündürecek ilk nokta termostat olmaktadır.Termostat görevini yapmaktadır ancak daha yukarı sıcaklık derecelerinde açmaktadır.Bu yüzden radyatörünüzdeki büyük su hacminden yararlanamamaktasınız.Motorun ısıtması ve soğutması denge halindedir.Ancak bu durumu korumak için fan devamlı devreye girer çıkar.
    Demek ki fan zırt pırt çalışıp duruyor ve hareret ibresi belirli bir ısının (doğrusu ne ise) sütünde sabitleniyor ise kafadan kışlı termostat demek çok da yanlış olmaz.

    3-ISININ BEKLENENDEN FAZLA ARTARAK KIRMIZI ARALIĞA GEÇEREK KISA SÜRE KALMASI VE TEKRAR DÜŞMESİ .
    burasında teşhis biraz daha zor koyulurç.Çünkü soğutma sistemi görevini yapıyor ama nedense geç kalıyor demektir.Yine hatalı termostat ilşinden şüphelenirim ama tek başına yeterli olmayan verileri gözden kaçırmamak lazımdır.bu da motorun anlık fazla ısı üretmesidir.Burada ilkaklıma gelen nokta araç mLPG limi olur.Çünkü LPg li sistemler araç ısınma noktasında çok daha fazla sıcaklığı yükseltmektedirler.Özellikle rölantide ısıtma varıdr zengin karışım ve ısı vardır birde hava sıcaksa , soğutma suyunuz hayliısınır ama hareket edince rüzgarın yardımıyla ibrede hemen düşme eğilimine girer.Dikkali bir sürücü ibrenin hareketinin ağagıya ve yukarıya devamlı hareket halinde olduğundan süpheliyorsa durumu detaylıca inceletmelidir.Kök nedenini bulana kadar peşini bırakmamak lazımdır.Bu durumun tabiri olarka İP CAMBAZI diyorum.Bazılarımız arabasında sorun istemez ama riski sever Ancak parasınını veya zamanını bu işlere vakit ayıramaz.Kontrolü elinde tutarak günü kurtarırlar.Genelde olan irşey ise aracı eşleri veya başkası kullandığında motor hareret yapar ve cepten kendilerine ulaşıldığında kafalarını duvarlara vurur kahrolurlar




    quote:

    Orjinalden alıntı: player_x

    hararete başka neler sebep olabilir fikriniz var mı?

    (yağ durumu felan da daha iyi yeni değiştim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Mayıs 2008; 14:04:42 >




  • 4- ISININ ÇOK YAVAŞ SEKİLDE ARTMASI VEYA KIŞIN HİÇ ISINMAMASI (hareret göstergesi)

    Bu durumunda kötü olasılık olarak termostatın hiç olmaması aklıma gelir.Çünkü genellikle ikinci el araçlarda yukarıda bahsettiğim tarzda usta zihniyeti olanlar daha önceden sökmüş ise bunu ancak aracı satın alıp da kullandıktan sonra anlayabilirsiniz.Bunu tespit ettiğinizde termostat takılarak sorun çözülür.

    başka bir durum termostatın bozulması durumudur.Bu durumda termostat devamlı açık kalmış demektir.Aksi oldu ise hareret olması kaçınılmazdır ,hemen farkedersiniz.

    Belki başka durumlar da vardır ama şu an aklıma gelmedi , hayırlı sürüşler dileğiyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Mayıs 2008; 14:11:21 >
  • yarın gaz ayarı yaptırmaya sanayiye gideceğim

    motor ustamada uğrayıp sorayım benim

    termostat yazlık mı?

    yoksa kışlık mı?

    bi de termostat arızası var mı diye bi baktırayım.

    gerçi araca zamanında elle çalıştırılabilen fan düğmesi yaptırmıştık. acil bişe olursa ona basıyodum. pek lazım olmuyodu ama nolur ne olmaz sonra kafamızı duvara vurmayalım.

    malum trafikte sıkışınca hararet fırlıyo.
  • sonuöları yazarsınız.
    fan düğmesi sizin araçta takılı ise bunu kullanmamaya gayret etmek lazım. Yoksa arızanın nedenini bulmanız zorlaşır.Aynen biryeriniz ağrıyınca ağrı kesici almak gibi bir olay , ama unutmayalım ki her ağrının bir nedeni vardır.Bu yüzden sinyallerin nedenlerini bulmak lazımdır.Bu tür butonlar sorunu çözmek yerine ötelenmesine neden olurlar.ama sorun halen orada paşa paşa yatıyordur


    size kolay gelsin
  • Soğutma sisteminin havası iyice alınmadığı zaman bu problemler çıkmaktadır.
  • Küçük bir ihtimal olaiblir ama egzos un tıkalı olmasıda hararete neden olabilir.Yada tam tahliye yapamaması
  • araç çok fazla hararet yaparsa araç sağa cekılıp 10 dakıka kadar rolantıde calıstırılır.hararet dusmemısse hararet dusene kadar rolantide arac calısmaya devam ettırılmelıdır....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: player_x

    arkadaşlar hepinize öncelikle selamlar

    benim sorum ve sorunum şu;

    93 model lpgli doğan sl otomobilim var

    aracın önce hiçbir hararet problemi yoktu sonra radyatörü temizleyici sıvılardan koydum ve çamur pas vb. temizlemek için tüm sıvıyı boşalttım sonra 6 litre shell marka antifiriz koydum ve üzerine 2 litre su ekledileryani antifirizi biraz fazla oldu galiba
    bide izmirdeyim yani hava sıcaklığı biçok ile göre fazla şimdi araba çok çabuk hararete kalıyo sebep bumudur yoksa başka bişimidir. bide fazla antifriz aracıma zarar verir mi? b
    u arada radyatörümün durumuda iyi ve bakır radyatör.

    ilgilenecek herkese teşekkürler.



    arkadaşlar sorun çözüldü. ilgilenen ve cevap yazan arkadaşlara çok teşekkür ederim

    sorunun sebeplerine gelince araçtaki temostatın kışlık olması ve radyatörün havasını aldığını söylediği halde havayı almayı doğru dürüst almayı becerememiş olan sanayideki ustam

    bu radyatörün havasının alınması ile ilgili olarak arkadaşlara şöyle bir pratik yöntem anlatacağım

    doğan sl otomobillerde radyatördeki havayı boşaltmak için radyatöre giren ve radyatörden çıkan lastik hortum bağlantılarını elinizle sıkıp sıkıp gevşetin bu sayede oluşacak basınç radyatörde sıkışan havayı genleşme kabına baloncuklar halinde gönderecektir. bunun sonucunda radyatörde hiç hava kalmayacaktır. ve siz de benim yaşamış olduğum sorun gibi sorunlardan kurtulmuş olacaksınız.

    yaptığınız işlemin işe yarayıp yaramadığını genleşme kabındaki suyun azalıp azalmamasından anlayabilirsiniz eğer su azalırsa bilinki sizinde radyatörünüz benim araçta olduğu gibi hava yapmış demektir



    herkese saygılar.




  • hocam bende senin gibi bir sorun var fakat farklı şimdi bu sayfayı baştan aşağa okudum arkadaşlar güzel bilgler vermiş fakat ben sorunuma cvp bulamdım benim sorunum
    1) arabam çabuk ısınıyor
    2) rölentide çalışırken 90 ını geçmiyor kapalı trafikte 90 nı geçmiyor
    3) fakat otobana çıkınca ben gaza asıldıkça hız göstergesi gibi hararet 100-105 lere falan geliyor
    4) araba 94 model tofaş şahin
    5) radyatör bakır kale marka yeni devirdaim yeni fan moturu yeni müşürler yeni ve göstergede yanılma payı yok bir sürü ustaya gittim çözüm yok kimi diyır radyatörü şişlet anlamadım gitti bu arada
    6) yağ malum eksiltiyor bende açık yağ ile tamamlıyorum bundan olma ihtimali varmı ?
    birde kısa sürede cvp yazarsanız sevinirim arkadaşlar arabdan soğudum hararet ibresine bakmaktan yolda gidemez oldum :)
  • Burdan site yöneticisine sesleniyorum forum amacı sapmışş bence herkes reklam yapmaya hatta ustalarını öğmeye başlamış. Varsa aklı yakın çözümünüz yazın kurtulalım bizde usta numarası vermekle veya oraya buraya çağırmakla olmaz bu işler
  • merhaba arkadaşlar.. aracım 2003 palio1.6v. dün aracın antifirizini yağını değiştirdim ve aracı fazla kullanmadım daha sonra bi baktım gaz pedelinin yanından su kaçırıyo ustaya sordum kaalorifer borusundaki kireçler açılmış ordan akıyo dedi halletti.. eve geldim.. 2-3 saat sonra arabaya bindim ve 400-500 m. gitmeden hareret yarım oldu o seviyede devam ettim ve hava soğuktu.. neyse hareret orda kaldı 400-500metrede hareretin o kadar yükselmesi normal mi
  • Aracınızın hararet yapması demek soğutma sisteminde yolunda gitmeyen bir şeylerin olduğu anlamına gelir. Bir aracın hararet yaptığını kullanıcı olarak sadece hararet göstergesine bakarak anlayabilirsiniz. Hareret göstergesi ile ilgili şu bilgiyi bilmenizde fayda var, ''Hararet göstergesi motor sıcaklığı değil, soğutma sıvısının sıcaklığını size gösterir'' Aslına bakarsanız göstergede gözüken sıcaklık 80 90'ken motor sıcaklığı daha yüksek seviyelerdedir.

    Ayrıca sağlıklı bir soğutma sisteminde % 50 su % 50 antifiriz olması gerekmektedir.

    Arabanız Neden Hararet Yapabilir Maddeler Halinde Sıralayalım !
    1.) Soğutma Fanı Açmamış Olabilir

    2.) Termostat açmamış olabilir

    3.) Araçta su veya antifiriz kalmamış olabilir

    4.) Silindir kapak contası yanmış olabilir

    5.) Herhangi bir soğutma sıvı hortumlarında biri delinmiş olabilir

    6.) Hararet göstergesi yanlış gösteriyor olabilir.

    7.) Fan müşürü arızalanmış olabilr

    8.) Elektronik bir arıza olabilir

    9.) Su pompası ''devirdaim'' arıza yapmış olabilir

    Araçların Kışlık Bakımda Hangi Parçaları Kontrol Edilir ? 

    Sizin kullanıcı olarak bu arızların tespitin yapabilmeniz malesef mümkün değil. Fakat tabiki aracınız hararet yaptığında bir takım alabileceğiniz önlemler söz konusu.

    Şimdide Aracınız Hararet Yaptığında Yapmanız Gerekenleri Sıralayalım !
    1.) Aracı gölge ve sakin bir yere çekin

    2.) Aracınız hararet yapınca hemen stop etmeyin ( en az 30 saniye çalışsın )

    3.) Aracınızı kontak yolu ile değilde, vitese takıp kalkış yaptırıyomuş gibi frene basarak stop ettirin

    4.) Kaputu açın ve radyatör veya yedek su deposunu göz ile kontrol edin

    5.) Eğer yoğun su buharı var ise kesinlikle radyatör veya su deposunun kapağını ''Açmayın''

    6.) 15 - 20 dakika veya duruma göre 30 - 45 dakika bekleyin

    7.) Elinizi büyük bir bez ile koruyarak soğutma deposu kapağını yavaşça açın

    8.) Kapağı açtıktan sonra tekrar su ilave edin

    9.) Aracı tekrar çalıştırın ve fanın açmasını bekleyin

    10.) Eğer fan açmıyor ve yine hararet yapıyor ise aracı yerinden hareket ettirmeyin

    Bu işlemlerden sonra fan açmıyorsa ilk başta bahsettiğim teknik parçalardan biri veya bir kaçı arıza yapmış olabilir.

    Dizel Araçların Bakımı Nasıl Yapılır ? 

    Hararet Yapmış Araçla Yolda Gidilirmi ?
    Hararet yapmış araçla devam etmek konusunda ısrar ederseniz, bir sonraki aşama silindir kapak conta yanması veya silindir kapağında ciddi arızalar hatta komple motor yaptırmaya kadar gidebilir. Çok küçük masraflarla bu süreçten kurtulabilmeniz söz konusu iken, size binlerce lira masraf açmasına sebeb olabilir. Siz siz olun kesinlikle hararet yapmış arabayı daha fazla zorlamayın ve trafikte kullanmayın.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.