Şimdi Ara

Mother! (2017) | Jennifer Lawrence - Javier Bardem (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
3.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Filmde anlamadığım yerlerden birisi kurbağa sahnesiydi onu da internetten buldum meğersem iblisi temsil ediyormuş oturdu kafamda o sahne öncesi ve sonrası. Film biraz yaratılış hikayesini biliyor olmanıza bakıyor, salt film gözüyle izlenirse şair'in davranışları sizi sinir hastası ya da kanser edebilir, anne'nin davranışları ise bu ne sakinlik anasını satayım çıldırsana artık dedirtebilir. Ha zaten bu memlekette adamı kanser edecek çok neden var o yüzden bağışıklık düzeyim yüksek diyorsanız film hakkında yazılanları okumadan araştırma yapmadan gidin izleyin, bu kafayla en son Inherent Vice'ı izlemiştim ki 300 kere daha izlesem yine bir şey anlamam o filmden o derece Mother'da yaşanan olaylar kafanızı karıştırabilir belki de cehalet erdemdir filmi anlayacağım diye görselliği/sinematografi'yi kaçırdım hep




  • Filmi gecen hafta izleme sansi buldum ve oldukca begendim.Beklentim daha basit bi senaryo olmasi yonundeydi.ancak film metaforlarla dolu cikti ve bu kismi cok hosuma gitti.Ilk bir saat temposu oldukca dusuk ve bogucuydu ancak 2.yaridan itibaren film tempo kazandi ve son 20 dk zirve yapti.Genelin aksine ben filmi begendim.Bu tarz farkli tadlarda yapimlar mutlaka olmali.Sinemayi sinema yapan bu zaten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam benim bu yıl en beğendiğim filmdi, sırf metafor olduğu için hepsini anlamak zor tabi ama bir kısmını izlerken diğerlerini de şu yazıyı okuyunca anladım ve hayran oldum. Bir göz atın isterseniz.

    ekşisözlük/ hattorihanzo f8'den alıntıdır.

    -film, 3 katlı bir kır evinde geçiyor. üst katta adamın (tanrının) odası var. elmasa benzer bir taş göreceksiniz. film onunla başlıyor ve o sevgiyi temsil ediyor.

    - anne, filme yanmış yıkılmış bir evin canlanması sonrası "uyanarak" sahneye çıkıyor. bu da doğanın uyanışı anlamına geliyor.

    - adam, yani tanrı (erkek egemenliğe ağır eleştiri içeriyor filmde) bir şairdir ve ilham gelmesini beklemektedir. ilham ise anne yani kadındır.

    - anne, yani kadın daha önce yanmış evi tek başına yapmış, bakmış ve bakmaya devam etmektedir. erkek ise evle hiç ilgilenmez. yani; erkek tüketici, kadın üreticidir.

    - eve ölmek üzere olan bir adam gelir. bu adam "ademi" temsil ediyor. ölmek üzeredir ve şair, yani erkek yani tanrıyı tanımak istemektedir. adam hemen kabul eder. çünkü bütün kutsal metinlerde tanrı "bilinmek" istemektedir. film burada onu anlatır.

    - anne, yani doğa sadece olayları izler. müdahele etmez ve sesini çıkarmaz bu arada. sonra ölmek üzere olan adamın karısı gelir. bu da havvayı temsil ediyor.

    - ademle havva evde yasak olan-sevgi elmasının olduğu odaya "yasak olmasına" (filmde kabak gibi anne oranın yasak olduğunu söyler bu da cennet ve elmadır ) ademi ve havvayı temsil eden ikili bu sevgi elmasını kırar. adam ( tanrı) duruma sinirlenir ve sahnede herkesi şiddetşi şekilde kovar. ( cennetten atılma) ve sonrasında bu odayı "kilitler ve tahtalar çakarak kapatır"

    - bu ikilinin iki oğlu evi ziyaret eder ve kavgaya tutuşurlar. kardeşlerden biri diğerini kapı tokmağı ile öldürür sahnede. ( habil ve kabili simgeler )

    - anne korkarak kazan dairesine kaçar ki orası cehennemi temsil ediyor. sahnede aynı anda bir kurbağa belirir ve kaybolur ( kurbağa kutsal metinlerde ve mitolojide yeniden doğuş demektir - kıyamet de film sonunda kopacaktır - kıyam arapçada "dirilmek" kökeninde dayanır

    - tanrı, yani adam olanlardan sonra da misafirlerini ( adem-havva) kovmaz evde tutar. cenaze töreni yapılır. gelen misafirler eve zarar verir. ( doğayı bozar ) anne bu durumdan rahatsızdır. ( hatta burada bir siyahi evi boyar-ki kirletmek demek doğayı )

    - doğa ananın, yani annenin sabrı taşar . sembolik olarak o sahnede de su borusu falan patlar. ( nuh tufanı) tanrı anlam veremez ve kızar. anne ile "ilk kez" birlikte olurlar ve anne hamile kalır.

    - hamile olduğunu söyler söylemez adam "evreka" modunda kalemi kağıdı kapar ve yazmaya başlar ( kutsal kitapları sembolize ediyor )

    - kitap yayınlanır. hayranlar delicesine adamın ve annenin evini basarlar. herkes kitaba ve adama ( tanrıya ve kutsal kitaplara ) sığınarak resmen yağmaya evi talana başlar. ( bu da din savaşlarını, kutsal atfetmenin cazibesini ve insanlığın kavgasını anlatır. filmde bu sahneler çok bariz şekilde görünür )

    - neyse o arada bebek doğar bu çatışmada. anne de aynı anda evi "kalbini" dinler. kalp, her çatışmada kararır.

    - bebeği ister insanoğlu ( bebek burada masumiyet ve isa demek) ve tanrı kendi eliyle onlara verir. annenin o anda yanında bir şeftali ve üzüm var arta kalan açtır gecelerdir çünkü. yediği yer de girilmesi yasak olan "cennet" odasıdır. ( eski yunanca'da şeftaliye de eriğe de elmaya da hepsine "elma" denir. hatta bazı kaynaklar ademle havva'nın elma değil şeftali yediği için kovulduğunu söyler - üzüm ise cenneti temsil eden meyvedir )

    - neyse bebek insanların elinde canice ölür. burada incil'e atıf var: ("böylece oğlumu haşladık ve yedik. ertesi gün ona dedim ki, oğlunuzu verin onu yiyelim, o da oğlunu sakladı." ) ve anne yani doğa en sert tepkisini verir ve alttaki kazanı ateşler. ( çakmağın üzerinde yanılmıyorsam balık figürü vardı. balık isa'nın çağı demek. tam da isa'yı yediklerinde o çakmakla evi havaya uçurur ) herkes yok olur. sadece kendisi ve eşi kalır. eşinde en ufak zarar yoktur ama kendisi "yanmış" ama yok olmamıştır. insanların kendini yok oluşa götürdüğü sahnedir. tüketim çılgınlığı, küresel ısınma, tanrı adına savaşlar ve sömürünün sonu budur filme göre.

    - sonra adam "yeniden deneyeceğim- ne verdiysek yetmiyor" diyor ( yani bu insan evladı aç gözü aç. egosu kibrini doyurmaya yetmiyor hiçbir şey. diyor. sağlam kalan tek şey "sevgidir" ( sevgi burada doğa anadır. karşılıksız verir ona zarar versen de ) tanrı doğa anayı, yani karısını, anneyi öldürerek içinden o kırılan sevgi elmasının yenisini çıkarır.

    - yeniden başlar.. anne uyanır yeniden yatağından. ( bu da daha önce kıyamet 6 kere koptu diyen mitolojiye ve kutsal kitaplara atıftır. sümer mitoloji ve hikayelerinde benzerleri çoktur )

    edit: @kinge dorduncu mesaj atmış sağolsun "yasak elma sadece sevgiyi değil bilgiyi de temsil ediyor. yasak elmayı yemeden önce adem ile havva cinselliklerinin farkında değil. bu nedenle filmde doğa ana, yasak elma kırıldıktan sonra adem ile havva'yı sevişirken görüyor." diyerek bana göre doğru bir katkıda bulunmuş.

    edit 2 : @dog day afternoon eklemede bulundu sağolsun; "adem kusarken annenin tuvalete gelince ademdeki yarayı görmesi. o yara muhtemelen kaburganın alındığı kısım. o kaburgadan da havva yaratılmış."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Andy Selva -- 5 Şubat 2018; 3:11:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.