Şimdi Ara

Monitörden Gelen Rahatsız Edici Ses

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle sistemimi yazayım.

    Anakart: MSI H110M PRO VD
    işlemci: Intel Core i5 6500
    Ram : 16 Gb Kingston Fury DDR4
    Ekran Kartı: MSI R9 380 4 Gb
    PSU: Termaltake 700 watt 80+
    Kasa: Deep Cool Tesseract Bf ( kargodan bugün geldi aynı akşamı donanımı buraya taşıdım sorun yok 04.10.2017)
    Monitör : AOC G2260VWQ6 ( Bugün Vatandan aldım 04.10.2017) Monitör Bu :http://www.vatanbilgisayar.com/aoc-21-5-g2260vwq6-genis-ekran-lcd-monitor.html
    Soğutma: 3 tane 12 cm fan ( testlerde ve kullanımda zaten soğutmada sorun yok gayet yeterli )

    Arkadaşlar sistemde kullandığım monitör ve kasa eski olduğu için ( internet cafe işletiyorum dükkandan getirdim en az 10 yıllık ürünler ) 04.10.2017 tarihinde monitör,kasa,fan falan aldım. Sistemide bu şekilde yeni kasaya topladım. Kurulumda yapılan işlemlerde sorun yok. İşim gereği tecrübeliyim yani.

    Sorun yaşadığım kısım ise monitör. Eski televizyonlar ilk açıldığı zaman çıkan cızırtı sesi gibi bi ses geliyor monitörden. Buna benzer bir seste genelde elektrik trafolarından çıkar. Tabi televizyon veya trafo gibi yüksek değil ama sessiz ortamda ve yakından çok net duyuluyor.

    Yaptıklarımdan bahsedeyim: Display kablosu, hdmı kablosu ve vga kablo ile denedim ses devam ediyor. Eski kabloları denedim yine ses devam ediyor. Ek olarak ''hz'' ayarları ile oynadım. 75 hz alınca ses çok belirgin şekilde duyuluyor. 60 hz alınca daha az ses geliyor. 50 hz neredeyse duyulmuyor ama yine de çok yakından dikkatlice (takıntı yaptı artık) dinleyince çok hafif bir ses var. 75 hz'de 50 hz'deki gibi olsa sorun yok zaten.

    Freesync açık ve kapalı denedim sorun devam ediyor. Virtual Super Resolution açık ve kapalı denedim sorun yine devam ediyor. Tüm ayarlar kapalı açık farketmiyor ses yine var.

    Netten biraz baktım aynı monitörde bu sorunu yaşan kimseye rastlamadım. Ama başka monitörlerde yaşayan var. Genelde söylenen ise 75 hz'de çalıştığı zaman monitör donanımından kaynaklı deniliyor. Servislerde sorun olmadığı 75hz'de normal olduğu söylenmiş. Ama millet 144hz'de bu sorunu yaşamazken 75hz de görülmesi beni tatmin etmedi. Kimisi de sesin belli bir zaman sonra tamamen kaybolduğunu söylüyor.

    İlginç olan 2 durum daha var. Birincisi bu ses beyaz ve siyah görüntünün yoğun olduğu yerlerde baya belli oluyor. Yani chrome açtığımızda karşımıza çıkan google beyaz ekranı gibi. İkinci tuhaf olan şey ise şu an mesajı yazdığım beyaz yoğunluklu sayfada 75h'de ses dikkatli dinlenirse duyuluyor ama F11 ile aynı ekran, tam ekran yapılırsa ses çok azalıyor.

    Burdan yola çıkarsak monitör arızası değilde çalışma mantığı ya da başka bir ayar falan mı var onu çözemedim.

    Sizce monitörü verip farklı bir monitör mü alayım ? Yoksa bu normal bişey mi ? Veya zamanla bu ses gider mi ? Ya da sizlerin farklı önerileri var mı?

    Arkadaşlar kusura bakmayın uzun uzun yazdım ancak en ince ayrıntısına kadar yazdım ki daha sağlıklı yardımcı olabilin diye. Aynı ürünü kullanan arkadaşlardan cevap gelirse daha da faydalı olur sanırım. Şimdiden herkese teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MexeSs -- 5 Ekim 2017; 6:0:42 >







  • Merhaba.

    Naçizane tavsiyem, hiç kendinizi üzmeden monitörü değiştirmek olacaktır.



    Not: keşke herkes sizin gibi yardım konularını böyle detaylı ve anlaşılabilir açsa, tecrübe kendini belli ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Tavsiyeniz ve söyledikleriniz için teşekkürler. Aslında daha ayrıntısı var da çok uzadı diye ekstra şeyleri es geçtim. Bi başka husus ise monitör kondansatör gibi (veya benzer tam hatırlamıyorum) parçalarla ilgili bir yazı okudum bugün. Orda bir monitör tamiratı yapan teknik servis işi yapan arkadaş bu parçaların bir enerji dolum durumlarının olduğunu, uzun süre kullanılmadığı zaman tam enerji verimini yakaladıktan sonra bu sorunun gittiğini yazmış. Doğruduluğunu bilemem ama 1 - 2 gün daha bekleyip sorun düzelmezse götürmeyi düşünüyorum. Zaten aldığım Vatan şubesinde çalışan mahalleden bir tanıdığımdan aldım. Bir sorun olursa yardımcı olacağını söyledi çocuk zaten. O konuda sorun yaşayacağımı sanmam ama bu özellikte aynı fiyatta da pek tatmin eden bişey yok. İnşallah sorun düzelir yoksa mecburen başka monitör alıcaz.
  • MexeSs kullanıcısına yanıt
    Teknik servis çalışanı doğru söylemiş ancak şöyle bir şey de var, daha kaliteli bir kondansatör değişimi sonrasında bu ses büyük ihtimalle kesilecektir ancak yeni bir monitöre bu işlemi yapmak hem garanti kapsamından çıkması demek hemde kesenize artı bir yük demek,(zaman kaybınız ve beden+zihin yorgunluğundan bahsetmiyorum bile) vatan bilgisayar da çalışan arkadaşınız umarım değişim yapabilir, genelde mağazadan alınan ürünler de değişim yapmıyorlar.



    Yine bu konu içinde, konunun durumu hakkında bilgi verirseniz sevinirim, şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Bugünde geçti artık baktım düzelme yok yarın götürürüm. İade şeklinde değilde farklı bir ürünle değişim isterim. Bildiğim kadarıyla Vatan onu yapıyormuş. Sonuç her ne olursa olsun konu içinde bilgilerini paylaşıcam zaten. İlginiz için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz976

    Teknik servis çalışanı doğru söylemiş ancak şöyle bir şey de var, daha kaliteli bir kondansatör değişimi sonrasında bu ses büyük ihtimalle kesilecektir ancak yeni bir monitöre bu işlemi yapmak hem garanti kapsamından çıkması demek hemde kesenize artı bir yük demek,(zaman kaybınız ve beden+zihin yorgunluğundan bahsetmiyorum bile) vatan bilgisayar da çalışan arkadaşınız umarım değişim yapabilir, genelde mağazadan alınan ürünler de değişim yapmıyorlar.



    Yine bu konu içinde, konunun durumu hakkında bilgi verirseniz sevinirim, şimdiden teşekkür ederim.

    Hocam dün monitörü kontrol ederken ekranın üst kısımdan çok hafif ( o şiddette birine dürtseniz dönüp bakmaz o kadar hafif bir baskıdan bahsediyorum sadece dokunma diyelim ) bastırınca ekranın içe doğru gittiğini farkettim. Tahminimce işlem görmüş bu monitör. Veya fabrikasyon hatası.Bende bugün Vatan Bilgisyar'a gittim. Arkadaş izindeymiş. Mağazadaki müşteri hizmetleri ile yüz yüze görüştüm ve durumu anlattım. Sağolsunlar çok olumlu yaklaşıp güzelce durumu izah ettiler.

    Kendilerine arızayı izah ettim ve değişim istedim. Ve kesinlikle 2 günlük monitöre işlem yaptırmam o yüzden sakın tamirat yapılmasın dedim. Müşteri hizmetlerindeki personel ise bana ayrıntılı şekilde yazarız ve kesinlikle tamirat istenmediğini, iade veya değişim talebimizin olduğunu belirtiriz dedi. Bende peki bunlar buna rağmen tamirat yaparsa ya da değişim vermezse ben istemiyorum bunu o zaman ne olacak dedim. Tamir yapılırsa buna bizde karşı çıkar size burdan ya yenisini veririz ya da farklı ürün alırsınız dedi. Tamir edilmeden sorun yoktur denirse ben yine almam dedim. Ona da tamam hakkınız başka alırsınız ya da çek veririz farklı ürün alırsınız dediler. Süreyi sordum ne zaman alırım diye. Tamirat talebi olsa yasal 23 iş günü dedi ancak biz tamirat değil değişim isteyeceğimiz için 1 hafta 10 gün içinde size dönüş yaparız galiba dedi. Yarın götürüp teslim etmek üzere anlaştık kendileriyle.

    Mağazadan olumlu bir düşünce ve ruh haliyle ayrıldım. Kutuyu ise aynen aldığım gibi tekrar toparladım. Etiketleri poşetleri de dahil temizce paketledim. Yarın götürüp teslim edicem. Süreci ise konu içinden anlatmaya devam edicem.

    Benim yaptığım hata ise şuydu; ürünü alırken satış yapıldıktan sonra kontrol ettirmedim. Gerçi ortam çok sesli anlaşılır mıydı ? Orası da meçhul ama olsun yine de bu defa kesinlikle kontrol etmeden mağazadan çıkmam. Yine de o ortamda bu sorunları ilk etapta tespit etmek cidden zor oluyor. Bakalım süreç nasıl işleyecek. Vatandan yana kafamdaki şüphe gitti. Şu an Aoc yetkilisi nasıl tavır sergileyecek onu düşünüyorum. Gerçi ne yaparsa yapsın yasal olarak her türlü değişim hakkım var. Bunu Vatan müşteri hizmetlerine söylemeden direk kendisi bana yasal hakkınız daha 2 gün olmuş her türlü hakkınız ve bu hakkınızıda alacaksınız dedi. İnşallah çok uğraşmadan çözüme ulaşırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MexeSs -- 6 Ekim 2017; 18:57:31 >




  • MexeSs kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    Monitörü mutlaka arkadaşınız oradayken götürün, eminim faydası olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Zaten yarın orada olacakmış. İzni bugünlükmüş. Yarın gidince direk onun yanına gideceğim. Onla beraber teslim eder detayları ondan alırım. Tam sonuç alana kadar da sizi alıntılayıp süreci aktaracağım. Hem ilginizden dolayı size de bilgi vermiş olurum hem de benzer durumları yaşama ihtimali olan herkes burdan neler yapılabileceğini takip etmiş olur. Ön bilgi edinir insanlar en azından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MexeSs -- 6 Ekim 2017; 20:4:34 >
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Hocam bugün teslim ettim Vatan Bilgisayar'a, arkadaşı da gördüm. Zaten müşteri hizmetleri gerektiği kadar yardımcı oldular. Yani arkadaşı görmeden önce de sağolsunlar gerekli ilgiyi göstermişlerdi. Ürünü kontrol ettiler. Dediklerimi kendileri de gördü. Kasa açıklığı ve ses olayını bizzat tecrübe ettiler. 1 hafta 10 gün içerisinde büyük ihtimalle çek gelir yeniden istediğinizi alırsınız ve kontrollerini yapar öyle gidersiniz dediler. Verdikleri belge ise aşağıda. Şimdi Aoc servisten gelecek sonucu bekliyorum.

    Monitörden Gelen Rahatsız Edici Ses



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MexeSs -- 7 Ekim 2017; 19:59:13 >




  • MexeSs kullanıcısına yanıt
    Hayırlısı olsun inşallah, sonucu bekleyip göreceğiz, konuyu takipteyim, teşekkür ederim bilgilendirme için.
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Bugün Vatan'dan mesaj geldi ürünü gelip alın diye. İşim dolayısıyla kardeşimi gönderdim. Üründe sorun yok diyerek AOC servis geri göndermiş. Ve ürün bilgisine yapılan bir işlem var mı yok mu diye tek bir ifade bile yazmamışlar. Farklı bir ürünü açtırıp bakmışlar onda da ekran üst kısmında içe doğru çökme oluyormuş. Yani bu seride AOC mönitörlerde, ekran kasa arasında baskı yapılınca çökme mevcut. Yeni açılan kutu garanti dışı kalmasın diye hz testi yapamamışlar. Bişey yazılmamış belki yazılımsal sorundur,yazılımsal tamirat yapılmış olabililr denilmiş Vatan personeli tarafından. Kardeşim de tekrar gönderdikleri monitörü kendi bilgisayarlarında yeniden test etmelerini istemiş. Testi yapmışlar ses yine geliyormuş. Daha sonra Vatan personeli alın bi kaç gün kullanın arıza devam ederse yine getirirsiniz demiş. Kardeşimde tepki göstererek böyle saçmalık olmaz ürünü direk tekrar gönderin değişim istiyoruz kesinlikle farklı bir işlem talebimiz yok demiş. Vatan personelide yeni testte aynı sorunun devam ettiğini, servisin arıza yoktur diyerek aynı sorunu veren ürünü gönderdiğini, ve müşterinin kesinlikle direk değişim istediğini yazmış. Kardeşim tekrar servise gönderilmek üzere Vatanda bırakmış monitörü. Yeni bir belge vermişler ve servise ait bilgi içeren farklı bir belge verilmiş. Yarın onlar monitörü gönderecek biz ise verdikleri belgedeki servisi arayacağız ( Vatanın tavsiyesi üzerine ), ve durumu anlatıp değişim talep edeceğiz. Eğer onda da çözüm sunulmaz ise Vatan personeli ile yaptığımzı görüşme sonucunda Tüketici Mahkemesine konuyu taşıyacağız.

    İnşallah yarın AOC Ankara servisi yardımcı olur. Yoksa hem mahkeme yolu ile çözüme gitmeye çalışacağız. Hem de AOC firması ile alakalı olarak; yaptığımız görüşmelerin kayıtları ile beraber internet ortamında her platformda konuyu diğer insanlar ile paylaşacağım. Şu an için AOC firması ve servis olarak belirlediği firmalara karşı pekte iyi düşüncelere sahip değilim. Umarım en kısa zamanda bu sorunu çözebiliriz.

    Tabi ki şunu da ekleyeyim; Vatan personeli yardımcı olmaya çalışıyor. Ancak sorun Vatan kaynaklı ise o iyimserlik pekte işlerine yaramaz. Vatan hakkında da kanuni her hakkımı kullanırım.




  • MexeSs kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun tekrardan, hakkınızı sonuna kadar arayın muhakkak, para ağaçtan toplanmıyor.
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Bu arada Ankaradan gelen servis yazısında dikkatimden kaçan bir kısım varmış. Kardeşim uyardı o konuda. Vatan'nın bana verdiği ilk belgede arıza kısmında panel açıklığı ve 50 - 70 hz de ses sorunu olduğu yazıyor. Ancak servisten gelen belgede panel açıklığının fabrikasyon olduğu her üründe mevcut olduğu yazıyor (ki vatanda baktığımız aynı marka model diğer monitörler aynı durumda yani o konuda doğruyu söylüyorlar) ancak ses sorunu ile alakalı serviste gelen belgede tek cümle dahi yok. Yani sadece panele bakılıp geri gönderilmiş. Ya dikkatlerinden kaçtı ya da şark kurnazlığı yapıldı. Ben yine de dikkatlerinden kaçtı diyerek iyimser düşünmeye çalışıyorum. Yarın bu konu ile alakalı olarak servis ile iletişim kuracağım. Umarım sorun çıkartmazlar ve iş uzamaz. Eğer ki hatayı kabul edip değişimi onaylarlarsa ( bu geçen vakti görmezden gelerek ) firma hakkındaki düşüncelerimi olumlu olarak belirtebilirim. Aksi durumda zaten olacaklar belli.




  • değiştirme yoluna gitmelisiniz.
  • elweda kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten talebimiz değişim yönünde. Aksi halde Tüketici Mahkemesine gideceğiz. Umarım değişim talebimiz kabul edilir de uğraşmak zorunda kalmayız.
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Hocam monitör geldi. 3 gün test yapmışlar sorun bulamamışlar. O gelen ses içinse monitörün çalışma şekli standart o şekilde denildi. Vatan çalışanları isterseniz dosya hazırlayalım birlikte, gidip mahkemeye başvurun hakkınızı arayın dediler. Haklılar ancak artık sıkıldım uğraşmadım o kadar. Şimdilik alıştım, sesin neredeyse farkında değilim. Özellikle beyaz ve siyah sayfalarda ses çok çıkıyor onun dışında ses baya az.

    Genelde kulaklık veya hoparlör açık olduğu için ve kasadaki 3 fanın dönüş hızından kaynaklı hava sesinden dolayı, monitörden gelen sesi zaten duymuyorum. Özellikleri itibariyle bu fiyata benzer başka ürün yok zaten. Varsa da ben bulamadım. O yüzden de monitörü değiştirmekten de vazgeçtim. Şimdilik bunun dışında sorun yok. Film ve özellikle oyunlarda gerçekten çok iyi.

    Yine de aynı durumu yaşayan arkadaşlar için bir dipnot düşelim.

    Servise gidince testi yapılıyor ve çalışma şekli bu denilip geri gönderiliyor. O yüzden servis yolu sıkıntılı oluyor kullanıcı için. Servisten geldikten sonra mahkemeye başvurmakta kullanıcıya kalıyor. Eğer ki aynı durumu yaşayan olursa bunları bilip ona göre haklarını arasınlar. Ve ciddi şekilde sorunu tamamen çözmek istiyorlarsa mahkemeye başvurup iade talebinde bulunsunlar. Ancak o sesi aynı marka modeldeki tüm ürünler çıkartıyorsa ona mahkeme nasıl bakar onu da sorup öğrenmek lazım.

    Ben özellikle 1 aydır uğraşıyorum, servise git gel ile. Birde uzun süre mahkemeyle uğraşmak istemediğim için sesi kabul edip kullanmaya başladım. Bu durumda kişiden kişiye değişir. Ona göre bir yol izlenir.

    Tavsiyem bu konuyu gören arkadaşlar bu monitörün genel durumunu bilip ona göre bunları kabul edip alsınlar. Yoksa başka ürünlere yönelsinler.




  • MexeSs kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    İşte bu Türkiye servislerini bu yüzden sevmiyorum, aynı sorundan muzdarip olan bir monitör, Amerika veya Avrupa ülkelerinde olsaydı, firma marka ismi zedelenmesin ve müşteri memnuniyeti adına, müşterinin isteği doğrultusunda ya direkt olarak para iadesi yâda bir üst model ile değiştirilirdi.

    Her zaman söylüyorum, sorun markalarda değil, o markaların Türkiye'de Türk mantığı ile yönetilmesinde.

    Neyse, hem geçmiş olsun hemde monitörünüzü güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yilmaz976 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Aynen dediğiniz gibi markayla alakalı bir durum değil. Adamlar direk kendi servisini açmıyor. Yasal olarak mı bir sıkıntı var yoksa Türkiye pazarında firmalar için mi bir sıkıntı bilmiyorum. Vatan Bilgisayarın gönderdiği servis AOC Türkiye Yetkili Servisi sanırım. Ama direk AOC Servisi değil. Yani anlaşmalı servis diyebiliriz. Eminim AOC kendi servisini açmış olsa durum farklı olurdu. Bir de bu AOC ve benzeri firmaların birebir kendi servisi var mı dünya genelinde onu da bilmiyorum. Her iki durumda da Türkiye'deki servislerin insafına kalıyor olay.

    Yapacak bişey yok gerçi, ben bu şekilde kabul ettim kullanıyorum. Bundan sonra bu tür alış verişlerimde bu hususları da dikkate almadan ürün almam. En azından bu konu belki başkalarına fikir verir de sorunsuz ürün ve servis desteğini birlikte satın almış olurlar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.