Şimdi Ara

MM FLASH'IN PÜFF NOKTALARI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LOAD - UNLOAD MOVIE
    load movie flash programda actions bölümünde bulunur ve bir swf dosyasına başka bir swf dosyası yüklemek için kullanılır. İnternet üzerinde İçeriği büyük olan bir flash sayfasının yüklenmesi çok zaman alacaktır. Bu gibi durumlarda bütün sayfayı tek bir swf de toplamak yerine parçalara ayırarak yeri geldiğinde yüklenmelerini sağlamak çözümlerden birisidir. Bir örnek vermek gerekirse diyelim ki bir sayfa yaptınız ve buna müzik eklediniz. Ama boyutu zaten büyük olan swf dosyanız seside ekleyince yüklenmesi cok sıkıcı bir hal aldı. bu durumda sesi ayrı bir swf dosyasına koyup sayfanız yüklendiği zaman müziğin yüklenmesini sağlayabilirsiniz. Load movie time line üzerinde veya butonlarda kullanılabilir. Basit bir örnek ile anlatmaya çalışacağım.

    Öncelikle iki tane swf dosyanız olması lazım. Bunlardan birnciye A.swf ikinciyede B.swf diyelim
    A.fla dosyasında time line üzerinde 1. frame e mouse ile çit tıklayarak actions menüsünün açılmasını sağlayın.

    + tuşuna basarak menüyü açın. Menüden load/unload movie yi seçin. Url kısmına yükleyeceğiniz swf nin adını internet üzerindeki adresi ile birlikte yazın.

    Location kısmındaki level değeri yükleyeceğiniz swf nin katman sayısıdır. Bu değer birden fazla swf yükleneceği zaman hangi swf nin hangisinin üstünde olacağını belirlenmesi açısından önem taşır. Ana swf nizin level değeri 0 dır. Swf dosyanızdaki sekilleri şeffaf bir kağıda çizdiğinizi düşünün. Bu çizimin level değeri 0. Bunun üzerine yine şeffaf bir kağıda çizilmiş başka bir çizim koyduğunuzda bunun leveli 1 olacaktır. Load unload movie nin çalışma ve level mantığıda bu şekildedir.

    Yüklediğiniz bir swf dosyasını kaldırmak için aynı yolu izleyerek action bölümündeki unload movie from location seçeneğini işaretlemelisiniz. Level kısmınada kaldırmak istediğiniz swfnin level sayısını vermelisiniz.

    Örnek dosyaları buraya tıklayarak bilgisayarınıza yükleyebilirsiniz.


    Devam edecek...........................







  • serkan bu anlattıklarının önemini flash ı iyi kullananlar bilir,flash a başlayan bir kişinin bunları bilmesi gerektiğini söylemek isterim.sanırım kimse bunun farkında değil:)
    bu yaptığının çok güzel bir şey olduğunu ve devam etmen anlamında seni teşvik etmek için ben teşekkür etmek isterim. bunlar burada birçok kişinin işine yarayacaktır.bilgi vermeye devam.kolay gelsin.
  • Ahmet ilgine teşekkürler. Diğer arkadaşlarında daha fazla ilgilenmelerini isterdim

    TELLTARGET
    Telltarget flash içinde movie ve leveller arasında geçiş yapmak için kullanılan bir action komutudur. Swf dosyanız içindeki bir movie nin herhangi bir frame ine bu komutu kullanarak ulaşabilirsiniz.

    Öncelikle animasyon özelliği verilmis bir objeye ihtiyacınız var. Library den bir tane alabilir veya kendi animasyonunuzu yapabilirsiniz. Sayfaya yerleştirdiğiniz movie clip üzerine mouse ile çift tıklayarak instance properties ekranının açılmasını sağlayın. Burada movie clip e bir isim vermemiz gerekiyor. İnstance name bölümüne bir isim yazın. Yine libraryden bir buton getirerek sayfaya yerleştirin. Buton üzerine mouse ile çift tıklayarak actions menüsünü açın. Buradan tell target i seçin.

    OK tusuna basmadan + ya basarak actions menüsünü açın ve buradanda go to yu seçin.

    Number yerine de movie clip te hangi frame e gitmek istiyorsanız o frame in numarasını yazın.

    Örnek dosyayı buraya tıklayarak bilgisayarınıza yükleyebilirsiniz.

    Devam edecek............................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanyan -- 27 Aralık 2005 10:15:14 >




  • tesekkür ederim dostum fakat parca parca vermektense hepsini bir arada veremezmiydin bu sekilde biraz konu dağılıyo ister istemz
  • Bunu bende düşündüm fakat uzun olacak bu nedenle ilgilenen arkadaşları sıkabilir. o sebeple parça parça ilgi çekici konulardan bahsediyorum.

    alakana teşekkür ederim . umarım takipci arkadaşlar artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanyan -- 27 Aralık 2005 13:20:53 >
  • PUBLİSH (swf dosyasının html sayfasına aktarılması)

    Flash programında çalışma dosyaları fla uzantılı iken internette görüntülenen dosyalar swf uzantılıdır. Üzerinde çalıştığınız fla dosyasını control > test movie ile swf dosyasına dönüştürebilirsiniz. Swf dosyaları internet üzerinde direk link verilerek çalıştırılabilirler yani html olarak üzerinde başka bir işlem yapmayacaksanız swf dosyasını upload edipwww.siteniz.com/x.swf şeklinde çalıştırabilirsiniz. Html ile flash ı birleştirmek istiyorsanız o zaman publish etmeniz gerekir. Menüden file > publish e bastığınızda flash kendi ayarları ile fla dosyanızın bulunduğu klasöre html dosyasını kaydeder. Html dosyasını çalıştırarak sonucu görebilirsiniz. Bu yaptığımız publish flash programının öngördüğü hali ile idi. Şimdi publish ayarları ile oynayarak neler yapabiliriz onlara bakalım. Menüden file > publish settings i seçin.

    Format bölümünde publish edilecek dosya türleri bulunmakta. Default olarak swf ve html seçilidir. Bunlar web için yeterlidir. image seçenekleri fla dosyanızın ilk frame ini imaj haline getirirler. projector seçeneği ise fla yı exe dosyasına çevirerek animasyonunuzun flash yüklü olmayan bir bilgisayarda görüntülenebilmesini sağlar.

    Flash bölümünde swf dosyasının özellikleri bulunur. Generate size report seçeneğini işaretlerseniz swf dosyanız hakkında bir txt dosyası oluşturur. Protect from import ise swf dosyanıza kilit koyarak başkalarının swf dosyanızı kendi fla dosyalarına import etmelerini engeller. Jpg quality kullandıgınız imajların görüntü kalitesini ayarlamanızı sağlar. 100 en yüksek kalitedir. bu ayarda görüntü cok iyi olmasına karşın swf dosyasının boyu kullandığınız resim adedine göre çok büyük olabilir. Bu dururmda bu ayarla oynayarak imajların görüntü kalitesini ayarlamalısınız. Audio da ayni jpg quality gibidir fakat ses kalitesini ayarlar. Version seçeneği swf dosyasının flash versionunu belirler.

    Html bölümünde html sayfasının özellikleri bulunur.

    Dimensions > match movie seçeneği swf dosyasını fla dosyasına verdiğiniz en ve boy kadar yaratır. Mesela fla dosyanızı yaratırken modify > movie > dimensions a 300 x 200 yazmıssanız swf dosyanızda html sayfasında 300 x 200 boyutlarında görüntülenecektir.
    Dimensions > pixels i seçtiğinizde bu değeri kendinizin belirlemesi istenecektir. buraya 600 x 400 yazarsanız swf dosyanızda html sayfasında 300 x 200 boyutlarında görüntülenecektir.
    Dimensions > percent i seçerseniz swf niz browser penceresi boyunda açılacaktır. Browser büyütüldükçe görüntüde onunla birlikte büyüyecektir. Fakat bu büyüme en ve boy ile dogru orantı olacaktır. İkisinin birbirinden bağımsız büyümesini istiyorsanız Scale > exact fit i seçmelisiniz.

    Html sayfasında swf dosyasının üzerine mouse un sağ tuşu ile tıkladığınızda bir menü açılır. Playback > display menu seçeneğini kaldırdığınızda bu menüde sadece about flash player yazısının görüntülenmesi sağlanır.

    Qality seçeneği animasyonunuzun görüntü kalitesini belirlemenizi sağlar. Bu ayara ihtiyaç duyulmasının sebebi yavaş makinalarda resmin kaliteli gorünmesine karşın animasyonun yavaş görüntülenmesidir. Böylece hangisinin kaliteli görüntüleneceğini ayarlamak sizin elinizde. 5 tip quality ayarı var :
    Low Animasyona birinci derecede önem verir. İmaj yüksek kaliteli görülmez.
    High İlkinin tam tersi. Yavaş makinelerde problem yaratır.
    Autohigh Hızada görünüsede aynı derecede önem verir, ama gerekirse önce görüntü kalitesinden ödün verir.
    Autolow Önce hıza önem verir, ama mümkünse görünüş kalitesini arttırır.
    Best En iyi görüntü

    Window Mode İnternet Explorer 4x ve üstü özelliklerinden yararlanmak için yapılmış. 3 seçenek var:
    Default Bu ayar Flash animasyonunu kendi penceresi içine koyar.
    Opaque Windowless Bu ayarla Flash animasyonunun arkasına dynamic HTML kullanarak objeler konulabilmekte fakat arkadaki obje görünmez.
    Transparent Windowless Yukarıdaki ayarın aynısı fakat arkadaki objeler görülebilir.

    Devam Edecek......................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanyan -- 27 Aralık 2005 17:59:39 >




  • oo iyi gidiyor işlerimden zaman bulursam bende ekleme yapıcaam
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DC-IN girişi nedir?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • harikasın serkan devam derslere.
    bundan sonra attachmovie_ ile root_ komutlarının yaptığı işleride anlatırsan iyi olur.zira benim o kadar yazıyı yazacak vaktim olmuyor.flash da biraz yol almış insanların çok işine yarayacak bu anlattıkların.devam.ellerine sağlık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkanyan

    Bunu bende düşündüm fakat uzun olacak bu nedenle ilgilenen arkadaşları sıkabilir. o sebeple parça parça ilgi çekici konulardan bahsediyorum.

    alakana teşekkür ederim . umarım takipci arkadaşlar artar.


    neyse uzun yada kısa amaç bilgiyi paylasmak sonucta bendesenın emegıne tesekkür ederim ...
  • attachMovie();

    Bu metod daha önce oluşturduğumuz movieClip'in flash'ın kütüphanesinden çağırılmasıdır.
    attachMovie'yi kullanabilmek için şunları bilmemiz gerekir.
    Sahneye bir şekil çizelim ve movie clip yapalım.
    Daha sonra şekli sahneden silelim.
    ctrl+L ile kütüphanemizi açalım.
    symbol 1 yazısının üstüne sağ tıklayıp linkage yazısına tıklayalım.Gelen menüden link age identifier bölümüne daire diyelim.(Export for action script yazısını seçtikten sonra)


    _root.onEnterFrame=function () {
    _root.attachMovie("daire","daire_mc",1);
    }

    1. frameye yazalım.Butona eklersek daha güzel örnekler elde edebiliriz.Flash hayal gücüdür buda size kalmış.



    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    _root


    Mutlak yol ana timelineden başlanarak erişilmek istenen movieClip yoludur.Flashta _root ana timeline'yi işaret eder. _parent kendisine komşu olan movie için atıfta bulunmamızı sağlar.




    Devam edecek.............................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanyan -- 28 Aralık 2005 10:33:20 >




  • sayfayı kaydettim güzel bilgiler, paylaştığın için sağol
  • quote:

    Orjinalden alıntı: o.n.u.r

    sayfayı kaydettim güzel bilgiler, paylaştığın için sağol


    paylaşmak güzeldir

    Extra takıldığınız noktalar varsa yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım arkadaşlar.
  • @serkanyan kardeşim playlist kodu varmıdır sende flahta tektek oluyor bend ebişey bulmuştum ama şarkılar yürümüyor varmı sende şöle sağlıklı bişey
  • Bekle hazırlayayım link atıcam....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkanyan

    Bekle hazırlayayım link atıcam....



    bekliyorum hajım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: absolut_master

    @serkanyan kardeşim playlist kodu varmıdır sende flahta tektek oluyor bend ebişey bulmuştum ama şarkılar yürümüyor varmı sende şöle sağlıklı bişey



    buyur dostum umarım işini görür takılırsan yazarsın fla'sı ile beraber "indir"
  • saol dostum akşama incelicem burda sana bildiririm
  • startDrag(); ve stopDrag();

    startDrag komutu ile mouseye yapışan bir grafik yada movie clip yapabiliriz veya da kimi zamanda taşıyabiliriz.

    File>new ile yeni bir doküman açıyoruz.
    Sahneye bir daire çizelim.Daireyi seçtikten sonra F8 ile buton yapalım.
    Buton seçili iken F9 ile actions panelini açıyoruz. Ve şu komutları giriyoruz.

    on(press) {
    startDrag(this,false);
    }
    on(release) {
    stopDrag();
    }

    gördüğünüz gibi daireyi tıklayarak aynı Windows pencereleri gibi taşıyabiliyoruz.

    startDrag(hedef,mouse’ye kitlensin mi?,left,top,right,bottom);
    şeklinde kullanılır.Mouse’ye kitlenmesi için ikinci kısmı false yada true olarak gireriz.left gidebileceği en son sol koordinatı0right sağ,top üst,bottom en aşağıyı belirtir örneğin az önceki örneğe şunları eklersek…

    on(press) {
    startDrag(this,false,150,150,300,300);
    }
    on(release) {
    stopDrag();
    }

    örnekte tıkladığınız zaman verdiğiniz koordinat çerçevesine gider sonra o bölgede hareket ettirebilirsiniz dışına ise çıkamaz.
    on(press) {
    startDrag(this,true);
    }

    örneğinde ise daire mouseye yapışır.Yalnız önce daireyi movie clip yapmamız gerekir.

    hitTest();

    Bu komut iki movie clipin kesişmesi halin true boolean değerini dönderir.

    movieClip.hitTest(hedefKlip);

    File>new ile yeni bir doküman açıyoruz.
    Sahneye bir daire çizelim.Daireyi seçtikten sonra F8 ile movie clip yapalım.
    Movie clip seçili iken F8 ile properties panelini açıyoruz. İnstance name kısmını ise daire yapıyoruz.
    Birde kare çiziyoruz yukarıdaki işlermleri uygulayarak instance name kısmını kare yapıyoruz.
    1. frame seçili iken actions panelini açıp şu komutları girelim.

    sonuc=daire.hitTest("_root.kare");
    if(sonuc==true) {
    trace("kesişti");
    }else{
    trace("kesişmedi");
    }

    kare ile daire üst üste değilse scene’de kesişmedi ,eğer üst üste iken kesişti sonucunu alırız.Bunu dinamik şekildede yapabiliriz.Tabi ki startDrag ile.




    Devam edecek..................




  • bundaki resim olayı çok harika ya resimdeki senmyidn tekrar tekrar sağol
  • evet :) resimdeki benim umarım işini görmüştür.
    xml dosyasını notepat da açarak istediğin değişikliği yapabilirsin... kolay gelsin
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.