Hoşgeldin diyoruz.. kucaklıyoruz... Tüm topik dönmene memnun oldu diyoruz...
Hem kendini hem bizi üzüyorsun hocam.... stres atmaya geliyoruz buraya sen ciddi ciddi kasılıyorsun....
Bak küserim topikten giderim wallaa
Ne kasılacam, stresini forum sakinlerinin üzerinden değilde paylaşımlarınla atmayı denersen, sende rahat edersin, bizlerde. Her lafında bir iğne var, ister istemez cevap yazmak zorunda bırakıyorsun. Konu kapanmıştı, neden açma ihtiyacı duydunki?? Bence buna hiç gerek yoktu. İstersen zorlama, bu böyle sürer gider...
güzel yazı olmuş teşekkürler, ne kadara maloluyor EGR iptali ve herhangi bir egzostçu yapabilirmi yoksa serviste mi yaptırmak gerekir. Detayları açıklayabilirmisiniz
Sevgili Pronto,
Olay bir egzostçu prosedürü değil...
İdeal olanı aracı iyi tanıyan bir ustanın yapması... Bizde yetkili servis ustabaşı daha önce tofaş-fiat ta çalışmış ve bu markaların her türden ve modelden aracına bol miktarda EGR valv iptali yapmış tecrübeli bir usta idi.
Sadece valvin iptali çok zor değil, yalnız bizim araçlarda motorun sağ alt ve arka tarafına yerleştirildiğinden işçiliği biraz zaman alıyor. Yapılan işlem mekanik valv iptali olarak anılıyor... Zaman alıcı kısmı valvin sökülerek temizlenmesi ve tekrar monte edilmesi.. Bu aşamada kirlenmenin boyutlarını gözlemleme şansınız da oluyor.. Ancak valvin tekrar toplanıp takılması...tecrübe isteyen bir iş...2 kişi aynı anda çalışıyor.
Genellikle 50 - 100 Lira alıyorlar...
Performansa olan etkisi gerçekten dramatik... Sanılanın aksine motor ve turbonun ömrünü uzatan bir prosedür... Bence önemli faydası bu değil....zira motorun ömrünü bitirmek zaten mümkün değil... Aracı keyifle kullanmanızı sağlayan bir uygulama...Araç kamyon olmaktan çıkıyor... Bir de box yada chip yaparsanız...araç gerçekten V8 tadını vermeye başlıyor... Fren balataları ve lastikler çabuk bitecek yalnız...
sevgiler
Anladım Selim teşekkür ederim, birde sormak istediğim birşey daha var egr iptali ve box modifiyesinden sonra aracın sesinde bir değişiklik oldu mu? malum geçen yaz dış görünüş olarak son haline getirdim aracı, şimdi ise amacım motor ve kabin içinin modifiyesi. Drake-box getirteceğim haziran ayı gibi bununla beraber EGR iptalini de yaptıracağım, birde yanında susturucuyu iptal edip düz boru düşünüyorum orjinalinden daha geniş,
Daha tok bir ses istiyorum açıkçası.
Selam. Bir sorum var. Zincir takmadan 4x2'yle karlı yol performansı nasıl?
Örneğin Uludağ veya Bolu'ya tırmanma potansiyeli var mı? Yoksa illa 4x4'mü gerekiyor?
Teşekkürler!
quote:
Orijinalden alıntı: ghurtan
Selam. Bir sorum var. Zincir takmadan 4x2'yle karlı yol performansı nasıl?
Örneğin Uludağ veya Bolu'ya tırmanma potansiyeli var mı? Yoksa illa 4x4'mü gerekiyor?
Teşekkürler!
Kış lastiklerin varsa çıkarsın. Kış lastiklerin yoksa zincirsiz 4x4ün bile çıkması şüpheli...
quote:
Orijinalden alıntı: ProntoBasso
Anladım Selim teşekkür ederim, birde sormak istediğim birşey daha var egr iptali ve box modifiyesinden sonra aracın sesinde bir değişiklik oldu mu? malum geçen yaz dış görünüş olarak son haline getirdim aracı, şimdi ise amacım motor ve kabin içinin modifiyesi. Drake-box getirteceğim haziran ayı gibi bununla beraber EGR iptalini de yaptıracağım, birde yanında susturucuyu iptal edip düz boru düşünüyorum orjinalinden daha geniş,
Daha tok bir ses istiyorum açıkçası.
Pronto,
Aracın gürültüsü hafif azalmakla ve sıcak havalarda turbo uğultusu daha hakim olsa da tipik L 200 sesinde ciddi bir değişim yok.. Devir/dk değeri fazlaca değişmedi...belki hafifçe düştü rölanti devri...
İmkanın varsa box yerine chip tuning önerilebilir...Bu şekilde daha custom bir mapping işlemiyle.. ara denemelerle araca en uygun durum sağlanabilir ve daha yüksek hp ve tork değerlerine ulaşılabilir.. ya da daha ekonomik bir yanma sağlanabilir...Ben taşrada buna imkan bulamadım, aracı da istanbula getiremedim bir türlü..
Egzost modifikasyonlarında 2 çekince var... 1. si kat. iptalini içeren değişimlerin ciddi hava kirliliğine yol açması...bu konuda senin de hassas olduğundan şüphem yok 2. si demokles in kılıcı gibi tepemizde duran TUV Turk gereklilikleri...susturucu iptali vb tadilatın muayenede sorun çıkarabilmesi ihtimali
Egzost un dışındaki hafif oksitlenmeyi bile paslı deyip küçük kusur diye yazmışlardı benim araçta...ki araç 10 bin km de ve 1 yıllıktı..
Aracını modifiye ettikten sonra muayeneden geçti mi ? geçti ise bu haliyle sorun çıktı mı ??
sevgiler
Anladım Selim, Kat. iptalinin euro 4 normlarından euro 3 normlarına düşürdüğünü okumuştum, çok büyük bir kirlilik yaratacağını sanmam, kırsal motorin kullanan turbosuz dizellerden daha fazla kirletmeyeceği kesin. Susturucu iptali konusunda da şöyle birşey var ben bi 6 ay kadar susturucu olmadan kullandım aracı, düşük devirlerde bi hantallaşma olduğunu gözlemledim ama sesde öyle ahım şahım bi değişiklik olmadı, bildiğiniz gibi motordan çıkan boru susturucuya gelmeden bi ek yeri var buradan susturucuya civatalarla bağlanıyor, ben o civataları söküp ana boruyu susturucudan ayırdım o şekilde kullandım ama çok ses alamadım. 1400 motor broadway susturucu ucundan hafif delindiği zaman bile mahalleyi ayağa kaldırıyor sesten, ben 2500 motorluk L200 de komple susturucuyu çıkarmama rağmen bir parça sesi yükseldi nasıl iş anlamadım. Neyse sonra performans düştü diye geri taktım susturucuyu şu an o şekilde kullanıyorum. Benim arabanın muayenesi ocak ayındaydı ama halen yaptırmadım, bi türlü zaman bulamıyorum, çünkü üzerindeki tüm ekstraları çıkarıp öyle muayeneye sokmam lazım yoğunluktan bi fırsat olmadı yakalasalar bu şekilde muayenesiz canıma okuyacaklar. Lastikler 5 er cm çamurlukların dışında 315 taban genişliği var. önde çelik bull-bar üstte 5 tane sis farı 10cm yükseltme sanırım bu şekilde geçmez
Mete Bey hoş geldiniz hoşluklar getirdiniz foruma yeniden. Ben bu foruma ilk girdiğimden beri siz buradaydınız. Ne zaman kafama birşey takılsa yazardım siz ve diğer arkadaşlar yardım için bildiklerini paylaşırdı. Burası bir nevii okul arkadaşlığı gibi ya da bana öyle hissettiriyor. Beraber okuyup beraber öğreniyoruz bir çok şeyi. O yüzden bu forumdaki gitmeler konusunda hassasım galiba. İstiyorum ki kimse gitmesin herkes iyi anlaşsın forumun tadı kaçmasın. :) Bizi kırmayıp döndüğünüz için teşekkür ederim size.
Şimdi gelelim sorularıma;
1.cisi Ben de L200 sahibi bir çok insan gibi lastiklerimi sevmiyorum kocaman arabada biraz raşitik duruyor bu lastikler. Şimdi yarın öbürgün lastik almaya gidersem biraz dersimi çalışıp gitmek istiyorum. Captain en son kendi lastiklerinin 255/60/r18 oldugunu yazmıs. Ki ben sayın Captain yazmışsa kesin dogru addedip aynısından taktıracaktım ama bir cümle sonra demiş ki bir dahakine 255/70/r18 alıcam. Bende ondan evvel davranayım diyorum. Fakat şu konuyu bir lastik resmi üzerinden detaylı anlatsanız da lastikciyi engin bilgilerimle mat etsem. 255 denen şey neresidir lastiğin 70 denen yer neresidir ve artı r18 nedir pek tabii bilmiyorum. "r" az bucuk geometriden hatirladıgım kadarı ile çap yada yarıçapla ilgili birsey olmalı. neyse iste bilemedim. bu ölcülerin birimleri cm üzerinden mi??? Umarım bana gülmezsiniz ama cehalet ayıp degil bilmemek ayıp demisler.
2 olarak bu lastikler degistiginde jantta degisecektir degil mi? onu kaç ölçüsünde almalıyım. ne marka almalıyım yani jant alma rehberi denen birsey varmıdır? şunlara şunlara dikkat tadında.
3 olarak farlarımı degistirmek istiyorum. cok az ısık veriyorlar. Bu degisim nasıl oluyor. yani gidip bir paket far mı alyorsunuz parçacıdan yoksa bu farın içi açılıp birseyler mi takılıyor? Ne güçte birsey ne marka bir sey taktırmak lazım. takılan far araç üzerindeki elektrik aksamına bir zarar verir mi? bunu şundan soruyorum evde mesela sisteme yüksek güç binerse sigorta atar. Arabada da dikkat etmek gerekir mi?
şimdilik bu kadar :)
selamlar
Sevgili "gezginBen"
Lastik ve jant konusunda biraz yardımcı olmak istiyorum size. Jant olayında 18r yada 20 dediklerimiz inc olarak hesaplanır.
Bu konuda en güzel bilgiyi google amcadan lastik ebatları yada lastik hesaplama dersen sana bununla detaylı bilgi verecek bir program cıkıyor.
Mesela l200 4x2 lerde ( Benim Aracımda) Fabrikadan cışı 16 jant yani 205/80/16. Ben bunu 255/50/20 yaptım...
Lastik hesaplama programında kendi orjinal lastiğinizi yazıp. istedğiniz özel ebatları yazarak size orjinali ile ne kadar değişiklik yaptığınızı yüzde ve inc hatta mm olarak ayrıntılı bilgi veriyor. Küçültüp büyüttüğünüzü söylüyor.
Genelde bu oranda yüzde 3 oranını geçmenizi program onaylamıyor. hem akaryakıt etkisinden hemde araçın fren ve yol tutuşu oranlarını değiştiriyor.
Gerçi benimkide yüzde 3 ü geçti :) hatta yüzde 4 oldu diye iblirim :))
Bu arada anliyacağıız dilde ( Genel anlamda) oranlarla ilgili bilgi verim. r deidğimiz gini inc hesabı olarak jantın büyüklüğüdür. merkezden kenara olan mesafesi. 255 yada 250 205 vs... bu oranlar yere bastığı alanı teşkil ediyor. yani lastiğin yüzeye ettiği açıklık.
80 - 70 -55 vs bu değer ise lastiğinizin et kalınlığı yani lastiğinizin jant ile yerin arasında kalan lastik mesafesi. araçınızı fazla araziye giriyor ise et kalınlığını çok düşürmeyin derim. Ben genelde asfalt yoldan pek dışarı çıkan birisi değilim. bu yüzden 50 benimkisi...
Piyasada çok fazla jant ve lastik var. benim jantlar zınık marka. piyasadaki bir çok janta göre tüzlu kendisi :) ama değiyor bence :))
Lastik olarakda good year markayı öneririm... Lastik ve jant bence arabada güvenlik konusunda en etkili silahınız. Lütfen uyduruk şeyler almayın. Aksesurlar adi de olsa sizin hayatınıza mal olmuyor. ama lastik konusunda lütfen titiz olamaya çalışın arkadaşlar...
Far olayına gelince, az ışık veriyor derken acaba far ayarlarınmı bozuk yoksa ampülündemi sorun var... Beyaz ışıkmı istiyorsun ? xenonmu ? far konusunda inanınki okadar çok çeşit olduki aksesurlacılar satıçılar bile yetişemiyor...
Umarım verdiğim bilgiler işinize yarar. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım...
Bu arada arkadaşlar ben eksozun ucuna krom kaplı oval bir parça taktırdım. Bu sesi biraz daha tok ve güçlü yaptı. Öyle ıslık sesi gibi felan değil :)) bildiğiniz sesin biraz daha fazlası geliyor basınca :)) çok hoşuma gitti açıkcası. bunun yakıt yada perfonmansla bir ilgisi olurmu ? olumsuz yönde ?
Bu arada 4x2 ben bir depo ile en fazla 800 -850 km gidiyorum ? Sizlerde durum nedir. ?? Eski yazılarda bir arkadaşım 1000 km yapıyorum demişti ?? Hesaplarıma göre 100 km 9 Lt civarında yakıyorum. Ve genelde şehirler arası kullanmaktayım. Ortalama km hızım 100 ile 110 arası. Bİr depo ile kaç km gidiyorsunuz arkadaşlar ? bu arada sadece opet kullanıyorum. ve yanılmıyoram bizim depolar 70 lt kendi 5 lt yedekmiydi...
quote:
Orijinalden alıntı: ProntoBasso
Anladım Selim, Kat. iptalinin euro 4 normlarından euro 3 normlarına düşürdüğünü okumuştum, çok büyük bir kirlilik yaratacağını sanmam, kırsal motorin kullanan turbosuz dizellerden daha fazla kirletmeyeceği kesin. Susturucu iptali konusunda da şöyle birşey var ben bi 6 ay kadar susturucu olmadan kullandım aracı, düşük devirlerde bi hantallaşma olduğunu gözlemledim ama sesde öyle ahım şahım bi değişiklik olmadı, bildiğiniz gibi motordan çıkan boru susturucuya gelmeden bi ek yeri var buradan susturucuya civatalarla bağlanıyor, ben o civataları söküp ana boruyu susturucudan ayırdım o şekilde kullandım ama çok ses alamadım. 1400 motor broadway susturucu ucundan hafif delindiği zaman bile mahalleyi ayağa kaldırıyor sesten, ben 2500 motorluk L200 de komple susturucuyu çıkarmama rağmen bir parça sesi yükseldi nasıl iş anlamadım. Neyse sonra performans düştü diye geri taktım susturucuyu şu an o şekilde kullanıyorum. Benim arabanın muayenesi ocak ayındaydı ama halen yaptırmadım, bi türlü zaman bulamıyorum, çünkü üzerindeki tüm ekstraları çıkarıp öyle muayeneye sokmam lazım yoğunluktan bi fırsat olmadı yakalasalar bu şekilde muayenesiz canıma okuyacaklar. Lastikler 5 er cm çamurlukların dışında 315 taban genişliği var. önde çelik bull-bar üstte 5 tane sis farı 10cm yükseltme sanırım bu şekilde geçmez
Euro 3 den 4 e dönüştüren değişimi sağlayan EGR dir aslında ve ikisi arasındaki temel fark NOx emisyonundadır. Oysa kat iptali ciddi bir carbon kirlenmesiyle sonuçlanır. Yani sonuç tahmin edilenden daha ağır. Kat iptalinin performans üzerine belirgin etkisi vardır. Ancak çevre duyarlılığı gereği bence dokunulmaması gereken bir parça. Susturucu ve egzost sistemi de benim dokunmak istemediğim bir diğer ünite...fazlaca görüş belirtmeyeceğim
Aracın benim modifikasyon anlayışımın tamamen dışında olmasına rağmen çok şık ve oturaklı görünüyor. Yapılı bir off road aracına dönüşmesi kolay olabilir. Böyle bir amacın var mı bilmiyorum ... Ancak şehir içi ve asfalt-yoğun kullanılan bir aracın alabildiğine fabrika çıkış ölçülerinde kalmasından yanayım Rüzgar tunelinde araç tertemiz olmalı, sürtünme katsayısı minimum olmalı ki ne kadar az takıp takıştırılsa lastikler dışarı taşmazsa ..o kadar iyidir bu bağlamda. Yükseltmeyi sadece offroad hazırlığı yapılıyorsa akılcı buluyorum...Benim ise bir yol bulup biraz düşürmem uygun olabilir...bu da zannedildiğinden daha sofistike bir hesap işi ...zira araç ortalama bir L 200 den çok farklı şu anda...
Lastikler bf gr gibi dişli ise ya da bridg gibi sert ise asfaltta konforu azalacak ve gürültü artacaktır şüphesiz.. Lastikte estetik kaygı genel kanaatin aksine fonksiyonelliğin asla önüne geçmemeli...Aracın yere temas ve tutunma alanı bir avuç içi alanı kadar ve bu da jantlar ve lastik aracılığı ile olmakta...Kanımca bu aracın standart jantları sağlamdır ve 265 e kadar lastiği sağlıklı taşır...( ÖR 255 70 16 benim planladığım ölçü) Michelin H serisi veya ekonomi önemli ise kumho asfalta uygun lastikler
Bu muayene işleri çetin bir konu...Ancak bilen bilmeyen herkesin takıp takıştırmasını engelleyen bir yaptırımı da varki .. Bu bağlamda yararlı olduğu düşünülürse hepimizin katlanması gerekiyor bu eziyete... Muayeneni en kısa zamanda yaptırmanı öneririm ...yaptırımlar ağır...serviste bir genel kontrolden sonra sürpriz ihtimali azalıyor... Bu haliyle muayeneye alkışlar arasında girersin bundan eminim....ama uzun bir yapılması gerekenler listesi ile arka kapıdan çıkarken sorun olabilir
şimdiden kolay gelsinn
quote:
Orijinalden alıntı: gezginBen
Mete Bey hoş geldiniz hoşluklar getirdiniz foruma yeniden. Ben bu foruma ilk girdiğimden beri siz buradaydınız. Ne zaman kafama birşey takılsa yazardım siz ve diğer arkadaşlar yardım için bildiklerini paylaşırdı. Burası bir nevii okul arkadaşlığı gibi ya da bana öyle hissettiriyor. Beraber okuyup beraber öğreniyoruz bir çok şeyi. O yüzden bu forumdaki gitmeler konusunda hassasım galiba. İstiyorum ki kimse gitmesin herkes iyi anlaşsın forumun tadı kaçmasın. :) Bizi kırmayıp döndüğünüz için teşekkür ederim size.
Şimdi gelelim sorularıma;
1.cisi Ben de L200 sahibi bir çok insan gibi lastiklerimi sevmiyorum kocaman arabada biraz raşitik duruyor bu lastikler. Şimdi yarın öbürgün lastik almaya gidersem biraz dersimi çalışıp gitmek istiyorum. Captain en son kendi lastiklerinin 255/60/r18 oldugunu yazmıs. Ki ben sayın Captain yazmışsa kesin dogru addedip aynısından taktıracaktım ama bir cümle sonra demiş ki bir dahakine 255/70/r18 alıcam. Bende ondan evvel davranayım diyorum. Fakat şu konuyu bir lastik resmi üzerinden detaylı anlatsanız da lastikciyi engin bilgilerimle mat etsem. 255 denen şey neresidir lastiğin 70 denen yer neresidir ve artı r18 nedir pek tabii bilmiyorum. "r" az bucuk geometriden hatirladıgım kadarı ile çap yada yarıçapla ilgili birsey olmalı. neyse iste bilemedim. bu ölcülerin birimleri cm üzerinden mi??? Umarım bana gülmezsiniz ama cehalet ayıp degil bilmemek ayıp demisler.
2 olarak bu lastikler degistiginde jantta degisecektir degil mi? onu kaç ölçüsünde almalıyım. ne marka almalıyım yani jant alma rehberi denen birsey varmıdır? şunlara şunlara dikkat tadında.
3 olarak farlarımı degistirmek istiyorum. cok az ısık veriyorlar. Bu degisim nasıl oluyor. yani gidip bir paket far mı alyorsunuz parçacıdan yoksa bu farın içi açılıp birseyler mi takılıyor? Ne güçte birsey ne marka bir sey taktırmak lazım. takılan far araç üzerindeki elektrik aksamına bir zarar verir mi? bunu şundan soruyorum evde mesela sisteme yüksek güç binerse sigorta atar. Arabada da dikkat etmek gerekir mi?
Captain in bir dahakine 255/70/r18 alıcam demesinin sebebi; bu ebatta lastik yanak yüksekliğinin artmasından dolayı özellikle bozuk yollarda konforu artırmak için. Belki 255/60/r18 e göre yol tutuş bir miktar azalabilir ama aracın zıplaması ve kasislerden geçişi daha yumuşak olacaktır.R harfi radyal lastik olduğunu, 18 ise jant ölçüsü. Şu anki jantlarınız 16 inch. 255 arttıkça taban genişliği artar, 70 arttıkça yanak yüksekliği artar, 18 arttıkça jantın yüksekliği artar.
size tavsiyem orijinal lastik ölçülerinin %3 ünden fazla yüksek lastik almamanız ama tercih sizin. Aşağıdaki linkteki tablodan lastik ebat kıyaslaması yapabilirsiniz. http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14
18 inch lastik alacaksanız jantlarıda değiştireceksiniz. Hatta stepneyi de değiştirmeniz gerekir.
Herkes jantları büyütmeye çalışır, bende arazi lastiklerim için daha küçük jant(15'') ama daha yüksek lastik(31'') tercih ettim. Çünkü yolun bozukluğunu tolere ediyor. Asvaltta düşük yanaklı lastik ve yüksek jantla seyahatin virajlarda daha güvenli olacağı kanısındayım.
Lastik tabanı genişledikçe ıslak zeminde fren mesafesi uzayabilir. Fazla abartmamak gerekir.
Ben orijinal farları kullanıyorum ve sorun yaşamıyorum. Eğer xenon far takacaksanız captaininki gibi mercekli tercih edin, aksi takdirde beyaz farlara ceza yolda imiş
quote:
Orijinalden alıntı: MersinKolik
Sevgili "gezginBen"
Lastik ve jant konusunda biraz yardımcı olmak istiyorum size. Jant olayında 18r yada 20 dediklerimiz inc olarak hesaplanır.
Bu konuda en güzel bilgiyi google amcadan lastik ebatları yada lastik hesaplama dersen sana bununla detaylı bilgi verecek bir program cıkıyor.
Mesela l200 4x2 lerde ( Benim Aracımda) Fabrikadan cışı 16 jant yani 205/80/16. Ben bunu 255/50/20 yaptım...
Lastik hesaplama programında kendi orjinal lastiğinizi yazıp. istedğiniz özel ebatları yazarak size orjinali ile ne kadar değişiklik yaptığınızı yüzde ve inc hatta mm olarak ayrıntılı bilgi veriyor. Küçültüp büyüttüğünüzü söylüyor.
Genelde bu oranda yüzde 3 oranını geçmenizi program onaylamıyor. hem akaryakıt etkisinden hemde araçın fren ve yol tutuşu oranlarını değiştiriyor.
Gerçi benimkide yüzde 3 ü geçti :) hatta yüzde 4 oldu diye iblirim :))
Bu arada anliyacağıız dilde ( Genel anlamda) oranlarla ilgili bilgi verim. r deidğimiz gini inc hesabı olarak jantın büyüklüğüdür. merkezden kenara olan mesafesi. 255 yada 250 205 vs... bu oranlar yere bastığı alanı teşkil ediyor. yani lastiğin yüzeye ettiği açıklık.
80 - 70 -55 vs bu değer ise lastiğinizin et kalınlığı yani lastiğinizin jant ile yerin arasında kalan lastik mesafesi. araçınızı fazla araziye giriyor ise et kalınlığını çok düşürmeyin derim. Ben genelde asfalt yoldan pek dışarı çıkan birisi değilim. bu yüzden 50 benimkisi...
Piyasada çok fazla jant ve lastik var. benim jantlar zınık marka. piyasadaki bir çok janta göre tüzlu kendisi :) ama değiyor bence :))
Lastik olarakda good year markayı öneririm... Lastik ve jant bence arabada güvenlik konusunda en etkili silahınız. Lütfen uyduruk şeyler almayın. Aksesurlar adi de olsa sizin hayatınıza mal olmuyor. ama lastik konusunda lütfen titiz olamaya çalışın arkadaşlar...
Far olayına gelince, az ışık veriyor derken acaba far ayarlarınmı bozuk yoksa ampülündemi sorun var... Beyaz ışıkmı istiyorsun ? xenonmu ? far konusunda inanınki okadar çok çeşit olduki aksesurlacılar satıçılar bile yetişemiyor...
Umarım verdiğim bilgiler işinize yarar. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım...
Bu arada arkadaşlar ben eksozun ucuna krom kaplı oval bir parça taktırdım. Bu sesi biraz daha tok ve güçlü yaptı. Öyle ıslık sesi gibi felan değil :)) bildiğiniz sesin biraz daha fazlası geliyor basınca :)) çok hoşuma gitti açıkcası. bunun yakıt yada perfonmansla bir ilgisi olurmu ? olumsuz yönde ?
Bu arada 4x2 ben bir depo ile en fazla 800 -850 km gidiyorum ? Sizlerde durum nedir. ?? Eski yazılarda bir arkadaşım 1000 km yapıyorum demişti ?? Hesaplarıma göre 100 km 9 Lt civarında yakıyorum. Ve genelde şehirler arası kullanmaktayım. Ortalama km hızım 100 ile 110 arası. Bİr depo ile kaç km gidiyorsunuz arkadaşlar ? bu arada sadece opet kullanıyorum. ve yanılmıyoram bizim depolar 70 lt kendi 5 lt yedekmiydi...
ne zaman yazdın yaf:)))
ben 927km görmüştüm ama şu an o km yapmam mümkün değil . 50bin bakımına 1000km kaldı ama aracım son derece hantallaştı. Bende bugün 200km yaptım ve 9lt yaktı. hızım 90-100 arasıydı. Bakıma erken girmeyi düşünüyorum. Opet kullanırdım ama sulu olduğunu görünce şimdilik shell den alıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: SelimSarper
quote:
Orijinalden alıntı: ProntoBasso
Anladım Selim, Kat. iptalinin euro 4 normlarından euro 3 normlarına düşürdüğünü okumuştum, çok büyük bir kirlilik yaratacağını sanmam, kırsal motorin kullanan turbosuz dizellerden daha fazla kirletmeyeceği kesin. Susturucu iptali konusunda da şöyle birşey var ben bi 6 ay kadar susturucu olmadan kullandım aracı, düşük devirlerde bi hantallaşma olduğunu gözlemledim ama sesde öyle ahım şahım bi değişiklik olmadı, bildiğiniz gibi motordan çıkan boru susturucuya gelmeden bi ek yeri var buradan susturucuya civatalarla bağlanıyor, ben o civataları söküp ana boruyu susturucudan ayırdım o şekilde kullandım ama çok ses alamadım. 1400 motor broadway susturucu ucundan hafif delindiği zaman bile mahalleyi ayağa kaldırıyor sesten, ben 2500 motorluk L200 de komple susturucuyu çıkarmama rağmen bir parça sesi yükseldi nasıl iş anlamadım. Neyse sonra performans düştü diye geri taktım susturucuyu şu an o şekilde kullanıyorum. Benim arabanın muayenesi ocak ayındaydı ama halen yaptırmadım, bi türlü zaman bulamıyorum, çünkü üzerindeki tüm ekstraları çıkarıp öyle muayeneye sokmam lazım yoğunluktan bi fırsat olmadı yakalasalar bu şekilde muayenesiz canıma okuyacaklar. Lastikler 5 er cm çamurlukların dışında 315 taban genişliği var. önde çelik bull-bar üstte 5 tane sis farı 10cm yükseltme sanırım bu şekilde geçmez
Euro 3 den 4 e dönüştüren değişimi sağlayan EGR dir aslında ve ikisi arasındaki temel fark NOx emisyonundadır. Oysa kat iptali ciddi bir carbon kirlenmesiyle sonuçlanır. Yani sonuç tahmin edilenden daha ağır. Kat iptalinin performans üzerine belirgin etkisi vardır. Ancak çevre duyarlılığı gereği bence dokunulmaması gereken bir parça. Susturucu ve egzost sistemi de benim dokunmak istemediğim bir diğer ünite...fazlaca görüş belirtmeyeceğim
Aracın benim modifikasyon anlayışımın tamamen dışında olmasına rağmen çok şık ve oturaklı görünüyor. Yapılı bir off road aracına dönüşmesi kolay olabilir. Böyle bir amacın var mı bilmiyorum ... Ancak şehir içi ve asfalt-yoğun kullanılan bir aracın alabildiğine fabrika çıkış ölçülerinde kalmasından yanayım Rüzgar tunelinde araç tertemiz olmalı, sürtünme katsayısı minimum olmalı ki ne kadar az takıp takıştırılsa lastikler dışarı taşmazsa ..o kadar iyidir bu bağlamda. Yükseltmeyi sadece offroad hazırlığı yapılıyorsa akılcı buluyorum...Benim ise bir yol bulup biraz düşürmem uygun olabilir...bu da zannedildiğinden daha sofistike bir hesap işi ...zira araç ortalama bir L 200 den çok farklı şu anda...
Lastikler bf gr gibi dişli ise ya da bridg gibi sert ise asfaltta konforu azalacak ve gürültü artacaktır şüphesiz.. Lastikte estetik kaygı genel kanaatin aksine fonksiyonelliğin asla önüne geçmemeli...Aracın yere temas ve tutunma alanı bir avuç içi alanı kadar ve bu da jantlar ve lastik aracılığı ile olmakta...Kanımca bu aracın standart jantları sağlamdır ve 265 e kadar lastiği sağlıklı taşır...( ÖR 255 70 16 benim planladığım ölçü) Michelin H serisi veya ekonomi önemli ise kumho asfalta uygun lastikler
Bu muayene işleri çetin bir konu...Ancak bilen bilmeyen herkesin takıp takıştırmasını engelleyen bir yaptırımı da varki .. Bu bağlamda yararlı olduğu düşünülürse hepimizin katlanması gerekiyor bu eziyete... Muayeneni en kısa zamanda yaptırmanı öneririm ...yaptırımlar ağır...serviste bir genel kontrolden sonra sürpriz ihtimali azalıyor... Bu haliyle muayeneye alkışlar arasında girersin bundan eminim....ama uzun bir yapılması gerekenler listesi ile arka kapıdan çıkarken sorun olabilir
şimdiden kolay gelsinn
Açıkçası benim kat. iptalinden kastim EGR iptaliydi. Exhaust Gas Redirector ile katalitic Convertor ayrı şeyler mi, ben sanki literatürdeki yeni ismi diye biliyordum, yanılmışım demek ki.
Aracı modifiye etmemdeki amaç ağır değil hafif offroad şartlarında beni mümkün olduğunca desteklemesiydi, köy yolları patikalar ve yol dışı yürüyüş yolları sıkça girdiğim yerler. şehir içindeki performansı çok mühim değil benim için, otobanda 100 km nin üzerinde de seyretmediğim için rüzgar tüneli performansıyla da çok ilgilenmiyorum, sonuçta hız arabası olarak almadım bu arabayı, amacım dağcılık ve kampçılık hobimde ekipmanlarımı mümkün olduğunca kamp yerlerine yakın yerlere götürebilmek, ki şu an büyüyen dişli lastikler (tutunma ve büyük çaplı lastiğin küçüğe oranla engel aşma kapasitesinin artışı), açılan iz genişliği (kuru çamur kanallarından geçiş ve aşağı çekilen ağırlık merkeziyle daha yüksek artikülasyonda devrilme olasılığının azalması) ve yükselmeyle birlikte (çok faydasını gördüğüm yakınlaşma ve uzaklaşma açısı) standard bir l200e oranla çok çok daha iyi bir durumda.
artık muayenede standar daline döndürüp öyle gireceğiz
Saol lokosit kardeşim.
4x2 alıp, kar lastiklerini takıp çıkabiliyoruz dağa o zaman..
Alırken lastiklere bir fark verip, direkt kar lastiği taktırsak, sürekli onları kullansak nasıl olur? 100-110km sürati geçmeden..
quote:
Orijinalden alıntı: ghurtan
Saol lokosit kardeşim.
4x2 alıp, kar lastiklerini takıp çıkabiliyoruz dağa o zaman..
Alırken lastiklere bir fark verip, direkt kar lastiği taktırsak, sürekli onları kullansak nasıl olur? 100-110km sürati geçmeden..
Kış lastiklerini takınca,üstünde kış lastiği takılı olmayan bir 4*4 ten daha kolay tırmanırsın karlı yolları,fakat arkaya en az 100 kg ağırlık koyman lazım yere daha güzel bassın diye.Sürekli kış lastiği kullanmanın bir mantığı yok çünkü hamuru normal lastiklere göre çok yumuşak olduğu için 7 derecenin üstündeki havalarda istediğin yol tutuş ve frenleme performansını alamazsın ve lastiği çok çabuk bitirirsin.İşine yaraması gereken zamanda ise lastikten verim alamazsın,diş kalınlığını gereksiz yere normal havalarda bitirdiğin için.Kış lastiğini kesinlikle karlı havalarda tavsiye ederim,inanılmaz bir rahatlıkmış.Daha önceleri zincirle hamallık yapıyormuşum.Aracın arkasına 100 kg ağırlık atıp her türlü karlı yola girdim banamısın demedi.
Teşekkürler gh912 kardeşim, netleşti şimdi..
:)
quote:
Orijinalden alıntı: ghurtan
Saol lokosit kardeşim.
4x2 alıp, kar lastiklerini takıp çıkabiliyoruz dağa o zaman..
Alırken lastiklere bir fark verip, direkt kar lastiği taktırsak, sürekli onları kullansak nasıl olur? 100-110km sürati geçmeden..
Ben Bandırmada kar yağmasa bile yılın 5 ayını kış lastikleri ile geçiriyorum. Standart lastikler soğukta sertleştiği içi 7 derece altı sakınca yaratabiliyor, kış lastiği hamurundan dolayı yumuşaklığını kaybetmiyor. Özellikle karlı yollarda yolu mükemmel tutuyorlar. Tavsiyem bir takımda kış lastiği bulundurmanız. Kış lastiği gh912 nin de dediği gibi sıcak havalarda çabuk bitiyor ve yakıt tüketiminide artırıyor.
Sevgili l200 Yol bilgisayarı olan arkadaşlarım abilerim ...
Yol bilgisayırında düz normal bir yolda giderken en ekonomik yakıt durumunu hangisi gösteriyor. Yani 5. vitesde iken 120 ile giderkenmi 100 lemi 90 lamı vs...
Anlık yakıt tüketimi en ideal hangi km hızda ? tahminim 110 gibi geldi bana ?
devırle alakalı bı durum. muhtemelen 70 80 gıbı bı hızda en ekonomık olacaktır. ayrıca tecrubeyle sabıt