Konuyla ilgili bilgi ve görüşleriniz için teşekkürler... Kısa bir araştırmanın sonunda bazı bilgiler edinmekle birlikte, Performans artışı için power box mu chip tuning mi ? buna karar veremedim henüz. Bildiklerimizi alt alta yazarak sesli düşünelim birlikte...
1. Araç, özellikle manuel şanzımanlı olanlar bu tip modifikasyonlar için çok uygun ve sonuçlar çok tatminkar. (bunu söyleyenler bu işin profesyonelleri !) Yakıt sistemi mükemmel ve mekaniği çok çok sağlam bir makina. 2. Bu tip modifiye işlemleri sadece son sürat değerlerini yada off road kapasitesini artırmak için yapılmıyor. Daha güçlü (hp) ve daha yüksek torka sahip bir motor (ortalama ılıman bir kullanım aralığında) daha konforlu ve keyifli bir kullanım sağlarken yakıt ekonomisi de sağlamaktadır. 3. Aracınızın lastiklerini genişletmeyi planlıyorsanız, karavan ya da tekne çekiyorsanız performansını artırmanızın malum faydaları olacaktır. 4. Bu işlemler birer motor modifiyesi işlemi değil. Motorda yapısal bir değişim gerektiren geri dönüşümsüz modifiye işlemlerinden farklı. Box u çıkarabildiğiniz gibi yüklediğiniz yazılımı da sildirebilirsiniz. 5. Turbo Dizel araçlar bu işlemler ile en fazla performans artışı sağlanan araçlar. Atmosferik benzinli motorlarda %5-10 güç artışı sağlanırken bizim araçlardan rahatlıkla 40 hp ilave güç ve 90 nm ilave tork elde edilebiliyor ve bunun maliyeti de çok makul aslında. 6. Chip tuning işlemiyle box uygulamasına göre daha fazla performans elde etmek mümkün. Ancak işlemi ehil-tecrübeli ustalara yaptırmak önemli. 7. Firmanın sattığı Ralliart kitlerinin 120 E ya satılan boxlardan fazla bi üstünlüğü yok (var mı?). Sizi bir sisteme dahil edip kiti aracınıza has hale getiriyorlar. 2. elde satılmasını önlemiş oluyorlar ve garanti tehdidiyle 10 misli fiyata satıyorlar... 8. Bir chip tuning işleminin servis dahil hiç kimse tarafından anlaşılması mümkün olmayabiliyor.. Doğru yerde yapılmışsa...
Bu bilgileri artırmak mümkün ilk aklıma geliverenler bunlar bunları alt alta yazınca ben hala box mu chip tuning mi emin değilim
siz ne dersiniz ??
Sevgiler
Selim
Ayrıca,
Yeni L 200 versiyonu (sanırım instyle) 178 hp güce sahip, -Demekki bu kasaya bu güç de iyi gidiyor, uygun olabiliyor.... -Bu araçta motor mu farklı yoksa bir powerbox ya da tuning işlemi mi var ?? -Bu aracın fiyatı ne ??? 60 bin TL mi ?? daha mı fazla ?? -178 hp aracı yapan da ralliart kiti satan da Mitsubishi değil mi ?? -136 bg olan standart aracı 170 bg yapmanın maliyeti ne ??? (box 200 euro gibi, chip tuning 400-500 TL) -Navara neden 170 bg, Mitsubishi bunu da aşarak şu anda en güçlü ticari kamyonet oldu ...Bu önemli mi ?
Sevgiler
Selim
178bg lik modeller Polonya'da üretilen araçlar, serviste sorduğumda RalliArt chip tuningle bu güce ulaşılabiliyormu diye sordum ancak cevap olumsuzdu. RalliArt Chip'le 167bg e kadar güç artırımı söz konusu. Ayrıca bu serideki L200lerde Cruise Control de donanım opsiyonları arasında ve diğer L200lerde malesef bu opsiyon sonradan bile eklenemiyor. Motor aynı fakat yazılımları farklı ve dolayısıyla üretilen güçte farklı. Fiyatlar 55bin TL civarlarındaydı ama şu an tam olarak bilemiyorum.
Navara neden 170bg gibi bir soru açıkçası firmalara sorulması gereken bir soru. Neden Hilux 120bg şeklinde sormak gibi bişey. Ayrıca yüksek güce sahip araç iyidir diye bişeyde söz konusu değil. Navara bana göre sadece kalıbının büyüklüğü itibariyle kendini sattıran bir kamyonet. Instyle çıkmadan önce Navara piyasadaki en güçlü kamyonetti fakat EuroNCap testlerinde de L200ün ne derece güvenli bir kamyonet olduğunu görebilirsiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: SelimSarper
Ayrıca,
Yeni L 200 versiyonu (sanırım instyle) 178 hp güce sahip, -Demekki bu kasaya bu güç de iyi gidiyor, uygun olabiliyor.... -Bu araçta motor mu farklı yoksa bir powerbox ya da tuning işlemi mi var ?? -Bu aracın fiyatı ne ??? 60 bin TL mi ?? daha mı fazla ?? -178 hp aracı yapan da ralliart kiti satan da Mitsubishi değil mi ?? -136 bg olan standart aracı 170 bg yapmanın maliyeti ne ??? (box 200 euro gibi, chip tuning 400-500 TL) -Navara neden 170 bg, Mitsubishi bunu da aşarak şu anda en güçlü ticari kamyonet oldu ...Bu önemli mi ?
Sevgiler
Selim
bence 136 beygir bu araç için yeterli fakat ben aracımın daha hızlı kalkmasını istiyorum(arac otomatik ve ilk vites oranı nerdeyse manuellerin 2. vites oranı kadar) bu yüzden bu yönde bir uygulamada bulunacağım. box dediğimiz şey zaten soketli bisey. bilgisayara ram eklemek gibi. kendim yapamazsam alt komsumuz volvo servisi, oradaki elektrikçilere danışırım
alt tarafa mehmet ustanın bana yazdığı cevabı ekliyorum
quote:
Orjinalden alıntı: mehmet usta bende mitsu L200 var. bu araclara hic tuning yaptiniz mi ve de aldiginiz degerler nedir? birde benim arac otomatik 4x4, otomatik olunca tork degeri manuele gore daha dusuk oluyor galiba, sebebi nedir? son olarak ankara ya ugruyor musunuz veya ankarada tavsiye edeceginiz biri var mi?
tesekkurler
quote:
Alıntı: Mehmet Gazihan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster 4-5 tane Yeni L200 yaptım..
Tork kaybının sebebi tabiki debriyaj sistemi..Hidrolik olduğundan torku yaklaşık %20 kayıpla karşıya iletebiliyor..
Ankaraya gelirim sık sık..Ama o aracı Labratuar ortamında chipleyebiliyoruz..Bu yüzden Ankaraya gelsemde aracı Chipleyemem..
Aracınızda özel bir japon beyin var..Ve bir hayli meşakkatlidir chiplemek..
Genelde L200 kullanıcıları BOX kullanırlar %20 extra güç ve tork artışı sağlıyan bu boxlar özellikle otomatik vitesli büyük araçlarda çok keyifli sürüşlere imakn sağlamaktadırlar..
Box düşünürseniz ben burdan kargolarım ve siz orda taktırırsınız..
mehmet usta peki bu box nekadar ve markasini da yazarsan sevinirim. benim bir de sorunum var. arac sogukken alt devirler cok olu. hele ilk kalkista 2000 deviri gorene kadar canim cikiyor. bu normal midir? yoksa bi problem mi var? egr den kaynaklaniyor olabilir mi?
son olarak egr iptali kaca mal olur?
quote:
EGR iptali 50 TL yi bulur..
Soğukken çok güvenli mod da çalışır bu motorlar..Isınana kadar bekleyeceksiniz..Zaten soğuk motora yüklenmemek lazım..
Dimsport Rapid Powerbox 1.400 TL %21 Güç %18 Tork artışı.. MAL Electronic Powerbox 600 TL %15 Güç %18 Tork artışı.. ASA Powerbox 750 TL %18 güç artışı %18 tork artışı..
ayrıca romm3l galiba siz yazmıştınız. sinyalli aynayi kaca aldiniz acaba. ben de ebay'de bir model beğendim ama, fiyatı fazla gibi
Sinyalli aynalar için serviste başta 300lira istediler fakat fullboxu alırken 150liraya anlaştık...
ben L200'e verdim. zaten vermezsem lokosit abi beni arabasıyla ezerdi galiba
Sevgili arkadaşlar,
Geçen yıl ülkemizde satılan pikap sayısı ve markaların dağılımını bilen var mı ? Bu ankatteki durumla paralellik gösteriyor mu ? Navara bir gerçeklik ise bu NCAP de yarım yıldız avuntusunu bi kenara bırakıp olayı mercek altına almalı "neden L 200 ??" sorusunun cevabını buradan daha sağlam bi şekilde açmak bize düşer.
Sevgiler
Selim
forta vermede neye verirsen ver bak nadire nasıl sattırdım sen akıllı adamsın neyi seçeceğini bilirsin
quote:
Orjinalden alıntı: _opeth
ben L200'e verdim. zaten vermezsem lokosit abi beni arabasıyla ezerdi galiba
uzun bir ayrılık ve aradan sonra forumdaşlarıma merhabalar ben tahmin edeceğiniz gibi SsangYong actyon sports a verdim şu an 4x4 otomatik pic up satışlarında actyon sports 1. iflas başvurusu olmasına rağmen
Arkadaşlar,
EGR iptaliyle ilgili bilgisi ve tecrübesi olan var mı ?
Nedir...artıları eksileri nedir.... Yaptıran var mı ? Garanti ve TUVturk muayeneleri açısından durum ne vs
Sevgiler
Selim
hayırlı olsun öğretmenim kazasız belasız iyi günlerde kullan. almazsan aklın kalacaktı benim tipi hariç beğendiğim bir araçtı(L200den ve hiluxtan sonra) her ne kadar muhalefet etsemde:)) 4x4 sanırım. sıfırmı aldın? kaça mal oldu? özelliklerini yazarmısın? L200 ü kaça verdin?
quote:
Orjinalden alıntı: kiyali
uzun bir ayrılık ve aradan sonra forumdaşlarıma merhabalar ben tahmin edeceğiniz gibi SsangYong actyon sports a verdim şu an 4x4 otomatik pic up satışlarında actyon sports 1. iflas başvurusu olmasına rağmen
Kiyali sadece oy mu vermiş ?? yoksa satın mı almış ?? eğer öyle ise üzülürüm çok
Selim
ben daha aracımı değiştirmedim o gün geldiğinde yaşayacağım kararsızlık şimdiden beni sardı @lokosit dilek ve temennilerin için çok teşekkür ederim geçenlerde 0 bir l200 ün içine oturdum çok şahaneydi dediğin gibi arka koltukları bir sedan gibiydi yaslanma bölümündeki eğim diğer pick up larla kıyaslanamaz bile ancak actyon sports un o hacimli duruşu arkalarda makasın olmayışı arka fren sisteminin disk olması onroad kullanım için bana çok daha cazip geliyor günlük ortalama 40-50 km arası asfalt ta yol yapıyorum malumunuz bizim yollar hep girinti çıkıntı dolu benim l200 le yavaşlatma kasislerinden farkında olmadan geçersem arkada oturan bayan öğretmenlerden dilediğim özürü siz tahmin edin
quote:
Orjinalden alıntı: kiyali
ben daha aracımı değiştirmedim o gün geldiğinde yaşayacağım kararsızlık şimdiden beni sardı @lokosit dilek ve temennilerin için çok teşekkür ederim geçenlerde 0 bir l200 ün içine oturdum çok şahaneydi dediğin gibi arka koltukları bir sedan gibiydi yaslanma bölümündeki eğim diğer pick up larla kıyaslanamaz bile ancak actyon sports un o hacimli duruşu arkalarda makasın olmayışı arka fren sisteminin disk olması onroad kullanım için bana çok daha cazip geliyor günlük ortalama 40-50 km arası asfalt ta yol yapıyorum malumunuz bizim yollar hep girinti çıkıntı dolu benim l200 le yavaşlatma kasislerinden farkında olmadan geçersem arkada oturan bayan öğretmenlerden dilediğim özürü siz tahmin edin
öğretmenim ben makaslardan ortadakini aldırdım ve ağırlıklarıda çıkarttım. (servisin bilgisi dahilinde) sadece fullboxun ağırlığı var. imkan olsada birlikte bir test etsek. emin ol arkaya oturan öğretmenlerden özüre falan gerek kalmayacak. actyonda da arkada öğretmenlerimizi iki büklüm seyahat ettirmek ayıp olmazmı. olaya birde bu yönünden bakmak lazım. malum benim L200 ede arkada çocuklarla birlikte bayan bir öğretmen oturuyor. vallahi özüre falan gerek kalmıyor
Arkadaşlar,
EGR iptaliyle ilgili bilgisi ve tecrübesi olan var mı ?
Nedir...artıları eksileri nedir.... Yaptıran var mı ? Garanti ve TUVturk muayeneleri açısından durum ne vs
Sevgiler
Selim
hocam aşağıdaki gibi bir yazı buldum ama kafa karıştırıcı
quote:
Arkadaşlar herkese merhaba.Yakın bir zamanda ailemiz için bir araç almayı düşünüyoruz.Kısmetse şuan aklımızda 110ps Connect GLX modeli var.Ama internette araştırdığıma göre tüm yeni turbo dizel araçlarda aynı problemden soruz yaşayanlar gördüm.Sorun ise EGR valfi yüzünden motorun kurum tutması.Ve araştırdığıma göre çoğu kişi bu yüzden arabayı alınca chip tuning yapan servislerde EGR valfini yazılımla iptal ettiriyorlarmış.Bu sayede motorun ömrü kurum tutmadığı için daha uzun oluyormuş ve performansa etkisi bayağı fazlaymış.Ayriyetten yakıtta %10 tasarruf cabası.
Acaba aranızda bu işlemi yaptıranlar varmı?Memnunmu?Önerirmisiniz? Ayrıca bir saygın tuning firması +25 beygir + %10 tork ve EGR iptalini 600 ytl fiyata yapıyor.
Son olarak birkaç forumda egr hakkında yorum yazanların yorumlarını kopyalıyorum QUOTE Ben Seat İbiza Sport 130hp olan aracımda Chip ve Cat iptali ile birlikte uyguladım gayet memnunum.
Bizde arıza ışığı yanması söz konusu değil yanlız bir sonraki versiyon vw kontrol ünitelerimizde ecu'den vag com ile egr fonksiyonun kapatılması mumkun bu şekilde arıza ışığı yanması önleniyor.
Sıcak havalarda tempolu sürüşlerde bir müddet sonra ecu safe moda'a geçiyordu egr iptalinden sonra birdaha boyle bir problemle karşılaşmadım tahmin ediyorum tam gaz'da egr'nin fazla sıcak gaz vermesi ve bunuda intercooler'dan sonra yapması motorda vuruntuya, düzensiz yanmaya sebep oluyordu...
Volvo'da kullanılan motor Ford ile aynı egr iptalini valften önce bir saç conta koyarak ve valfi beyinden kapatarak güvenle yapıyorlar bildiğim kadarı ile.
Km artmadan ve motor kurumdan kirlenmeden yapılması gerekli bir işlem. ------------------------------- EGR genel olarak yeni nesil tüm araçlarda var, turbodizellerde özellikle egzozdan atılması gereken sıcak gaz tekrar motora dönüşüme sokulduğu için güç kaybı yaratıyor.
Yani biz aracımıza soğuk hava sokmaya çalışırken emisyon normlarını karşılamak için tekrar sıcak hava motora verilmiş oluyor.
EGR iptali güç olarak fayda sağlıyor, bunu haricinde motorda geri dönen egzoz gazının biriktirdiği kurumlanma sorununu azaltmış oluyorsun.Ben arabamı aldığımda hemen egr iptali yapmıştım emme manifoldu hala tertemiz. --------------------------- 2)Egr valfinin araç performansı ve haliyle yanma verimine negatif hiçbir etkisi olamayacağını yazmışsınız.. Makine Mühendisliği Öğrenciliğim sırasında kimse bana CO in O2 den daha yakıcı olduğunu anlatmadı benim hocalarımmı çok kötüydü yoksa sizmi biraz eksiksiniz?? şimdi diyeceksinizki yanmayan yakıtta yeniden yanma odasına gidiyor ve yakılıyor. yanma odasından yanmadan çıkan yakıt depodaki yakıtla aynımı sanıyorsunuz?? o yakıt yanmamış değil kısmen yanmış ve karbonlaşmaya uğramış yakıttır bu sırada enjektörlerden çıktığı gibi partiküller halinde değildir ve hızlı bir şekilde buharlaşıp yanmaya katılması beklenemez. tamam küçük bir kısmı yanar ve dışarıya kullanılmadan atılan enerji kaynağı azaldığından çok çok küçükte olsa bir tasarruf sağlar ama tüm sistemlere kurum yapar ve bu şekide verim düşürür. bu bilgiler ışığında egr sisteminin motor sıcaklığını optimum seviyede tutmaktan (ki önemlidir) başka ne faydası olabilir?? özellikle rezalet yakıtların kullanıldığı ülkemizde zararları daha fazla değilmidir? ---------------------------------------------------------- uyesı oldugum baska bır forumda konusuldu.BMW 320D de EGR iptali yaptıran var E90 kasa dızellerde cok etkılı oldugunu gorduk araclarında gercekten fark etmıs.ayrıca tübitak ın yaptıgı arastırmalar ve gercekten fayda sagladıgı yonde.ayrıca kurum sorununu kokten cozuyor fakat o gazı dısarı verdıgı ıcın cevre kırlılıgı yaratıyor zaten bu EGR nın gorevı motordan cıkan pıs gazı bırakmıyoda gerısı gerı motora yolluyor buda kuruma ve perf. dusuklugune yol acıyor. --------------------------- EGR sistemlerinin çoğu adam gibi çalışmıyor Türkiyedeki yakıt ile. Sonuçta egzoz manfioldundan çıkan gazı geri emme manifolduna basıyorsun, yakıtın kalitesizliği sonucu EGR sistemi içinde kurumlaşma sonucu tıkanma oluyor. Bir de AFR oranını çok az da olsa bozuyor, o yüzden sökülüyor. Katalitik konvertörleri sökerek doğa daha fazla kirletiliyor, EGR iptali o kadar aman aman etkilemez doğayı
Şimdiden yorumlarınız için teşekkürler Çağlar Bayur 27.12.08 - 13:22 Burak kardeş, internetten edinilen bilgiler bazen yanlış-kafa karışıtırıcı olabilir. 1. Tüm yanma ürünleri kurum oluşturur, soba bile yani egr kurum oluşturan değil, oluşan kurumdan etkilenen bir parçadır 2. Saygın tuning firmaları çoktur, turbosu olan her araçta beygir almak kolaydır, aynı zamanda turboya hasar vermek daha da kolaydır 3. Müstakbel aracınız hayırlı olsun ancak, temeli yük taşıma amaçlı, arka suspansiyonu makasalı bir araç satın alma arifesinde iken, beygiri artırmayı düşünmek biraz fazla aceleci ve güvensiz geldi.