Şimdi Ara

Merhaba Arkadaşlar motorla ilgili bir sorum var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sizce hangi motor daha uzun ömürlü.Birisi dizel ustası ,diğeri en sağlam motor üreten firması
    VW ler 500.000 civarı Toyotalar ise uzun ömürlü diolar ama dizelini hala bilen yok..Sorum;

    2.0 TDI mi dayanıklı (140 hp)
    1.4 D4D mi dayanıklı (90 hp)

    aynı motorlar değil farkındayım .tek merakım hangisi daha ömürlü ????



  • paratik olarak birşey diyemem kullanıcılar bilir,ama işin toerisine göre büyük hacimli dizel -daha uzun ömürlü olur. Çünkü daha düşük devirlerde ideal hız korur ve hızlanma anında daha az devirde daha büyük güç üretir.
  • zaten her iki motorda dizel.Benim sormak istediğim TDI mi dayanıklı D4D mi?
  • 2,0 motor dayanıklı olması normal .hacim önemli besleme sistemi değil çünkü motor ömrünü sormuşsunuz .
  • iki aracın ağırlığı aynımı?
    birde aynı motorlar değil. ilk etepta hemen akla büyük motor gelsede yorum yapmak doğru olmayabilir.
  • iki motorda normal koşullarda ve normal kullanımda yaklaşık olarak aynı ömre sahip olurlar..
    ikisi arasında kayda değer bir kilometre farkı olmaz,güvenilir motorlar bunlar..
    aslında hacim o kadar önemli olmamakla beraber motorların iç yapıları çok daha önemli..
    sonuçta ikiside bu dünyanın sayılı güvenilir otomotiv şirketlerinin motorları..ve aralarında kayda değer malzeme kalitesi bulunmayacağını düşünüyorum..
    ancak tabii ki bu iki motordan da bir şehirlerarası otobüslerin düşük devirlerde gezinen dizel motorlarının ömrünü bekleyemeyiz..
    o açıdan motor ömrüne kafanız hiç takılmasın..
    ancak sürekli kastırılarak 4k-5k devir çevirmeye zorlanarak kullanılmış bir dizel motorun ömrü kısa olur..


    günümüzde tanınmış firmaların tasarladığı otomobillerde kullanılan motorların ömürleri,aracın tüm mekaniğinin ekonomik ömrünü tüketmesi sürecine göre belirleniyor..diğer mekanik aksamlar da (örneğin şasi) yüzbinlerce kilometre boyunca ilk günkü mukavimliğini koruyabileceğine göre,anormal durumlar ve üretim hataları haricinde o aracın motoru da ömrünü koruyacaktır.




  • önemli bir husus daha şu; motor-şanzuman uyumu (şanzuman dişil oranları)
    valla o kadar çok şey geliyorki aklıma isterseniz bu şekilde hiç kıyaslamayın.
    çünkü bu işin içinde çok hesap ve çok hassasiyet (tolerenslar )var.
    ömür konusunda her motor için hemen yorum yapmak doğru olmayabilir dediğim de bu zaten.

    bence bu konuda geçmişten günümüze feed back ler çok işe yarar.
  • bu konu toyota mı vw mı? hangisinin dizeli kaliteli? dolayısıyla hangisi kaliteli? konusuna kadar gider ki bu konu bizi aşar. (bu forumlarda epey tecrübe kazanmışız. valla konunun nereye gideceğini tahmin ediyoruz artık) bu arada sakın benzin mi dizel mi mevzuuna girmesin.
  • şimdi yorumlarıda inceledim iki araca da baktım toyota biraz ağır bastı şahsen bir vw kullancısı olarak..
  • özel araç kullanıcısı olarak bu motorları bitirmek biraz uzak bir ihtimal.

    Taksici olsak belki. O yüzen bence hangisi sorunsuza dönse soru daha iyi olur.
  • bide öle soralım:D

    HANGİSİ SORUNSUZ

    toyota sorunsuz bir araç odur gbi cevaplar vermeyin ,bilimsel konuşun
  • bunu en iyi taxiciler bilebilir, aramızda en çok km yapıp aracına en çok itina gösteren kesim onlardır gibime gelyor.Sonuçta teorik olrak durum başka pratikte başka olabilir.Bir yarışcının favori olması başka bir durum yarış sosunu kazanması ayrı bir durum ,bilmem anlatabildim mi?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.