Şimdi Ara

Mekanik Disk Fren Neden Önerilmiyor ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
2
Favori
39.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olek1988

    quote:

    Orijinalden alıntı: yellowpick

    Adı çıkmış bir kere. O kadar da kötü değil ki, tercih meselesi.

    arkadaşa katılıyorum. bence de profesyonel amaçla bisiklet sürmüyorsanız mekanik disk v frenden daha iyidir.
    doğa gezisi falan yaparken bisiklet lastiği çamurdan sudan geçtiğinde jant kenarları ıslanır ve v frenin tutması zorlaşır.
    ancak mekanik disk e aynı şeyin olması için bisikletin yarısını çamura batırmanız gerekir, bu durumda ise endişelenecek mevzu fren olmaz.
    mekanik disk frenli bisikletimi 1300 km dir kullanıyorum. balataları henüz değiştirmedim.
    herhangi bir problem çıkarmadı, arkadaşların bahsettiği sürtme olayı biraz garip bir olay.
    eğer bisikletinizi bisikletçide tamir ettiriyorsanız, bisikletçilerin çoğu diskin sürtmesine dikkat etmez, sadece iyi tutacak şekilde ayar yapar.
    ben aldığımda kendim ayarını yaptım ve çok da zor değil. balataların oturduğu yuvanın disk ile yaptığı açı düzgün olmalı.
    çok hafif ve tek bir pozisyonda sürtme görürseniz diski çok az eğdiğinizde bunu ortadan kaldırırsınız.
    ayrıca bu ayarı yaparken fren kolunun (gidondaki) oradaki ayar mekanizmasını orta seviyede bırakın ki iki tarafa da töleransınız olsun, ince ayarı burda yapın.
    kısacası mekanik frenin de korkulacak hiç bir şeyi yok. bana göre balatalar pabuçlardan çok daha uzun ömürlü.
    şunu da belirteyim, büyük adadaki aya yorgi kilisesine bisikletle çıktım ve iniş yaptım.
    disk yanıyordu ama frenlerim halan sorunsuz


    Bu mesajı yazdıktan sonrada geçen zamandaki tecrübeniz nedir? Ve orada bahsettiğiniz bisikletinizin modeli nedir hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben komple disk frene karşıyım, bozulduğunda elle tamir edemiyorsun, çok sağlam disk sistemine sahip bir şey alamıyorsan hiç o işe girmeyeceksin.
  • Elle tamir edebilirsiniz ama alyen seti şart.
  • ARCadaS A kullanıcısına yanıt
    bisikleti alalı toplamda 4 yıl olmaya 2 ay kaldı. kron xc250 marka
    3000 km yol geçtim, balataları henüz değiştirmedim.
    gereksiz yere fren yapan biri değilimdir.
    arabada da öyleyim, ne demişler; en iyi şoför en az fren kullana şofördür :)
    ayarlarını hep kendim yaptım, yılda 2-3 kez. allen takımı ve pense yeterli oluyor.
    diske sürtmeyecek ve yeterli kuvvette tutacak şekilde ayarladım.
    sadece yağmurlu havalarda disk ve balatalar komple ıslandığı için, çok sık fren yapmıyorsanız ilk freniniz biraz gevşek oluyor.
    geri kalan durumlarda herhangi bir eksisini görmedim.

    bisikleti genel olarak değerlendirirsem, sürüşü bana göre iyi diyebilirim.
    ancak sağından solundan çıtırtı, tıkırtı, gıcırtı sesleri geliyor, onlara da alıştım.
    3000 km geçtiğimden üzerindeki orijinal rubena scylla lastikleri artık silindi, yeni almam gerekiyor.
    lastikleri her zaman 55 psi şişirip kullandım. gerçekten inik lastiğe göre çok farkediyor.
    ön arttırıcının göstergesi arızalandı ama çok önemli değil.
    vites mekanizmaları sorunsuz çalışıyor. bu güne kadar fren ya da vites teli kopmadı.
    jant tellerim gevşedi, sıkmam lazım ama zaman bulamıyorum :(
    2012 de 600 tl ye almıştım, bana göre parasını çoktan çıkardı.




  • Gökhan G. kullanıcısına yanıt
    Merhaba, öncelikle mekanik disk frenli bisiklet kullanan biri olarak diğer "Şu metalın ısınma durumuna göre" Muhabbetlerini hurafe kısmına % 99 olarak kenara alıyorum. %1 lik kısmı da anlatacağım. Şimdi burada az çok bisikleti takip eden arkadaşlar var. Doğru mu? Yani teknolojisi vs. falan. Şimdi birincisi şunu soralım ki benim mekanik disk freni üreten firma SHIMANO. Bu teknoloji tehlikeli olsa SHIMANO sizce bundan vazgeçmez miydi? veya bangır bangır yanlış bir sistemin üretildiği konuşulmaz mıydı?

    Bunun en büyük örneği, delinin biri kuyuya taş atar... O zaman ben de düz mantıkla şunu söyleyeyim, hidrolik disk fren de sıcaklıktan dolayı hidrolik yağ kendi yağ özelliğini kaybediyor ve yeterli frenleme yapamıyor. Bak bunu emin olun etrafınıza yayın, yıllarca kulaktan kulağa gider. Her frenleme sisteminin veya teknolojinin birbirine göre avantajı dezavantajı var. Burada en iyisi budur diyemeyiz.

    Neden?

    Nedenler şartlara göre değişmektedir. Turcu adama sen gidip disk fren tavsiye edersin ama çok garip olur çünkü o adamın işi tur olduğu için basit tamir/ değiştirme olacağindan ona pabuçlu tavsiye edersin vs vs.
    Hidroliğin de borusu patlama riski var. O zaman?

    Ben kullanıyorum şu anlık sıkıntı yok ama bakımlarımı yapmazsam ve tel koparsa suç benim. Kimsenin değil. %1'lik kısma gelelim şimdi. Ben kendi yaptığım hatayı karaktersizlik gibi gösterip de "Ya bu adamlar salakça freleme sistemi yapmış" Diye paylaşırsam, arkadamdan çok koyun sürüsü gelir, emin ol




  • Mekanik d. ile v arasinda daglar var
    2 yildir ng 650 26 md kullaniyorum cok acil durumlarda 2 frenide koklememe ragmen hicbir sikinti cikarmadi
    Ama v fren olsaydi muhtelemen patlardi
    Cunku kalipliyim ve kiloluyum. Tabi camurda hic kullanmadim. Kuru havada abanarak kitledim. Yagmurlu havadada hizli gitmedim ama frenler iyiydi
    Tabi sunu kabul etmek lazim 2 yil hic ayar yaptirmadan kullandim genelde acil durumda 2 sinide kitleyince hep ucu ucuna kurtardim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.