Şimdi Ara

MEGANE II' ME BİRŞEYLER OLDU (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
33.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdar1646


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gokhansengul

    Arkadaşlar aynı problemi bende yaşadım bugun akşam arabayı yıkatmak için yıkamaya gittim stop ettim sonra az ileri alayım diye bastım tırt tırt diye ses geldi ve araba çalışmadı aracım 2006 dizel akü ışığı yanıyordu neyse taksici bi arkadaş geldi takviye yap dedi ama dikkatli ol yanlış bi işlemde beyni yakarsın dedi
    neyse takviye yaptık araç çalıştı eve geldim sabah ilk iş bir elektrikçiye gidip bir akü almak
    bu tür problemler aküden kaynaklanıyor haberiniz ola



    arkadaşım farkındaysan 2.5 senelik topiği hortlatmışsın



    Bilginin eskisi yenisi olmaz.




  • arkadaşlar bugun başıma bu iş geldi akü bitti tırrt tırrtt die ses gelio bayram bayram böle bi iş oldu:D bende kasko yu aradım servis geldi aracı götürdü servise servis kapalı imişş kapıya bıraktım döndüm ..servise gitmek akıl karı iş değil ama gidiyoruz işte yarın açık olurmu bilmiyorum aslında akü şarz edilse sorun olmaz biliorum ama tırstım bisey olur beyni meyni yanar die neyse .. hayırlısı olsun ..
  • Yaklaşık 1 yıl sonra konu yine hortladı:) Geçmiş olsun arkadaşım, umarım sorunun kısa zamanda çözülür.
  • yahu megan 2 almayı düşünüyordum şimdi tamamen kafam karıştı çok mu sorunlu bir raç bu megane 2ler
  • 2003 megane hb im var 38 bnde aldıgımda bir sorunum yoktu 3 aydır kullnyrm aldıktan 2 ay sonra atesleme bobinlerini yaktı 300 3 degstrdm simdide sabahları veya 8-9 saat calışmayınca calıstrrken tek seferde almıyor tuuurrrrrr diye ses verip istop ediyr yardmcı olaablr msnsz
  • 1Yıl sonra ben horlatayım konuyu. Ramazan kardeş benim araçta da bahsettiğin sorun var. marş motorundan yapıyor diye tahmin ediyorum. bir temazsızlık veya kablo birleşim yerlerindeki oksitlenme olabilir mi acaba. ya da marş motoru gidiyor yavaş yavaş. bu konuda yardımcı olacak arkadaşlardan yardım bekliyoruz.
  • Manyetik kaptör sorunu bizim eski Megane da var dı,ama araç sürekli marş basıyor çalışmıyordu.Ben sorunu öyle biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    Doğru takviye nasıl yapılır?

    Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır. Ancak bu işlemi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.

    - Otomobili takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır.)

    - Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun. Araçların birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.

    - Başka bir otomobilden takviye alındığında, iki aracında gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız.

    - Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz.

    - Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın.

    - Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.

    - Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın. Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın.

    - Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın.

    - Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin.


    Ayrıca aküyü değiştirmene gerek yok biraz çalıştığı zaman akü kendine geliyor




    Küçük bir bilgi daha ekleyeyim. Aküde elektrik aktarımı yapan araçta gaz vererek aktarım yaparsanız daha hızlı bir şekilde aktarım gerçekleşir. Çünkü aracın Alternatörü daha hızlı çalışarak elektrik üretimi artar. Aküsü boş olan araca daha hızlı bir aktarım gerçekleşir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bosverya

    yahu megan 2 almayı düşünüyordum şimdi tamamen kafam karıştı çok mu sorunlu bir raç bu megane 2ler

    SAkın almaaaaaaaaaaaaaa !!
  • Bugün benim akümde bitti , akü bitince araca takviye yapmayın büyük bi ihtimal manyetik kaptörler bundan dolayı bozulmuştur takviye yapınca araç 24 volt ile çalıştırıyosunuz o zamanda ne kadar elektronik sistem devre v.s. varsa hepsini bozma ihtimali var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GetLucky -- 2 Temmuz 2014; 16:11:32 >
  • iyi akşamlar, takviye yaparken aküler paralel bağlanır dolayısı ile 12 V luk iki akü paralel bağlanınca 24 V olmaz.
  • Merhaba farkındayım aradan yıllar geçmiş ama belki bana bir yardım eden bulunur :( Megan2 2005 model arabam var sürekli yapmıyor ama bazen marşa bastığımda vıııyykk diye ses geliyor ve aracı çalıştırmıyor.ikinci kez bastığımda çalışıyor neden böyle bir ses geliyor olabilir
  • Benim aracımda bi kaç gündür çalışmıyor ekranda elektronik sorun var yazıyor akü bitmiş olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.