Şimdi Ara

MEGANE 3 1.5 DCI 105hp YAKIT DEGERLERI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
40.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aynen öyle düz yol yokuş bayır aşağı 6. viteste 4100 d/d ye abanmak :)
  • override seviiiim ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafacec
    Araç 3300 km.de ortalama halen 6,8 lt.



    Aracım 2590 km 6,2 ortalamam var istanbul ici 40 50 km arası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilic.zafer

    aynen öyle düz yol yokuş bayır aşağı 6. viteste 4100 d/d ye abanmak :)

    6 viteste o devirlere çıkmak biraz zor ,hadi rampa aşağı çıksanız bile
    ibre 220km üstünde olması lazım
  • MST 105 bg dci aracımı dün teslim aldım depoyu doldurdum
    205 tl mazot aldı araç
    dünkü kullanımım sonrası
    ortalama hız 37 km/h,
    ort tüketim ise 5,9-6,1 lt arası değişti.
    araç henüz 75 km de.
    Aracı pek sıkıştırmadım. zamanla daha da düşecektir sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilic.zafer

    aynen öyle düz yol yokuş bayır aşağı 6. viteste 4100 d/d ye abanmak :)

    6 viteste o devirlere çıkmak biraz zor ,hadi rampa aşağı çıksanız bile
    ibre 220km üstünde olması lazım

    aracımda ibre yok :D dijital ekran benimkisi. ama malesef en fazla 208'i gördü ancak aracım daha yeni, 4bin - 5bin km yapayım o zaman tekrar deniyeceğim aracımın son hızı 230 oldugunu söylediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilic.zafer
    aracımda ibre yok :D dijital ekran benimkisi. ama malesef en fazla 208'i gördü ancak aracım daha yeni, 4bin - 5bin km yapayım o zaman tekrar deniyeceğim aracımın son hızı 230 oldugunu söylediler.


    230 mu? az söylemişler senin arabanın hızı 270 km'dir..
    kim bunu söyleyen? bakkal memed ağa mı? ne güzel sallıyorlar ya... at yalanı öpeyim inananı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukymk

    MST 105 bg dci aracımı dün teslim aldım depoyu doldurdum
    205 tl mazot aldı araç
    dünkü kullanımım sonrası
    ortalama hız 37 km/h,
    ort tüketim ise 5,9-6,1 lt arası değişti.
    araç henüz 75 km de.
    Aracı pek sıkıştırmadım. zamanla daha da düşecektir sanırım


    Şu anda araç 150 km civarında
    ort hız 35 km/h
    ort tüketim 6,2 lt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baboker


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilic.zafer
    aracımda ibre yok :D dijital ekran benimkisi. ama malesef en fazla 208'i gördü ancak aracım daha yeni, 4bin - 5bin km yapayım o zaman tekrar deniyeceğim aracımın son hızı 230 oldugunu söylediler.


    230 mu? az söylemişler senin arabanın hızı 270 km'dir..
    kim bunu söyleyen? bakkal memed ağa mı? ne güzel sallıyorlar ya... at yalanı öpeyim inananı...


    208 ile 230 arasında pek fark yok bence görülebilir bi değer aracı kullanmadıgını varsayarak soyluyorum bence buranın bakkal memed agasıda sensin galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilic.zafer

    208 ile 230 arasında pek fark yok bence görülebilir bi değer aracı kullanmadıgını varsayarak soyluyorum bence buranın bakkal memed agasıda sensin galiba


    hayır megane 3 hiç kullanmadım.. nasıl bir araba acaba? biraz bahseder misin?
  • Ya arkadaslar cok merak ediyorum sehir icinde 5 li degerleri nasil goruyorsunuz? Benim araba surusumde mi bir problem var acaba anlamadim gitti.Benim araba sehir icinde 7.1 ile 7.2 surekli.Sehirler arasinda 6 li rakamlarda ama 5 ile henuz tanismadim.Ford focusum vardi 1.8 tdci 115hp 2006 elimde olmayan sebeplerden dolayi satmak zorunda kaldim simdi ise megane 3 105hp aldim.Focus ile ortalamam 6.4 civarindaydi.Birde cok tekerlek sesi geliyor adam 17 lik jant oldugu icin geliyor dedi ama bana pek inandirici gelmedi.Acaba herkezde ayni sorun var mi?
  • MST 105 1.5 dci var bende 20 gün önce aldım.
    1500 km de ortalama hız 45-48km arası Yakıt 6.2 ev iş yeri arası kullanıyorum ağırlıklı, Tem den gidiyorum 130 u çok fazla geçmedim. Fazla mı yakıyor ne.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametyilanci

    Ya arkadaslar cok merak ediyorum sehir icinde 5 li degerleri nasil goruyorsunuz? Benim araba surusumde mi bir problem var acaba anlamadim gitti.Benim araba sehir icinde 7.1 ile 7.2 surekli.Sehirler arasinda 6 li rakamlarda ama 5 ile henuz tanismadim.Ford focusum vardi 1.8 tdci 115hp 2006 elimde olmayan sebeplerden dolayi satmak zorunda kaldim simdi ise megane 3 105hp aldim.Focus ile ortalamam 6.4 civarindaydi.Birde cok tekerlek sesi geliyor adam 17 lik jant oldugu icin geliyor dedi ama bana pek inandirici gelmedi.Acaba herkezde ayni sorun var mi?

    Şehirde olmana rağmen yolun % 95 ini 4. viteste gidiyorsan görürsün .Fakat buda , şehir içinde sehayet etmene rağmen şehirdışı konforuyla yol alıyorsun demektir.Bu bence yanıltıcı. Evin 200 metre tepelikte ise ve 500 metre de bir kırmızı ışıkta durmak zorunda kalıyorsan,ayrıca 100 metrelik konvoyda gidiyorsan gerçek şehiriçi değeri yakalayabilirsin bence :)
    dizelde Ş.içi km de 30 kuruş maliyet üst sınır, diye düşünüyorum.Bu da 7 litreye denk geliyor aşağı yukarı. 5 li değerler şehir dışı değerleri...Gerçekçi değil yanıltıcı. Burda vites değişimlerini kaç devirde yaptığınız da önemli.Bi tanıdık 3000 deviri görmeden vites değiştirmiyor.Bu çok fazla dizel için. Çekişe göre ve yolun devamına göre 1800 devirden sonra zorlanmıyor dizel. Rölantisinde 1200 kiloyu yürüten motoru kullanıyoruz 1800-2500 arası benim vites değişimim. Ben yol rahatsa ya da iniş farkettiysem 1500 devirde bile vites düzeltiyorum.
    Bi ortalama görmek istiyorsak şehir dışına 90-100 km hızıyla alınan sonuçlara bakılmalı,bence. O da 4 litre civarında olmalı. 4 olur 4,5 olur.




  • Bende şöyle değerler yazayım: Yolum 600 km.300 geliş 300 gidiş. 900 metreden 150 metre kota iniyorum. Dönüş tersi tabi. Yolda 4 kez duruyorum ya da 2. vitese kadar yavaşlıyorum (gişelerde). Yol inişli çıkışlı tabi.Ama 90-100 arası sabitliyorum uzun inişlerde (1 kmden uzunlar) boşa alıyorum. Ortalamam 4,2 lt. Bu yaz mevsimi için tabi. Arabada punto 1,3. Şehir içim 6,5 a kadar çıktı.

    Uzun yolda 900 den 150 metreye inişi 3,7 ile gittim.4-5 kez durdum tabi. 2 küçük şehrin içinden geçtim. Yani bu durmalarda olmasa.Motor çalıştır yol bitiminde durdur fabrika değerini yakalarsın rahat (3,6 lt).

    İnişleri-çıkışları,ışıkları gişeleri felan gözönüne almadan kıyaslamak yanıltıcı olabilir.
    Büyük motorlarda da (1,5-1,6) bu değerlerin 5 e yakın olacağını tahmin ediyorum. Onun konforu 6. vitesin (120 km/h) zamandan tasarrufunu kattığımda birbirine çok uzak değerler olmayacağını tahmin ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doruca

    Bende şöyle değerler yazayım: Yolum 600 km.300 geliş 300 gidiş. 900 metreden 150 metre kota iniyorum. Dönüş tersi tabi. Yolda 4 kez duruyorum ya da 2. vitese kadar yavaşlıyorum (gişelerde). Yol inişli çıkışlı tabi.Ama 90-100 arası sabitliyorum uzun inişlerde (1 kmden uzunlar) boşa alıyorum. Ortalamam 4,2 lt. Bu yaz mevsimi için tabi. Arabada punto 1,3. Şehir içim 6,5 a kadar çıktı.

    Uzun yolda 900 den 150 metreye inişi 3,7 ile gittim.4-5 kez durdum tabi. 2 küçük şehrin içinden geçtim. Yani bu durmalarda olmasa.Motor çalıştır yol bitiminde durdur fabrika değerini yakalarsın rahat (3,6 lt).

    İnişleri-çıkışları,ışıkları gişeleri felan gözönüne almadan kıyaslamak yanıltıcı olabilir.
    Büyük motorlarda da (1,5-1,6) bu değerlerin 5 e yakın olacağını tahmin ediyorum. Onun konforu 6. vitesin (120 km/h) zamandan tasarrufunu kattığımda birbirine çok uzak değerler olmayacağını tahmin ediyorum.

    1800 devirde vites degistirmek cokda saglikli degil diye biliyorum.En az 2000 deviri gormek gerekiyor.Bunu Renault un teknik servisinden soylediler.
    2 sene pes pese Belcika dan Turkiyeye izin yaptim bu arabayla. Uzun yol oyle 90 la 100 le bitmez. Taa Trabzon 3850 km :) Iyice test etme imkanim oldu arabayi. Bu araba kesinlikle uzun yok arabasi degil. 120 nin uzerine cikinca cok asiri derecede yakiyor. Tabi normal olarak arabada yukde var. Sehir icin performansina da bakacak olursak. Araba 1.5 105hb fakat kendi kilosu fazla. Bu sebepden dolayi sehir icide cok yakiyor. Benim bulundugum yerde pek trafik olmaz.Fakat 7 nin altina hic dusuremedim.Tek avantajim yillik vergisisi dusuk olmasi. Tabi senede 200 euro kar yapmak icin bu arabayi kullanmak ne kadar mantikli. Suanda bu benim 4. arabam. Audi A4 1.9 veya BMW 320 ye nazaran oyle aman aman bir yakit avantaji yok. Focuslara gore (1.8tdci) kesinlikle cok fazla yakiyor.
    Ayriva bu sene Trabzondan - Belcikaya donerken yolda egzantrik kayisindan ses geliyordu. Hemen teknik servise cektim adam bana az daha surseydim kayisi koparacagimi soyledi. Daha degisime 30bin km vardi. Allahtan Bulgaristanda falan kayis kopmadi coluk cocuk rezil olacaktim oralarda. Bu olaydan sonrada Renaulttan iyice sogudum. Ford ve Renault asla bir daha almam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametyilanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: doruca
    ... Arabada punto 1,3. Şehir içim 6,5 a kadar çıktı.

    Uzun yolda 900 den 150 metreye inişi 3,7 ile gittim.4-5 kez durdum tabi. ...

    1800 devirde vites degistirmek cokda saglikli degil diye biliyorum.En az 2000 deviri gormek gerekiyor.Bunu Renault un teknik servisinden soylediler.
    2 sene pes pese Belcika dan Turkiyeye izin yaptim bu arabayla. Uzun yol oyle 90 la 100 le bitmez. Taa Trabzon 3850 km :) Iyice test etme imkanim oldu arabayi. Bu araba kesinlikle uzun yok arabasi degil. 120 nin uzerine cikinca cok asiri derecede yakiyor. Tabi normal olarak arabada yukde var. Sehir icin performansina da bakacak olursak. Araba 1.5 105hb fakat kendi kilosu fazla. Bu sebepden dolayi sehir icide cok yakiyor. Benim bulundugum yerde pek trafik olmaz.Fakat 7 nin altina hic dusuremedim.Tek avantajim yillik vergisisi dusuk olmasi. Tabi senede 200 euro kar yapmak icin bu arabayi kullanmak ne kadar mantikli. Suanda bu benim 4. arabam. Audi A4 1.9 veya BMW 320 ye nazaran oyle aman aman bir yakit avantaji yok. Focuslara gore (1.8tdci) kesinlikle cok fazla yakiyor.
    Ayriva bu sene Trabzondan - Belcikaya donerken yolda egzantrik kayisindan ses geliyordu. Hemen teknik servise cektim adam bana az daha surseydim kayisi koparacagimi soyledi. Daha degisime 30bin km vardi. Allahtan Bulgaristanda falan kayis kopmadi coluk cocuk rezil olacaktim oralarda. Bu olaydan sonrada Renaulttan iyice sogudum. Ford ve Renault asla bir daha almam.

    1800 devirde değiştirmiyorum tabi. Şunu kastedtim.Değiştirdiğim vites 1800 devir de rahatlıkla çekiyor arabayı. Ha vitesi değiştirdikten sonra o deviri yokuş vardır, yakalayamazsın. Rüzgar vardır, yakalayamazsın. Maksadım vites değişiminden sonra o devri yakalamak. Zaten en optimal yakıt tüketimi ve çekişi 1800-2000 arası olduğunu herkes tespit edebilir. Özellikle 2000 den sonra yakıt tüketimi nerdeyse orantısız artıyor. O yüzden; düz yoldayım 3000 devir basıp 2 den 3 e attım misal, 3 e geçtikten sonra devir 2200 ise o fazla işte. Bunu demek istiyorum.

    Megan bakmaya başladım bende.6. vitesi merak ediyorum açıkcası.Sizin kullandığınız araç 6 vites mi? 120 nin üzerinde aşırı dediğiniz rakam kaç ? 110-120 km de ortalama 5-5,5 u geçmemesi gerekir diye tahmin ediyordum,6. vitesten dolayı...Bilhassa 110 da 5 in altında olmalı (düz yolda). Yoksa biraz enteresan oluyor.
    İmkanlarınız arasında BMW varsa Megan almayın zaten canım .

    Bende yazdığım gibi punto var.1,3 İnişli-çıkışlı -bol virajlı maceralı yollarda çok sıkıntı etmiyorum aslında. Ama İstanbul gibi Konya gibi düz yollarda sıkıyor. 120 den sonra da içerde bi uğultu başlıyor.O baya yorgunluk veriyor insana. Ayağın sürekli gazda. Dümdüz ova da bitmiyor. O yüzden biraz büyük motor ve konfor istedim.Meganı düşünüyordum hem yerli diye...
    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doruca

    quote:

    Orijinalden alıntı: sametyilanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: doruca
    ... Arabada punto 1,3. Şehir içim 6,5 a kadar çıktı.

    Uzun yolda 900 den 150 metreye inişi 3,7 ile gittim.4-5 kez durdum tabi. ...

    1800 devirde vites degistirmek cokda saglikli degil diye biliyorum.En az 2000 deviri gormek gerekiyor.Bunu Renault un teknik servisinden soylediler.
    2 sene pes pese Belcika dan Turkiyeye izin yaptim bu arabayla. Uzun yol oyle 90 la 100 le bitmez. Taa Trabzon 3850 km :) Iyice test etme imkanim oldu arabayi. Bu araba kesinlikle uzun yok arabasi degil. 120 nin uzerine cikinca cok asiri derecede yakiyor. Tabi normal olarak arabada yukde var. Sehir icin performansina da bakacak olursak. Araba 1.5 105hb fakat kendi kilosu fazla. Bu sebepden dolayi sehir icide cok yakiyor. Benim bulundugum yerde pek trafik olmaz.Fakat 7 nin altina hic dusuremedim.Tek avantajim yillik vergisisi dusuk olmasi. Tabi senede 200 euro kar yapmak icin bu arabayi kullanmak ne kadar mantikli. Suanda bu benim 4. arabam. Audi A4 1.9 veya BMW 320 ye nazaran oyle aman aman bir yakit avantaji yok. Focuslara gore (1.8tdci) kesinlikle cok fazla yakiyor.
    Ayriva bu sene Trabzondan - Belcikaya donerken yolda egzantrik kayisindan ses geliyordu. Hemen teknik servise cektim adam bana az daha surseydim kayisi koparacagimi soyledi. Daha degisime 30bin km vardi. Allahtan Bulgaristanda falan kayis kopmadi coluk cocuk rezil olacaktim oralarda. Bu olaydan sonrada Renaulttan iyice sogudum. Ford ve Renault asla bir daha almam.

    1800 devirde değiştirmiyorum tabi. Şunu kastedtim.Değiştirdiğim vites 1800 devir de rahatlıkla çekiyor arabayı. Ha vitesi değiştirdikten sonra o deviri yokuş vardır, yakalayamazsın. Rüzgar vardır, yakalayamazsın. Maksadım vites değişiminden sonra o devri yakalamak. Zaten en optimal yakıt tüketimi ve çekişi 1800-2000 arası olduğunu herkes tespit edebilir. Özellikle 2000 den sonra yakıt tüketimi nerdeyse orantısız artıyor. O yüzden; düz yoldayım 3000 devir basıp 2 den 3 e attım misal, 3 e geçtikten sonra devir 2200 ise o fazla işte. Bunu demek istiyorum.

    Megan bakmaya başladım bende.6. vitesi merak ediyorum açıkcası.Sizin kullandığınız araç 6 vites mi? 120 nin üzerinde aşırı dediğiniz rakam kaç ? 110-120 km de ortalama 5-5,5 u geçmemesi gerekir diye tahmin ediyordum,6. vitesten dolayı...Bilhassa 110 da 5 in altında olmalı (düz yolda). Yoksa biraz enteresan oluyor.
    İmkanlarınız arasında BMW varsa Megan almayın zaten canım .

    Bende yazdığım gibi punto var.1,3 İnişli-çıkışlı -bol virajlı maceralı yollarda çok sıkıntı etmiyorum aslında. Ama İstanbul gibi Konya gibi düz yollarda sıkıyor. 120 den sonra da içerde bi uğultu başlıyor.O baya yorgunluk veriyor insana. Ayağın sürekli gazda. Dümdüz ova da bitmiyor. O yüzden biraz büyük motor ve konfor istedim.Meganı düşünüyordum hem yerli diye...
    teşekkürler

    Oyle puntoyla falan kiyaslanacak kadarda degil yani :) On koltuklar cok cok rahat arka kisim biraz dar geliyor bana . Debriyaj kavramadi bir focus gibi degil. Hatta yokuslarda eger arabada yukde varsa acikcasi zorluyor insani. Genel anlamda bence yakit konusunda kesinlikle tasarrfuflu degil, ic konfor gayet basarili, ses yalitimi ilk basta iyiidi fakat son zamanlarda sagdan soldan ses gelmeye basladi,motor performansi 1.5 olmasina ragmen iyi denebilir.




  • Bende 2010 ithal 1.5 Dci 105 megane var. Araç 79 bin km de suan . Daha onceleri istanbulda ortalama 6 - 6.5 arası yakarken suan 8 lerde yakıyorum. Aracın tüm bakımıda 2 ay once yapıldı . Bence bu işte bir sorun var , siz nediyorsunuz ?
  • Aracim 900 km de 1.5 dci icon ortqlama 5.9 gosteriyor 0.900 kmye tamami sehir ici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatalım bari.

    2010 Megane III 105bg.

    km 79 binde. Çok rampalı bir uzun yolda 5 LT civarı yaktı. Bursa- Ankara arası. Bir daha da ölçemedim.



    Ankara trafiği. Çok yoğun trafikte kalmadım. Sadece ışıklar yakalanmışımdır. Şehiriçi 5,8-6,3 arası.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.